Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
System EASY SELECT [ES]
Autor Wiadomość
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2008, 16:07   

NAPEDY W PAJERO/MONTERO I, SPORT i L200 do 2006 roku [SYSTEM EASY SELECT]

Zasadnicza roznica miedzy systemem ES i SS jest w tym pierwszym brak centralnego mechanizmu roznicowego:
-> Mechanizm różnicowy w pojazdach ma za zadanie kompensację różnicy prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej podczas pokonywania przez nie torów o różnych długościach, w przypadku pojazdów z napędem na więcej niż jedną oś może występować także dodatkowy centralny (międzyosiowy) mechanizm różnicowy w skrzyni rozdzielczej kompensujący różnicę prędkości obrotowej pomiędzy osiami napędowymi. Zapobiega to wytwarzaniu się zbędnych naprężeń w układzie przeniesienia napędu, które przyczyniają się do szybszego zużycia opon, przekładni, zwiększenia spalania paliwa, oraz mogą prowadzić do ukręcenia półosi. Zjawisko to występuje głównie podczas pokonywania zakrętów, jazdy po nierównym terenie itp.

W Easy Select można zmieniać napęd 2H <-> 4H bez zatrzymywania się. Jest tylko jeden warunek - podczas zmiany nie wolno jechać szybciej niż 100 km/h. W szosowych warunkach auto napędza oczywiście tylna oś 2H. Napęd na obie osie 4H można dołączyć jadąc ale tylko wtedy gdy nawierzchnia po ktorej porusza sie auto ma zmniejszona przyczepnosc. Czyli na szosie tylko 2H. No chyba, ze mamy snieg lub sporo wody. W trybie 4H rozdział mocy pomiędzy osiami jest staly i wynosi 50:50. To juz typowo terenowe ustawienie nie polecane na utwardzone drogi. W trudnym terenie załączamy tryb 4L, czyli skrzynię redukcyjną i tu bezwzglednie wymagane jest zatrzymanie samochodu. Tego trybu uzywany podczas ciezszych prob; podjazdy, trawersy, piasek itp. Dodatkowo, już przyciskiem (sterowanie elektronicznie) możemy mechanicznie zablokować tylny most (Sytuacje ekstremalne - zakopane auto, buksujace koła, a tak naprawde zalecam blokade gdy auto musi przejechac naprawde wymagajaca probe terenowa).


_________________
C'est La Vie suckers
Ostatnio zmieniony przez Gene 14-01-2009, 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
micekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: Brzeg
Wysłany: 25-01-2013, 23:19   

Może głupie pytanie zadam ale jeżeli dobrze rozumiem, a jestem to świeży , to w moim przypadku, a mam Pajero I z 90 r , mogę zmienić z 2H na 4H podczas jazdy pod warunkiem że nie jadę szybciej niż 100km/h?
Jeżeli tak to oczywiście z wciśniętym sprzęgłem?
Czy może się myle?
_________________
Mitsubishi Pajero Long 1990 r
2,5 TD L0149
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-01-2013, 08:52   

micekm napisał/a:
Może głupie pytanie zadam ale jeżeli dobrze rozumiem, a jestem to świeży , to w moim przypadku, a mam Pajero I z 90 r , mogę zmienić z 2H na 4H podczas jazdy pod warunkiem że nie jadę szybciej niż 100km/h?
Jeżeli tak to oczywiście z wciśniętym sprzęgłem?
Czy może się myle?


Nie możesz.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
micekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 29
Skąd: Brzeg
Wysłany: 26-01-2013, 10:33   

no to jak to jest? Jaką mam skrzynię? Nie jest to ES?
_________________
Mitsubishi Pajero Long 1990 r
2,5 TD L0149
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-01-2013, 16:02   

nie
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Bosman1979 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 26
Skąd: Radom
Wysłany: 27-03-2013, 12:57   

Witam
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Pajero Sport 1999r. skrzynie ES.
Mam takie pytanie jak to jest z tymi kontrolkami napędów, ponieważ u mnie jest tak:
2H - nie pali się nic
4H - zapala się i miga na zielono (cały czas)
4L - to samo co przy 4H
Czy coś jest źle?
Na pewno idzie na 4 bo jak tył nie dawał rady, to po załączeniu na 4H było bez problemów z wyjechaniem.
Pozdrawiam
_________________
Bosman
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 27-03-2013, 13:17   

Standard. Czujniki na reduktorze kaput.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Bosman1979 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 26
Skąd: Radom
Wysłany: 27-03-2013, 20:19   

Dzięki za odpowiedź, i mam następne pytania.
To trzeba zrobić natychmiast i nie wolno jeździć?
Czy mogę jeździć i jak będzie ciepło zrobić to sobie na spokojnie?
Czy można to zrobić samemu czy trzeba do jakiegoś warsztatu?
Pozdrawiam
_________________
Bosman
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 27-03-2013, 20:50   

Można jeździć, można zrobić samemu, można dać zrobić komuś.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Bosman1979 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 26
Skąd: Radom
Wysłany: 27-03-2013, 21:29   

Wolę sam, większa frajda :)
A możesz mi pomóc jeszcze w jednym, mianowicie jaki olej do silnika, przejechane 270000 tys (myślałem o 10W40 Mobil) i do przekładni tu nie mam pojęcia jaki itd.
_________________
Bosman
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 28-03-2013, 07:36   

10W/40.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
blina 
Nowy Forumowicz

Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: polska
Wysłany: 04-01-2016, 21:01   

witam mam l200 2003r sil 2.5 4d56 rozwalilem reduktor pekl lancuch musze szukac takiego samego reduktora czy moze da sie cos stwozyc od anglika albo 2.8 albo .staregopajero moze zesztukowac lancuch bo ote czesci latwiej i taniej :?

[ Dodano: 04-01-2016, 21:41 ]
.jesli ktos cos wie w tym temacie toprosze o pomoc
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-01-2016, 19:35   

Takiego samego, anglik ma odwrotnie lewarki.
Co się zepsuło w tym reduktorze?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
qver 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 td 2005 116km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2017
Posty: 2
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 19-11-2017, 19:03   

Witam szanownych użytkowników Mitsumaniaków.
Nawiązując do tematu napędów w skrzyni ES, mam małe pytanie czy blokując tylną oś przyciskiem w kabinie kompresor ma pracować przez cały czas jak blokada jest załączona ? Jeśli nie to jaka powinna być właściwa jego praca ? Autko to Pajero Classic 2.5 td 3D 2003 r skrzynia ES. Pytam ponieważ przy zblokowaniu tylnej osi przyciskiem kompresor cały czas pracuje, co słychać za plecami kierowcy.Jeśli to możliwe prosiłbym o ewentualne sugestie w tym temacie.
Pozdrawiam
Max

[ Dodano: 19-11-2017, 19:07 ]
Gene,
Witam szanownych użytkowników Mitsumaniaków.
Nawiązując do tematu napędów w skrzyni ES, mam małe pytanie czy blokując tylną oś przyciskiem w kabinie kompresor ma pracować przez cały czas jak blokada jest załączona ? Jeśli nie to jaka powinna być właściwa jego praca ? Autko to Pajero Classic 2.5 td 3D 2003 r skrzynia ES. Pytam ponieważ przy zblokowaniu tylnej osi przyciskiem kompresor cały czas pracuje, co słychać za plecami kierowcy.Jeśli to możliwe prosiłbym o ewentualne sugestie w tym temacie.
Pozdrawiam
Max
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 20-11-2017, 12:59   

musisz mieć jakąś nieszczelność, kompresor może co jakiś czas się włączać ale jeśli pracuje cały czas to znaczy że gdzieś może gdzieś uciekać ciśnienie. A czy przy zapiętej tylnej blokadzie kontrolka od blokady się świeci?
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.