Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapieczony filtr paliwa ! NIE DA SIĘ WYMIENIĆ co teraz?
Autor Wiadomość
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 11-04-2009, 09:53   Zapieczony filtr paliwa ! NIE DA SIĘ WYMIENIĆ co teraz?

Witam serdecznie.
Muszę z przykrością stwierdzić że niestety oszukano mnie dwukrotnie w warsztatach w których
byłem niegdyś wymieniać olej i filtry. Filtr paliwa nigdy nie mógł być wymieniany.
Byłem ostatnio na wymianie filtrów i oleju i bardzo dobrego mechanika polecanego na forum
JAPAN SERVICE w Bielsku na ul Jeża i Pan Grzesiek powiedział że filtr jest tak zapieczony że
nie da rady go odkręcić i że trzeba ciąć, nie wiem w ogole co mam teraz zrobić i jakie są
ewentualne koszty. Szukam drugiego auta i chciałbym chyba sprzedać colta bo miałem zamiar
to zrobić już dawno ale zanim sprzedam chciałbym z tym zrobić! Proszę o rady. :?
_________________
01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 
 
 
DjKwaku
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 18:41   

u mnie sprawa wyglada podobnie ;) 1 mechanik mowil ze dostal nie ten filtr co potrzeba ... a jak teraz znowu wymienialem filtry ( u innego mechanika ) itd to sie okazalo ze filtr jest kompletnie zapieczony i chyba nikt go wczesniej nie wymienial przez bardzo bardzo dlugo ;)

jest na forum temat o filtrze paliwa ze tam cos wycinaja daja inny itd ... nie pamietam gdzie ale poszukaj bo bylo cos takiego .... ja za jakis czas daje autko do mechanika i przy okazji ma sie bawic z filtrem jak juz cos zrobi to dam znac jak mu to wyszlo ;)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-04-2009, 18:54   

A to wszystko kwestia dobrych kluczy do przewodów (oczkowych z nacięciem) - nie spotkałem jeszcze takiego przewodu, który by się oparł - oczywiście nie może być pocharatany wcześniej zwykłymi kluczami,,,,,
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 11-04-2009, 20:40   

przeczytaj dokładnie moją podpowiedż w wymianie filtra paliwa filtr produkcji MAN
do silników z wtryskiem z końcówkami na węrzyk a nie jak w orginale na gwint i to różny na wejściu i wyjściu do tego 70 cm węrzyka paliwowego oraz 4 zaciski na ten węrzyk
koszt filtr 28 zł
werzyk 10 zł
zacisk 4 szt 4 zł
wymiana ściągamy węrzyk z pompy paliwa odcinamy od dołu brzeszczotem rórkę paliwową jak najblirzej filtra odkręcamy filtr od ścianki i WYRZUCAMY nie męczymy się z rozkręcaniem tych złącz ,jest to wielki problem
na nowy filtr zakładamy węrzyki skręcamy je zaciskami przykręcamy filtr do obudowy długość węrzyków taka aby się nie plątały inie dotykały innych części lużne węrzyki spinamy opaskami aby nie latały
i w taki oto sposób prosto łatwo wymieniamy FILTR PALIWA
filtr paliwa powinien być wymieniany co drugą wymianę oleju lub jak kto woli co 2 lata DLACZEGO KłANIA SIę JAKOść PALIWA JEST ZANIECZYSZCZONE


WYMIENIAJąC NASTęPNYM RAZEM FILTR DOCENISZ TO ROZWIąZANIE


Dzisiaj wymienilem filtr paliwa.Natrafilem tez na trudnosci w zakupie filtra paliwa ktory by mial odpowiednie koncowki do podlaczenia, okazuje sie ze od gory wkrencan byl na gwint a od spodu na zlacze podobne jak przy rurkach od przewodow hamulcowych " tez na gwint".
Rozwiazanie jest bardzo proste na juz i w przyszlosci. Za namowa mechanika zalozylem filtr paliwa "MANA" za 28 zł do silnikow z wtryskiem bezposrednim, do tego wezyk paliwowy 0,5m
7zl i 4 opaski slimakowe 4zl.
Filtr od gory polaczylem tym nowym przewodem bezposrednio do filtra "zaponialem dodac ze filtr ma obie koncowki na weżyk", a dol odcina sie zlacze zostawia cala rurke i laczy sie tym wezykiem paliwowym 15cm i na wezyku dokrecamy te opaski zaciskowe.
w przyszlosci wymiana filtra paliwowego tanio i bez zadnych problemow "filtr-28zł" i wszystko.

[ Dodano: 06-12-2007, 19:58 ]
Są to Moje wcześniejsze podpowiedzi na forum .Wymiana taka nie jest zgodna z rozwiązaniem fabrycznym ,ale stosowaną .Wymieniłem tak prawie rok temu ijest wszystko wtej materi dobrze.

Rozwiązanie działa ,nic złego się nie dzieje. Wymiana fitra na nowy 5 minut . :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2009, 21:34   

A ja proponuję jednak brak kombinacji z wężykami (mimo, że skuteczne) i pozostanie przy oryginalnym stanie. Nikt Ci przy sprzedaży auta nie zarzuci, że były tu robione jakieś kombinacje.
Należy się zaopatrzyć w klucze oczkowe otwarte i problem zostanie rozwiązany. Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, by filtry paliwa odkręcały się luźno. Kwestia jednak w narzędziach, jak pisze Bartek. Harpagan też męczył się kiedyś dwa dni z odkręceniem filtra. Dostał ode mnie odpowiedni klucz i był bardzo zdziwiony, jak lekko poszło. :wink:
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 11-04-2009, 23:06   

Bartek napisał/a:
A to wszystko kwestia dobrych kluczy do przewodów (oczkowych z nacięciem) - nie spotkałem jeszcze takiego przewodu, który by się oparł - oczywiście nie może być pocharatany wcześniej zwykłymi kluczami,,,,,
gregorbu napisał/a:
Należy się zaopatrzyć w klucze oczkowe otwarte i problem zostanie rozwiązany.

POtwierdzam w 100% słowa chłopaków. 4 razy próbowałem odkrecic filtr paliwa normalnymi kluczami. Z góry , z dołu z kanału uzywałem dwohc kluczy jeden do trzymania drugi do obracania i .... nic. Tylko wyrobiłem nieco srube :|
No ale kupiłem pożadny klucz ,,węzykowy'' tj oczkowy z wycieta przerwa na węzyk.Kupiłem solidny za 12 zł. No i odkreciłem bez problemów :shock: :shock: :shock: bez kanału i pomocy kogokolwiek....
A ty wojtas sie nie przejmuj za bardzo przed sprzedaża.... wazne by był w dobrym stanie. A nowy własciciel jak bedzie chciał to sobie powymienia.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 12-04-2009, 09:27   

Dziękuję chłopaki sa odpowiedzi, teraz wiem o wiele więcej.
Nie wiem czy sprzedam colta, jest on po przejściach w niemczech i mogę mieć ciężko
sprzedać go za tyle ile bym chciał :D jeździ bezawaryjnie i może jeszcze dozbieram jakaś
kasę i nim na razie pojeżdżę jeszcze :) tylko muszę z tym filtrem zrobić.
Jaki klucz a raczej jaki rozmiar będę potrzebował?
_________________
01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 12-04-2009, 09:41   

wojtas20 napisał/a:
Jaki klucz a raczej jaki rozmiar będę potrzebował?
Z tego co pamiętam - 17.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
wojtas20 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 336
Skąd: Kęty/Bielsko Biała
Wysłany: 12-04-2009, 10:16   

Panowie chodzi o taki klucz prawda? http://allegro.pl/item598...cr_v_15_17.html
_________________
01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 12-04-2009, 10:44   

wojtas20 napisał/a:
Panowie chodzi o taki klucz prawda? http://allegro.pl/item598...cr_v_15_17.html
Dokładnie. Tylko taki za 7zł może pęknąć.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 12-04-2009, 11:49   

londolut napisał/a:
Dokładnie. Tylko taki za 7zł może pęknąć.


eee coval nie peknie :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
vtec 
Forumowicz
Motoamator


Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-04-2009, 11:54   

zadam banalne pytanie , skoro juz czytam ten temat... ;)


gdzie w CJ jest ten filtr paliwa?
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 12-04-2009, 13:14   

londolut napisał/a:
Z tego co pamiętam - 17.

Lutek 14 trzeba kupić . 17 przytrzymujesz ewentualnie filter
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-04-2009, 14:49   

Matejko napisał/a:
eee coval nie peknie
Dokładnie. Jedne z najmocniejszych kluczy w swoim przedziale cenowym. Sam takich używam.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2009, 20:32   

vtec napisał/a:
gdzie w CJ jest ten filtr paliwa?
Czy naprawdę tak trudno zajrzeć do szukajki? Jesteś jedną z osób, której odszukiwanie tematów pojawiających się naprawdę często na forum przychodzi niezmiernie trudno. Chłopie - ogarnij się, to nie przedszkole, a w pewnej chwili osoby odpowiedzialne za forum przestaną przymykać oko i zaczną Cię hojniej nagradzać ostrzeżeniami. Tylko proszę - nie odpowiadaj na ten post i nie próbuj się wdawać w dyskusje...
By rozwiązać Twoje wątpliwości - filtr paliwa w CJX znajduje się przy ścianie grodziowej, mniej więcej w jej środku, pod złączem do ustawiania obrotów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.