Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-03-2007, 01:47
uturbianie COLTA
Autor Wiadomość
Michał
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2005, 09:56   uturbianie COLTA

Drodzy forumowicze co myslicie o zinstalowaniu kompletnego kolektora wydechowego wraz z turbiną z silnika 4G63 do silniczka 4G61

czy sa jakies przeszkody?
chce poznac Wasza opinie ... sam zastanawia sie nad takim posunieciem...
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-04-2005, 15:02   

Po kolei - kolektor wydechowy pasuje
- turbina powinna pasowac ale tam u mnie przy mniejszym turbo juz jest ciasno koło chłodnicy. Moje to TD04-11b a to które chcesz założyć to TD04-14b jest większe.
- musisz dorobić magistralę olejową do turbiny
- czeka Cię rzeźba z przewodami doprowadzającymi powietrze bo dolot i wylot w turbinie jest większy niż u mnie ale to się da zrobić www.4g61t.org tam są opisane takie rzeźby :D i lepsze też.
- powinienes też obrobić (zdjąć z grubości wlotu do kolektora dolotowego (po angielsku ładna nazwa jest - porting - na tą robotę ) aby powiększyć jego średnicę i przepływ.
- wtryski powinny wydolić ale ja mam 395 o ile dobrze pamiętam w 4G61T, w 4G63T są fabrycznie 440 a jakie Ty masz ? Bóg raczy wiedzieć. sprawdź to.
- intercooler czyli IC FMIC(czyli montowany z przodu z ang front mounted IC) nie za duży - chłopaki na 4g61t.org podaja nawet wymiary a Ty tej ciężkiej jak cholera belki z przodu nie chcesz więc nie ma bólu
-pompa paliwa - sprawdź ją bo jak bedzie za mało paliwa to będzie dużo roztopionego metalu z tłoków w wydechu a to się ciężko czyści :D
- regulator ciśnienia paliwa - z Lancii Delty HF
- BOV byle nie atmosferyczny
- przepływka nie wiem czy wydoli - powinna ale nie ręczę a jak wydoli to komp zgłupieje więc albo ŚWINIA albo "stand alone" zeby wystroić elektronikę albo wymiana ECU na takie z 4G63T


Jako że turbo ma większą średnicę wydech wydech będziesz musiał zmienić na nowy i 2,25 cala myslę że bedzie ok. Ja taki mam. Do 1,6 jest w sam raz. Zapłaciłem 1700 PLN za kompletny z kwasówki zdjęcia widziałeś na poprzednim forum w Historii mojego Miśka.

To tak na początek żeby Cię zniechęcić do uturbiania.

No ale jakbys miał do tej turbiny cały silnik z kompem to jak najbardziej jestem za :D .
Ze zmian poduszki pod silnikiem - są ze 2 razy większe - tak na oko
Półosie weź z wersji 4g61T - po prostu nie wiem czy te Twoje są takie same a moje są dużo mocniejsze niz standard. No chyba że nie będziesz podnosił mocy ponad 220KM. I palił kapcia. I strzelał ze sprzęgła. I sie wygłupiał. I że będziesz jeździł jak kapelusznik. :D

Cała praca jak bedziesz miał silnik komp i osprzet przypomina swą prostota LEGO.

Będę uzupełniam jak doczytam albo sobie przypomnę coś istotnego. Pytaj.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 20-02-2007, 15:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-04-2005, 20:28   

Zapomnij zdecydowanie o uturbianiu starego sinlika......

THE ONLY WAY IS SWAP

4g63T pasuje plug&play z ECU, skrzynia i wiazka. Jezeli nie lubisz wymieniac poduszek, to czeka Cie wymiana poduszek i lap silnika na te od 4g61T
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2005, 20:58   

Jeszcze chlodnica oleju
 
 
Michał
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2005, 10:33   

BartekMKP napisał/a:
Zapomnij zdecydowanie o uturbianiu starego sinlika......
THE ONLY WAY IS SWAP
4g63T pasuje plug&play z ECU, skrzynia i wiazka. Jezeli nie lubisz wymieniac poduszek, to czeka Cie wymiana poduszek i lap silnika na te od 4g61T


hm zapomniec o uturbianiu ??
Mam silnik 4G61 ktory cale zycie jezdzil na paliwku, nie jest zniszczony... tloki siedza sztywno, panewki przebarwien nie maja...
juz zrobilem "swap" z 4G15 na 4G61 rzeczywiscie bylo ta bardzo proste (jedyny klopot ze trzeba bylo deske wyciagac)
Lubie dlubac przy samochodzie... i 90% napraw przeprowadzam z pomoca kolegi...
mysle ze dam rade... tylko teraz kwestia czasu :D
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-04-2005, 11:51   

uuuuuuu to tym bardziej czeka Cie dluuuuuuuuuga droga. Nie zapominaj, ze moc samochodu to tylko jeden z jego parametrow i nie mozesz bezkarnie jej podwoic, zapominajac, ze trzeba go jeszcze utrzymac na czarnym (zawieszenie) i czasem zatrzymac (hamulce). A i buda od 75 KM jest "troche" slabsza niz od 150......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Michał
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2005, 13:41   

hm... masz racje!!!

ale nie dopisalem ze zalozylem cale przednie zawieszenie i hamulce od samochodu z ktorego mam silnik 8) 8) 8)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2005, 20:20   

Fajnie że przełożyłeś hamulce i zawias. Tylko małe ale a własciwie 2 ale.
Zawias niekoniecznie musi być ten mocniejszy bo były 2 typy.
Jaka masz średnicę tarcz hamulcowych? Bo u mnie siedzą z przodu i z tyły 265mm. Przód wentylowany...

3 ale to to o czym bartek wspomniał - otóż budę do turbo wypadałoby obspawać albo w inny sposób wzmocnić...

I jeszcze 4 ale malutkie takie - chłodnica u Ciebie 4g61 jest mniejsza niż u mnie 4G61T na 100% a ta z 1,5 to na 200% - potrzebujesz takiej z 1,8 diesel koszt 480PLN - japaneze. + 2 wiatraki chłodnicy. Sterowane przez komp. IC nie potrzebujesz. Na razie. I tak będziesz na MHI TD04-14b miał laga. :D
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Michał
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2005, 00:50   

Hubeeert napisał/a:
Fajnie że przełożyłeś hamulce i zawias. Tylko małe ale a własciwie 2 ale.
Zawias niekoniecznie musi być ten mocniejszy bo były 2 typy.
jak dowiadywalem sie mam podobny/identyczny jak w dieslu

Hubeeert napisał/a:
Jaka masz średnicę tarcz hamulcowych? Bo u mnie siedzą z przodu i z tyły 265mm. Przód wentylowany...

przod jest wentylowany i zaciski sa duuuuzo wieksze od tych w 1.5 tarcze zreszta tez!!!



Hubeeert napisał/a:
I jeszcze 4 ale malutkie takie - chłodnica u Ciebie 4g61 jest mniejsza niż u mnie 4G61T na 100% a ta z 1,5 to na 200% - potrzebujesz takiej z 1,8 diesel koszt 480PLN - japaneze. + 2 wiatraki chłodnicy. Sterowane przez komp. IC nie potrzebujesz. Na razie. I tak będziesz na MHI TD04-14b miał laga. :D

Hehe .. nie wiem jak o mnie myslicie, ale ja nie ejstem palcem robiony, zmienilem tez i chodnice i jest ona o jaies 70% grubsza od tej z 1,5 ale mam jeden wiatrak...

(jak juz sie za cos biore to robie to od poczatku do konca... nawet kosztem czasu.... )
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2005, 07:42   

Co do hamulców to chyba Cię zmartwię - w 1,8 GTi z tego co wiem tarcze miały 236mm średnicy. Zmierz swoje.
Chłodnica - hehe nikt tak o Tobie nie myśli.
Zawias by się zgadzał - w dieslu były mocniejsze sprężyny i amory w Twoim przypadku zastanawiałbym się raczej jak odelżyć ten panzer zderzak niż jak wywalić belkę :D
No ale it's up to you
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Michał
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2005, 10:38   

Hubeeert napisał/a:
Chłodnica - hehe nikt tak o Tobie nie myśli.

ale to byla "przenosnia" widze ze martwicie sie o moje auto i o mnie (dzieki za to)

Hubeeert napisał/a:
Zawias by się zgadzał - w dieslu były mocniejsze sprężyny i amory
i sa jeszcze mocniejsze gumy na wahaczach (inne mocowanie-wieksza obejma) tez zmienilem razem z wahaczami.

Hubeeert napisał/a:
w Twoim przypadku zastanawiałbym się raczej jak odelżyć ten panzer zderzak niż jak wywalić belkę :D
No ale it's up to you
belka jest juz wycieta, nie moge go w inny sposób odchudzic bo straci na wytrzymalisci...
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2005, 10:53   

Potraktuj go jako formę i zrób od nowa. Przód nie może być za ciężki bo będziesz miał podsterowny jak cholera samochód. A ta belka gdyby co uchroni silnik i resztę przodu.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2005, 18:04   

Tarcze przod w 1.8 Gti rzeczywiscie sa mniejsze niz w wersji 1.6 maja 256
Natomiast tylne tarcze sa takie same
Hubert ty masz klime, moze po to sa dwa wentylatory (ja tez mam dwa), ten drugi pracuje jak jest wlaczona
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2005, 20:15   

Piorek tarcze w 1,6 4G61 GTi są takie jak u Ciebie. Tarcze 265mm są z wersji 4g61T czyli mojej :D . 6,9 s do 100km/h robi swoje.
A drugi wentylator u mnie działał jako chłodzenie silnika gdy jeden nie dawał rady. Nawet przy wyłączonej klimie załączał się gdy temperatura za bardzo rosła. Komputer tym steruje. Sterował również rozłączaniem klimy przy za ostrym pałowaniu gdy potrzebne było dodatkowe chłodzenie. Dźwięk był jakby samolot startował :D .
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
piorek
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2005, 21:27   

No to okey, Hubercie twoj Mirage choc dla USA to iscie nie amerykanski, ma twarde zawieszenie i dobre hamulce. Dzisiaj ogladalem Bullita i jestem pod wrazenie nie skrecajacych Muscle Car.. z bebnowymi hamulcami bez wspomagania (jak sie okazuje). Ale to OT wiec zamilkne :oops:

pozdro!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.