[CA1A] Metaliczne dźwięki na biegach |
Autor |
Wiadomość |
elt
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 103 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 20-05-2009, 22:27 [CA1A] Metaliczne dźwięki na biegach
|
|
|
Witam! Panowie usterka myślę że jest dość nie typowa. A mianowicie, do rzeczy- kiedy ruszam z jedynki wszystko jest w porządku, wrzucam 2 - 20km/h gaz w połowę i słychać dziwne odgłosy, metaliczne jakby coś było luźne, bieg 3-30km/h to samo, 4-50km/h, przy 60km/h na 4 zanika, wrzucam 5 i do 80km/h przy mocniejszym wciskaniu gazu jest to samo, przy 80 zanika. Jeśli jazda jest spokojna, bardzo spokojna, bez szybkiego ruszania jest ok, ale to nie sprawdza się w mieście, kiedy trzeba docisnąć. Wszystkie osłona były ściągane bo podejrzewałem że to może być to, jednak nie pomogło.Zastanawiam się czy istnieje możliwość oberwania się przy spawie wewnątrz rury wydechowej jakiegoś frędzla i po prostu on wydaje takie dźwięki. Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Dzisiaj zaciągnąłem ręczny, wrzuciłem wsteczny i wprowadzałem silnik w wibracje i na chwilę słychać taki brzdęk;| na jedynce tego nie ma. Cholera wie co to jest:) |
Ostatnio zmieniony przez elt 21-05-2009, 21:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
yume
Forumowicz

Auto: Colt CA0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 57 Skąd: jabłonna/wawrzyszewowo
|
Wysłany: 21-05-2009, 15:56
|
|
|
podłącze sie pod temat, zaobserwowałem u siebie podobna zależność, gdy wskazówka obrotomierza mija 3500 obr/min spod maski zaczyna dochodzic metaliczny dźwięk, 3800 obr/min i brzęczenie ustaje, nie ma znaczenia czy na luzie czy na biegu,czy zimny czy rozgrzany silnik - granica 3500 osiągnięta i brzęk sie zaczyna, przekroczone 3800 i cisza. |
_________________ "ju mes łit de best, ju daj lajk de rest" |
|
|
|
 |
elt
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 103 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 21-05-2009, 21:03
|
|
|
Nie posiadam obrotomierza ale motyw występuję tylko i wyłącznie na biegach;/ Chyba potrzebny byłby pełny rentgen samochodu żeby się tego doszukać. Nie miałeś przypadkiem wymienianego kata albo może było coś grzebane przy rurkach wydechu hym ?;> |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-05-2009, 00:04
|
|
|
yume napisał/a: | zaobserwowałem u siebie podobna zależność, gdy wskazówka obrotomierza mija 3500 obr/min spod maski zaczyna dochodzic metaliczny dźwięk, 3800 obr/min i brzęczenie ustaje, nie ma znaczenia czy na luzie czy na biegu,czy zimny czy rozgrzany silnik - granica 3500 osiągnięta i brzęk sie zaczyna, przekroczone 3800 i cisza | Jakieś osłony metalowe. Ewidentnie. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-05-2009, 12:47 Re: [CA1A] Metaliczne dźwięki na biegach
|
|
|
[quote="elt"]wrzucam 2 - 20km/h gaz w połowę i słychać dziwne odgłosy, metaliczne jakby coś było luźne, bieg 3-30km/h to samo, 4-50km/h, przy 60km/h na 4 zanika, wrzucam 5 i do 80km/h przy mocniejszym wciskaniu gazu jest to samo, przy 80 zanika [quote]
Niestety nie wiem co jest przyczyną tego piszczenia, ale czy nie za szybko zmieniasz biegi??
Mówiąc szczerze to gdy ja przy 30 km wrzucam bieg "3" to samochód się trzęsie i klekoczą plastiki w kabinie bo obroty są za małe.
Proponował bym
20 km/h - bieg 2
ok. 40 km/h - 3
od 60 km - 4
minimum od 80 - 5.
Jednak jako że problem występuje gdy samochód jest na luzie to raczej nie jest to spowodowane za niskimi obrotami. |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 22-05-2009, 13:16
|
|
|
Wejdź pod auto i na zapalonym silniku podotykaj różnych blach przy wydechu. |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
elt
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 103 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 23-05-2009, 19:54
|
|
|
Zdaje sobie sprawę kiedy powinniśmy zmieniać biegi ale tu sęk w czym innym. Nie powinno pojawiać się w ogóle takie zjawisko jak u mnie. Napisałem przecież że pojawia się to wtedy kiedy silnik wpada w wibracje Nikt z was nie spotkał się z czymś takim? Może być to związane ze skrzynią biegów a dokładnie łożyskiem?
A no i ten problem nie wystepuje na luzie, muszą być wibracje że to się pojawiło. |
|
|
|
 |
drauisz
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.6 GLXI CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-05-2009, 22:46 Może to osłona kolektora wydechowego ?!
|
|
|
Miałem podobną sytuację tzn. przy odpalaniu silnika i gdy jechałem po "kocich łbach" - słychać było metaliczny dźwięk - okazało się, że to osłona od kolektora, która mocowana jest na czterech śrubach i w trzech miejscach puściła
pzdr.
DB |
|
|
|
 |
elt
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 103 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 25-05-2009, 00:08 Re: Może to osłona kolektora wydechowego ?!
|
|
|
Osłona od kolektora zdjęta, osłona przy kole zamachowym zdjęta, i metalowa osłona przy wentylatorze. Wszystko jest po staremu. Zacząłem stosować się do zaleceń zmiany biegów jak kolega powyżej i jest o niebo lepiej. Jednak kiedy zmienię bieg poniżej podanych prędkości pojawia się ten grzmot |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2009, 10:09
|
|
|
U mnie trzeszczy wszystko w środku bo plastiki mają luzy jak za szybko wrzucę bieg. Twoje metaliczne dźwięki świadczą o tym że masz luzy gdzieś indziej, możesz szukać dalej bo napewno gdzieś przyczyna jest i pewnie łatwo będzie ją usunąć jak się ją znajdzie.
Pomijając jednak temat postu, sugerował bym biegi zmieniać trochę wyżej, lepiej wpływa to na silnik, a czasem nawet na spalanie, ponieważ zbyt obciążona skrzynia powoduje mimo mniejszych obrotow, zwiększenie zużycia paliwa.
Obroty nie powinny być niższe niż 2 - 2,5 tyś. |
|
|
|
 |
elt
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CA0 1.3 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 103 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 17-08-2009, 16:16
|
|
|
To ja teraz mogę powiedzieć co było powodem: zły kąt zapłonu. Dzisiaj ustawiłem, był przestawiony o dwa ząbki, jest idealnie! |
|
|
|
 |
|