Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Turbina
Autor Wiadomość
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 30-05-2009, 22:24   [Cari 1.9TD] Turbina

Ja to nie wiem albo mam takiego @^#$&# pecha do tego auta albo cari z tym silnikiem to niezłe próchna.

Po wszystkich naprawach pojawił się kolejny problem:

Po wymianie boostera (elektroniczny regulator doładowania wtrysku) który wywoływał zajebiste kopcenie i niesamowite wkręcanie się silnika na obroty podczas biegu używania biegu jałowego lub na wciśniętym sprzęgle pojawił się problem z turbiną.

Eh nie ma to jak wieźć dwie krowy w bagażniku i świniaka na tylnej kanapie- bo tak można nazwać przyśpieszenie jakie mam, ale do rzeczy. Dziś po wizycie u gościa który robił mi boooster okazało się że jest problem z turbiną jakiś "grzybek" się nie porusza, czeogs tam nie otwiera i nie zamyka od turbiny. No i się nie włącza.

Pytania:

1. Drogi to interes?
2. Czy istnieje możliwość żeby to się popsuło z dnia na dzień?
3. Czy są jakieś sposoby aby to samemu naprawić?
4. Jeśli miałem problem z wyciekiem oleju, to możliwe jest to że coś tam się zaklinowało?

Dodam jeszcze tylko że czasem słyszę świst turbinki... ale rzadko ostatnio
Ostatnio zmieniony przez Chooper 03-06-2009, 08:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 31-05-2009, 13:24   

zmień mechanika w tym silniku booster jest mechaniczny.
Booster był założony nowy czy regenerowany?
Jeżeli regenerowany to może źle założone membrany lub trzpień się zacina.
Może mechanik źle wyregulował ten zawór i nie daje odpowiedniej dawki paliwa żeby rozkręcić turbinę i stworzyć odpowiednie ciśnienie. U mnie booster dobrze działa jak trzpień jest wykręcony o 2 i 1/4 obrotu możesz spróbować go trochę wykręcić ale pamiętaj o ile żeby móc powrócić do poprzednich ustawień .Gdzieś czytałem że regulacja trzpienia odbywa się max do 4 obrotów ale niektórym dobrze działa na 4.5.
Co do tego mieszka to nie wiem ile kosztuje ale nie sadzę żeby był uszkodzony jeżeli przed naprawą z turbo było wszystko ok
 
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 31-05-2009, 13:49   

booster był założony używany "sprawny" objawy z kopceniem itd znikły. teraz znów problem z turbo. Próbował gość wykręcać ale nie dawało to żadnych skutków. Czy ten zawór jest odpowiedzialny za uruchamianie turbo? uruchamianie tego mieszka ?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 31-05-2009, 16:28   

Jeżeli w czasie wykręcania nie wzrosła moc silnika to trzpień w środku zaworu się zapiekł. Prawdopodobnie może być zapieczony jak zawór długo leżał bez paliwa i nie pracował.

Zawór ten jest odpowiedzialny za zwiększenie ilości paliwa co powoduje większe spalanie i więcej spalin na wylocie które rozkręcają turbinę.

Co do używanych zaworów to taniej jest zregenerować stary, komplet naprawczy kosztuje z 50 zł i każdy może to zrobić domowym sposobem. I wtedy będziesz miał pewność że wszystko jest ok

http://www.mondeoklubpols...article&sid=168

http://allegro.pl/item646...a_lucas_td.html

A mieszek waste gate actuator służy wg mnie do zmniejszenia ciśnienia w turbo to znaczy jak jest zaduże to wtedy otwiera się i spaliny lecą bezpośredni do wydechu
 
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 01-06-2009, 23:53   

hmm zadzwoniłem do mechanika ( gość zajmuje się tylko pompami,pompowtryskiwaczami itp) powiedziałem mu że według mnie i moich informacji jets problem z bosterem... zażarcie twirdził że booster jest idealny i w ogóle :] że to turbina nie działa że kolega będzie jego to mi zrobi.

Się %^&*# i załozyłem stary booster i wiecie co? turbinka działa :) tyle że znów wkręca się na te głupie obrociki :(

Hmm dumny z siebie pojechałem to gościa. Wchodzę:

ja: Witam. Oddaję ten niesprawny booster
on: słucham? jakto?
ja: Zamontowałem stary bo pan nie chciał, i wszystko działa
on: "nie możliwe"
ja: a jednak, ten jest pewnie zapieczony i nie podaje paliwa
on: "nie możliwe" sprawdzę:/

lol2
Ostatnio zmieniony przez Chooper 03-06-2009, 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 02-06-2009, 00:15   

Zakup membrany na allegro i zregeneruj sposobem podanym na forum mondeo
 
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 02-06-2009, 23:46   

niestety tego prubowałem i nie pomogło... tu chodzi o grubszą sprawę niestety
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2009, 10:39   

Premieros, mam troche gratow od tego silnika jesli chcesz moge udostepnic Ci czesci i bedziesz mogl sobie je pozamieniac. Jesli ktoras pomoze dogadamy sie jesli nie nic nie zaplacisz. Masz do mnie ok 20-25km.
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 03-06-2009, 16:39   

dylson... jak narazie chyba już nic nie potrzebuję:) jakbyś się odezwał wczęsniej sporo bym pewnie kupił... jak możesz daj na prv swoje namiary. np numer telefonu, jakby coś padło, a przypuszczam ze padnie wiedział bym gdzie szukać...

Co do tematu jeszcze, Zawór okazał się sprawny, jedyną jego wadą jaka była opiłek matalu który blokował dopływ paliwa na zaworku. Dziękuje za pomoc w tej sprawie.

mam jeszcze jedno pytanie, myślę że nowy temat jest zbędny;
Co do regulacji trzpienia wkręciłem og 4,1/4 obrotu, jets ok ale coś mi nie pasuje lekko w mocy auta, czy jeśli go wykręce, moc wzrośnie? a jeśli wkręce to zmaleje ?
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2009, 19:30   

jak wykręcasz to moment zapodania dodatkowej dawki następuje przy niższych obrotach motoru, jak wkręcasz to się muli i póxniej dostaje kopa
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 03-06-2009, 21:40   

aha... czyli dodatkowa dawkę paliwa musi mieć idealnie w momencie włączania turbinki? wcześniej troszkę czy później?
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2009, 07:33   

...z doświadczenia wiem, że spod nakrętki kontrującej ma wystawać około 2 zwojów gwintu pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.