Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
falowanie obrotów
Autor Wiadomość
Toni997
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2008, 19:48   falowanie obrotów

Witam ! Ostatnio w mojej Cari 1,9 TD pojawil sie problem z falowaniem wolnych obrotów, falowanie pojawia się po rozgrzaniu silnika tylko na biegu jałowym. Na zimnym jest spoko. Z góry dziękuje za pomoc bo sprawa jest denerwująca !
 
 
dadur
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2008, 21:12   

Nie wiem czy ci to pomoze ale ja tez mam ten sam problem tylko ze ja mam cari benzyne gdi prawdopodobna przyczyna to jest zabrudzona przepustnica, natomiasyt u mnie jest to wina pompy paliwa wysokiego cisnienia. moze warto sprawdzic pompe.
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 10-02-2008, 18:45   

dadur napisał/a:
prawdopodobna przyczyna to jest zabrudzona przepustnica


w dieslu nie ma przepustnicy

Do falowania obrotów może mieć dużo czynników od jakości paliwa czystości (przepustowości filtra paliwa) poprzez pompę wtryskową i szereg czujników w niej zamontowanych.
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
lppbgn 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 62
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-04-2009, 22:39   

Temat widzę stary, ale mam dokładnie taki sam problem z obrotami w 1.9TD, na zimnym jest ok, na rozgrzanym zaczyna fajować na biegu jałowym. Może problem jest już przez kogoś rozwiazany??
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 24-04-2009, 22:33   

Może EGR należy wyczyścić?
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
lppbgn 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 62
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-04-2009, 08:20   

A gdzie ten EGR jest?? Czytałem właśnie o nim na forum, ale gdzie jest i jak się go czyści nie znalazłem
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-04-2009, 20:33   

EGR znajduje się między silnikiem a ścianą grodziową taki "grzybek" na kolektorze ssacym połączony metaową rurką z kolektorem wydechowym tak niżej nad turbiną Do grzyba dochodzi wężyk gumowy z podciśnieniem. Zeby go wyczyścic musisz go zdemontować i przemyć z nagarów "iglicę" która steruje otwarciem zaworu (membrany) żeby się nie zacinała. Zawór ten też należy przeczyścić żeby szczelnie się zamykał. Możesz też (jeśli nie dbasz o ekologię :) ) odłączyć EGR całkowicie tylko najlepiej na zamkniętym zaworze a do momentu wymontowania go nie masz pewności czy i w jakiej pozycji się zaciął
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Rabol 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: TG
Wysłany: 30-04-2009, 11:23   

czy w silnikach DID EGR znajduje się w tym samym miejscu? Masz może jakąś fotkę tego zaworu?
 
 
lppbgn 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 62
Skąd: Białystok
Wysłany: 04-07-2009, 12:55   

Wczoraj wymontowałem EGR, wyczyściłem, zamontowałem ale niestety nic to nie dało, obroty nadal falują. Poza tym jest jeszcze jeden problem, nie wiem czy ma to związek z obrotami, ale czasami się zdarza, że wariuje wskazówka obrotomierza i nie wskazuje faktycznych obrotów, przy odczuwalnych obrotach około 900 wskazuje jakieś 500, a po dodaniu gazu na około 2 - 3 tys. wskazuje z 7 tys.
Czy wiecie może gdzie na forum jest coś o czyszczeniu przepustnicy??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.