Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] akumulator!!
Autor Wiadomość
BH20
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2008, 19:32   [Cari 1.6] akumulator!!

Witam mam dosc nietypowy problem z akumulatorem lub alternatorem poniewaz dioda ladowania czasami swieci ale zaraz gasnie mam wiele wersji ze regulator napiecia itp lecz chcialem sie upewnic pytajac czy mieliscie taki problem i jakiej pojemnosci powinien byc akumulator bo u mnie jest 60 ah
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 01-11-2008, 23:23   Re: akumulator!!

BH20 napisał/a:
Witam mam dosc nietypowy problem z akumulatorem lub alternatorem poniewaz dioda ladowania czasami swieci ale zaraz gasnie mam wiele wersji ze regulator napiecia itp lecz chcialem sie upewnic pytajac czy mieliscie taki problem i jakiej pojemnosci powinien byc akumulator bo u mnie jest 60 ah

Po pierwsze: sprawdź napięcie akumulatora zwykłym miernikiem przed uruchomieniem samochodu. Powinno ono wynosić między 12.3-12.5 V.
Po uruchomieni samochodu winno wynosić 13.8 - 14.5 v i powinno sie utrzymywać stale.
Po załączeniu po kolei odbiorników prądu jak światła, dmuchawa, ogrzewania tylnej szyby napięcie nie powinno drastycznie zmieniac sie i powinno utrzymywać dię w granicha podanych wyżej czyli 13.8 - 14.5 v
Pozdrawiam
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 02-11-2008, 09:27   

pomierz najpierw akumulator bo prawdopodobnie tam leży przyczyna najważniejsza jest "sztywność" musisz zmierzyć rezystancje wewnętrzna ogniwa.najpierw mierzysz bez obciążenia napięcie, później ze znanym obciążeniem (np żarówka 45 W) i prąd jaki płynie przez żarówkę, następnie liczysz ile tego prądu wywołało ile mV spadku dzielisz mV przez A i masz opór wewnętrzny, potem musisz znać obciążenie jakim jest fura przy rozruchu i możesz sobie policzyć czy spadek jest zbyt mocny czy nie. możesz również zmierzyć gęstość elektrolitu powinna być około 1,280kg/l jak zassasz elektrolit do gruszki sprawdź czy nie jest brunatny jeżeli tak to akumulator się "wysypał" i masz go do wymiany.podczas dobierania akumulatora nie tyle ważna jest pojemność co prąd rozruchowy, do silników diesla i dużych jednostek benzynowych używa się akumulatorów z większym prądem rozruchowym i pojemnością z racji na większe opory podczas startu, diesle większa kompresja, większe opory + dodatkowo świece żarowe, tam potrzebne są rozruszniki nie rozruszniczki zdecydowanie większej mocy, dlatego ten parametr jest istotny to tak jakby porównać do zbiornika ciśnieniowego gdzie masz pewne ciśnienie i pewna pojemność a prąd rozruchowy to średnica rury która z tego zbiornika wychodzi określająca szybkość z jaka możemy czerpać sprężone powietrze rozrusznikiem jest silnik pneumatyczny który żeby uzyskać odpowiednia moc potrzebuje odpowiedniego ciśnienia i przepływu, zależnego od średnicy węża (prąd rozruchowy) czyli reasumując podczas zakupu nowego akumulatora nie tyle istotnym parametrem jest pojemność która może być troszkę większa lub troszkę mniejsza, co prąd rozruchowy i gabaryty żeby bateria zmieściła nam się na podstawce i w jarzmie, także możesz spoko wstawić w przedziale 55-70 Ah i prąd rozruchowy rzędu 500-650A.
 
 
BH20
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2008, 14:55   

a moze mi ktos powiedziec jaka macie pojemosc akumulatora lub jaka powinna byc
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 02-11-2008, 17:04   

Sprawdź jaki będzie pasował http://www.akumulator.pl/...umulatorow.html :?:
_________________
 
 
roberto
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2009, 23:54   

I co znalazłeś w czym tkwił problem?? Mi tak samo swieci sie kontrola, Z ładowaniem i z regulatorem napięcia jest wszystko w porządku. Elektryk stwierdził, że jak nic sie nie dzieje to jeździć bo jak by szukał przyczyny to niewie czy by wogole znalazl przyczyne i ze to za duzo bawienia... Może ktos z maniaków miał problem taki sam i podrzucilby o co chodzi.
 
 
BH20
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2009, 07:14   

U mnie to poprostu "mechanik specjalista" nie zauwazyl ze regulator napiecia jest padniety i jak przejechalem 200km do innego prawdziwego specjalisty naprawil ten problem i do tej pory spokoj
 
 
roberto
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2009, 20:52   

Ile zapłaciłes za regulator do swojej carismy??
 
 
BH20
[Usunięty]

Wysłany: 02-06-2009, 14:36   

150 zl w kielcach za obwodnica jadac od strony jedrzejowa lacznie z wymiana w takim ala zameczku nowo postawiony dom
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.