 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Po remoncie:) |
Autor |
Wiadomość |
Creatinian1990
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 101 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-06-2009, 23:26 Po remoncie:)
|
|
|
Witam wszystkich:)
Dziś odebrałem kliperka po remoncie:)
A było wymienione:
Rozrząd (paski, rolki, napinacz)
Pompa wody
popychacze zaworów
uszczelniacze zaworów
olej
filtr oleju
świece
uszczelka pod klawiaturą, głowicą i przy kolektorze
no i oczywiście planowanie głowicy;)
koszt części 1580zł zamawiane u KIEPUCZI-EGO:) Naprawde polecam tego użytkownika:)
koszt robocizny 650zł +100 za planowanie głowicy i włożenie uszczelniaczy
A teraz mała historia remontu:)
Mianowicie oddałem go w ostatnią środę:)
Miał być gotowy na sobotę, lecz wynikły problemy i samochód zaczęty został dopiero w poniedziałek.... no cóż bywa:) Mechanik obiecał, że na środę będzie gotowy, niestety mieli jakiś problem z rozrządem;/ źle spasowali rolkę od paska balansowego i po złożeniu misio się telepał i gasł... więc mechanik powiedział, że będzie gotowy na dziś;) Noo i tak było:)
Ale mimo wszystko coś jest nie tak;/
gdy go odbierałem silnik dziwnie chodził... jak na moje oko tak jak bez jednego gara...
Moim zdaniem to przez przewody WN które także muszę wymienić
Lecz mechanik powiedział, że przy zdejmowaniu głowicy musieli ściągnąć jakieś urządzenie: zaznaczyłem je na zdjęciu w linku...
http://www.fotosik.pl/pok...4ce2906169.html
powiedział, że oni nie mają sprzętu żeby to wyregulować bo reguluje się to elektronicznie..
poza tym samochód stał się istnym demonem:D
Znakomicie wkręca się na obroty.... i jest zrywny jak nigdy...
A właśnie te trzęsawkę silnika odczuć można jedynie na biegu jałowym...
Jeżeli ktoś może coś na ten temat powiedzieć to z wielką chęcią wysłucham:)
Pozdrawiam serdecznie:)
Zapomniałem dodać, że przy przekręceniu zapłonu nie pika mi dioda od zapięcia pasów i w dodatku nie gaśnie podczas jazdy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Angel
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse D22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 53 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 05-06-2009, 00:36
|
|
|
co do czujnika pasow to sprawdz czy nie masz rozpietej kostki pod fotelem lub odwiedz bezpieczniki |
|
|
|
 |
Lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 05-06-2009, 06:09
|
|
|
Creatinian1990 napisał/a: | jakieś urządzenie |
Czujnik położenia wałka/wału. Poprzez zmianę jego pozycji ustawia się zapłon, ustawia się tradycyjnie przy użyciu lampy.
Creatinian1990 napisał/a: | jak na moje oko tak jak bez jednego gara... |
Jakby chodził bez jednego gara to telepałby się jak żyd w pustym sklepie, a nie tylko drgał. Do tego nie miałby ducha, a twierdzisz, że ma. Możliwe, że po prostu wypadają Ci pojedyncze zapłony z powodu kabli. Poza tym jeśli faktycznie masz źle ustawiony zapłon, to również może mieć wpływ. Zrób taki "test" kabli: znajdź ciemne (ale ma być CIEMNO - zero światła ), podnieś machę, odpal furę i sprawdź, czy nie skaczą Ci gdzieś od kabli iskry. Jak jest spore przebicie to zdiagnozujesz je taką metodą.
Co do paska balansowego to w jakim sensie nie spasowana rolka? Jeśli będzie źle ustawiona na znakach to co najwyżej będzie się telepał, ale nie będzie gasł. Gasł będzie jeśli skopią Ci ustawienie któregokolwiek z kół na wałkach. Praktyka uczy, że najczęściej mechanicy mają oba źle ustawione. Łatwo to sprawdzić:
1) ściągasz osłonę kół rozrządu
2) lewarujesz lewe przednie koło i wbijasz 5-kę.
3) kręcąc kołem próbujesz zgrać znaki na kołach - powinno udać się ustawić je "między kołami" dokładnie w jednej linii z osiami kół. Jak się nie uda, znaczy że masz skopany rozrząd i należy mechaniorowi zrobić coś złego za partaninę.
Creatinian1990 napisał/a: | pika mi dioda od zapięcia pasów |
Dioda "nie pika" a jedynie świeci. Tym bardziej że w kontrolkach nie ma diod tylko są żarówki, o ile ktoś na własną rękę nie umieścił tam diody. Nie wiem jak w wersjach z '93, bo w mojej '92 ta kontrolka nie ma żadnego czujnika do zapięcia pasów - co zresztą potwierdza oryginalny manual - tylko jarzy się przez chwilę po włączeniu zapłonu żeby przypomnieć o zapięciu pasów. Nie ma też żadnego sprzężonego z nią sygnału akustycznego który mógłby "pikać". Pikać może najwyżej jak otworzysz drzwi bez wyjęcia klucza (sygnał przerywany) lub gaszenia świateł (sygnał ciągły).
Jeśli kontrolka nie gaśnie, sprawdź czy jest prawidłowo podpięta. |
|
|
|
 |
Creatinian1990
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 101 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-06-2009, 16:34
|
|
|
chodziło mi o to, że przed remontem przy zamknięych drzwiach i przy włączonym zapłonie żarówka od pasów się świeciła i razem z nią był syg. dźwiękowy:)
A teraz żarówka się świeci non stop. i nie ma syg. dźwiękowego... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Angel
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse D22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 53 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 05-06-2009, 21:00
|
|
|
w moim jest tak,ze po przekreceniu kluczyka jak nie masz zapietych pasow to przez kilka sekund swieci kontrolka i jest tez przerywany sygnal dzwiekowy. i to w manualu tez
[ Dodano: 05-06-2009, 21:03 ]
sprawdzileś kostke pod fotelem kierowcy? przypuszczam, ze masz ten patent co ja. |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-06-2009, 16:35
|
|
|
no, pod fotelem jest kostka od czujnika czy pas jest zapięty
na fotce pokazałeś czujnik położenia wału, jak go niema to masakra... niewiem jak oni to zrobili... bez niego powinien świecić ci sie CHECK ENGINE na desce, pewnie wyjeli żarówke dla niepoznaki... bez tego zapłon ma stałe wyprzedzenie, niewiem jak zrobili żeby wogóle zapłon był... zamiast niego pewnie opornik jakiś zamontowali...
na zdjęciu widzę jakąś wtyczkę niepodłączoną w okolicach przepływomierza... i nie widzę kabli które od niego powinny wychodzić... jak jest odpięty przepływomież auto też zaświeci błąd silnika CHECK ENGINE i będzie jechać na ssaniu cały czas... sprawdź spalanie jak to zdjęcie twojego auta...
żal... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2009, 05:42
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | jak go niema to masakra... |
Raczej jest, kolega napisał, że musieli go ściągać, a nie, że nie założyli na powrót.
zenek_bb napisał/a: | zamiast niego pewnie opornik jakiś zamontowali... |
Opornik nic nie da, czujnik położenia to bramka optyczna + tarcza kodowa. Nie pamiętam tylko, czy grey-code czy binarna zwykła, czy jakiś tam inny wynalazek.
Jednakowoż, jak słusznie zauważył zenek_bb, masz niewpięty przepływomierz. CE powinien się pokazać, bo w takiej sytuacji nie działają 3 czujniki: przepływomierz, barometr iczujnik temperatury powietrza. Wymontuj zegary i sprawdź, czy czasem nie podpięli Ci lampki CE pod kontrolkę od pasów (może być na zegarach bądź w kablach gdzieś, bo i takie rzeczy się zdarzają). W tej sytuacji miałbyś gotową odpowiedź, dlaczego lampa od pasów świeci cały czas, choć oznaczałoby to poważniejsze problemy. |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-06-2009, 15:55
|
|
|
ciekawe czy go ustawili na 5st. BTDC jak zamontowali spowrotem... trzeba wiedzieć gdzie jest złącze ustawiania biegu jałowego/zapłon i co z nim zrobić... lampą ustawić odpowiednio czujnik położenia wału... jak nie podpieli przepływki to naprawde jacyś geniusze...
co do tarczy, to jest binarna, ale z tym opornikiem strzeliłem na ślepo bo myślałem że go nie podpieli, a bez niego auto wogóle nie odpali... bo ECU nie dostanie informacji że wał jest w ruchu ani w jakiej pozycji... a z podpinaniem czegokolwiek innego nie testowałem... ale coś trzeba by wpiąć żeby odpalić ;p
suma sumarum, podepnij tą wtyczke z fioletową uszczeleczką do gniazda na tej czarnej puszce, mocno dociśnij aż sie zatrzaśnie, odepnij na minute minusową klemę i odpal silnik ( najlepiej jak będzie zimny) i pozwól mu popracować na wolnych obrotach do włączenia wentylatorów (niech ustawi sobie wolne obroty z podłączoną przepływką)
i gotowe, sprawdź jak chodzi i czy świeci kontrolka jakaś dalej... |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Creatinian1990
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 101 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 08-06-2009, 18:18
|
|
|
Heh Żeście się chłopacy zagalopowali:D to jest stare zdjęcie:)
Wtedy miałem odłączony przepływomierz bo miałem zepsuty IPS:)
Chodziło mi tylko o ten element który zaznaczyłem;)
a kontrolka pasów cały czas świeci i nie gaśnie... sprawdziłem już wtyczkę pod fotelem i jest OK A bezpiecznik od pasów jest połączony razem ze światłami więc powinien działać...
Dlatego nie wiem już co robić...
Pojadę w tygodniu do jakiegoś elektro-mechanika i się dowiem:)
Pozdro |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2009, 05:38
|
|
|
Sprawdź w okolicy samej kontrolki, czy jest wszystko w porządku. Nie bez powodu pisałem Ci wyżej o demontażu zegarów. |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 09-06-2009, 13:41
|
|
|
Creatinian1990 napisał/a: | Wtedy miałem odłączony przepływomierz bo miałem zepsuty IPS:) |
a co miał piernik do wiatraka? |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Creatinian1990
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 101 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-06-2009, 22:19
|
|
|
już ci tłumaczę...
Jak miałem niesprawny IPS to obroty falowały i gasł... natomiast przy odłączeniu przepływomierza mogłem jeździć (wiadomo nie ekonomiczne) ale mogłem do czasu jak kupiłem IPS. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|