Przesunięty przez: Hubeeert 21-03-2007, 01:47 |
uturbianie COLTA |
Autor |
Wiadomość |
Michał [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2005, 09:56 uturbianie COLTA
|
|
|
Drodzy forumowicze co myslicie o zinstalowaniu kompletnego kolektora wydechowego wraz z turbiną z silnika 4G63 do silniczka 4G61
czy sa jakies przeszkody?
chce poznac Wasza opinie ... sam zastanawia sie nad takim posunieciem... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-04-2005, 15:02
|
|
|
Po kolei - kolektor wydechowy pasuje
- turbina powinna pasowac ale tam u mnie przy mniejszym turbo juz jest ciasno koło chłodnicy. Moje to TD04-11b a to które chcesz założyć to TD04-14b jest większe.
- musisz dorobić magistralę olejową do turbiny
- czeka Cię rzeźba z przewodami doprowadzającymi powietrze bo dolot i wylot w turbinie jest większy niż u mnie ale to się da zrobić www.4g61t.org tam są opisane takie rzeźby i lepsze też.
- powinienes też obrobić (zdjąć z grubości wlotu do kolektora dolotowego (po angielsku ładna nazwa jest - porting - na tą robotę ) aby powiększyć jego średnicę i przepływ.
- wtryski powinny wydolić ale ja mam 395 o ile dobrze pamiętam w 4G61T, w 4G63T są fabrycznie 440 a jakie Ty masz ? Bóg raczy wiedzieć. sprawdź to.
- intercooler czyli IC FMIC(czyli montowany z przodu z ang front mounted IC) nie za duży - chłopaki na 4g61t.org podaja nawet wymiary a Ty tej ciężkiej jak cholera belki z przodu nie chcesz więc nie ma bólu
-pompa paliwa - sprawdź ją bo jak bedzie za mało paliwa to będzie dużo roztopionego metalu z tłoków w wydechu a to się ciężko czyści
- regulator ciśnienia paliwa - z Lancii Delty HF
- BOV byle nie atmosferyczny
- przepływka nie wiem czy wydoli - powinna ale nie ręczę a jak wydoli to komp zgłupieje więc albo ŚWINIA albo "stand alone" zeby wystroić elektronikę albo wymiana ECU na takie z 4G63T
Jako że turbo ma większą średnicę wydech wydech będziesz musiał zmienić na nowy i 2,25 cala myslę że bedzie ok. Ja taki mam. Do 1,6 jest w sam raz. Zapłaciłem 1700 PLN za kompletny z kwasówki zdjęcia widziałeś na poprzednim forum w Historii mojego Miśka.
To tak na początek żeby Cię zniechęcić do uturbiania.
No ale jakbys miał do tej turbiny cały silnik z kompem to jak najbardziej jestem za .
Ze zmian poduszki pod silnikiem - są ze 2 razy większe - tak na oko
Półosie weź z wersji 4g61T - po prostu nie wiem czy te Twoje są takie same a moje są dużo mocniejsze niz standard. No chyba że nie będziesz podnosił mocy ponad 220KM. I palił kapcia. I strzelał ze sprzęgła. I sie wygłupiał. I że będziesz jeździł jak kapelusznik.
Cała praca jak bedziesz miał silnik komp i osprzet przypomina swą prostota LEGO.
Będę uzupełniam jak doczytam albo sobie przypomnę coś istotnego. Pytaj. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 20-02-2007, 15:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-04-2005, 20:28
|
|
|
Zapomnij zdecydowanie o uturbianiu starego sinlika......
THE ONLY WAY IS SWAP
4g63T pasuje plug&play z ECU, skrzynia i wiazka. Jezeli nie lubisz wymieniac poduszek, to czeka Cie wymiana poduszek i lap silnika na te od 4g61T |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
piorek [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2005, 20:58
|
|
|
Jeszcze chlodnica oleju |
|
|
|
 |
Michał [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2005, 10:33
|
|
|
BartekMKP napisał/a: | Zapomnij zdecydowanie o uturbianiu starego sinlika......
THE ONLY WAY IS SWAP
4g63T pasuje plug&play z ECU, skrzynia i wiazka. Jezeli nie lubisz wymieniac poduszek, to czeka Cie wymiana poduszek i lap silnika na te od 4g61T |
hm zapomniec o uturbianiu ??
Mam silnik 4G61 ktory cale zycie jezdzil na paliwku, nie jest zniszczony... tloki siedza sztywno, panewki przebarwien nie maja...
juz zrobilem "swap" z 4G15 na 4G61 rzeczywiscie bylo ta bardzo proste (jedyny klopot ze trzeba bylo deske wyciagac)
Lubie dlubac przy samochodzie... i 90% napraw przeprowadzam z pomoca kolegi...
mysle ze dam rade... tylko teraz kwestia czasu |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-04-2005, 11:51
|
|
|
uuuuuuu to tym bardziej czeka Cie dluuuuuuuuuga droga. Nie zapominaj, ze moc samochodu to tylko jeden z jego parametrow i nie mozesz bezkarnie jej podwoic, zapominajac, ze trzeba go jeszcze utrzymac na czarnym (zawieszenie) i czasem zatrzymac (hamulce). A i buda od 75 KM jest "troche" slabsza niz od 150...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Michał [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2005, 13:41
|
|
|
hm... masz racje!!!
ale nie dopisalem ze zalozylem cale przednie zawieszenie i hamulce od samochodu z ktorego mam silnik |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2005, 20:20
|
|
|
Fajnie że przełożyłeś hamulce i zawias. Tylko małe ale a własciwie 2 ale.
Zawias niekoniecznie musi być ten mocniejszy bo były 2 typy.
Jaka masz średnicę tarcz hamulcowych? Bo u mnie siedzą z przodu i z tyły 265mm. Przód wentylowany...
3 ale to to o czym bartek wspomniał - otóż budę do turbo wypadałoby obspawać albo w inny sposób wzmocnić...
I jeszcze 4 ale malutkie takie - chłodnica u Ciebie 4g61 jest mniejsza niż u mnie 4G61T na 100% a ta z 1,5 to na 200% - potrzebujesz takiej z 1,8 diesel koszt 480PLN - japaneze. + 2 wiatraki chłodnicy. Sterowane przez komp. IC nie potrzebujesz. Na razie. I tak będziesz na MHI TD04-14b miał laga. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Michał [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2005, 00:50
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Fajnie że przełożyłeś hamulce i zawias. Tylko małe ale a własciwie 2 ale.
Zawias niekoniecznie musi być ten mocniejszy bo były 2 typy. | jak dowiadywalem sie mam podobny/identyczny jak w dieslu
Hubeeert napisał/a: | Jaka masz średnicę tarcz hamulcowych? Bo u mnie siedzą z przodu i z tyły 265mm. Przód wentylowany... |
przod jest wentylowany i zaciski sa duuuuzo wieksze od tych w 1.5 tarcze zreszta tez!!!
Hubeeert napisał/a: | I jeszcze 4 ale malutkie takie - chłodnica u Ciebie 4g61 jest mniejsza niż u mnie 4G61T na 100% a ta z 1,5 to na 200% - potrzebujesz takiej z 1,8 diesel koszt 480PLN - japaneze. + 2 wiatraki chłodnicy. Sterowane przez komp. IC nie potrzebujesz. Na razie. I tak będziesz na MHI TD04-14b miał laga. |
Hehe .. nie wiem jak o mnie myslicie, ale ja nie ejstem palcem robiony, zmienilem tez i chodnice i jest ona o jaies 70% grubsza od tej z 1,5 ale mam jeden wiatrak...
(jak juz sie za cos biore to robie to od poczatku do konca... nawet kosztem czasu.... ) |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-04-2005, 07:42
|
|
|
Co do hamulców to chyba Cię zmartwię - w 1,8 GTi z tego co wiem tarcze miały 236mm średnicy. Zmierz swoje.
Chłodnica - hehe nikt tak o Tobie nie myśli.
Zawias by się zgadzał - w dieslu były mocniejsze sprężyny i amory w Twoim przypadku zastanawiałbym się raczej jak odelżyć ten panzer zderzak niż jak wywalić belkę
No ale it's up to you |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Michał [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2005, 10:38
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Chłodnica - hehe nikt tak o Tobie nie myśli. |
ale to byla "przenosnia" widze ze martwicie sie o moje auto i o mnie (dzieki za to)
Hubeeert napisał/a: | Zawias by się zgadzał - w dieslu były mocniejsze sprężyny i amory | i sa jeszcze mocniejsze gumy na wahaczach (inne mocowanie-wieksza obejma) tez zmienilem razem z wahaczami.
Hubeeert napisał/a: | w Twoim przypadku zastanawiałbym się raczej jak odelżyć ten panzer zderzak niż jak wywalić belkę
No ale it's up to you | belka jest juz wycieta, nie moge go w inny sposób odchudzic bo straci na wytrzymalisci... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-04-2005, 10:53
|
|
|
Potraktuj go jako formę i zrób od nowa. Przód nie może być za ciężki bo będziesz miał podsterowny jak cholera samochód. A ta belka gdyby co uchroni silnik i resztę przodu. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
piorek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2005, 18:04
|
|
|
Tarcze przod w 1.8 Gti rzeczywiscie sa mniejsze niz w wersji 1.6 maja 256
Natomiast tylne tarcze sa takie same
Hubert ty masz klime, moze po to sa dwa wentylatory (ja tez mam dwa), ten drugi pracuje jak jest wlaczona |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-04-2005, 20:15
|
|
|
Piorek tarcze w 1,6 4G61 GTi są takie jak u Ciebie. Tarcze 265mm są z wersji 4g61T czyli mojej . 6,9 s do 100km/h robi swoje.
A drugi wentylator u mnie działał jako chłodzenie silnika gdy jeden nie dawał rady. Nawet przy wyłączonej klimie załączał się gdy temperatura za bardzo rosła. Komputer tym steruje. Sterował również rozłączaniem klimy przy za ostrym pałowaniu gdy potrzebne było dodatkowe chłodzenie. Dźwięk był jakby samolot startował . |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
piorek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2005, 21:27
|
|
|
No to okey, Hubercie twoj Mirage choc dla USA to iscie nie amerykanski, ma twarde zawieszenie i dobre hamulce. Dzisiaj ogladalem Bullita i jestem pod wrazenie nie skrecajacych Muscle Car.. z bebnowymi hamulcami bez wspomagania (jak sie okazuje). Ale to OT wiec zamilkne
pozdro! |
|
|
|
 |
|