Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A] Metaliczne dźwięki na biegach
Autor Wiadomość
elt 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 20-05-2009, 22:27   [CA1A] Metaliczne dźwięki na biegach

Witam! Panowie usterka myślę że jest dość nie typowa. A mianowicie, do rzeczy- kiedy ruszam z jedynki wszystko jest w porządku, wrzucam 2 - 20km/h gaz w połowę i słychać dziwne odgłosy, metaliczne jakby coś było luźne, bieg 3-30km/h to samo, 4-50km/h, przy 60km/h na 4 zanika, wrzucam 5 i do 80km/h przy mocniejszym wciskaniu gazu jest to samo, przy 80 zanika. Jeśli jazda jest spokojna, bardzo spokojna, bez szybkiego ruszania jest ok, ale to nie sprawdza się w mieście, kiedy trzeba docisnąć. Wszystkie osłona były ściągane bo podejrzewałem że to może być to, jednak nie pomogło.Zastanawiam się czy istnieje możliwość oberwania się przy spawie wewnątrz rury wydechowej jakiegoś frędzla i po prostu on wydaje takie dźwięki. Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Dzisiaj zaciągnąłem ręczny, wrzuciłem wsteczny i wprowadzałem silnik w wibracje i na chwilę słychać taki brzdęk;| na jedynce tego nie ma. Cholera wie co to jest:)
Ostatnio zmieniony przez elt 21-05-2009, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
yume 
Forumowicz


Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 57
Skąd: jabłonna/wawrzyszewowo
Wysłany: 21-05-2009, 15:56   

podłącze sie pod temat, zaobserwowałem u siebie podobna zależność, gdy wskazówka obrotomierza mija 3500 obr/min spod maski zaczyna dochodzic metaliczny dźwięk, 3800 obr/min i brzęczenie ustaje, nie ma znaczenia czy na luzie czy na biegu,czy zimny czy rozgrzany silnik - granica 3500 osiągnięta i brzęk sie zaczyna, przekroczone 3800 i cisza.
_________________
"ju mes łit de best, ju daj lajk de rest"
 
 
elt 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 21-05-2009, 21:03   

Nie posiadam obrotomierza ale motyw występuję tylko i wyłącznie na biegach;/ Chyba potrzebny byłby pełny rentgen samochodu żeby się tego doszukać. Nie miałeś przypadkiem wymienianego kata albo może było coś grzebane przy rurkach wydechu hym ?;>
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-05-2009, 00:04   

yume napisał/a:
zaobserwowałem u siebie podobna zależność, gdy wskazówka obrotomierza mija 3500 obr/min spod maski zaczyna dochodzic metaliczny dźwięk, 3800 obr/min i brzęczenie ustaje, nie ma znaczenia czy na luzie czy na biegu,czy zimny czy rozgrzany silnik - granica 3500 osiągnięta i brzęk sie zaczyna, przekroczone 3800 i cisza
Jakieś osłony metalowe. Ewidentnie.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-05-2009, 12:47   Re: [CA1A] Metaliczne dźwięki na biegach

[quote="elt"]wrzucam 2 - 20km/h gaz w połowę i słychać dziwne odgłosy, metaliczne jakby coś było luźne, bieg 3-30km/h to samo, 4-50km/h, przy 60km/h na 4 zanika, wrzucam 5 i do 80km/h przy mocniejszym wciskaniu gazu jest to samo, przy 80 zanika [quote]

Niestety nie wiem co jest przyczyną tego piszczenia, ale czy nie za szybko zmieniasz biegi??

Mówiąc szczerze to gdy ja przy 30 km wrzucam bieg "3" to samochód się trzęsie i klekoczą plastiki w kabinie bo obroty są za małe.
Proponował bym
20 km/h - bieg 2
ok. 40 km/h - 3
od 60 km - 4
minimum od 80 - 5.

Jednak jako że problem występuje gdy samochód jest na luzie to raczej nie jest to spowodowane za niskimi obrotami.
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 22-05-2009, 13:16   

Wejdź pod auto i na zapalonym silniku podotykaj różnych blach przy wydechu.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
elt 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 23-05-2009, 19:54   

Zdaje sobie sprawę kiedy powinniśmy zmieniać biegi ale tu sęk w czym innym. Nie powinno pojawiać się w ogóle takie zjawisko jak u mnie. Napisałem przecież że pojawia się to wtedy kiedy silnik wpada w wibracje :) Nikt z was nie spotkał się z czymś takim? Może być to związane ze skrzynią biegów a dokładnie łożyskiem? :?:
A no i ten problem nie wystepuje na luzie, muszą być wibracje że to się pojawiło.
 
 
 
drauisz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 GLXI CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-05-2009, 22:46   Może to osłona kolektora wydechowego ?!

Miałem podobną sytuację tzn. przy odpalaniu silnika i gdy jechałem po "kocich łbach" - słychać było metaliczny dźwięk - okazało się, że to osłona od kolektora, która mocowana jest na czterech śrubach i w trzech miejscach puściła :)

pzdr.
DB
 
 
 
elt 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 25-05-2009, 00:08   Re: Może to osłona kolektora wydechowego ?!

Osłona od kolektora zdjęta, osłona przy kole zamachowym zdjęta, i metalowa osłona przy wentylatorze. Wszystko jest po staremu. Zacząłem stosować się do zaleceń zmiany biegów jak kolega powyżej i jest o niebo lepiej. Jednak kiedy zmienię bieg poniżej podanych prędkości pojawia się ten grzmot :?
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2009, 10:09   

U mnie trzeszczy wszystko w środku bo plastiki mają luzy jak za szybko wrzucę bieg. Twoje metaliczne dźwięki świadczą o tym że masz luzy gdzieś indziej, możesz szukać dalej bo napewno gdzieś przyczyna jest i pewnie łatwo będzie ją usunąć jak się ją znajdzie.

Pomijając jednak temat postu, sugerował bym biegi zmieniać trochę wyżej, lepiej wpływa to na silnik, a czasem nawet na spalanie, ponieważ zbyt obciążona skrzynia powoduje mimo mniejszych obrotow, zwiększenie zużycia paliwa.
Obroty nie powinny być niższe niż 2 - 2,5 tyś.
 
 
 
elt 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 103
Skąd: Choszczno
Wysłany: 17-08-2009, 16:16   

To ja teraz mogę powiedzieć co było powodem: zły kąt zapłonu. Dzisiaj ustawiłem, był przestawiony o dwa ząbki, jest idealnie! :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.