Hamulce Cari 1,8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
NorbiS
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2008, 09:52 Hamulce Cari 1,8 GDI
|
|
|
Witam,
Właśnie skończyły mi się klocki w mojej ślicznotce i zabieram się za wymiane.
Zastanawiam się tylko jaka jest dopuszczalna minimalna grubość tarcz hamulcowych tylnich i przednich bo przyznam szczerze, że u mnie nie wyglądają zbyt imponujaco i zastanawiam się czy też ich nie wymienić. |
|
|
|
 |
drd1812
Mitsumaniak

Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 1231 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 28-10-2008, 12:23
|
|
|
1,8 GDI
przód (śr.: 256, śr.: 281)
Tarcza hamulcowa wentylowana - nominalna 24 mm - minimalna grubość 22 mm
tył (śr.: 260)
Tarcza hamulcowa pełna - nominalna 10 mm - minimalna grubość 8,4 mm |
|
|
|
 |
NorbiS
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-10-2008, 13:52
|
|
|
Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź.
Niestety pojawił się kolejny problem
Nie mogę cofnąć tylnych tłoczków, czy do tej czynności trzeba zdjąć linkę ręcznego? Czy ona w czymś przeszkadza? |
|
|
|
 |
misiux24
Nowy Forumowicz Maniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 4G 2007 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: Stegna
|
Wysłany: 20-04-2009, 13:53 cofanie tłoczków
|
|
|
na 99% tłoczki masz wkręcane - zobacz czy idzie wkręcać ręcznie (dociskając tłoczek mocno do środka podczas wkręcania bo inaczej się nie wkręci) a jak nie użyj płaskownika lub wkrętaka dużego - napewno sam dasz radę
pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam wszystkich maniaków Miśka |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 20-04-2009, 14:06
|
|
|
Podepne sie do tematu czy jak wymieniam hamulce musze wymieniac wszystkie 4? Z tyłu mam bebny a wiec czy duzo jest zabawy z bebnami? |
_________________
 |
|
|
|
 |
bolero999
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 8 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 20-04-2009, 14:12
|
|
|
Jakie będą najlepsze do carismy 1,6 16v,czy ona ma z tyłu bębny? |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2009, 14:27
|
|
|
demeone napisał/a: | Podepne sie do tematu czy jak wymieniam hamulce musze wymieniac wszystkie 4? Z tyłu mam bebny a wiec czy duzo jest zabawy z bebnami? |
wymieniać hamulce... mocne określenie... precyzuj wypowiedzi
ale zapewne chodzi ci o tarcze,
w przypadku zużycia tarcze wymienia się parami (osiami),
choć oczywiscie mozna też wszystkie.
bębny często maja żywotność auta, no chyba, ze są intensywnie eksploatowane,
wtedy mogą być zużyte, lub zdeformowane,
tu bardziej zuzywają się okładziny, chociaż u mnie jeszcze dalekie są do wartości
minimalnej, a prawdopodobnie zamontowane od nowości
bolero999 napisał/a: | Jakie będą najlepsze do carismy 1,6 16v,czy ona ma z tyłu bębny? |
oryginalnym producentem przedniego ukł. ham. w cari przed liftem jest na pewno TRW,
niby firma bardzo polecana i renomowana, dlatego zmieniajac na nowe kupiłem własnie takie, no i lepsze niz byle zamienniki, jednak rewelacja to to nie jest
w carismach 1.6 występowały zarówno bębny z tyłu i tarcze,
zależy od rocznika/wersji/i tysiaca innych rzeczy |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:09
|
|
|
Sorki leser. Jeszcze nie wiem co musze wymienic zaraz posciagam kola i zobacze.
Z Twojej wypowiedzi wnioskuje ze narazie moge zmienic np przód tak? No oczywiscie w zaleznosci od stanu tarcz.
A bebny moge narazie zostawic tak jak sa tak?. Bo az tyle czasu dzisiaj nie bede mial aby sprawdzac bebny. |
_________________
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:29
|
|
|
demeone napisał/a: | Z Twojej wypowiedzi wnioskuje ze narazie moge zmienic np przód tak? |
tak, oczywiscie mozesz sam przód
demeone napisał/a: |
A bebny moge narazie zostawic tak jak sa tak?. Bo az tyle czasu dzisiaj nie bede mial aby sprawdzac bebny. |
zgadza się,
małe wskazówki na przyszłosć,
przed załozeniem nowej tarczy idealnie oczyśc płaszczyznę do której ona przylega,
tak aby pracowała idealnie w osi, i nie dostała "bicia" na boki
jezeli chcesz zdjać osłone bębnów auto nie moze być na ręcznym,
wtedy wiadome, ze nie uda sie zdemontowac
ostatnia sprawa, po złozeniu bębnów, też sie upewnij kilka razy,
czy idealnie udało sie złożyć, nic nie jest krzywo... |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:30
|
|
|
A tak na marginesie hantle w Cari to tak czy siak za super nie są nawet po wymianie wszysktiego, małe te tarcze i z większych prędkości szału nima |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2009, 15:34
|
|
|
SHARK1979 napisał/a: | A tak na marginesie hantle w Cari to tak czy siak za super nie są nawet po wymianie wszysktiego, małe te tarcze i z większych prędkości szału nima |
dlatego z czasem (około 2001r) zwiększyli 236/256mm na 281mm,
dzieki temu z kiepskich zyskały miano średnich |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 21-04-2009, 15:32
|
|
|
Zabieram sie za wymiane tarcz i hamulców. Mam nadzieje ze nie napotkam na zadne problemy i ze nie zacznie padac bo chmurzy sie |
_________________
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 21-04-2009, 16:28
|
|
|
Ja wsadziłem nowe klocki KOSHIYAMA+ tarcze NIPPARTS(chyba) z małych prędkości spox ale z większych.
Mam pytanie jeszcze, wymiana tarcz w Cari przed liftem na większe z czym się wiąże same większe tarcze i zaciski czy leci coś więcej |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 21-04-2009, 16:45
|
|
|
Motyla noga dlaczego nikt mi nie powiedzial ze najgorzej bedzie te dwie sruby odkrecic co trzymaja zaciski. Myslalem juz ze nie dam rady. Teraz pytanie nowe tarcze musze wyczyscic dokladnie tak. A to na czym siedzi nowa tarcza tez mam porzadnie wyczyscic? I czym najlepiej to wyczyscic benzyna czy rozpuszczalnikiem? prosze o szybka odpowiedz i dzieki |
_________________
 |
|
|
|
 |
|