Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zapłon i nikt nie wie o co chodzi
Autor Wiadomość
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
  Wysłany: 02-06-2009, 17:34   zapłon i nikt nie wie o co chodzi

Witam wszystkich. Nie daje za wygrana i walczę ze swoja carisma. Po raz kolejny pojechałem na diagnostykę bo ciągle mój silnik ma dziwną charakterystykę pracy :( nie ma mocy jak na samochód który posiada 125KM :cry: przypominam ze jest to silniczek GDI. Po 2,5h testowania i sprawdzania wyszło nam coś takiego " kąt wyprzedzenia zapłonu 17 stopni " gdzie powinno być 5 w tolerancji do 8. :shock: Dziś oddałem cari do mechanika pan który robił diagnostykę kazał sprawdzić rozrząd, tylko że już to robiłem i panowie powiedzieli że jest ok lecz postanowiłem dać to jeszcze raz w ręce znajomego mechanika który zna sie na rzeczy. I moje pytanie jeśli okaże sie że rozrząd jest ok to co mam zrobić :?: podobno wtedy zostaje tylko komputer który kosztuje 500zł + imo stacyjka i kluczyk. Dzwoniłem też do naszego kolegi który zaopatruje nas w części Marek Malik dał mi namiar na gościa który robi te samochody też usłyszałem że rozrząd musi być źle ustawiony. Zapomniałem napisać że pan który robił diagnostykę sprawdzał też świeczki które były czarne jak smoła co świadczy o złym spalaniu i mieszance i ciśnienie w cylindrach na każdym było 16bar.

[ Dodano: 02-06-2009, 20:16 ]
wykonałem dziś jeszcze jeden tel. znowu uzyskałem inne informacje dotyczące zapłonu w GDI podobno na wolnych obrotach wałek się przesuwa i dlatego jest odczyt 17 a nie 5 stopni ze problem tkwi gdzieś indziej i nie będzie to rozrząd czy jest to możliwe???
_________________
Trutil
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-06-2009, 08:15   

Kąt wyprzedzenia zmienia się dynamicznie w bardzo szerokim zakresie - zobacz wykresy w mojej galerii (timing advance).

[ Dodano: 03-06-2009, 08:20 ]
Jeśli wykluczycie błędne ustawienie rozrządu to proponuje zmierzyć ciśnienie paliwa po pompie wysokiego ciśnienia - może jest za niskie (umiera pompa albo filtr paliwa zabity).
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-06-2009, 11:08   

5-8 to BAZOWY kat wyprzedzenia, ktory reguluje ECU - w sprzetach GDI chyba tylko MUT II i III jest w stanie wprowadzic je w tryb serwisowy i zmienic to ustawienie (nie ma tam regulacji mechanicznej na silniku - przynajmniej ja w 2.4 GDI nie widzialem)
podczas normalnej jazdy wyprzedzenie spokojnie moze sie wahac nawet do +45 - takie widzialem u siebie
ECU raczej w tych autach nie pada - te problemy, to na 99% wina ukladu zaplonowego - pompy paliwa, wtryskow, przepustnicy, swiec itd. itp. (chyba, ze masz zle ustawiony rozrzad, co w tym silniku jest latwe do zepsucia :) )
 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 03-06-2009, 14:39   

Krzyzak, koleś który robił diagnostykę korzystał z kom BOSCH po przełączeniu elektronicznie zapłonu na 5stopni silnik zaczął pracować równo miarowo i wchodziła pięknie na obroty. Program na którym pracował włączał ten tryb na 3min po tym wszystko wracało do pierwotnego stanu czyli niskich obrotów silnika nierównej pracy. Z tego co napisałeś kąt wyprzedzenia zapłonu mam rozumieć że można zmienić tylko elektronika :?: Pompa paliwa raczej odpada sprawdzał ciśnienie i jest wszystko w normach, świece kupiłem dedykowane do GDI maja przejechane 20tys, przepustnica jest sterowana linka Bartek z forum mówił ze tam nie ma co się popsuć a co do rozrządu tu właśnie kazał jako pierwszą rzecz sprawdzić pan który robił diagnostykę. Oddałem auto do mechanika miał sprawdzić rozrząd i coś czuje że po raz drugi usłyszę że wszystko jest ok. Krzyzak, jeśli możesz daj mi jakieś wskazówki co do ustawienia rozrządu jeśli znaki się pokrywają może być coś innego :?:
_________________
Trutil
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-06-2009, 14:55   

jest przeciez manual w dziale Download do sciagniecia... - tam wszystko pieknie z rysunkami masz
generalnie jak kazdy silnik DOHC Mitsubishi czasem zle sie ustawia gorne kola rozrzadu, bo je sprezyny 2 gara odbijaja w niewlasciwa pozycje
co do interfejsow boscha, to sie nie wypowiem, bo nie znam - generalnie od wszystkiego co bosch staram sie trzymac z daleka
 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 03-06-2009, 15:02   

Krzyzak, gdzie jest ten manual nie wiem gdzie jest ten dzial download :?

[ Dodano: 03-06-2009, 15:15 ]
no znalazlem pobiore wydrukuje i pojade do mechanika moze to cos da

[ Dodano: 03-06-2009, 19:00 ]
Odebrałem carisme kolejna 100 wyrzucona w błoto :cry: auto chodzi tak samo tylko była chwila przebłysku :) zaczęła chodzić równo trzymała obroty lecz po 3 4 min wszystko wróciło i dalej jest lipa. :( Mam wrażenie że silnik ma problem z podciśnieniem nie wiem dokładnie jak nazywa sie ten czujnik ale prawdopodobnie odpowiedzialny jest za podciśnienie w baku znajduje się na klawiaturze z prawej strony są do niego podczepione 2 rurki. Na pierwszej z góry jak silnik pracował normalnie mierzyliśmy podciśnienie było rzędu 8 7 nie powiem jakiej jednostki :? bo nie wiem, jak zaczęła znowu spadać z obrotów i chodzić źle było 4 :?
I jeszcze jedna sprawa jak chodziła ok mechanik sprawdzał zapłon wchodziła na 7 8 stopni. Lecz gdy silnik wraca do poprzedniej charakterystyki pracy jest wychylenie 17 stopni
_________________
Trutil
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 03-06-2009, 23:38   

Może faktycznie rozrząd jest przestawiony o jeden ząbek, a twoi mechanicy nie znają sie na GDI.
Normalnie współczuję.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 04-06-2009, 07:46   

rozrząd sprawdzali już 2 razy :( a jadąc do kolejnego gościa znowu popatrzy pod maskę kichnie i powie mi 100zł. Jadę dziś do jeszcze jednego gościa jeśli nie wypali zostanie mi chyba jedno odstawić cari na komis :( dzięki wszystkim za pomoc
_________________
Trutil
 
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 04-06-2009, 15:53   

kopci z rury jaki dymek
 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 05-06-2009, 05:34   

kopci tylko jak zimny na biało czyli woda z kata jak sie zagrzeje nie ma nic a jak dostanie w dupe to na siwo czy czarno spalinami

[ Dodano: 05-06-2009, 07:17 ]
wczoraj byłem u jeszcze jednego mechanika wsiadł dodał gazu i powiedział " i ty mówisz ze to auto nie ma mocy " :| przejechał sie ja obok powiedział ze jest ok że szukam dziury w całym a co do tych obrotów to norma w GDI ze na wolnych tak szarpie silnikiem ze wydaje sie ze zaraz wyskoczy i z tłumika idzie pu pu pu pu pu jak w 40 które zaraz wyjedzie orać pole masakra po prostu to auto mnie zabije :lol:

[ Dodano: 07-06-2009, 12:38 ]
Dziś wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu auto idzie lepiej. :lol: Jest taki problem falują obroty przy wysprzęglaniu :? robiłem reset kompa, czyszczenie przepustnicy, odkręcałem krokowca, i wkręciłem śrubkę od powietrza chyba na max. Kolejny objaw to jak na postoju dodam gazu bardzo długo schodzi z obrotów :? i sprawa niskich obrotów na luzie mam wyłączone światła silniczek trzyma 900 ładnie chodzi nie trzepie włączę światła obroty spadają i trzepie silnikiem :( o co chodzi :?: wyłączę światła silnik znowu chodzi ladnie :?

[ Dodano: 07-06-2009, 13:37 ]
jest jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem to silnik chodzi sobie na 900 obrotów nagle sam podbija do 2tys i tak trzyma ale bardzo dobrze wkręca sie na obroty i z nich schodzi. Wyłączyłem silnik zapaliłem jeszcze raz było znowu 900
_________________
Trutil
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2009, 23:11   

a nie ciągnie fałszywego powietrza? może gdzieś jakiś wężyk podciśnieniowy jest pęknięty albo uszkodzona jest solenoid np. od EGR przyczyn może być wiele, może rurka EGR jest gdzieś pęknięta i traci ciśnienie na czujniku recyrkulacji spalin powiem ci tak przez neta można tylko wskazówki podawać ale jak się nie jest przy aucie to na odległość ciężko jest co kol wiek stwierdzić jeśli ci się nie uda dojść do ładu składu to gdzieś za 2 tygodnie będę we wrocku mogę zerknąć i posprawdzać kilka rzeczy.
 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 07-06-2009, 23:30   

no byłbym bardzo wdzięczny ale jest jeszcze jeden chłopak z forum z wrocka który chce zobaczyć co jest grane. Powiem ci ze wszystko zaczęło sie po ruszeniu tpsa i krokowca a dziś auto jest masakryczne chodzi 5min na 1000 sam wskakuje na 2000 i koniec wyłączę silnik zapale i znowu robi sie tak samo. A jak dodam gazu na 3tys to schodzi z obrotów chyba z 10sekund
_________________
Trutil
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 08-06-2009, 02:41   

tps-a masz do kalibracji a wcześniejszy problem to właśnie spowodowany był uszkodzonym czujnikiem położenia walka rozrządu albo walu korbowego.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-06-2009, 07:29   

TRUTIL CARI GDI napisał/a:
nwszystko zaczęło sie po ruszeniu tpsa i krokowca

no i bylo od tego zaczac - masz przestawiony TPS - potrzebna jest regulacja (wszystko w manualu opisane)

a co do kopcenia, to kolega wyzej ma racje - jak padnie czujnik walka rozrzadu, to paliwo podawane jest na 2 cylindry naraz, bo ECU dawkuje na podstawie czujnika walu
jest wiec przelewane i kopci...
 
 
TRUTIL CARI GDI 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 179
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: 08-06-2009, 08:23   

Krzyzak, korzystam z twoich notatek i strony co do ustawienia TPS/IPS chodzi konkretnie o IPS które piny mam trzymać jak mam 2 pierwsze od lewej zawsze mam oporność jak kręcę TPSem postępuje zgodnie z twoimi instrukcjami szczelinomierz tez włożony miedzy fixed sas i nie mogę znaleźć tego przejścia gdy opór jest stały miernik ustawiony na wartości ohm 20k

A ta sytuacja ze sama podbija na obroty Bartek pisał że padł krokowiec i nic nie zrobie :(

[ Dodano: 08-06-2009, 08:26 ]
czy krokowiec od carismy 1.6 będzie pasował na allegro jest tylko jeden lub czy mogę coś zrobić z obecnym
_________________
Trutil
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.