[Cari 1.9TD] Turbina |
Autor |
Wiadomość |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 30-05-2009, 22:24 [Cari 1.9TD] Turbina
|
|
|
Ja to nie wiem albo mam takiego @^#$&# pecha do tego auta albo cari z tym silnikiem to niezłe próchna.
Po wszystkich naprawach pojawił się kolejny problem:
Po wymianie boostera (elektroniczny regulator doładowania wtrysku) który wywoływał zajebiste kopcenie i niesamowite wkręcanie się silnika na obroty podczas biegu używania biegu jałowego lub na wciśniętym sprzęgle pojawił się problem z turbiną.
Eh nie ma to jak wieźć dwie krowy w bagażniku i świniaka na tylnej kanapie- bo tak można nazwać przyśpieszenie jakie mam, ale do rzeczy. Dziś po wizycie u gościa który robił mi boooster okazało się że jest problem z turbiną jakiś "grzybek" się nie porusza, czeogs tam nie otwiera i nie zamyka od turbiny. No i się nie włącza.
Pytania:
1. Drogi to interes?
2. Czy istnieje możliwość żeby to się popsuło z dnia na dzień?
3. Czy są jakieś sposoby aby to samemu naprawić?
4. Jeśli miałem problem z wyciekiem oleju, to możliwe jest to że coś tam się zaklinowało?
Dodam jeszcze tylko że czasem słyszę świst turbinki... ale rzadko ostatnio |
Ostatnio zmieniony przez Chooper 03-06-2009, 08:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 31-05-2009, 13:24
|
|
|
zmień mechanika w tym silniku booster jest mechaniczny.
Booster był założony nowy czy regenerowany?
Jeżeli regenerowany to może źle założone membrany lub trzpień się zacina.
Może mechanik źle wyregulował ten zawór i nie daje odpowiedniej dawki paliwa żeby rozkręcić turbinę i stworzyć odpowiednie ciśnienie. U mnie booster dobrze działa jak trzpień jest wykręcony o 2 i 1/4 obrotu możesz spróbować go trochę wykręcić ale pamiętaj o ile żeby móc powrócić do poprzednich ustawień .Gdzieś czytałem że regulacja trzpienia odbywa się max do 4 obrotów ale niektórym dobrze działa na 4.5.
Co do tego mieszka to nie wiem ile kosztuje ale nie sadzę żeby był uszkodzony jeżeli przed naprawą z turbo było wszystko ok |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 31-05-2009, 13:49
|
|
|
booster był założony używany "sprawny" objawy z kopceniem itd znikły. teraz znów problem z turbo. Próbował gość wykręcać ale nie dawało to żadnych skutków. Czy ten zawór jest odpowiedzialny za uruchamianie turbo? uruchamianie tego mieszka ? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 31-05-2009, 16:28
|
|
|
Jeżeli w czasie wykręcania nie wzrosła moc silnika to trzpień w środku zaworu się zapiekł. Prawdopodobnie może być zapieczony jak zawór długo leżał bez paliwa i nie pracował.
Zawór ten jest odpowiedzialny za zwiększenie ilości paliwa co powoduje większe spalanie i więcej spalin na wylocie które rozkręcają turbinę.
Co do używanych zaworów to taniej jest zregenerować stary, komplet naprawczy kosztuje z 50 zł i każdy może to zrobić domowym sposobem. I wtedy będziesz miał pewność że wszystko jest ok
http://www.mondeoklubpols...article&sid=168
http://allegro.pl/item646...a_lucas_td.html
A mieszek waste gate actuator służy wg mnie do zmniejszenia ciśnienia w turbo to znaczy jak jest zaduże to wtedy otwiera się i spaliny lecą bezpośredni do wydechu |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 01-06-2009, 23:53
|
|
|
hmm zadzwoniłem do mechanika ( gość zajmuje się tylko pompami,pompowtryskiwaczami itp) powiedziałem mu że według mnie i moich informacji jets problem z bosterem... zażarcie twirdził że booster jest idealny i w ogóle :] że to turbina nie działa że kolega będzie jego to mi zrobi.
Się %^&*# i załozyłem stary booster i wiecie co? turbinka działa tyle że znów wkręca się na te głupie obrociki
Hmm dumny z siebie pojechałem to gościa. Wchodzę:
ja: Witam. Oddaję ten niesprawny booster
on: słucham? jakto?
ja: Zamontowałem stary bo pan nie chciał, i wszystko działa
on: "nie możliwe"
ja: a jednak, ten jest pewnie zapieczony i nie podaje paliwa
on: "nie możliwe" sprawdzę:/
lol2 |
Ostatnio zmieniony przez Chooper 03-06-2009, 08:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 02-06-2009, 00:15
|
|
|
Zakup membrany na allegro i zregeneruj sposobem podanym na forum mondeo |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 02-06-2009, 23:46
|
|
|
niestety tego prubowałem i nie pomogło... tu chodzi o grubszą sprawę niestety |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2009, 10:39
|
|
|
Premieros, mam troche gratow od tego silnika jesli chcesz moge udostepnic Ci czesci i bedziesz mogl sobie je pozamieniac. Jesli ktoras pomoze dogadamy sie jesli nie nic nie zaplacisz. Masz do mnie ok 20-25km. |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 03-06-2009, 16:39
|
|
|
dylson... jak narazie chyba już nic nie potrzebuję:) jakbyś się odezwał wczęsniej sporo bym pewnie kupił... jak możesz daj na prv swoje namiary. np numer telefonu, jakby coś padło, a przypuszczam ze padnie wiedział bym gdzie szukać...
Co do tematu jeszcze, Zawór okazał się sprawny, jedyną jego wadą jaka była opiłek matalu który blokował dopływ paliwa na zaworku. Dziękuje za pomoc w tej sprawie.
mam jeszcze jedno pytanie, myślę że nowy temat jest zbędny;
Co do regulacji trzpienia wkręciłem og 4,1/4 obrotu, jets ok ale coś mi nie pasuje lekko w mocy auta, czy jeśli go wykręce, moc wzrośnie? a jeśli wkręce to zmaleje ? |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-06-2009, 19:30
|
|
|
jak wykręcasz to moment zapodania dodatkowej dawki następuje przy niższych obrotach motoru, jak wkręcasz to się muli i póxniej dostaje kopa |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 03-06-2009, 21:40
|
|
|
aha... czyli dodatkowa dawkę paliwa musi mieć idealnie w momencie włączania turbinki? wcześniej troszkę czy później? |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2009, 07:33
|
|
|
...z doświadczenia wiem, że spod nakrętki kontrującej ma wystawać około 2 zwojów gwintu pozdro |
|
|
|
 |
|