Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
alternatywa dla dynamicznej wymiany oleju w skrzyni
Autor Wiadomość
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 29-06-2009, 19:14   alternatywa dla dynamicznej wymiany oleju w skrzyni

Witam,

Od jakiegos czasu zbieram sie do wymiany oleju w skrzyni, wszystko co trzeba mam juz od dawna, jak wiadomo jedyna sluszna metoda wymiany oleju tu na forum jest wymiana dynamiczna. Jednak w miedzyczasie rozmawialem z wieloma osobami, specjalistami w tej dziedzinie na temat takiej metody i kazdy bez wyjatku odradzal mi takie praktyki. Oczywiscie domyslam sie, ze sa to praktycy zatwardziali w swoich przekonianiach wynikajacych pewnie po czesci z rutyny ale moze jednak cos w tym jest skoro wszyscy sa tacy jednomyslni? I tak sobie mysle, ze skoro mam juz te chyba 12l oleju to moze zrobic normalna wymiane wielokrotnie. Oleju starczy prawie na trzy zwykle wymiany, czy nie byloby bezpieczniej zrobic trzy takie wymiany w odstepach kilkudniowych? Skrzynia dobrze sie przeplucze, oleju starego zostanie w skrzyni pewnie niewiele wiecej niz przy wymianie dynamicznej a ryzyko uszkodzenia czegos mniejsze...
Co o tym sadzicie?

pozdrawiam
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 29-06-2009, 19:45   

Rób dynamiczną wymianę i nie marudź. :D

Jak znam życie wspomniani "fachowcy" mieli do czynienia z automatami z Autosana... :badgrin:
Tak na poważnie - serwisówka MMC jako JEDYNĄ wymianę w skrzyniach A/T podaje wymianę dynamiczną. Jak widzisz fachowcy nie bardzo się znają.
Wymiana jest bajecznie prosta i nic nie ma prawa się zepsuć jeśli postępujesz wg. mitsumaniakowego przewodnika. Jeśli będziesz to robił 1szy raz, to weź kogoś sobie do pomocy.
Wydrukuj sobie tutoriale Bartka (Bartkowa instrukcja) lub mój (Swinksowy tutorial), albo naucz się niemal na pamięć.
I pamiętaj by się nie spieszyć.

Ostatnio robił 1szy raz w życiu wymianę dynamiczną Werdew i poszło mu świetnie.

Wymiana typu "zlewanie" nie ma sensu, spuszczasz 45% oleju, a to co dolejesz to i tak szybko sie wymiesza z pozostałym syfem i straci właściwości.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
werdew 
Forumowicz


Auto: Omega 2.2 Dti
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 369
Skąd: Berkshire/Wokingham
Wysłany: 29-06-2009, 22:02   

Prawde azali zekles :mrgreen: , wymiana zostala zrobiona w/g obu wymienionch tutoriali.
Poszlo bez broblemowo, zmiana na lepsze zauwazalna praktycznie natychmiastowo.
Tez myslalem nad "prostym" sposobem, ale mi przeszlo.
Faktycznie, nie marudz, tylko rób dynamiczná. :biggrin:
_________________
So always look on the bright side of death
Just before you draw your terminal breath.
-------------------------------------------------
ex: Galant 2.0 automat 98r
ex: SAAB 9-5 2.3t
ex: Astra 1.6 16v 01r
ex: MG ZT 190+ 2.5 V6 03r
ex: Volvo S40 automat 97r
aktu. Omega 2.2 Dti sedan 01r
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 29-06-2009, 22:11   

no dobra, przekonaliscie mnie ;)
mam tylko jedno pytanie do Ciebie wedrew, w jaki sposob robiles wymiane wedlug obydwu tutoriali skoro one troche sie wykluczaja? w jednym jest najpierw spusc z miski potem odpal silnik, w drugim odwrotnie... :)
 
 
 
werdew 
Forumowicz


Auto: Omega 2.2 Dti
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 369
Skąd: Berkshire/Wokingham
Wysłany: 29-06-2009, 22:39   

Już się tłumacze :lol:
Bazowo posługiwałem się instrukcją Bartka ale z małą modyfikacja od swinks_UK, dotyczyło to czasem odpalenia silnika.
Konkretnie zamiast raz na 60sek, 2 razy po 30sek.
Czyli 2 razy ta sama operacja.
Ale to jak kto woli :mrgreen:
Generalnie to całość jest prosta, robiliśmy to we dwóch ludziów :mrgreen:
_________________
So always look on the bright side of death
Just before you draw your terminal breath.
-------------------------------------------------
ex: Galant 2.0 automat 98r
ex: SAAB 9-5 2.3t
ex: Astra 1.6 16v 01r
ex: MG ZT 190+ 2.5 V6 03r
ex: Volvo S40 automat 97r
aktu. Omega 2.2 Dti sedan 01r
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 29-06-2009, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 29-06-2009, 23:04   

no tak, stopien trudnosci nie jest duzy, balem sie tylko skutkow ubocznych w stylu zapowietrzenie czy cos w tym stylu...
ale nic to, do odwaznych swiat nalezy :)
 
 
 
Redlucas 
Forumowicz
Redlucas


Auto: Galant EA5A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 60
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-06-2009, 02:02   

swinks_UK napisał/a:
Jak znam życie wspomniani "fachowcy" mieli do czynienia z automatami z Autosana... :badgrin:


Niekoniecznie. Wolałbym aby się pohamować z tak jednoznaczną opinią. Tak naprawdę nie wiemy z kim rozmawiał.

swinks_UK napisał/a:
Tak na poważnie - serwisówka MMC jako JEDYNĄ wymianę w skrzyniach A/T podaje wymianę dynamiczną. Jak widzisz fachowcy nie bardzo się znają.


Widać Ci "fachowcy" należą do tych wspomnianych przez Ciebie wyżej. Ano to nie jest prawda. Jedyną i słuszną wymianą oleju w skrzyniach Invecs jest wtryskiwanie oleju pod ciśnieniem. Konia z rzędem temu kto znajdzie w naszym kraju zakład wykonujący taki zabieg - czyli posiadający do tego urządzenia. Jedyny rodzaj usługi wymieniający 100% oleju i usuwający "syf" czyli pozostałości starego oleju.

Wymiana dynamiczna to tak jak zastosowanie zamiast oryginalnej części zamiennika o podobnych parametrach. To tylko zamiennik...


swinks_UK napisał/a:
Wymiana jest bajecznie prosta i nic nie ma prawa się zepsuć jeśli postępujesz wg. mitsumaniakowego przewodnika. Jeśli będziesz to robił 1szy raz, to weź kogoś sobie do pomocy.


Kwestia gustu i szczęścia. I nikomu nie polecałbym robić jej samemu po raz pierwszy.
Fakt jest jeden... na pewno olej będzie wyglądał lepiej, wymienisz około 95% starego, jakiś ten tzw. "syf" zostanie. No i skrzynia będzie działać zauważalnie lepiej... pod warunkiem, że podczas wymiany nie dojdzie do uszkodzenia czegokolwiek. Wtedy może być dobrze tylko nawet przez 10-20k km. Ale zawsze jest to ryzyko. Na szczęście skrzynia nie należy ewentualnie do najdroższych i co ważniejsze nie jest tak delikatna jak np. multitronik z Audi.

swinks_UK napisał/a:
Wymiana typu "zlewanie" nie ma sensu, spuszczasz 45% oleju, a to co dolejesz to i tak szybko sie wymiesza z pozostałym syfem i straci właściwości.


Straci właściwości... owszem... w około 60% na oko licząc. Po takich 3-4 wymianach faktycznie jego olej miałby stan około 70-80% wymienionego i większość właściwości by odzyskał. Na kolejne 60.000 km by starczyło. Pytanie bardziej trafne... czy to się opłaca?

Pozdrawiam
_________________
Chevrolet - dokładnie nie pamiętam - rozbity przez mamę :/
Mercedes 124 2.0 [benz.] ('88) - sprzedany
Mitsu Galant V6-24 2.5l ('97)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 30-06-2009, 07:54   

Redlucas, to napisz jeszcze dlaczego OFICJALNY MANUAL SERWISOWY kod mitsu:PWDE9611 (nie jakieś autodaty, czy inne badziewia dotyczące wszystkich marek) podaje zadtosowanie tegoż właśnie jak napisałeś "zamiennika" jako jedynej metody wymiany oleju?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2009, 10:31   

pewnie dlatego ze invecs i inne skrzynie nie sa stworzone do przeplywowej wymiany z racji bufora jaki posiadaja. probowalem kiedys wtlaczac ale ten olej jak sie okazuje leci prosto do bufora takze nie ma wlasciwie lepszej metody niz ta z manuala ktora podal Bartek. rozni ludzie posiadajacy opinie fachowcow czesto przytaczaja takie czy inne bzdury moze ciezko im powiedziec niewiem jak niewiedza kiedy wszyscy oczekuja ze wiedza.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 30-06-2009, 13:15   

Redlucas napisał/a:

Straci właściwości... owszem... w około 60% na oko licząc. Po takich 3-4 wymianach faktycznie jego olej miałby stan około 70-80% wymienionego i większość właściwości by odzyskał. Na kolejne 60.000 km by starczyło. Pytanie bardziej trafne... czy to się opłaca?


Straci właściwości - to nie jest sprawa gdybania, bo to nie olej silnikowy. Oleje do skrzyń Invecs mają inne właściwości i utrata właściwości smarnych i chłodzących następuje tu skokowo a nie stopniowo jak w przypadku olejów silnikowych. Dlatego utrrzymywanie oleju we właściwym stanie ma tak krytyczne znaczenie dla żywotności szczególnie konwertera.
Olej przegrzany, zabrudzony, itd. (odpowiednie skreślić) w skrzyni jest już tylko płynem, wypełniaczem i nic ponadto. To o czym piszesz to jak zalać skrzynię do połowy nowym olejem a potem nasikać.

Na resztę odpowiedział ci Bartek.

Co do "fachowców" - widzisz są setki różnych A/T, i tyle samo rozwiązań, mimo to przerobienie tysiąca skrzyń nie czyni nikogo autorytetem w srawie WSZYSTKICH skrzyń. Skrzynie Invecs mają dość charakterystyczną konstrukcję (o czym wspomniał Robert), poza tym konwerter jest dość wrażliwy na wszelkie odstępstwa od reguły (dyskutowaliśmy o tym na forum w sprawie olejów Dexron itd. - przytoczyłem wtedy okólnik MMC z UK).
Dlatego jak ktoś proponuje wymianę oleju w Invecsie to pierwsze pytanie brzmi "ile oleju", a drugie "jaka wymiana". Dalej już wiadomo, czy ktoś się zna, czy tylko udaje.

I na koniec... wymiana jest naprawdę prosta.
Będąc na Zlocie w sierpniu mogę to udowodnić robiąc wymiany chętnym (olej własny). Kto chce może się zgłaszać... :mrgreen:

[ Dodano: 30-06-2009, 12:19 ]
Zhan napisał/a:
no dobra, przekonaliscie mnie ;)
mam tylko jedno pytanie do Ciebie wedrew, w jaki sposob robiles wymiane wedlug obydwu tutoriali skoro one troche sie wykluczaja? w jednym jest najpierw spusc z miski potem odpal silnik, w drugim odwrotnie... :)


Osobiście proponuję spuścić najpierw olej ze skrzyni i uzupełnić, a dopiero potem robić dynamikę. Wtedy na pewno unikniesz tego "zapowietrzenia".
I pamiętaj przy dynamicznej lepiej robić po kilka krótkich "pompek" silnikiem niż jedną długą. Po każdym pompowaniu uzupełniasz ilość wypompowaną nowym olejem. I tak aż ci się pojawi na wężu spustowym nowy olej.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 04-07-2009, 22:03   

No to stalo sie, olej w skrzyni wymieniony... musze przyznac, ze to co wylecialo ze skrzyni bardziej przypominalo wode ze sciekow niz olej. Po wymianie roznica odczuwalna, biegi zmieniaja sie plynniej, przy odpowiednich obciazeniach trzeba sie mocno wczuc zeby zauwazyc moment zmiany. Dzieki wszystkim za wskazowki :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.