 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Stukot w WYŁĄCZONEJ klimatyzacji (po jej czys |
Autor |
Wiadomość |
easy2k4
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI EXE '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-07-2010, 15:20 [Cari 1.8 GDI] Stukot w WYŁĄCZONEJ klimatyzacji (po jej czys
|
|
|
Witam!
Mam Carisme'99 1.8GDI wersje EXE (taki niebieski wynalazek). Samochód posiada climatronica z filtrem elektrostatycznym.
Ostatnio praktycznie nie włączało się zimne powietrze, także wybrałem się do serwisu. Tam mi ją nabili, zdemontowali filtr elektrostatyczny, wyczyścili i zamontowali ponownie.
Podczas tej wizyty, okazało się, że klima nie włącza się i nie rzuca zimnego powietrza zaraz po jej uruchomieniu, gdyż jest problem z przekaźnikami sterującymi sprężarką (tymi, które są pod maską, w puszcze przy sprężarce). Mechanik nie miał takich na stanie, ale ich spięcie paskiem elastycznym pomogło (w sensie dociśnięcie).
Niestety nazajutrz okazało się, że gdy wyłączam klimę, zaczyna coś stukać spod deski rozdzielczej. Stukotanie jest okresowe, tak mniej więcej dwa razy na sekundę.
Myślałem, że to przebicie na tym filtrze elektrostatycznym, ale odłączyłem go, a sam efekt pozostał. Wyciągnąłem przekaźniki sterujące, ale to też nie pomogło. Zamieniłem je miejscami i dalej nic. Rozkręciłem część deski rozdzielczej wraz ze schowkiem pod którym jest klima. Stukotanie wydobywa się z czarnego okrągłego bębna, na lewo od filtra elektrostatycznego. Nie wiem co to za część klimy, ale jest na samym środku deski rozdzielczej, za samym sterowaniem klimą i nie mam do tego dostępu (jak na razie).
Moje pytanie: co to jest i dlaczego to tak stuka?
Wiem, że nie jest to wina tych przekaźników, nie jest to przebicie z filtra elektrostatycznego, stukotanie jest okresowe i słyszalne gdy wyłączę klimę (np. przyciskiem OFF), lub gdy zmniejszę temperaturę poniżej temperatury otoczenia (temp zewnętrzna), lub włączę MAX COOL. Nie sądzę też, żeby wpadł tam jakiś większy kawałek "czegokolwiek", gdyż po lewej stronie od filtra jest siatka zabezpieczająca, a obieg powietrza jest przy zmniejszonej temp, jak i przy zwiększonej taki sam. Całą klima praktycznie działa poprawnie, tzn chłodzi i grzeje gdy trzeba.
Dodatkowo zauważyłem, że czasami (np po kilku minutach od wyłączenia klimy, ale nie silnika) stukotanie ustaje samoczynnie. Ponowne użycie klimy i jej wyłączenie przywraca efekt.
Bardzo proszę o jakieś sugestie i podpowiedzi.
Dziękuję i pozdrawiam |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 20-07-2010, 15:53 Re: Stukot w WYŁĄCZONEJ klimatyzacji (po jej czys
|
|
|
easy2k4 napisał/a: |
Podczas tej wizyty, okazało się, że klima nie włącza się i nie rzuca zimnego powietrza zaraz po jej uruchomieniu, gdyż jest problem z przekaźnikami sterującymi sprężarką (tymi, które są pod maską, w puszcze przy sprężarce). Mechanik nie miał takich na stanie, ale ich spięcie paskiem elastycznym pomogło (w sensie dociśnięcie).
|
Sory że się wtrącam ale mógłbyś bliżej opisać lokalizację i wygląd tych przekaźników ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-07-2010, 18:58
|
|
|
easy2k4 napisał/a: | Moje pytanie: co to jest i dlaczego to tak stuka? | silniczek mieszalnika powietrza ciepłe zimne - stuka bo wyłamał się zabęk w trybiku, można spróbowac naprawić, albo kupić nowy, za około 360zł |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
easy2k4
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI EXE '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-07-2010, 22:55
|
|
|
Dziękuję.
Czy do tego mieszalnika tak trudno się dostać, jak na to wygląda? Filtr elektrostatyczny też wygląda na zabarykadowany, ale po jednym z opisów na forum szybko sobie z tym poradziłem. Jest może na to jakiś sposób?
Jeżeli chodzi o te przekaźniki, to tak jak widać po opisie, nie są one przyczyną usterki. Są to trzy przekaźniki w czarnej puszce, około 10 cm od sprężarki w kierunku północno-wschodnim. Puszka z tekstem "Cond FAN Hi/Lo, A/C Clutch". Wszystkie są identyczne. Mają opis MB 953382 1I (Siemens A1001X7 12V). Nie mogłem znaleźć ich na necie (np na allegro), ale widziałem, że identyczne stosowane są w Volvo (tak jak wiele innych części).
Tego mieszalnika też nie widzę nigdzie, ale może ręcznie coś z nim zrobię, jeżeli w ogóle dostanę się tam. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-07-2010, 23:10
|
|
|
Ja to robiłem tak, że demontowałem sobie środkową konsole, schowek, dolny boczek deski rozdzielczej i małym zgrabnym śrubokretem wykrecałem silniczek, silniczek bez większych problemów daje się rozpołowić i można próbować go naprawić. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 31-07-2010, 13:04
|
|
|
Możesz też ustawić tryb po rozebraniu tak żeby ten wyłamany ząbek omijać. Jak tak u siebie zrobiłem bo miałem ten sam problem co Ty. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
|
|