Czarny Dym 1.9TD |
Autor |
Wiadomość |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 06-04-2009, 11:44 Czarny Dym 1.9TD
|
|
|
Witam
Od nie dawna mam problem ze swoją CARI, zaczeła mi dymić na czarno, przy depnięciu pedału gazu, zostawia tuman czarnego dymu, jest też coś dziwnego, gdy jadę rano do pracy przyspiesza normalnie i dymi trochę mniej, po jakimś czasie robi się mułowata, dopiero przy 2500 ob. czuć że turbina się załącza i wtedy zostawia za sobą niezłego kopcia, nie mam pojęcia co to może być czy to turbo pada??
CARISMA 1.9 TD |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 06-04-2009, 13:00
|
|
|
Ja bym sprawdził zawór turbo booster albo zwany inaczej chyba LDA to on odpowiada za dopływ większej ilości paliwa w czasie włączania turbo,
tu jest opis jak go się naprawia
http://www.mondeoklubpols...article&sid=168 |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2009, 13:30 dymi
|
|
|
odłącz mu EGR, było już nieraz na forum |
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 06-04-2009, 14:51
|
|
|
Czytałem o podobnych przypadkach, chodzi o zdjęcie tego przewodu u góry EGR-u tak? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 06-04-2009, 16:02
|
|
|
co do egr jeżeli się zablokował to po zdjęciu przewodu sam się nie zamknie i objawy nie miną
ja bym na początku zdjął przewód z zaworu lda i sprawdził czy samochód nie zrobił się mułowaty odczujesz to że ciężko samochód doprowadzić do 2000 obrotów, jak się nie zrobi mułowaty to znaczy że zaworek się zapiekł i jest do naprawy. a jeżeli jest mułowaty i nie ma paliwa w tym przewodzie to znaczy że może egr jest do czyszczenia.
Ja kiedyś jeździłem z odłączonym EGR bo czytałem posty że wtedy cari robi się żwawsza, u mnie nie było takiego efektu raczej głośniej pracowała po nagrzaniu w pewnych obrotach i miałem problemy z temperaturą silnika w mieście, po załączeniu egr głos silnika zrobił się jakby delikatniejszy i temperatura się ustatkowała. |
|
|
|
 |
krzych.c4
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 11 Skąd: jarosław
|
Wysłany: 07-04-2009, 21:07
|
|
|
Witam waszystkich
Nie bede zakładał nowego tematu bo moje problemy są podobne.
Mam carismę 1.9 td z 1999r. problem jest taki rano odpalam jest ok
silnik się nagrzeje i zaczyna nie wkrecać się na obroty tak jak by coś go trzymało dopiero tak ok. 2500 obr. zaczyna jechać .
A gdy jest cieły to ciężko pali to znaczy na kilka razy a jak odpali to przez kilka sekund falują obroty tak od 300 obr. do 1100obr. co może być przyczyną.
Bede wdzięczny za pomoc. jest to pierwszy mój diesel więć nie bardzo wiem o co chodzi.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Danlight [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 21:06
|
|
|
dzieki chlopaki za temat u mnie wlasnie takie same rzeczy sie dzieja ://
wyminilem zawor przestawiacza kąta wtrysku ale to nie bylo to....
mam nadzieje ze to ten booster ) jutro sie za niego biore ) tylko powiedzcie mi gdzie mozna zakupic takie mebramy i uszczelki ??
pozdrawiam |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
swiado01
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 13 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 15-04-2009, 20:43
|
|
|
witam dolacze sie do tematu.Moja Cari ma podobne objawy jak powyzej tzn.jak sie nagrzeje to tez od czasu do czasu zostawi czarny dym za soba i nie chce wtedy jechac po chwili wszystko jest ok.chcialem wymienic zawor EGR ale sasiad 'mechanik'powiedzial ze to nic mi nie da takze wezme sie za ten drugi sposob czyli LDA mysle ze to powinno pomoc.
kolego DANLIGHT napisz jak sie juz uporasz z tym booster-em czy to cos pomoglo.pozdrawiam. |
_________________ swiado |
|
|
|
 |
krzych.c4
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 11 Skąd: jarosław
|
Wysłany: 18-04-2009, 11:46
|
|
|
u mnie przyczyną tego braku mocy był uszkodzony elektrozawór sterujący egr zacinał sie naprawiłem go i jest ok |
|
|
|
 |
krzysztofek4
Nowy Forumowicz
Auto: CARISMA 1.9TD r.2000
Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 27-05-2009, 19:37
|
|
|
Witam.podłącze się również pod temat-mam takie same objawy jak kolega mandryl ,wymieniłem mebramy i uszczelki ale to nic nie dało.Czy mógłby mi Ktos podpowiedziec czy ten swożeń ktory jest w środku zaworu booster, to ma być tym ciększym końcem do środka czy na zewnątrz.Przy rozkręcaniu wypadł mi i nie wiem jak go teraz włożyć? A przy okazji to gdzie jest zawór egr i jak go wyczyścić? Z góry dzięki za podpowiedż... |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2009, 07:40
|
|
|
krzysztofek4 napisał/a: | Witam.podłącze się również pod temat-mam takie same objawy jak kolega mandryl ,wymieniłem mebramy i uszczelki ale to nic nie dało.Czy mógłby mi Ktos podpowiedziec czy ten swożeń ktory jest w środku zaworu booster, to ma być tym ciększym końcem do środka czy na zewnątrz.Przy rozkręcaniu wypadł mi i nie wiem jak go teraz włożyć? A przy okazji to gdzie jest zawór egr i jak go wyczyścić? Z góry dzięki za podpowiedż... |
.....oczywiście ,,cieńszym" do wewnątrz, pamiętaj że on mam leciutko się przesuwać.
....zresztą tyle jest tego w necie szukajcie do jasnej ciasnej.....
http://www.mondeoklubpols...article&sid=168 |
|
|
|
 |
marcel1010
Mitsumaniak 01070/KMM - Chełm

Auto: Carisma 1,9TD 90KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 87 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 28-05-2009, 19:59
|
|
|
Witam kolegów.
Ja w moim autku miałem objawy mulenia się (czasami), przerywania (czasami) i kopcenia (czasami koledzy z ciężarówek mi mówili przez cb radio, że ich ciężarówki tak nie dymią przy ładunku 24 ton), wymieniłem membrany i uszczelki boostera i auto jest jak nowe, zero dymu i jakby Misiek zrobił się żwawszy. U mnie ten zabieg pomógł, a ja i mój jesteśmy zadowoleni, zobaczę jeszcze jakie będzie spalanie, bo od naprawy jeszcze nie tankowałem.
Miłego naprawiania i jak najmniej awarii w naszych kochanych Miśkach. |
_________________ jestem oznakowany i widoczny w Chełmie
 |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-06-2009, 19:30 Kopci przy około 2500 obr/min
|
|
|
Witam
Dodam i ja swoje trzy grosze.
Podczas jazdy przy zbliżaniu się do obrotów w granicach 2400 - 2600 obr/min zaczyna kopcić na czarno.
Gdy obroty wzrosną powyżej opisanego zakresu dymienie zanika. Przy schodzeniu z obrotów wyższych sytuacja ta nie występuje.
To jedyny objaw.
Mam wrażenie, że dzieje się to tuż przed włączeniem się turbodoładowania.
Dodam, że:
- silnik uruchamia się bez jakichkolwiek dymków
- przyspiesza normalnie
- pracuje płynnie
- nie zauważyłem zwiększonego zużycia oleju
- na ostatnio przejechanej ponad 500 km trasie spalił mi około 5,5 l oleju, więc i spalanie w normie
Można by się przyczepić do paliwa, ale tu jak sadzę efekt ten by występował w całym zakresie spalania i obrotów.
Sam nie wiem od czego zacząć: "boostera" czy EGR, bo te przyczyny koledzy jak widzę wskazują.
Jako ciekawostkę wrzuciłem video na YouTube.
postój:
http://www.youtube.com/watch?v=ciQUgnBHkV8
i jazda:
http://www.youtube.com/watch?v=NxdSHGgRA8w
pozdrawiam
zawór LDA jest ok, a tak wygląda w częściach - szukam dalej
 |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-06-2009, 13:49 Re: Kopci przy około 2500 obr/min
|
|
|
[quote="kosek"]Witam
Dodam i ja swoje trzy grosze.
Podczas jazdy przy zbliżaniu się do obrotów w granicach 2400 - 2600 obr/min zaczyna kopcić na czarno.
Gdy obroty wzrosną powyżej opisanego zakresu dymienie zanika. Przy schodzeniu z obrotów wyższych sytuacja ta nie występuje.
To jedyny objaw.
Mam wrażenie, że dzieje się to tuż przed włączeniem się turbodoładowania.
Dodam, że:
- silnik uruchamia się bez jakichkolwiek dymków
- przyspiesza normalnie
- pracuje płynnie
- nie zauważyłem zwiększonego zużycia oleju
zaślep EGR
- na ostatnio przejechanej ponad 500 km trasie spalił mi około 5,5 l oleju, więc i spalanie w normie
Można by się przyczepić do paliwa, ale tu jak sadzę efekt ten by występował w całym zakresie spalania i obrotów.
Sam nie wiem od czego zacząć: "boostera" czy EGR, bo te przyczyny koledzy jak widzę wskazują.
zaślep EGR blaszka najlepiej z nierdzewki
Kosek powiedz mi jeszcze gdzie była ta 4-ta podkładka w prawym górnym rogu? |
|
|
|
 |
|