 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS 1.3] [SKRZYNIA BIEGÓW] Zimowy problem ze skrzynią |
Autor |
Wiadomość |
cathri
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Cze 2009 Posty: 9 Skąd: łódź
|
Wysłany: 10-01-2010, 23:31 [MSS 1.3] [SKRZYNIA BIEGÓW] Zimowy problem ze skrzynią
|
|
|
witam
dziś przy próbie wyjechania z parkingu biegi przestały wchodzić, jest mocny opór przy wszystkich biegach włącznie ze wstecznym, wrzucenie biegu nie jest możliwe, co ciekawe piątka wchodzi bez problemu,no i zonk, auto pewnie postoi, dopóki śniegi nie stopnieją ... jak myślicie, co to może być? stawiałbym na łącznik, ale możliwość wrzucenia piątego biegu psuje mi koncepcję....
pozdrawiam mitsumaniaków |
Ostatnio zmieniony przez cns80 05-03-2010, 11:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
stapp
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-01-2010, 00:06
|
|
|
A stoisz w zaspie? Gdy wczoraj zakopałem się na nieodśnieżonej drodze też biegi zaczęły mi ciężej chodzić - łącznik między lewarkiem a skrzynią nie jest osłonięty - może to w tym rzecz?
Może spróbuj go uruchomić i odczekać jakiś czas - np. pół godziny? Silnik się zagrzeje i drążek odmarźnie.
Ale to tak strzelam tylko - nie mam doświadczenia mechanicznego |
|
|
|
 |
cathri
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Cze 2009 Posty: 9 Skąd: łódź
|
Wysłany: 11-01-2010, 00:51
|
|
|
stapp napisał/a: | A stoisz w zaspie? Gdy wczoraj zakopałem się na nieodśnieżonej drodze też biegi zaczęły mi ciężej chodzić - łącznik między lewarkiem a skrzynią nie jest osłonięty - może to w tym rzecz?
Może spróbuj go uruchomić i odczekać jakiś czas - np. pół godziny? Silnik się zagrzeje i drążek odmarźnie.
Ale to tak strzelam tylko - nie mam doświadczenia mechanicznego |
Ano stoję w zaspie, tyle że sytuacja wydarzyła się przy próbie wyjechania, ujechałem ok 1,5 metra, zaspy są radośnie wszechobecne, ta nie była zbyt imponująca, mam wrażenie, iż opór dźwigni zmiany biegów jest za duży, żeby to miało być oblodzenie.... |
|
|
|
 |
djandrew [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2010, 14:10
|
|
|
Może trafiłeś na zbity, zmrożony śnieg. Spróbuj łopatą wygrzebać śnieg spod auta i zobacz co się stanie. Jak nie pomoże to dalej będzie się szukać przyczyny |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 12-01-2010, 15:59
|
|
|
z pamiętnika domorosłego mechanika:
jak pierwszy raz wsiadłem do MSS, którym teraz jeżdżę, bezproblemowo wchodziła tylko "5", im niższy bieg, tym gorzej, "1" i wsteczny prawie nie wchodziły. wina leżała, jak to często bywa, w zapuszczonym układzie przełączania. zużyte tulejki i elementy plastikowe, całość zapieczona - auto stało kilka miesięcy.
może przy wjeździe w śnieg uszkodziłeś któryś z elementów i wybierak pracuje w ograniczonym zakresie? fakt, że jeden bieg wchodzi wg mnie na to wskazuje.
wcześniej jeździłem peugeotem 106, który miał układ wybierania biegów częściowo zbliżony do tego z MSS. jeśli postał kilka dni na mrozie, biegi trzeba było wrzucać używając obu rąk. całość zamarzała, sól dodawała korozji na połączeniach i następował zonk.
na początek użyłbym jakiegoś smaru w spreju na wszystkie tulejki/połączenia w układzie.
a i jeszcze jedno - u mnie po naprawie układu całość wymagała regulacji - wchodziły albo biegi 1,2 albo 4,5, czyli te po "lewej" albo po "prawej" stronie. nie wiem na czym polegała, bo siedziałem w aucie i przełączałem biegi. może po prostu Ci się 'rozregulowały'. |
|
|
|
 |
djandrew [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2010, 17:34
|
|
|
Myślałem nad wyrobionymi tulejkami, ale już wcześniej zauważyłbyś objawy słabo wchodzących biegów, zwłaszcza 1 i wstecznego. Lapass też może mieć racje. Sprawdź czy śrubki się nie poluzowały i przesmaruj wszystko. Jednak dalej szystko sprowadza się do odśnieżenia i wyjechania z zaspy |
|
|
|
 |
cathri
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Cze 2009 Posty: 9 Skąd: łódź
|
Wysłany: 12-01-2010, 18:52
|
|
|
djandrew napisał/a: | Myślałem nad wyrobionymi tulejkami, ale już wcześniej zauważyłbyś objawy słabo wchodzących biegów, zwłaszcza 1 i wstecznego. Lapass też może mieć racje. Sprawdź czy śrubki się nie poluzowały i przesmaruj wszystko. Jednak dalej szystko sprowadza się do odśnieżenia i wyjechania z zaspy |
Z zaspy dziś autko zostało wypchane, stan jego się nie zmienił, przy próbie wrzucenia 1,2,3,4,R, opór uniemożliwiający przesunięcie, wcześniejszych objawów nie było w sumie, no może czasem jedynka, ale to raczej kwestia przyzwyczajenia z poprzedniego auta. Jak próbuję wrzucić bieg, a okolic silnika słychać ciche stukanie, jakby coś o coś zapierało, usiłowałem zajrzeć pod spód i miałem wrażenie, że element poprzeczny, który ruszał się przy biegach jest mocno oblodzony i wygląda jakby nie był połączony z niczym, no ale z perspektywy zaśnieżonego parkingu trudno stwierdzić. Najgorsze,że holowanie auta w tych warunkach to gwarantowany dodatkowy wydatek u blacharza.... |
|
|
|
 |
KAWA
Nowy Forumowicz
Auto: MSS
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 17 Skąd: LU
|
Wysłany: 21-01-2010, 12:19
|
|
|
Witam.
No niestety i u mnie pojawil sie ten problem. Wchodzi tylko bieg 5 a reszta nie.
Auto od spodu nie jest oblodzone wszytko wyglada ok.
Prosze o info czy udalo sie usnac usterke i co to bylo i jaki koszt.
Pozdr. |
_________________ KAWA. |
|
|
|
 |
cathri
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Cze 2009 Posty: 9 Skąd: łódź
|
Wysłany: 21-01-2010, 22:12
|
|
|
KAWA napisał/a: | Witam.
No niestety i u mnie pojawil sie ten problem. Wchodzi tylko bieg 5 a reszta nie.
Auto od spodu nie jest oblodzone wszytko wyglada ok.
Prosze o info czy udalo sie usnac usterke i co to bylo i jaki koszt.
Pozdr. |
Niestety usterka nadal czeka na diagnozę, prawdopodobnie cięgiełko, lub łacznik, oraz 5% szansa, iż to jakieś zamarznięcie/oblodzenie. Będę coś wiedział, poinformuję na bieżąco,
pozdrawiam |
|
|
|
 |
ikari6
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1,3
Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 11 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 25-01-2010, 08:19
|
|
|
Witam
U mnie to samo, wchodzi tylko 5
Wyjeżdżając z miejsca parkingowego na R zachaczyłem o małą zaspkę od pługu, pojechałem do kolegi, zaparkowałem, potem wyjechałem na R z parkingu i nie mogłem wrzucić nic tylko 5. I tak na 5 dojechałem 500m do domu, pewnie nadpaliłem sprzęgło bo trochę zawaniało. Jeśli chodzi o tulejki to chyba może być bo już raz je wymieniałem 20 minut roboty, bo znowu trudniej 1 zaczyna wchodzić ale jeszcze daje radę, bo jak kupiłem miśka to wogóle nie wchodziła i do tego zacząłem przygodę z tulejkami, swoją drogą kiedyś czytałem że serwis VOLVO wymienia tulejki dużo taniej niż MITSUBISHI, ale ja mam daleko do serwisów i pan Leszek dba o Miśka. |
|
|
|
 |
KAWA
Nowy Forumowicz
Auto: MSS
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 17 Skąd: LU
|
Wysłany: 27-01-2010, 07:16
|
|
|
No to ja jestem po wstepnym zabiegu.
Sprawdzajcie dokladnie zeby nie bylo jak u mnie. Jak wczesniej pisalem wszytko gralo i nagle bec zostala tylko 5.
Pojechalem do mechanika i co sie okazalo? no nie mozna nic zrobic trzeba wywalic skrzynie bo na bank jest uszkodzona. Zapytalem czy to nie jest wina tych plastikow no Pan powiedzial ze nie. Wywalil skrzynie i mowi ze naprawa to raczej droga bedzie zebym szukal innej skrzyni. To juz byl punkt krytyczny. Zabralem skrzynie do innego znachora i tam zostala ona rozebrana. Jak sie okazalo nic jej nie jest ( podobno). Teraz maja ja zamontowac w aucie i niby ma byc ok. tyle w tym dobrego ze sprzeglo wymienie za jednym zamachem.
Jak mozena to poprosze o info jaki olej tam zalac i ile jego potrzeba ( 1,3 99 r. GLX)
Pozdr |
_________________ KAWA. |
|
|
|
 |
halbog
Mitsumaniak Homo Swidnicensis

Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 465 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 27-01-2010, 08:45
|
|
|
KAWA napisał/a: | ile jego potrzeba ( 1,3 99 r. GLX) | Jaki to nie znalazłem, ale wiem ile: 3,4 litra.
Pozdrawiam
Bogdan |
_________________ Z wiatrem we włosach:)
 |
|
|
|
 |
ikari6
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1,3
Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 11 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 27-01-2010, 08:53
|
|
|
Przed chwilką auto wjechało na warsztat, wstępne oględziny - nadal nic, zaczynamy od rozmrażania bo rozbierać zawsze można... cdn. |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 27-01-2010, 09:07
|
|
|
Poszukajcie na forum gdzieś widziałem wczoraj temat o tym - podobno to są zakleszczające się koła wstecznego i 1. biegu. Nie zapisałem linka i teraz znaleźć nie mogę. Naprawa podobno zajmuje parę minut i nie trzeba skrzyni wyciągać. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
ikari6
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1,3
Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 11 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 27-01-2010, 09:14
|
|
|
drtymf napisał/a: | Poszukajcie na forum gdzieś widziałem wczoraj temat o tym - podobno to są zakleszczające się koła wstecznego i 1. biegu. Nie zapisałem linka i teraz znaleźć nie mogę. Naprawa podobno zajmuje parę minut i nie trzeba skrzyni wyciągać. |
Przed chwilę przeleciałem forum co prawda szybko i nie znalazłem, teraz już muszę wracać do warsztatu, jak znajdziesz to wklej link |
|
|
|
 |
|
|