Przesunięty przez: karolgt 15-10-2007, 00:45 |
[ALL] Wymiana tłumików w CJ4A |
Autor |
Wiadomość |
lukamar [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2007, 12:16 [ALL] Wymiana tłumików w CJ4A
|
|
|
Witam
Czy wymieniał już ktoś tłumiki w colcie takim jak mój? Zjeździłem parę warsztatów i jedyne co mogą mi zaproponować to tłumiki (środek i tył) Bosala. Najtaniej to 750 pln. Polskich nie ma, a dorobienia żaden z tłumikarzy się nie podejmuje - raz, że mają małe doświadczenie z coltem a dwa, że wyjdzie niewiele taniej. Czy istnieje tańsza opcja niż Bosal? |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 12:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-01-2007, 12:37
|
|
|
Kiedyś do Colta C5x polecono mi końcowy tłumik polski Purmo. Kosztował ok. 150 zł. Może do Twojego też produkują. |
|
|
|
 |
poooc [Usunięty]
|
|
|
|
 |
kuba211 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Qbatcz
Mitsumaniak life is good!!

Auto: colt cj0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 136 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22-02-2009, 11:21
|
|
|
podłącze się pod temat, z racji tego że czeka mnie wymiana rury na odcinku kat-1 tłumik, zastanawiam się nad usunięciem pierwszego tłumika. pytanie - robił to już ktoś?? jakie są skutki? jak z mocą, głośnością, etc...
U "tłumikarza" nie mają środkowego tłumika do mojego modelu, a proponowali mi wstawić jakąś "nerkę" koszt ok 300zł... |
_________________ jak mogę to pomogę.. jak nie.. to nie
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
AdamColt [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2009, 15:44 Tłumiki
|
|
|
Ja w moim Colcie kilka lat temu wymontowałem katalizator i rurę z pierwszym tłumikiem, pozostawiłem jedynie tylny tłumik i w warsztacie w Pruszczu Gdańskim gość ma giętarkę i za ok 100 zł (nie pamiętam) dogiął rurę, dospawał końcówki i ją zamontował. Autko nie było głośne, nie było basowego pomruku, a po wyjęciu katalizatora było odczuwalnie mocniejsze. Dodam że jeździłem tak ponad 4 lata, również z małym dzieckiem i nie było głośno. Polecam wszystkim taką przeróbkę, jak by co to dam namiary do gościa. |
|
|
|
 |
RECHA
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ0 1.6 97r.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 37 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 06-05-2009, 19:25
|
|
|
Adam Colt mam pytanie a ja z przegladami i spalinami wygladalo skoro nie bylo katalizatora ? Jak wygladalo spalanie, dlaczego jezdziles tak 4 lata i czemu to pozniej zastapieles i czym. dzieki |
|
|
|
 |
Zafirah
Mitsumaniak Ruda wiewiórka ;)

Auto: Colt CJ4A 1.6 '98 16V Bistro
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 29 Mar 2009 Posty: 65 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 17-06-2009, 19:22
|
|
|
Podbijam.
Jak usunięcie katalizatora ma sie do przeglądu technicznego?
Czy faktycznie auto jest mocniejsze?
Czy katalizator jest tak naprawdę potrzebny do uzytkowania auta? |
_________________ ...to jest tak, że gdy mam co chcę wtedy więcej chcę jeszcze... |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 17-06-2009, 20:06
|
|
|
Ja swój katalizator usunąłem, jak się okazało nie do końca potrzebnie bo nie był zapchany/zniszczony w środku. Co do przeglądu technicznego to wiadoma sprawa, wszystko zależy od diagnosty, jak również od tego co jest wspawane zamiast kata (są wynalazki w obudowach katalizatoropodobnych:)). Ja mam zwykły tłumik przelotowy, ponieważ nie mam w ogóle kata wbitego w dowód (nie wiem dlaczego...). Czy auto jest mocniejsze? Hmm na pewno nie odczujesz tego jeśli kat był czysty, może troszkę dół lepiej ciągnie. Katalizator nie jest potrzebny do użytkowania auta, jest po prostu kamieniem milowym w drodze do oczyszczania spalin i dbania o naszą planetę:D (choć krowy podobno więcej CO2 emitują:)), niezbędny do prawidłowego działania samochodu na pewno jest w momencie gdy masz dwie sondy lambda czyli jedna przed, druga za, wtedy tak łatwo już oszukać nie można. Moim zdaniem jeśli wszystko jest oK nie ma absolutnie żadnych powodów do usuwania katalizatora. |
|
|
|
 |
|