Zapieczony filtr paliwa ! NIE DA SIĘ WYMIENIĆ co teraz? |
Autor |
Wiadomość |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 11-04-2009, 09:53 Zapieczony filtr paliwa ! NIE DA SIĘ WYMIENIĆ co teraz?
|
|
|
Witam serdecznie.
Muszę z przykrością stwierdzić że niestety oszukano mnie dwukrotnie w warsztatach w których
byłem niegdyś wymieniać olej i filtry. Filtr paliwa nigdy nie mógł być wymieniany.
Byłem ostatnio na wymianie filtrów i oleju i bardzo dobrego mechanika polecanego na forum
JAPAN SERVICE w Bielsku na ul Jeża i Pan Grzesiek powiedział że filtr jest tak zapieczony że
nie da rady go odkręcić i że trzeba ciąć, nie wiem w ogole co mam teraz zrobić i jakie są
ewentualne koszty. Szukam drugiego auta i chciałbym chyba sprzedać colta bo miałem zamiar
to zrobić już dawno ale zanim sprzedam chciałbym z tym zrobić! Proszę o rady. |
_________________ 01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 |
|
|
|
 |
DjKwaku [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2009, 18:41
|
|
|
u mnie sprawa wyglada podobnie 1 mechanik mowil ze dostal nie ten filtr co potrzeba ... a jak teraz znowu wymienialem filtry ( u innego mechanika ) itd to sie okazalo ze filtr jest kompletnie zapieczony i chyba nikt go wczesniej nie wymienial przez bardzo bardzo dlugo
jest na forum temat o filtrze paliwa ze tam cos wycinaja daja inny itd ... nie pamietam gdzie ale poszukaj bo bylo cos takiego .... ja za jakis czas daje autko do mechanika i przy okazji ma sie bawic z filtrem jak juz cos zrobi to dam znac jak mu to wyszlo |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-04-2009, 18:54
|
|
|
A to wszystko kwestia dobrych kluczy do przewodów (oczkowych z nacięciem) - nie spotkałem jeszcze takiego przewodu, który by się oparł - oczywiście nie może być pocharatany wcześniej zwykłymi kluczami,,,,, |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 11-04-2009, 20:40
|
|
|
przeczytaj dokładnie moją podpowiedż w wymianie filtra paliwa filtr produkcji MAN
do silników z wtryskiem z końcówkami na węrzyk a nie jak w orginale na gwint i to różny na wejściu i wyjściu do tego 70 cm węrzyka paliwowego oraz 4 zaciski na ten węrzyk
koszt filtr 28 zł
werzyk 10 zł
zacisk 4 szt 4 zł
wymiana ściągamy węrzyk z pompy paliwa odcinamy od dołu brzeszczotem rórkę paliwową jak najblirzej filtra odkręcamy filtr od ścianki i WYRZUCAMY nie męczymy się z rozkręcaniem tych złącz ,jest to wielki problem
na nowy filtr zakładamy węrzyki skręcamy je zaciskami przykręcamy filtr do obudowy długość węrzyków taka aby się nie plątały inie dotykały innych części lużne węrzyki spinamy opaskami aby nie latały
i w taki oto sposób prosto łatwo wymieniamy FILTR PALIWA
filtr paliwa powinien być wymieniany co drugą wymianę oleju lub jak kto woli co 2 lata DLACZEGO KłANIA SIę JAKOść PALIWA JEST ZANIECZYSZCZONE
WYMIENIAJąC NASTęPNYM RAZEM FILTR DOCENISZ TO ROZWIąZANIE
Dzisiaj wymienilem filtr paliwa.Natrafilem tez na trudnosci w zakupie filtra paliwa ktory by mial odpowiednie koncowki do podlaczenia, okazuje sie ze od gory wkrencan byl na gwint a od spodu na zlacze podobne jak przy rurkach od przewodow hamulcowych " tez na gwint".
Rozwiazanie jest bardzo proste na juz i w przyszlosci. Za namowa mechanika zalozylem filtr paliwa "MANA" za 28 zł do silnikow z wtryskiem bezposrednim, do tego wezyk paliwowy 0,5m
7zl i 4 opaski slimakowe 4zl.
Filtr od gory polaczylem tym nowym przewodem bezposrednio do filtra "zaponialem dodac ze filtr ma obie koncowki na weżyk", a dol odcina sie zlacze zostawia cala rurke i laczy sie tym wezykiem paliwowym 15cm i na wezyku dokrecamy te opaski zaciskowe.
w przyszlosci wymiana filtra paliwowego tanio i bez zadnych problemow "filtr-28zł" i wszystko.
[ Dodano: 06-12-2007, 19:58 ]
Są to Moje wcześniejsze podpowiedzi na forum .Wymiana taka nie jest zgodna z rozwiązaniem fabrycznym ,ale stosowaną .Wymieniłem tak prawie rok temu ijest wszystko wtej materi dobrze.
Rozwiązanie działa ,nic złego się nie dzieje. Wymiana fitra na nowy 5 minut .
|
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2009, 21:34
|
|
|
A ja proponuję jednak brak kombinacji z wężykami (mimo, że skuteczne) i pozostanie przy oryginalnym stanie. Nikt Ci przy sprzedaży auta nie zarzuci, że były tu robione jakieś kombinacje.
Należy się zaopatrzyć w klucze oczkowe otwarte i problem zostanie rozwiązany. Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, by filtry paliwa odkręcały się luźno. Kwestia jednak w narzędziach, jak pisze Bartek. Harpagan też męczył się kiedyś dwa dni z odkręceniem filtra. Dostał ode mnie odpowiedni klucz i był bardzo zdziwiony, jak lekko poszło. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 11-04-2009, 23:06
|
|
|
Bartek napisał/a: | A to wszystko kwestia dobrych kluczy do przewodów (oczkowych z nacięciem) - nie spotkałem jeszcze takiego przewodu, który by się oparł - oczywiście nie może być pocharatany wcześniej zwykłymi kluczami,,,,, |
gregorbu napisał/a: | Należy się zaopatrzyć w klucze oczkowe otwarte i problem zostanie rozwiązany. |
POtwierdzam w 100% słowa chłopaków. 4 razy próbowałem odkrecic filtr paliwa normalnymi kluczami. Z góry , z dołu z kanału uzywałem dwohc kluczy jeden do trzymania drugi do obracania i .... nic. Tylko wyrobiłem nieco srube
No ale kupiłem pożadny klucz ,,węzykowy'' tj oczkowy z wycieta przerwa na węzyk.Kupiłem solidny za 12 zł. No i odkreciłem bez problemów bez kanału i pomocy kogokolwiek....
A ty wojtas sie nie przejmuj za bardzo przed sprzedaża.... wazne by był w dobrym stanie. A nowy własciciel jak bedzie chciał to sobie powymienia. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 12-04-2009, 09:27
|
|
|
Dziękuję chłopaki sa odpowiedzi, teraz wiem o wiele więcej.
Nie wiem czy sprzedam colta, jest on po przejściach w niemczech i mogę mieć ciężko
sprzedać go za tyle ile bym chciał jeździ bezawaryjnie i może jeszcze dozbieram jakaś
kasę i nim na razie pojeżdżę jeszcze tylko muszę z tym filtrem zrobić.
Jaki klucz a raczej jaki rozmiar będę potrzebował? |
_________________ 01.2008 - 04.2009 - Mitsubishi Colt CJ0 1,3 12v
04.2009 - Mitsubishi Carisma 1.9 TD 2000r
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 12-04-2009, 09:41
|
|
|
wojtas20 napisał/a: | Jaki klucz a raczej jaki rozmiar będę potrzebował? | Z tego co pamiętam - 17. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 12-04-2009, 10:44
|
|
|
Dokładnie. Tylko taki za 7zł może pęknąć. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 12-04-2009, 11:49
|
|
|
londolut napisał/a: | Dokładnie. Tylko taki za 7zł może pęknąć. |
eee coval nie peknie |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
vtec
Forumowicz Motoamator

Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 83 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-04-2009, 11:54
|
|
|
zadam banalne pytanie , skoro juz czytam ten temat...
gdzie w CJ jest ten filtr paliwa? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 12-04-2009, 13:14
|
|
|
londolut napisał/a: | Z tego co pamiętam - 17. |
Lutek 14 trzeba kupić . 17 przytrzymujesz ewentualnie filter |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-04-2009, 14:49
|
|
|
Matejko napisał/a: | eee coval nie peknie | Dokładnie. Jedne z najmocniejszych kluczy w swoim przedziale cenowym. Sam takich używam. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-04-2009, 20:32
|
|
|
vtec napisał/a: | gdzie w CJ jest ten filtr paliwa? | Czy naprawdę tak trudno zajrzeć do szukajki? Jesteś jedną z osób, której odszukiwanie tematów pojawiających się naprawdę często na forum przychodzi niezmiernie trudno. Chłopie - ogarnij się, to nie przedszkole, a w pewnej chwili osoby odpowiedzialne za forum przestaną przymykać oko i zaczną Cię hojniej nagradzać ostrzeżeniami. Tylko proszę - nie odpowiadaj na ten post i nie próbuj się wdawać w dyskusje...
By rozwiązać Twoje wątpliwości - filtr paliwa w CJX znajduje się przy ścianie grodziowej, mniej więcej w jej środku, pod złączem do ustawiania obrotów. |
|
|
|
 |
|