[CJ1A 1.3] Czujnik IAT w Colcie |
Autor |
Wiadomość |
Gerald84
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi CJO 98 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 6 Skąd: Jelenia Góra/ Wrocław
|
Wysłany: 30-10-2008, 18:42 [CJ1A 1.3] Czujnik IAT w Colcie
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie,
Poszukuję w mojej maszynce czujnika IAT czyli czujnik temperatury powietrza zasysanego przez silnik do procesu spalania. Czy Mógł by mi ktoś wyjaśnić gdzie on jest i jak mam go rozpoznać najlepiej jakąś fotke zamieścić.
Z góry dziekuję |
|
|
|
 |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-10-2008, 19:28
|
|
|
Tutaj:
 |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
Gerald84
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi CJO 98 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 6 Skąd: Jelenia Góra/ Wrocław
|
Wysłany: 01-11-2008, 11:04
|
|
|
A czy we wszystkich wersjach Colta czujnik IAT się znajduje w tym miejscu? bo widzę że masz rocznik 2000. a ja 98 |
|
|
|
 |
Kaleid
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Lip 2006 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-11-2008, 12:19
|
|
|
Jeśli masz CJ0 1.3 1998, to jest ten sam silnik - czyli 4G13 12V |
_________________ Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu. |
|
|
|
 |
Gerald84
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi CJO 98 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 6 Skąd: Jelenia Góra/ Wrocław
|
Wysłany: 01-11-2008, 16:54
|
|
|
Aha dzięki wielkie za wytłumaczenie
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Frac
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0 1,3 Cool 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 5 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-05-2009, 19:57
|
|
|
Witam Państwa serdecznie:)
Postanowiłem podpiąć się pod powyższy temat ponieważ mam problem z owym czujnikiem (IAT). Otóż pewnego dnia, jadąc do pracy ujrzałem na desce rozdzielczej kontrolkę Check Engine. Przez pierwszych kilka dni kontrola w czasie jazdy zapalała się i gasła bez wyraźnego wzorca. Teraz zapala się kilka minut po uruchomieniu silnika i nie gaśnie aż do jego wyłączenia. Po zdiagnozowaniu przeze mnie błędu ECU okazało się, że to właśnie czujnik IAT jest źródłem problemów (błąd 13).
Chciałbym się od was drodzy Mitsumaniacy dowiedzieć czy rzeczony czujnik może tak sobie po prostu przestać działać i jaka ewentualnie może być przyczyna jego śmierci (czujnik jest trudno dostępny i nie chciałbym żeby z nowym stało się to samo). Nadmienię tylko że problem pojawił się gdy po raz pierwszy jechałem z włączoną klimatyzacją. Dodatkowo mój akumulator jest już dość leciwy i ma trochę za małą pojemność (45Ah).
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
|