Przesunięty przez: akbi 21-11-2007, 16:29 |
centralny zamek i elektryczne szyby - padły!! |
Autor |
Wiadomość |
regis72 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2006, 16:49 centralny zamek i elektryczne szyby - padły!!
|
|
|
Witajcie!
Dzisiaj padł centralny zamek i elektryczne sterowanie szybami w moim Lancerku. Właściwie to nie wiem czy padły jednocześnie, czy nie. Sprawdzałem bezpiecznik jest - ok. Co może być przyczyną???
|
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2006, 18:01
|
|
|
Czy masz może alarm z domykaniem szyb? Tutaj może być przyczyna. Wówczas obstawiałbym bezpiecznik zasilania głównego alarmu. |
|
|
|
 |
regis72 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2006, 18:06
|
|
|
Nie mam alarmu.
Przed chwilą byłem na krótkiej przejażdzce i ..... centralny (na kluczyk)o tworzył wszystkie drzwi podczas postoju na załączonym silniku i szyby też dało się otworzyć elektrycznie. Ale po ponownym zgaszeniu i załączeniu silnika nadal nie działają. Dziwne. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2006, 18:37
|
|
|
Nie masz w ogóle alarmu czy masz alarm bez domykania elektrycznych szyb? |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-08-2006, 02:43
|
|
|
regis72 napisał/a: | Nie mam alarmu.
Przed chwilą byłem na krótkiej przejażdzce i ..... centralny (na kluczyk)o tworzył wszystkie drzwi podczas postoju na załączonym silniku i szyby też dało się otworzyć elektrycznie. Ale po ponownym zgaszeniu i załączeniu silnika nadal nie działają. Dziwne. |
Jaki to lancerek i który rocznik ? |
|
|
|
 |
regis72 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2006, 12:25
|
|
|
Mitsubishi Lancer GLXi poj. 1,3, rok 1995, silnik 4g13, nadwozie CB1A.
Jest centralny zamek na klucz, bez pilota i bez alarmu.
[ Dodano: 13-08-2006, 22:53 ]
No to dzisiaj zapaliła sie jeszcze kontrolka akumulatora - brak ładowania. Przy wolnych obrotach jest ok, ale jak zapalę światła to sie jarzy, a przy wzroście obrotów silnika to już świeci pełnym blaskiem. Cóż, trzeba bedzie odwiedzić warsztat i podłączyć do komputerka.
Mam nadzieję, że wtedy czegoś sie dowiem. |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-08-2006, 01:53
|
|
|
Z tego co pamiętam po lewej stronie kierownicy za puszką bezpieczników powinna być taka czarna skrzyneczka , sprawdź wszystkie jej podłączenia (jest odpowiedzialna za centralny itp.)
Pozdrowienia BUBU |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2006, 07:48
|
|
|
po 1. sterowanie szybami , drzwiami odbywa się przez podanie masy na odpowiedni kabelek sterownika ( faktycznie po lewej stronie za bezpiecznikami czyli niedaleko pedału sprzęgła)
z tego co widać grzieś przetarłeś kabel i ma zwarcie ( takie mam wrażenie)
po 2 . jeśli chodzi o świecenie ładowania aku to włąśnie może być to przyczyną (oby) w wersji gorszej to poleciała któraś z diód wzbudzenia jest ich 3. koszt niewielki wręcz groszowy ( bodajże fotki na stronie Krzyżaka)tyle że trzeba rozbebeszyć alternator dla laika jakieś 40 min a jest okazja sprawdzić w nim łożyska szczotki i przedewszystkim go wymyć żeby lepiej sobie oddychał
podsumowując przejrzyj dobrze wiązki lub to cojest w drzwiach ,w przejsciach do drzwi |
|
|
|
 |
regis72 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2006, 17:09
|
|
|
Niestety na komputer się nie dostałem, więc nadal niewiele wiem.
Jeszcze kilka zauważonych objawów.
- niedziałające otwieranie szyb zaczyna działać w momencie zwiekszenia obrotów silnika i w tej samej chwili odblokowują się drzwi (załącza sie centralny zamek).
- kontrolka ładowania akumulatora po przekręceniu kluczyka w stacyjce czasami świeci czasami nie, ale zawsze zapala się przy zapalonym silniku w momencie zwiększania poboru prądu (np. światła, radio+migacz)
- pomiar prądu na akumulatorze przy załączonym silniku 12,4V i spada niezależnie od obrotów silnika, przy zapalonych światłach 11,85V (czyli mało!!!)
Wymieniłem szczotki i objawy nadal takie same.
Sugerują mi wymienić regulator napięcia (koszt 95zł), ale jak to nie to, to załamka.
|
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-08-2006, 17:15
|
|
|
regis72 napisał/a: | Niestety na komputer się nie dostałem, więc nadal niewiele wiem.
Jeszcze kilka zauważonych objawów.
- niedziałające otwieranie szyb zaczyna działać w momencie zwiekszenia obrotów silnika i w tej samej chwili odblokowują się drzwi (załącza sie centralny zamek).
- kontrolka ładowania akumulatora po przekręceniu kluczyka w stacyjce czasami świeci czasami nie, ale zawsze zapala się przy zapalonym silniku w momencie zwiększania poboru prądu (np. światła, radio+migacz)
- pomiar prądu na akumulatorze przy załączonym silniku 12,4V i spada niezależnie od obrotów silnika, przy zapalonych światłach 11,85V (czyli mało!!!)
Wymieniłem szczotki i objawy nadal takie same.
Sugerują mi wymienić regulator napięcia (koszt 95zł), ale jak to nie to, to załamka.
|
Klasyczne objawy - za niskie napięcie - styczniki nie działają. Regulator napięcia - pewnie jedna z diód pękła albo pada. Napięcie zmierzone na to wskazuje. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
regis72 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2006, 19:16
|
|
|
no to po problemie.
Niestety wstyd się przyznać:oops: , ale co mi tam.
Okazało się, że bazpiecznik odpowiedzialny za alternator w skrzynce przy akumulatorze był przepalony. Niestety z góry (przez szybkę) nie było widać. Dopiero zdjęcie szybki z góry i dokładne oględziny
Przyczyna: prawdopodobnie zwarcie przy alternatorze podczas wykręcania osłony kolektora wydechowego - (pomagier się nie przyznał się ).
Najważniejsze, że przyczyna jest znaleziona. Dziękuję wszystkim za okazane zainteresowanie i chęć pomocy. |
|
|
|
 |
|