Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
21-11-2007, 16:29
centralny zamek i elektryczne szyby - padły!!
Autor Wiadomość
regis72
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2006, 16:49   centralny zamek i elektryczne szyby - padły!!

Witajcie!
Dzisiaj padł centralny zamek i elektryczne sterowanie szybami w moim Lancerku. Właściwie to nie wiem czy padły jednocześnie, czy nie. Sprawdzałem bezpiecznik jest - ok. Co może być przyczyną???
:(
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2006, 18:01   

Czy masz może alarm z domykaniem szyb? Tutaj może być przyczyna. Wówczas obstawiałbym bezpiecznik zasilania głównego alarmu.
 
 
regis72
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2006, 18:06   

Nie mam alarmu.
Przed chwilą byłem na krótkiej przejażdzce i ..... centralny (na kluczyk)o tworzył wszystkie drzwi podczas postoju na załączonym silniku i szyby też dało się otworzyć elektrycznie. Ale po ponownym zgaszeniu i załączeniu silnika nadal nie działają. Dziwne.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2006, 18:37   

Nie masz w ogóle alarmu czy masz alarm bez domykania elektrycznych szyb?
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-08-2006, 02:43   

regis72 napisał/a:
Nie mam alarmu.
Przed chwilą byłem na krótkiej przejażdzce i ..... centralny (na kluczyk)o tworzył wszystkie drzwi podczas postoju na załączonym silniku i szyby też dało się otworzyć elektrycznie. Ale po ponownym zgaszeniu i załączeniu silnika nadal nie działają. Dziwne.


Jaki to lancerek i który rocznik ?
 
 
regis72
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2006, 12:25   

Mitsubishi Lancer GLXi poj. 1,3, rok 1995, silnik 4g13, nadwozie CB1A.
Jest centralny zamek na klucz, bez pilota i bez alarmu.

[ Dodano: 13-08-2006, 22:53 ]
No to dzisiaj zapaliła sie jeszcze kontrolka akumulatora - brak ładowania. Przy wolnych obrotach jest ok, ale jak zapalę światła to sie jarzy, a przy wzroście obrotów silnika to już świeci pełnym blaskiem. Cóż, trzeba bedzie odwiedzić warsztat i podłączyć do komputerka.
Mam nadzieję, że wtedy czegoś sie dowiem.
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-08-2006, 01:53   

Z tego co pamiętam po lewej stronie kierownicy za puszką bezpieczników powinna być taka czarna skrzyneczka , sprawdź wszystkie jej podłączenia (jest odpowiedzialna za centralny itp.)

Pozdrowienia BUBU
 
 
tom65
[Usunięty]

Wysłany: 14-08-2006, 07:48   

po 1. sterowanie szybami , drzwiami odbywa się przez podanie masy na odpowiedni kabelek sterownika ( faktycznie po lewej stronie za bezpiecznikami czyli niedaleko pedału sprzęgła)
z tego co widać grzieś przetarłeś kabel i ma zwarcie ( takie mam wrażenie)
po 2 . jeśli chodzi o świecenie ładowania aku to włąśnie może być to przyczyną (oby) w wersji gorszej to poleciała któraś z diód wzbudzenia jest ich 3. koszt niewielki wręcz groszowy ( bodajże fotki na stronie Krzyżaka)tyle że trzeba rozbebeszyć alternator dla laika jakieś 40 min a jest okazja sprawdzić w nim łożyska szczotki i przedewszystkim go wymyć żeby lepiej sobie oddychał :lol:
podsumowując przejrzyj dobrze wiązki lub to cojest w drzwiach ,w przejsciach do drzwi
 
 
regis72
[Usunięty]

Wysłany: 14-08-2006, 17:09   

Niestety na komputer się nie dostałem, więc nadal niewiele wiem.
Jeszcze kilka zauważonych objawów.
- niedziałające otwieranie szyb zaczyna działać w momencie zwiekszenia obrotów silnika i w tej samej chwili odblokowują się drzwi (załącza sie centralny zamek).
- kontrolka ładowania akumulatora po przekręceniu kluczyka w stacyjce czasami świeci czasami nie, ale zawsze zapala się przy zapalonym silniku w momencie zwiększania poboru prądu (np. światła, radio+migacz)
- pomiar prądu na akumulatorze przy załączonym silniku 12,4V i spada niezależnie od obrotów silnika, przy zapalonych światłach 11,85V (czyli mało!!!)
Wymieniłem szczotki i objawy nadal takie same.
Sugerują mi wymienić regulator napięcia (koszt 95zł), ale jak to nie to, to załamka. :(
:(
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-08-2006, 17:15   

regis72 napisał/a:
Niestety na komputer się nie dostałem, więc nadal niewiele wiem.
Jeszcze kilka zauważonych objawów.
- niedziałające otwieranie szyb zaczyna działać w momencie zwiekszenia obrotów silnika i w tej samej chwili odblokowują się drzwi (załącza sie centralny zamek).
- kontrolka ładowania akumulatora po przekręceniu kluczyka w stacyjce czasami świeci czasami nie, ale zawsze zapala się przy zapalonym silniku w momencie zwiększania poboru prądu (np. światła, radio+migacz)
- pomiar prądu na akumulatorze przy załączonym silniku 12,4V i spada niezależnie od obrotów silnika, przy zapalonych światłach 11,85V (czyli mało!!!)
Wymieniłem szczotki i objawy nadal takie same.
Sugerują mi wymienić regulator napięcia (koszt 95zł), ale jak to nie to, to załamka. :(
:(


Klasyczne objawy - za niskie napięcie - styczniki nie działają. Regulator napięcia - pewnie jedna z diód pękła albo pada. Napięcie zmierzone na to wskazuje.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
regis72
[Usunięty]

Wysłany: 14-08-2006, 19:16   

:lol: no to po problemie.
Niestety wstyd się przyznać:oops: , ale co mi tam.
Okazało się, że bazpiecznik odpowiedzialny za alternator w skrzynce przy akumulatorze był przepalony. Niestety z góry (przez szybkę) nie było widać. Dopiero zdjęcie szybki z góry i dokładne oględziny
Przyczyna: prawdopodobnie zwarcie przy alternatorze podczas wykręcania osłony kolektora wydechowego - (pomagier się nie przyznał się :? ).
Najważniejsze, że przyczyna jest znaleziona. Dziękuję wszystkim za okazane zainteresowanie i chęć pomocy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.