 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
EA5W - problem po wymianie wahacza |
Autor |
Wiadomość |
berti [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2009, 13:15 EA5W - problem po wymianie wahacza
|
|
|
Witam wszystkich majsterkujących.
Miałem w sobotę trochę wolnego czasu, więc postanowiłem wymienić sobie popiskujący już wahacz (dolny prosty). Trochę grzebania się przy tym było (nie mam kanału), ale wszystko się udało (teoretycznie)
No właśnie otóż nie wszystko poszło tak, jak się spodziewałem.
Po zapięciu wahacza wyjechałem na jazdę próbną i okazało się, że żeby jechać na wprost muszę kierownicą lekko skręcić w lewo. Nie ma przy tym żadnego efektu ściągania w żadną stronę, ale boję się, że przez przypadek przestawiłem geometrię przodu.
I tutaj moje pytanie - jak to możliwe przy wymianie wahacza? Nic innego nie ruszałem, więc geometria powinna zostać w normie.
A może geometria jest ok, a coś innego zostało przestawione?
Przepraszam za być może laickie pytanie, ale nie jestem mechanikiem, a majsterkuję tylko hobbystycznie.
Będę wdzięczny za każde wskazówki, co popsułem i jak to (domowymi sposobami o ile się da) odkręcić.
Pozdrawiam.
Bartek
PS. Prosiłbym moderatorów o przeniesienie postu do wątku "Problemy techniczne", bo przez nieuwagę umieściłem go w "Faq" |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24268 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-06-2009, 20:27
|
|
|
po 1 to czy dokrecales wahacz na postawionym aucie? - czyli tak, jak podczas jazdy; czy tez na podniesionym/podlewarowanym? - bo trzeba zrobic to w pierwszy sposob
po 2 to czy masz pewnosc, ze nowy wahacz ma identyczne wymiary, co poprzedni
i po 3 - czy ten nowy jest przeznaczony dla tej strony? - bo sa prawe i lewe |
|
|
|
 |
berti [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2009, 08:17
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi.
Wahacz wymieniałem na podniesionym aucie, więc tutaj wietrzę problem. Dzisiaj poluzuję wszystkie śruby, postawię go twardo na ziemi i dopiero wtedy je dociągnę. Zobaczymy jaki będzie efekt.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
Bartek |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-06-2009, 09:14
|
|
|
Oczywiście, po wymianie dolnych wahaczy trzeba zrobić geometrię, a jak skręciłeś na podniesionym, to możesz już wymienić tylne silentbloki - nawet jak to przeżyły, to nie pojeżdżą długo.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 01-07-2009, 12:22
|
|
|
Bartek napisał/a: | możesz już wymienić tylne silentbloki - nawet jak to przeżyły, to nie pojeżdżą długo.... |
mozesz jasniej co ma tylny silentblok do przedniego wachacza |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-07-2009, 15:11
|
|
|
adaxo napisał/a: |
mozesz jasniej co ma tylny silentblok do przedniego wachacza |
Wahacz prosty ma sworzeń, silentblok którym łączy się z "widelcem" amortyzatora i tylny silentblok, którym połączony jest z sankami zawieszenia. Skręcenie na sztywno przed opuszczeniem samochodu tego silentbloka, powoduje zerwanie gumy, a przynajmniej jej mocne naderwanie..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
adaxo
Mitsumaniak

Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sie 2005 Posty: 200 Skąd: Manchester
|
Wysłany: 01-07-2009, 18:25
|
|
|
aa no tak to jest jasne, myslalem ze chodzi o tylny silentblok, znaczy w tylnim zawiasie , anyway ja zawsze podlewaruje sobie zwrotnice tak zeby gorny wahacz byl w takiej samej pozycji jak gdy auto stoi na kolach i wtedy dociagam nakretki |
_________________ Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-10-2009, 13:04
|
|
|
Witam,
Będę wkrótce wymieniał wahacze. Chce wymienić wszystko z przodu i z tyłu.
Tylko już trochę zgłupiałem. Ile jest tych wahaczy? Z przodu z tego co wiem są:
Prosty, banan i dolny. Czy jest też górny? Czy są jakieś inne?
Z tyłu są:prosty i górny? Czy są jeszcze jakieś?
Z tyłu są też drążki stabilizujące do kół też bym chciał je wymienić.
Mam jeszcze pytanie co do silent bloków, tulei etc. Do której części są które? Chodzi mi o to do jakiego wahacza co jest potrzebne czyli czy tuleja czy silent block czy jakaś guma oraz ile tego jest tzn. czy zawsze są po dwa na wahacz?
Następne pytanie to jak powinno się to wymieniać tutaj w temacie czytałem że samochód powinien stać na ziemi nie podnoszony czy jeszcze jakieś czynności należy wykonać aby poprawnie zmienić wahacze? Czy wystarczy wszystko odkręcić i poprzykręcać nowe?
Czy problemem jest wciśnięcie tych tulei w nowe wahacze bo słyszałem że tak. Jak to ewentualnie zrobić.
Nie znam się na tym specjalnie ale właśnie po to chce to porobić sam żeby się poznać.
Już kilka gratów wymieniałem sam i chciałbym to kontynuować dlatego proszę was o wskazówki jak powinienem się do tego przygotować i co powinienem wiedzieć żeby wymienić poprawnie części i się później nie zabić xD
Bardzo proszę o konkretne odp. bez takich typu jedź do mechanika xD |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15-10-2009, 14:23
|
|
|
Voltron napisał/a: | Będę wkrótce wymieniał wahacze. |
Przejrzałeś >>>TEN<<< temat? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2009, 08:22
|
|
|
Tak czytałem ten temat oraz temat o wypięciu wahacza.
Już wiem jak wygląda sprawa z wahaczami z przodu tzn. ile ich jest i jakie.
Natomiast dalej nie wiem do którego wahacza są tuleje do którego silent blocki a do którego gumy chyba że to jest to samo.
No i nie wiem czy wymieniać na stojącym samochodzie wszystko czy lewarować? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-10-2009, 21:11
|
|
|
Voltron, na stojacym samochodzie to raczej bedzie Ci ciezko cokolwiek wymienic, no chyba ze masz sile supermana i zgrabnosc primabaleriny, najlepiej do wymiany wahaczy uzyc podnosnika kolumnowego, albo kanalu z podnosnikiem, ostatecznie mozna to zrobic na lewarku, ale nalezy pamietac ze nie pracujemy przy aucie podniesionym na lewarku tylko opuszczonym na jakas podstawe, kobylke, klocek itp (byle nie cegle bo moze peknac i auto sie zwali na glowe), wszystko po odkreceniu i zamontowaniu nowych podzespolow skrecamy tak jak wspominal wczesniej Bartek, czyli na ustawieniu do jazdy, musimy podniesc lewarkiem os do takiej pozycji w jakiej jest ona podczas jazdy i wtedy skrecamy wszystkie nakretki, jezeli chodzi ci o nazewnictwo: tuleje, silent blocki, gumy, to jest fraza uzywana roznie przez rozna osobe, jeden na tuleje metalowo gumowa powie silent block, drugi powie tuleja wahacza, trzeci guma wachacz, bardziej poprawne stwierdzenie to silent blocki wahaczy, badz tuleje metalowo gumowe wahaczy, ponadto podsumowujac w odpowiedzi na twoje poprzednie pytanie na przednia os przychodzi w sumie szesc wahaczy, trzy wahacze na jedno kolo, wahacz gorny (w ksztalcie litery U), wahacz dolny prosty oraz wahacz dolny giety (tzw banan)
[ Dodano: 16-10-2009, 21:14 ]
P.S. Nalezy pamietac ze kazda ingerencja w zawieszenie pojazdu wiaze sie ze zmiana geometrii pojazdu, co wiaze sie z regulacja zbieznosci pojazdu po jego naprawie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Voltron
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 98r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 153 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-10-2009, 08:27
|
|
|
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. |
|
|
|
 |
|
|