Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
EA5W - problem po wymianie wahacza
Autor Wiadomość
berti
[Usunięty]

Wysłany: 28-06-2009, 13:15   EA5W - problem po wymianie wahacza

Witam wszystkich majsterkujących.
Miałem w sobotę trochę wolnego czasu, więc postanowiłem wymienić sobie popiskujący już wahacz (dolny prosty). Trochę grzebania się przy tym było (nie mam kanału), ale wszystko się udało (teoretycznie)
No właśnie otóż nie wszystko poszło tak, jak się spodziewałem.
Po zapięciu wahacza wyjechałem na jazdę próbną i okazało się, że żeby jechać na wprost muszę kierownicą lekko skręcić w lewo. Nie ma przy tym żadnego efektu ściągania w żadną stronę, ale boję się, że przez przypadek przestawiłem geometrię przodu.
I tutaj moje pytanie - jak to możliwe przy wymianie wahacza? Nic innego nie ruszałem, więc geometria powinna zostać w normie.
A może geometria jest ok, a coś innego zostało przestawione?
Przepraszam za być może laickie pytanie, ale nie jestem mechanikiem, a majsterkuję tylko hobbystycznie.
Będę wdzięczny za każde wskazówki, co popsułem i jak to (domowymi sposobami o ile się da) odkręcić.
Pozdrawiam.
Bartek

PS. Prosiłbym moderatorów o przeniesienie postu do wątku "Problemy techniczne", bo przez nieuwagę umieściłem go w "Faq" :oops:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24268
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-06-2009, 20:27   

po 1 to czy dokrecales wahacz na postawionym aucie? - czyli tak, jak podczas jazdy; czy tez na podniesionym/podlewarowanym? - bo trzeba zrobic to w pierwszy sposob
po 2 to czy masz pewnosc, ze nowy wahacz ma identyczne wymiary, co poprzedni
i po 3 - czy ten nowy jest przeznaczony dla tej strony? - bo sa prawe i lewe
 
 
berti
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2009, 08:17   

Dzięki za podpowiedzi.
Wahacz wymieniałem na podniesionym aucie, więc tutaj wietrzę problem. Dzisiaj poluzuję wszystkie śruby, postawię go twardo na ziemi i dopiero wtedy je dociągnę. Zobaczymy jaki będzie efekt.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
Bartek
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 29-06-2009, 09:14   

Oczywiście, po wymianie dolnych wahaczy trzeba zrobić geometrię, a jak skręciłeś na podniesionym, to możesz już wymienić tylne silentbloki - nawet jak to przeżyły, to nie pojeżdżą długo....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
adaxo 
Mitsumaniak


Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 200
Skąd: Manchester
Wysłany: 01-07-2009, 12:22   

Bartek napisał/a:
możesz już wymienić tylne silentbloki - nawet jak to przeżyły, to nie pojeżdżą długo....


mozesz jasniej :wink: :?: co ma tylny silentblok do przedniego wachacza :?: :?:
_________________
Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-07-2009, 15:11   

adaxo napisał/a:

mozesz jasniej :wink: :?: co ma tylny silentblok do przedniego wachacza


Wahacz prosty ma sworzeń, silentblok którym łączy się z "widelcem" amortyzatora i tylny silentblok, którym połączony jest z sankami zawieszenia. Skręcenie na sztywno przed opuszczeniem samochodu tego silentbloka, powoduje zerwanie gumy, a przynajmniej jej mocne naderwanie.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
adaxo 
Mitsumaniak


Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 200
Skąd: Manchester
Wysłany: 01-07-2009, 18:25   

aa no tak to jest jasne, myslalem ze chodzi o tylny silentblok, znaczy w tylnim zawiasie , anyway ja zawsze podlewaruje sobie zwrotnice tak zeby gorny wahacz byl w takiej samej pozycji jak gdy auto stoi na kolach i wtedy dociagam nakretki :lol:
_________________
Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 13:04   

Witam,

Będę wkrótce wymieniał wahacze. Chce wymienić wszystko z przodu i z tyłu.
Tylko już trochę zgłupiałem. Ile jest tych wahaczy? Z przodu z tego co wiem są:
Prosty, banan i dolny. Czy jest też górny? Czy są jakieś inne?
Z tyłu są:prosty i górny? Czy są jeszcze jakieś?
Z tyłu są też drążki stabilizujące do kół też bym chciał je wymienić.

Mam jeszcze pytanie co do silent bloków, tulei etc. Do której części są które? Chodzi mi o to do jakiego wahacza co jest potrzebne czyli czy tuleja czy silent block czy jakaś guma oraz ile tego jest tzn. czy zawsze są po dwa na wahacz?

Następne pytanie to jak powinno się to wymieniać tutaj w temacie czytałem że samochód powinien stać na ziemi nie podnoszony czy jeszcze jakieś czynności należy wykonać aby poprawnie zmienić wahacze? Czy wystarczy wszystko odkręcić i poprzykręcać nowe?

Czy problemem jest wciśnięcie tych tulei w nowe wahacze bo słyszałem że tak. Jak to ewentualnie zrobić.

Nie znam się na tym specjalnie ale właśnie po to chce to porobić sam żeby się poznać.
Już kilka gratów wymieniałem sam i chciałbym to kontynuować dlatego proszę was o wskazówki jak powinienem się do tego przygotować i co powinienem wiedzieć żeby wymienić poprawnie części i się później nie zabić xD

Bardzo proszę o konkretne odp. bez takich typu jedź do mechanika xD
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 15-10-2009, 14:23   

Voltron napisał/a:
Będę wkrótce wymieniał wahacze.

Przejrzałeś >>>TEN<<< temat?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-10-2009, 08:22   

Tak czytałem ten temat oraz temat o wypięciu wahacza.
Już wiem jak wygląda sprawa z wahaczami z przodu tzn. ile ich jest i jakie.
Natomiast dalej nie wiem do którego wahacza są tuleje do którego silent blocki a do którego gumy chyba że to jest to samo.
No i nie wiem czy wymieniać na stojącym samochodzie wszystko czy lewarować?
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-10-2009, 21:11   

Voltron, na stojacym samochodzie to raczej bedzie Ci ciezko cokolwiek wymienic, no chyba ze masz sile supermana i zgrabnosc primabaleriny, najlepiej do wymiany wahaczy uzyc podnosnika kolumnowego, albo kanalu z podnosnikiem, ostatecznie mozna to zrobic na lewarku, ale nalezy pamietac ze nie pracujemy przy aucie podniesionym na lewarku tylko opuszczonym na jakas podstawe, kobylke, klocek itp (byle nie cegle bo moze peknac i auto sie zwali na glowe), wszystko po odkreceniu i zamontowaniu nowych podzespolow skrecamy tak jak wspominal wczesniej Bartek, czyli na ustawieniu do jazdy, musimy podniesc lewarkiem os do takiej pozycji w jakiej jest ona podczas jazdy i wtedy skrecamy wszystkie nakretki, jezeli chodzi ci o nazewnictwo: tuleje, silent blocki, gumy, to jest fraza uzywana roznie przez rozna osobe, jeden na tuleje metalowo gumowa powie silent block, drugi powie tuleja wahacza, trzeci guma wachacz, bardziej poprawne stwierdzenie to silent blocki wahaczy, badz tuleje metalowo gumowe wahaczy, ponadto podsumowujac w odpowiedzi na twoje poprzednie pytanie na przednia os przychodzi w sumie szesc wahaczy, trzy wahacze na jedno kolo, wahacz gorny (w ksztalcie litery U), wahacz dolny prosty oraz wahacz dolny giety (tzw banan)

[ Dodano: 16-10-2009, 21:14 ]
P.S. Nalezy pamietac ze kazda ingerencja w zawieszenie pojazdu wiaze sie ze zmiana geometrii pojazdu, co wiaze sie z regulacja zbieznosci pojazdu po jego naprawie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Voltron 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-10-2009, 08:27   

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.