Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja Gal 2.5 2001r.
Autor Wiadomość
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
  Wysłany: 08-04-2019, 17:39   Klimatyzacja Gal 2.5 2001r.

Witam!
W swoim galancie 2.5 2001r Avance, kombi z automatyczna klimatyzacja mam taki problem, że nie działa :(

Jak wcisnę przycisk od klimy to obroty się podnoszą, wentylatory się włączają, więc jest czynnik. Aczkolwiek sprężarka stoi w miejscu.... Jest jakiś sposób, żeby sprawdzić, czy to sprzęgło czy sama sprężarka?

Od kiedy mam gala to klima nie działa, a bym jednak chciał, żeby działała,.

Pozdrawiam :D
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 08-04-2019, 17:59   

Co znaczy że sprężarka stoi w miejscu? Patrzysz na sprzęgło klimy i się nie kręci? Jak tak to elektromagnes nie działa, odepnij wtyczkę i podłącz do aku żeby zobaczyć czy się wtedy załączy.
Jak nie to uszkodzony, jak tak to pewnie masz gdzieś przerwę w obwodzie. Możesz sobie jeszcze zobaczyć opór elektromagnesu miernikiem. Czy jest czynnik to zobaczysz jak sobie go trochę upuścisz zaworkiem.
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-04-2019, 18:20   

Spróbuje tak zrobić na krótko, a gdyby czynnika nie było to by się nie załączyły wentylatory chyba... Nie wiem, tak słyszałem. Ale będę badał
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 08-04-2019, 20:59   

Z tym czynnikiem i wentylatorami to trudno powiedzieć, nie chce mi się szukać czy jest jakieś info o tym w manualu ale na chłopski rozum, steruje tym ecu. Ecu puszcza prąd na elektromagnes i od razu na wentylator. Chyba, że pobiera jakieś info z czujnika ciśnienia w klimie o ile takie coś w ogóle jest tam zamontowane. Jak coś to komplet sprzęgło, elektromagnes i rolka stoją za około 300zł, sam elektromagnes to mam nawet nówkę sztukę bo wymieniałem tylko sprzęgło i rolkę.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11097
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-04-2019, 21:10   

Faza napisał/a:
Chyba, że pobiera jakieś info z czujnika ciśnienia w klimie o ile takie coś w ogóle jest tam zamontowane.

Oczywiście że jest, i tak to właśnie działa.
Na początek sprawdziłbym, czy prąd do elektromagnesu dochodzi. Potem jaki jest luz sprzęgła.
_________________

 
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-04-2019, 22:14   

Kilka pytań:

Czy jak na wyłączonym silniku ręcznie będę chciał pokręcić sprężarka klimatyzacji to mi to coś pokaże? Skoro jest sprzęgło to powinna się obrócić na wyłączonym.

W manualu jest napisane żeby podłączyć minus z Aku do obudowy sprężarki a plus do wtyczki od elektromagnesu. Jeżeli będzie charakterystyczny click to sprawny, jak nie to wiadomo.

Mam pytanie też jak sprawdzić czy dochodzi prąd? Na włączonym zapłonie włączyć klimę starczy czy odpalić trzeba? Bo trochę się cykam koło tych kół podczas pracy silnika rękami coś robić...

Pozdro
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11097
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-04-2019, 22:19   

Djmarcop napisał/a:
Czy jak na wyłączonym silniku ręcznie będę chciał pokręcić sprężarka klimatyzacji to mi to coś pokaże? Skoro jest sprzęgło to powinna się obrócić na wyłączonym.

Powinna się obracać.
Djmarcop napisał/a:
Mam pytanie też jak sprawdzić czy dochodzi prąd? Na włączonym zapłonie włączyć klimę starczy czy odpalić trzeba? Bo trochę się cykam koło tych kół podczas pracy silnika rękami coś robić...

Znajdź wtyczkę od kompresora. Tam podłącz się z miernikiem.
_________________

 
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-04-2019, 22:21   

jacek11 napisał/a:

Znajdź wtyczkę od kompresora. Tam podłącz się z miernikiem.


Rozumiem że tam gdzie elektromagnes będę testował? Odpalić włączyć klimę i patrzeć?
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 09-04-2019, 13:33   

Jak sprawdzasz opór elektromagnesu to nic nie włączasz, bo i tak sprężarka jest odłączona. Podłączasz multimetr pod oba styki elektromagnesu i sprawdzasz jaki opór pokaże multimetr.

Jak sprawdzasz na krótko czy łapie też nie trzeba włączać, tylko ciągniesz jakiś kabelek prosto od akumulatora i podłączasz jeden do jednego styku, drugi do drugiego. Tylko UWAGA żeby nie zewrzeć kabli ze sobą i nie dotknąć kablem od plusa karoserii lub innego metalowego elementu.

Jak masz jakiś naładowany akumulator, to możesz go wziąć pod auto, nie musisz korzystać akurat z tego zamontowanego w samochodzie. Można też użyć starego, prostego prostownika do akumulatora samochodowego, ale najprostszy, nie inteligentny.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11097
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-04-2019, 15:45   

Tak. Musisz odpiąć, wtyczkę od elektromagnesu, i tam wpiąć się miernikiem. Mierzymy na pracującym silniku, w chwili kiedy włączają się wentylatory.

Sposób sprawdzenia samego elektromagnesu opisał kolega -Fenek-,
_________________

 
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 09-04-2019, 17:56   

Ok, dzięki, będę badał 😎

[ Dodano: 30-04-2019, 13:45 ]
No dobra, piękna pogoda to się biorę za Palanta (hyhy), znalazłem wtyczkę od sprzęgiełka, wyczyściłem contact cleaner'em, i wziąłem się za sprawdzanie, ręką za te trzy śrubki i kręcę, lekki opór był, taki normalny sprężarkowy, zero szurania , zacinania się itp. Więc sprężarka nie stoi w miejscu. Następnie na krótko od aku dałem zasilanie i nic, ale jeszcze mowie, sprawdzę czy na wtyczce jest napięcie, i jest na wtyczce pełne zasilanie, więc już wiadomo, że coś nie tak ze sprzęgłem -- oczywiście na odpalonym silniku.


Teraz pytanie, czy to jest samo sprzęgło, czy sam elektromagnes? Jak to sprawdzić? nie ma żadnego dźwięku jak podpinam pod aku.


Pozdro :D
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24263
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-04-2019, 16:33   

a elektromagnes jaki ma opór?
bo sprzęgło to taka blaszka z 3-ma gumkami do obijania (które to z wiekiem wypadają)
a szczelina między nimi jaka?
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 30-04-2019, 17:35   

Cytat:
a elektromagnes jaki ma opór?


Pojecia nie mam jak to zmierzyć.

Cytat:
bo sprzęgło to taka blaszka z 3-ma gumkami do obijania (które to z wiekiem wypadają)
a szczelina między nimi jaka?


Nie wiem w którym miejscu mierzyć te szczeline, jak byś mógł to podaj sposoby, oczywiście też poszukam w manualu itd.

Pozdro
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24263
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-04-2019, 19:58   

paczaj panie na to:
- prawy górny róg jest wtyczka - jak ma 1 styk to mierzysz opór między nim a masą a jak 2 styki to między nimi - to jest wtyczka od elektromagnesu
- na czerwono szczelina (zaznaczony fragment) - trzeba sprawdzić jaki max listek się tam mieści (manual precyzuje, zdaje się 0.6mm to max)
edit - szczelinę reguluje się podkładkami między koło pasowe a sprzęgło
 
 
Djmarcop 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 56
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-05-2019, 06:48   

Dzięki, spróbuję to ogarnąć, apropo masy, to masa jest po prostu obudowa sprężarki?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.