przepływomierz a obroty na biegu jałowym-zimny silnik |
Autor |
Wiadomość |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26-05-2009, 10:03 przepływomierz a obroty na biegu jałowym-zimny silnik
|
|
|
Pytanie czy uszkodzony przepływomierz( czyt.czujniki w nim zamontowane) mogą miec wpływ na obroty na biegu jałowym-zimny silnik.Po odpaleniu podbija na 2000obr. i więcej ,obroty falują.Silnik jakby sie dusił.Po przełączeniu z P na D (skrzynia automat)obroty spadna do właściwego poziomu ale potrafi
zgasnąc.Na ciepłym silniku jest w miarę ok(nie gasnie obroty podbije max do 1500.Dodatkowo po włączeniu klimy w czasie jazdy obroty skaczą wygląda jakby momentami samoczynnie przyspieszał.Piszę o przepływomierzu bo w aso Gdańsk wystukali mi błąd nr 89. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-05-2009, 11:51
|
|
|
Przepływomierz z przyległościami albo przepustnica z przyległościami. Do błędu 89 jaki ci DOKŁADNIE opis dali? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26-05-2009, 13:07
|
|
|
89 fuel system czyli układ paliwowy a pytam bo nie wiem czy brac sie za ten przepływomierz |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-05-2009, 09:31
|
|
|
A co ma przepływomierz do układu paliwowego? Imho masz za małe ciśnienie z pompy wysokiego ciśnienia więc albo pompa umiera albo te filterki/zaworki albo masz zabity filtr paliwa. Mierzyli ci ciśnienie paliwa? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28-05-2009, 20:21
|
|
|
Piszę ponieważ wcześniej nie spotkałem się na forum z tym iż przepływka wpływa na wolne obroty raczej wszyscy przychylaja sie do przepustnicy. Chciałem się jeszcze upewnic a co do przepływomierza to wczesniej napisałem i forumowicz Bartek odpowiedział mi,że ten błąd czyli nr 89 świadczyc może
o uszkodzonym przepływomierzu(a raczej czujnikach w nim zamontowanych) a w nastepnej kolejności nalezy sprawdzic pompę.Autko ma przejechane 115tys. km i miałem nadzieję,że to nie pompa bo w dobie kryzysu(najbardziej popularne ostatnio słowo)to drogi interes.Co do ASO to nie chcę się wypowiadac bo za 150zl otrzymałem tylko ten numer błędu oraz info,że błąd dotyczy układu paliwowego.Na pytanie o parametry otrzymałem odpowiedż,że wszystko ok chociaz nie mam pewności czy w ogóle je sprawdzali(pan był nie przekonywUjący)Autko było rozgrzane ponieważ do do serwisu mam 40km,problemu akurat przy panach serwisantach jak na złośc nie było z odpaleniem. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-05-2009, 15:03
|
|
|
Profilaktycznie możesz wymontować i wyczyścić przepustnicę jeśli jeszcze tego nie robiłeś - to najłatwiejsze i nic nie kosztuje a później zobaczysz co się zmieniło. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29-05-2009, 15:31
|
|
|
No właśnie czyściłem przepustnicę i uczyłem obrotów.Przed czyszczeniem obroty na odpowiednim poziomie ale po odpaleniu falowały i gasł.Po czyszczeniu podbija na 2000tys i wyżej potem spadaja do 1200 i dopiero po przełączeniu P na D spadają do ok. 600 może 700 tuż nad kreskę (czyli 500).Pojeżdziłem tak trochę i znowu potrafi zgasnąc po odpaleniu kontrolka CE zapala się najczęściej gdy stoję na swiatłach i bywa ,że nie gaśnie do momentu unieruchomienia silinika.Dlatego udałem się do aso ale jak pisałem wczesniej za dużo mi nie pomogli przy pierwszej wizycie (poza podaniem tego błędu) proponując oczywiście kolejną.Ale jesli tak ma wyglądac określenie problemu to wolałbym juz tam nie wracac przynajmniej w najblizszym czasie,zbyt kosztowne jak na moją kieszeń |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-05-2009, 16:45
|
|
|
No widzisz skasowali cię 150 za odczyt kodu błędu który sam byś sobie mógł odczytać za darmo zworkując złącze diagnostyczne - ja rozumiem że za te 150 to po odczytaniu błędu co zajmuje 30 sekund powinni zczytać od razu jakie jest ciśnienie paliwa ale widzę że chcą od ciebie 150 za ten kolejny odczyt...
Jeśli już podejrzewasz przepustnicę to należy od razu zczytać jak jest uchylona i w jakich zakresach chodzi, jak sa ustawione wolne obroty, jak się wtedy zachowuje lambda itp. itd. generalnie kilka-kilkanaście parametrów na wykresy naraz a nie taką lipę odwalają...
Zmień warsztat. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 29-05-2009, 18:46
|
|
|
Z tego co wyczytałem na forum to odczyt w gdi tylkow w aso na MUT II, a niestety to jedyny autoryzowany serwis mitsu w mojej okolicy a więc pozostanie mi nabijanie tym panom kieszeni.pozdrawiam i dziękuje za dobre chęci. |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 29-05-2009, 19:09
|
|
|
Hagi są wyjątki jak mój np też gdi a działa odczytywanie na zworke. |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 31-05-2009, 15:49
|
|
|
Odczyt/zmiana parametrów pracy tylko na MUT-II. Sam odczyt parametrów także na EvoScan i innych podobnych softach. Same błędy w większości przypadków da się wymrygac kontrolkami na zegarach po zezworkowaniu złącza diagnostycznego. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Raffil
Mitsumaniak GoldCariManiak

Auto: Carisma 1.8 GDI (07.2000r.)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 120 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 31-05-2009, 18:37
|
|
|
Witam Panowie.
Korzystając z okazji skoro zeszło na diagnostykę - mam pytanie, a mianowicie
czy odczytam parametry i błedy w Carismie GDI 2000r. tym oto INTERFEJS ELM 327
Jest tam w opisie wymieniona Carisma i wiele innych mitsu??
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hagi
Forumowicz
Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 57 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 02-06-2009, 15:02
|
|
|
saphire jest obcykany w tym temacie jeśli znajdzie chwilę to CI napewno napiszę czy ten interfejs się nada.Ja wracając do tematu przepływomierza mam pytanie.Przed odpaleniem auta odpiąłem od niego wtyczkę .Bez przepływomierza obroty są stabilne co prawda zbyt wysokie ale nie falują i silnik się nie przytyka.Po ponownym podłączeniu znowu skoki i odgłosy jakby dostawał złą mieszankę na jałowym.Czy w ten sposób można ocenic ,że coś z przepływomierzem nie halo |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 02-06-2009, 19:19
|
|
|
Właśnie sobie zakupiłem na ebayu ELM 327, dzisiaj albo jutro powinienem miec ale na testy to dopiero w weekend bede miał czas. |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-06-2009, 07:32
|
|
|
Nie wiem co sie da zczytac ELM'em - ja mam EvoScan. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|