Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Wymiana pompki paliwa przy baku
Autor Wiadomość
pioczu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Londyn
  Wysłany: 23-03-2011, 23:02   [Cari 1.8 GDI] Wymiana pompki paliwa przy baku

Witam jestem zmuszony do wymiany pompki paliwa tej przy baku, czy ktoś może napisać gdzie mniej więcej się znajduje i jak ją wymienić. Czy sam sobie poradzę czy musi się tym zająć mechanik. Chętnie jakieś foto, albo opis wymiany. Z góry dzięki :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-03-2011, 23:06   

Podnosisz tylną kanape, ściągasz dekiel co zakrywa luke zbiornika, odpinasz przewody elektryczne, odpinasz przewody paliwowe, odsuwasz na bok, specjalnym kluczem odkrecasz ogromna nakretke, zdejmujesz ja, wyciągasz zespól pływaka i pompki paliwa, demonrujesz ten zespól na 2 części, rozpinasz przewód głowny pompki i przewody elektryczne, wysuwasz starą pompke, wkładasz nową, montujesz w odwrotnej kolejnosci.

Gdzieś tutaj na forum była instrukcja nbawet chyba ze zdjęciami.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-03-2011, 23:34   

robertdg napisał/a:
specjalnym kluczem

Oj tam oj tam, ja nigdy takiego nie miałem :P

robertdg napisał/a:
odpinasz przewody paliwowe

Uwaga na ciśnienie - sporo tego paliwa jednak wytryska z tych przewodów...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-03-2011, 11:04   

Maretzky85, nie wszystko musi być takie proste jakim się wydaje :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Brion 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8 GDI '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 51
Skąd: Biskupiec
Wysłany: 24-03-2011, 18:05   

Małe pytanie przy okazji czy u was przy odpalonym silniku pompkę cały czas słychać tzn głośno "bzyczy"?? Carisma 1,8GDI '97r
 
 
 
pioczu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Londyn
Wysłany: 24-03-2011, 22:25   

I wszystko poszło idealnie odkręcone już prawie kupione ale coś mnie tknęło i podłączyłem ją pod zewnętrzne źródło prądu i działała, więc postanowiłem sprawdzić czy prąd jest podawany do pompki i niestety okazało się że niestety brak prądu. Zacząłem szukać ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć bezpiecznika albo przekaźnika odpowiedzialnego za dostarczanie prądu do pompy paliwa. Więc jakby ktoś był jakoś w miarę dokładnie opisać. Please
 
 
pawelek_krak 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 48
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-03-2011, 22:43   

O ile dobrze pamietam to przekaźnik pompy paliwa jest pod konsola środkową z prawej lub lewej strony.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-03-2011, 22:52   

pawelek_krak dobrze pisze, przekaźnik pompy paliwa jest pod konsolą środkową po prawej stronie przy nogach pasażera.

Chodzi o B-97

 
 
pioczu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Londyn
Wysłany: 24-03-2011, 23:14   

Jutro to sobie sprawdzę. A pewnie ja będę miał po przeciwnej stronie gdyż mam "anglika" Dzięki plecho1 :lol:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-03-2011, 23:21   

Spoko.
Do przekaźnika dochodzą chyba dwa plusowe grube czarne przewody z białym paskiem na których napięcie pojawia się po włączeniu na zapłon. Sterowanie przekaźnika odbywa się za pomocą masy podawanej najprawdopodobniej przez ecu. Ale z tym czy ecu steruje tym bezpośrednio to pewności nie mam.
 
 
pioczu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Londyn
Wysłany: 25-03-2011, 16:07   

Witam, właśnie skończyłem z sprawdzaniem przekaźników które dzięki wam odnalazłem i niestety nadal cari nie odpala podmieniłem przekaźniki nawet podczas odpalania zwarłem na chwile ten od pompki i nic, ale dziwna rzecz jak odpalam to nie słyszę pompki ale jak zwarłem przekaźnik to ją usłyszałem czy tak ma być. A może ktoś miał podobny przypadek że mu cari nie chciała odpalić. :( please help me
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-03-2011, 18:29   

A sprawdziłeś czy do przekaźnika dochodzą dwa plusy po przekręceniu na zapłon i czy przy kręceniu rozrusznikiem dochodzi masa do przekaźnika i czy czwarty kabel ma przejście do pompy paliwa?
Niedawno brata Cari 2 tylko 1.6 miała podobny problem, u niego nie było właśnie tej masy załączającej przekaźnik ale po sprawdzeniu i złożeniu wszystkiego pompka zaczęła działać a że nie mieliśmy za bardzo czasu to nie szukaliśmy przyczyn.
 
 
pioczu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Londyn
Wysłany: 25-03-2011, 18:33   

A jak mam to wszystko sprawdzić?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-03-2011, 18:53   

Dwa w sumie już sprawdziłeś :) a może i 3. Jak zwarłeś styki w przekaźniku to pompka zadziałała więc do styku przekaźnika napięcie dochodzi jak również z przekaźnika dochodzi do pompki. Możliwe że na cewkę przekaźnika napięcie też dochodzi bo kolor kabla jest taki jak kabla dochodzącego do styku przekaźnika. Żeby sprawdzić czy napięcie jest na nim na pewno wystarczy jakaś żarówka samochodowa, jeden kabel od żarówki podłączamy do masy a drugi do tego kabla przy przekaźniku i włączamy na zapłon. Jeśli żarówka się zapali to jest ok. Żeby sprawdzić czwarty ostatni czyli masę cewki przekaźnika to najlepiej poszukać w schematach instalacji i sprawdzić po kolei cały przewód ale ja na razie nie mam na ten temat wiedzy tylko nie poparte niczym domysły.
Ale w sumie jak zwarłeś styki przekaźnika ręcznie to auto powinno odpalić, U brata właśnie tak odpaliliśmy i dalej pompa działała już właściwie.
 
 
pioczu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: Londyn
Wysłany: 25-03-2011, 20:35   

Wszystko po sprawdzane według mnie prąd dochodzi wszędzie przynajmniej tak jak pisałeś. Jutro jestem umówiony u elektryka zobaczymy co on powie. Wszystko oczywiście opisze co robił dla potomnych. :lol:

[ Dodano: 26-03-2011, 17:48 ]
I już wszystko jasne został stwierdzony błąd przepustnicy, w poniedziałek biorę się za czyszczenie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.