[CA1A 1.3] Szarpie i przerywa |
Autor |
Wiadomość |
kamil892411
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 56 Skąd: Torun
|
Wysłany: 19-05-2009, 16:35 [CA1A 1.3] Szarpie i przerywa
|
|
|
witam.. ja mam podobny problem jednak mi colcik nie gasnie... czasem jak chce troche depnac to strasznie przerywa chwile i po chwili jest ok. Najczesciej na nizszych obrotach jak przyspieszam nie koniecznie gwaltownie. Niewiem jaka moze byc przyczyna... moze to byc filtr paliwa? bo jeszcze nie wymienialem go. I gdzie on sie wogole znajduje? dzieki z gory jak ktos bedzie mial ochote pomoc |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 20-05-2009, 14:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2009, 17:49
|
|
|
pyjte napisał/a: | No chyba że ktoś ze starych gtik'owych wyjadaczy ma jakiś na stanie |
Akurat nie mam
Aż się przestraszyłem,że coś grubszego się stało |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 19-05-2009, 17:55
|
|
|
kamil892411, na początku zatroszczył bym się o układ zapłonowy. Dobre świece, kable, wyczyściłbym/wymieniłbym kopułkę i palec rozdzielacza, sprawdził jak się miewa cewka.
Co do filtra paliwa jest on na środku ściany grodziowej pod kolektorem dolotowym. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
COLTER80 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2009, 18:23
|
|
|
Zeby wymienić filtr paliwa trzeba zdemontowac zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy.
Filtr jest dosyc solidnie dokrecony
Za wymiane zapłaciłem 20zł |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2009, 18:32
|
|
|
COLTER80 napisał/a: | Zeby wymienić filtr paliwa trzeba zdemontowac zbiorniczek z płynem do spryskiwaczy.
Filtr jest dosyc solidnie dokrecony
Za wymiane zapłaciłem 20zł |
To miałes szczescie
Ja wziąłbym za to conajmniej 50 bo sam wymieniałem i wiem jaka to masakra.
Nawet po odkreceniu zbiorniczka nie ma jak łap włożyć z dwoma kluczami |
|
|
|
 |
pyjte
Mitsumaniak Klaun Szyderca

Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 556 Skąd: Bojtom.
|
Wysłany: 19-05-2009, 19:41
|
|
|
Cytat: | witam.. ja mam podobny problem jednak mi colcik nie gasnie... czasem jak chce troche depnac to strasznie przerywa chwile i po chwili jest ok. Najczesciej na nizszych obrotach jak przyspieszam nie koniecznie gwaltownie. Niewiem jaka moze byc przyczyna... moze to byc filtr paliwa? bo jeszcze nie wymienialem go. I gdzie on sie wogole znajduje? dzieki z gory jak ktos bedzie mial ochote pomoc |
To pierwsza przyczyna padnietego przepływomierza.
Wczesniej gdy miałem zapięty 2,3,4,5 bieg i niskie obroty po wcisnieciu gazu do dechy szarpał.
Teraz gdy chwilowo poruszam się bez problem ten ustąpił.
Ale oczywiście o układ zapłonowy się zatroszcz |
_________________ Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 19-05-2009, 20:10
|
|
|
pyjte napisał/a: | To pierwsza przyczyna padnietego przepływomierza. | Piotruś, w 4G13 nie ma przepływki W 4G13 jest MAP (Vaccum sensor) ale on by wypluł błąd. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
pyjte
Mitsumaniak Klaun Szyderca

Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 556 Skąd: Bojtom.
|
Wysłany: 19-05-2009, 23:29
|
|
|
londolut napisał/a: | Piotruś, w 4G13 nie ma przepływki W 4G13 jest MAP (Vaccum sensor) ale on by wypluł błąd. |
To zwracam Honor nie wiem nie miałem doczynienia z 1.3 ;P. |
_________________ Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi. |
|
|
|
 |
kamil892411
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 56 Skąd: Torun
|
Wysłany: 19-05-2009, 23:54
|
|
|
a wiec moge wyciagnac ten przeplywomierz ? a gdzie on sie znajduje ? ciezko sie go pozbyc ? drogi jest ? i czy jest ogolnie dostepny...no juz kiedys pisalem na forum ze swiece mialem nie tak dawno wymieniane ... pod maska dyskoteki nie ma. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-05-2009, 00:18
|
|
|
Kamil, w 1.3 nie ma przepływki. Jest MAP Sensor. Czytaj całość postów |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
kamil892411
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 56 Skąd: Torun
|
Wysłany: 20-05-2009, 00:36
|
|
|
niewiedzialem ze mowiac 4G13 mowisz o tym co mam w swoim colciku . A mozesz wyjasnic na czym polega jego praca...czy mozna to naprawic...jak wyciagnac wymienic gdzie sie znajduje itp ? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-05-2009, 01:07
|
|
|
MAP znajduje się na samej górze ściany grodziowej. Jest przykrecony na środku do blaszanej podpory. Ten czujnik porównuje ciśnienia panujące w przepustnicy do ogólnie panującego i na tej podstawie steruje mieszanka paliwo/powietrze. Działa jak przepływka tyle, że ona mierzy ilość owego powietrza. Miałem uszkodzony ten czujnik i samochód zachowywał się tak, że w pewnym momencie samochód się dławil i nie miał mocy. Najczęściej po rozgrzaniu i ponownej próbie odpalenia albo gdy stał na słońcu i pod maską zrobił się kocioł. Czujnik kupiłem na forum za 50zł chyba. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
kamil892411
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 56 Skąd: Torun
|
Wysłany: 20-05-2009, 11:19
|
|
|
czyli rozumiem ze widac go bez odkrecania czegokolwiek ?
ok dzieki za informacje |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-05-2009, 11:26
|
|
|
kamil892411 napisał/a: | czyli rozumiem ze widac go bez odkrecania czegokolwiek ? | Tak, poniżej fotka. Takie prostokątne pudełko z wtyczką od spodu (3 przewody).
 |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
kamil892411
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Colt GLXi 1.3 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 56 Skąd: Torun
|
Wysłany: 20-05-2009, 11:27
|
|
|
ok wielkie dzieki <piwo>
a moge jezdzic bez niego jak to jego wina ze tak mi colcik chodzi? |
|
|
|
 |
|