[Cari 1.8 GDI] Wymiana pompki paliwa przy baku |
Autor |
Wiadomość |
pioczu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 23-03-2011, 23:02 [Cari 1.8 GDI] Wymiana pompki paliwa przy baku
|
|
|
Witam jestem zmuszony do wymiany pompki paliwa tej przy baku, czy ktoś może napisać gdzie mniej więcej się znajduje i jak ją wymienić. Czy sam sobie poradzę czy musi się tym zająć mechanik. Chętnie jakieś foto, albo opis wymiany. Z góry dzięki |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-03-2011, 23:06
|
|
|
Podnosisz tylną kanape, ściągasz dekiel co zakrywa luke zbiornika, odpinasz przewody elektryczne, odpinasz przewody paliwowe, odsuwasz na bok, specjalnym kluczem odkrecasz ogromna nakretke, zdejmujesz ja, wyciągasz zespól pływaka i pompki paliwa, demonrujesz ten zespól na 2 części, rozpinasz przewód głowny pompki i przewody elektryczne, wysuwasz starą pompke, wkładasz nową, montujesz w odwrotnej kolejnosci.
Gdzieś tutaj na forum była instrukcja nbawet chyba ze zdjęciami. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-03-2011, 23:34
|
|
|
robertdg napisał/a: | specjalnym kluczem |
Oj tam oj tam, ja nigdy takiego nie miałem
robertdg napisał/a: | odpinasz przewody paliwowe |
Uwaga na ciśnienie - sporo tego paliwa jednak wytryska z tych przewodów... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-03-2011, 11:04
|
|
|
Maretzky85, nie wszystko musi być takie proste jakim się wydaje |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Brion
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 51 Skąd: Biskupiec
|
Wysłany: 24-03-2011, 18:05
|
|
|
Małe pytanie przy okazji czy u was przy odpalonym silniku pompkę cały czas słychać tzn głośno "bzyczy"?? Carisma 1,8GDI '97r |
|
|
|
 |
pioczu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 24-03-2011, 22:25
|
|
|
I wszystko poszło idealnie odkręcone już prawie kupione ale coś mnie tknęło i podłączyłem ją pod zewnętrzne źródło prądu i działała, więc postanowiłem sprawdzić czy prąd jest podawany do pompki i niestety okazało się że niestety brak prądu. Zacząłem szukać ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć bezpiecznika albo przekaźnika odpowiedzialnego za dostarczanie prądu do pompy paliwa. Więc jakby ktoś był jakoś w miarę dokładnie opisać. Please |
|
|
|
 |
pawelek_krak
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 48 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-03-2011, 22:43
|
|
|
O ile dobrze pamietam to przekaźnik pompy paliwa jest pod konsola środkową z prawej lub lewej strony. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-03-2011, 22:52
|
|
|
pawelek_krak dobrze pisze, przekaźnik pompy paliwa jest pod konsolą środkową po prawej stronie przy nogach pasażera.
Chodzi o B-97
 |
|
|
|
 |
pioczu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 24-03-2011, 23:14
|
|
|
Jutro to sobie sprawdzę. A pewnie ja będę miał po przeciwnej stronie gdyż mam "anglika" Dzięki plecho1 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-03-2011, 23:21
|
|
|
Spoko.
Do przekaźnika dochodzą chyba dwa plusowe grube czarne przewody z białym paskiem na których napięcie pojawia się po włączeniu na zapłon. Sterowanie przekaźnika odbywa się za pomocą masy podawanej najprawdopodobniej przez ecu. Ale z tym czy ecu steruje tym bezpośrednio to pewności nie mam. |
|
|
|
 |
pioczu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 25-03-2011, 16:07
|
|
|
Witam, właśnie skończyłem z sprawdzaniem przekaźników które dzięki wam odnalazłem i niestety nadal cari nie odpala podmieniłem przekaźniki nawet podczas odpalania zwarłem na chwile ten od pompki i nic, ale dziwna rzecz jak odpalam to nie słyszę pompki ale jak zwarłem przekaźnik to ją usłyszałem czy tak ma być. A może ktoś miał podobny przypadek że mu cari nie chciała odpalić. please help me |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-03-2011, 18:29
|
|
|
A sprawdziłeś czy do przekaźnika dochodzą dwa plusy po przekręceniu na zapłon i czy przy kręceniu rozrusznikiem dochodzi masa do przekaźnika i czy czwarty kabel ma przejście do pompy paliwa?
Niedawno brata Cari 2 tylko 1.6 miała podobny problem, u niego nie było właśnie tej masy załączającej przekaźnik ale po sprawdzeniu i złożeniu wszystkiego pompka zaczęła działać a że nie mieliśmy za bardzo czasu to nie szukaliśmy przyczyn. |
|
|
|
 |
pioczu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 25-03-2011, 18:33
|
|
|
A jak mam to wszystko sprawdzić? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-03-2011, 18:53
|
|
|
Dwa w sumie już sprawdziłeś a może i 3. Jak zwarłeś styki w przekaźniku to pompka zadziałała więc do styku przekaźnika napięcie dochodzi jak również z przekaźnika dochodzi do pompki. Możliwe że na cewkę przekaźnika napięcie też dochodzi bo kolor kabla jest taki jak kabla dochodzącego do styku przekaźnika. Żeby sprawdzić czy napięcie jest na nim na pewno wystarczy jakaś żarówka samochodowa, jeden kabel od żarówki podłączamy do masy a drugi do tego kabla przy przekaźniku i włączamy na zapłon. Jeśli żarówka się zapali to jest ok. Żeby sprawdzić czwarty ostatni czyli masę cewki przekaźnika to najlepiej poszukać w schematach instalacji i sprawdzić po kolei cały przewód ale ja na razie nie mam na ten temat wiedzy tylko nie poparte niczym domysły.
Ale w sumie jak zwarłeś styki przekaźnika ręcznie to auto powinno odpalić, U brata właśnie tak odpaliliśmy i dalej pompa działała już właściwie. |
|
|
|
 |
pioczu
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 13 Lut 2011 Posty: 17 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 25-03-2011, 20:35
|
|
|
Wszystko po sprawdzane według mnie prąd dochodzi wszędzie przynajmniej tak jak pisałeś. Jutro jestem umówiony u elektryka zobaczymy co on powie. Wszystko oczywiście opisze co robił dla potomnych.
[ Dodano: 26-03-2011, 17:48 ]
I już wszystko jasne został stwierdzony błąd przepustnicy, w poniedziałek biorę się za czyszczenie. |
|
|
|
 |
|