Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma 1.9 Di-D]
Autor Wiadomość
zyter 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma Did
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 3
Skąd: kujawiak
Wysłany: 14-06-2009, 17:47   [Carisma 1.9 Di-D]

Witam, mam carisme 1,9 DID 2002, przebieg 184 000 - 1 moje auto, przy 171 wymieniony rozrząd.

Sprawa 1: wskazówka temperatury silnika nawet po długiej miejskiej jeździe wskazuje 1/3 - 1/4 skali - czy to normalne ?

sprawa 2: nie pali co jakiś czas, jadę godzinę czasu, gaszę, za 15 minut próbuję odpalić i się nie udaje (dopiero za 2-3 razem) rozrusznik kręci ale nic ... co to jest ?

sprawa 3: klekotanie, przy ok 2000 obr/min słyszy się momentami głośne metaliczne klekotanie - dokładnie słyszę je jak zaczynam słychać turbinę. Od 2200 do 2600 obr nigdy tego nie słychać a jak już mocno depnę pow 2600 to występuje ono, i jest oczywiście dużo szybsze, niezależnie czy silnik zimny czy ciepły, np. jak przy 2500 obr puszczam gaz to słychać dodatkowe jedno także wg mnie metaliczne stuknięcie. Klekotanie słychać prawie zawsze w omawianej sytuacji. Wydaję mi się też że jak nie słychać klekotania to auto ma nieco większego "kopa" - co to jest ?

mam nadzieję że w miarę dobrze przekazałem co chciałem... z góry dzięki za wszelkie wskazówki
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 14-06-2009, 18:09   

Ad 1.
Abo termostat, albo wskaźnik. Jednak raczej termostat.

Ad 2.
Nie wiem

Ad.3
Mi to wygląda na coś z turbo, albo z zaworami lub przepustnicą.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
spooner
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2009, 18:35   

Ad 3.
Nie chce cie straszyc ale moze to byc kolo dwumasowe, objawy sa podobne, jezeli sie myle to prosze zeby ktos kumaty mnie poprawil
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-06-2009, 19:03   

zyter napisał/a:
sprawa 2: nie pali co jakiś czas, jadę godzinę czasu, gaszę, za 15 minut próbuję odpalić i się nie udaje (dopiero za 2-3 razem) rozrusznik kręci ale nic ... co to jest ?
Wydaje mi się, ze to immobilizer. Sporadycznie miałem tak w Spejsie ale któryś z kolegów w Carismie miał już to tak często, że wymieniał jakąś pętlę immobilizera czy jakoś tak się to nazywało :roll:

edit:
Przeczytaj też ten temat >> klik <<
Proszę, jednak w MSS a nie w Carismie :arrow: Pętla immobilizera.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Tiesto2015 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 50
Skąd: Koszalin
Wysłany: 14-06-2009, 20:30   

Ad.1 wskazaniami temp. bym się nie przejmował. przy wymianie rozrządu mogli wrzucić Tobie inną pompę wody i wskaźnik może inaczej reagować. Jak wszystko jest w normie i nie widać ubytku płynu chłodzącego a jak mówisz że temperatura za ostro nie wariuje to myśle że jest ok. (w moim przypadku po wymianie rozrządu wskaźnik pokazuje teraz większą temperaturę niż przed ale mechanik powiedział mi żebym się nie przejmował)

Ad.2 nie wiem co to jest ale miałem kilka razy tak że zgasiłem auto i po chwili chcąc je odpalić kręciłem rozrusznikiem i nic. Nie wiem co to było bo zdarzyło się to może ze 4 razy jak mam auto a nie zauważyłem związanytch z tym innych usterek więc również jak kolega wyżej podejrzewam że może to być problem z immobilaizerem.

Ad3. może to przegób ?
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 23-06-2009, 10:11   

Haha medycy... 1/3, 1/4 skali to jak najbardziej normalne, też tak mam.

Jeśli chodzi o punkt 2 i 3 to wtryski siadają. Sprawdź je, nie muszą "lać" wszystkie wystarczy ze jeden nie działa prawidłowo i przepuszcza dużą dawkę paliwa zaraz do rurki zwracającej paliwo.

Kup przezroczysta rurkę o srednicy juz nie pamiętam chyba 7mm wewnatrz, potnij ja na 4 20-to centymetrowe kawałki i załóż je na wtryski w miejsce rurki odprowadzającej... Odpal samochód i zobacz w która rurka napełni sie szybciej paliwem. Te które będą wyrzucać dużo paliwa leja a nawet w ogóle nie podawaja paliwa na komore spalania i stąd klekot jednego z zaworów zamiast równej pracy.

Też tak miałem. Słabo palił, coraz gorzej aż w końcu kupiłem wtryskiwacz na allegro i auto pali za drugim obrotem.

Carisma Di-d ma to do siebie ze dodatkowego kopa dostaje od 2500 i zawory wtedy ładnie graja...
[ Dodano: 23-06-2009, 10:14 ]
spooner napisał/a:
Ad 3.
Nie chce cie straszyc ale moze to byc kolo dwumasowe, objawy sa podobne, jezeli sie myle to prosze zeby ktos kumaty mnie poprawil



Koło dwumasowe... A wy wiecie jak to w ogóle wyglada... Te koła sie nie psują, nie ma szans zeby tamta guma się wyrobiła i powodowała stuk przy puszczeniu gazu.
 
 
 
spooner
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2009, 11:04   

LukaszSZ999 napisał/a:
Koło dwumasowe... A wy wiecie jak to w ogóle wyglada... Te koła sie nie psują, nie ma szans zeby tamta guma się wyrobiła i powodowała stuk przy puszczeniu gazu.


pierwszy raz w zyciu czytam takie bzdury
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 23-06-2009, 11:56   

LukaszSZ999 napisał/a:

Jeśli chodzi o punkt 2 i 3 to wtryski siadają. Sprawdź je, nie muszą "lać" wszystkie wystarczy ze jeden nie działa prawidłowo i przepuszcza dużą dawkę paliwa zaraz do rurki zwracającej paliwo.


być może masz rację - włąśnie ostatnio jak byłem w górkach to wyszło mi spalanie w trasie ok. 5.0-5.1, a w tamtym roku miałem na podobnym przebiegu i warunkach 4.5-4.6,
tylko ze u mnie klekocze tylko i wyłacznie jak jadę
na postoju i luzie choćbym nie wiem jak gazował jest elegancko, równiutko i nic nie klekoce,
więc układ przeniesienia napędu winny

LukaszSZ999 napisał/a:

Koło dwumasowe... A wy wiecie jak to w ogóle wyglada... Te koła sie nie psują, nie ma szans zeby tamta guma się wyrobiła i powodowała stuk przy puszczeniu gazu.


ta...no jasne że sie nie psują, po prostu sie wyrabiaja i rozlatują :D
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 24-06-2009, 09:15   

Jeśli w czasie jazdy słyszysz równomierny klekot jakby jednego zaworu narastajacy wraz z obrotami silnika to znaczy ze wtryskiwacz.

gulgulq napisał/a:

ta...no jasne że sie nie psują, po prostu sie wyrabiaja i rozlatują :D


Tylko co trzeba robić zeby sie wyrobiło coś takiego.
 
 
 
spooner
[Usunięty]

Wysłany: 24-06-2009, 13:12   

kolo dwumasowe ma lagodzic drgania skretne pochodzace od slinika, i po pewnym czasie/przebiegu/lub szybciej jezeli ktos jedzi jak na rajdach, jest juz wyeksploatowane, tak samo jak poduszki silnika
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 24-06-2009, 13:38   

LukaszSZ999 napisał/a:


Tylko co trzeba robić zeby sie wyrobiło coś takiego.


po prostu jeżdzić
w nowych autkach koła padaja szybcej ze wzgledu na większe skomplikowanie - np. w mazdach czasem juz 100 tyś. i wyminka

u nas czy w volvo słyszy się że koło 200 tysięcy
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 24-06-2009, 14:41   

LukaszSZ999 napisał/a:
Koło dwumasowe... A wy wiecie jak to w ogóle wyglada... Te koła sie nie psują, nie ma szans zeby tamta guma się wyrobiła i powodowała stuk przy puszczeniu gazu.

No, jak gumy są łyse, to warto wymienić - lepeij nei ryzykować.
:mrgreen:
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 25-06-2009, 21:31   

Tomashi napisał/a:

No, jak gumy są łyse, to warto wymienić - lepeij nei ryzykować.
:mrgreen:



Co dowalił...
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 25-06-2009, 22:08   

Tomashi napisał/a:
LukaszSZ999 napisał/a:
Koło dwumasowe... A wy wiecie jak to w ogóle wyglada... Te koła sie nie psują, nie ma szans zeby tamta guma się wyrobiła i powodowała stuk przy puszczeniu gazu.

No, jak gumy są łyse, to warto wymienić - lepeij nei ryzykować.
:mrgreen:

EDIT: Kolego Lukasz - żart :wink:
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2009, 23:58   Re: [Carisma 1.9 Di-D]

zyter napisał/a:
Witam, mam carisme 1,9 DID 2002, przebieg 184 000 - 1 moje auto, przy 171 wymieniony rozrząd.

Sprawa 1: wskazówka temperatury silnika nawet po długiej miejskiej jeździe wskazuje 1/3 - 1/4 skali - czy to normalne ?

sprawa 2: nie pali co jakiś czas, jadę godzinę czasu, gaszę, za 15 minut próbuję odpalić i się nie udaje (dopiero za 2-3 razem) rozrusznik kręci ale nic ... co to jest ?

sprawa 3: klekotanie, przy ok 2000 obr/min słyszy się momentami głośne metaliczne klekotanie - dokładnie słyszę je jak zaczynam słychać turbinę. Od 2200 do 2600 obr nigdy tego nie słychać a jak już mocno depnę pow 2600 to występuje ono, i jest oczywiście dużo szybsze, niezależnie czy silnik zimny czy ciepły, np. jak przy 2500 obr puszczam gaz to słychać dodatkowe jedno także wg mnie metaliczne stuknięcie. Klekotanie słychać prawie zawsze w omawianej sytuacji. Wydaję mi się też że jak nie słychać klekotania to auto ma nieco większego "kopa" - co to jest ?

mam nadzieję że w miarę dobrze przekazałem co chciałem... z góry dzięki za wszelkie wskazówki


1/ sprawdź termostat, wskaźnik temp powinien stać "na baczność" chociaż trzeba na to kilka ładnych kilometrów poczekać.
2/ jeżeli masz 2 kluczyk to sprawdź czy na 2 egz. jest to samo.
3/ a czy na światłach na jałowym biegu jeżeli wciśniesz sprzęgło to jest jakaś zmiana dźwięku?. Koło 2-masowe też słychać na jałowym biegu.
Zrób krótki test. po dłuższej jeździe na rozgrzanym silniku wyłącz auto z włączonym sprzęgłem i później przy wyłączonym sprzęgłem i porównaj efekty dźwiękowe. Najlepiej to słychać w garażu.
POzdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.