Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 15:30
[2.5 TD] Napedy w praktyce - EasySelect i sprzegielka
Autor Wiadomość
devdd
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 12:57   [2.5 TD] Napedy w praktyce - EasySelect i sprzegielka

witam
jestem swiezym posiadaczem pajero (wczesniej sigma), mam do was pare pytan
odnosnie napedu easy select. Moj egzemplarz posiada skrzynie easy select
+ manualne sprzegielka na przednich kolach. I teraz, kiedy moge wlaczyc 4h?
Powiedzmy, ze dzisiaj jechalem droga ktora byla dosc mocno zaniezona, pelno
luznego a pod spodem ubitego sniegu - z napedem 2h masakra, czy w takich
warunkach moge wlaczyc 4h? czy lepiej nie, bo zniszcze mechanizm roznicowy?
Druga sprawa, przed wlaczeniem 4h itd zawsze sie zatrzymuje, cofam z metr dwa (
tak mi doradzono) i dopiero ruszam do przodu - robic tak czy nie?
Trzecia sprawa odnosnie silnika, mam 2,5TD. Do tej pory jezdzilem benzyna.
Jak nim jezdzic zeby bylo najoszczedniej a zarazem nie meczyc silnikaa (
na razie mieszcze sie w granicach 8,6l/100). Jaki zakres obr jest optymalny?
Kolejne pytanie, jaki olej do ww silnika? (rocznik 94, 2,5TD niby 165tys nakulane)
Chodzi mi bardziej o rodzaj niz konkretna marke (choc tez sie chetnie dowiem
jaki sprawuje sie najlepiej)
p.s. jestem mile zaskoczony cenami czesci do pajero - nie jest tak strasznie
wrecz sporo tansze do zwyklych osobowek ktore bralem pod uwage.
p.s.2 eh, jak juz czlowiek raz mial mitsu to nie moze sie od niego uwolnic :)
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 15:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-02-2009, 13:50   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970

i wszystko jasne :doubt:

dodając do Gene -nie musisz cofać jak rozpinasz 4h-natomiast musisz cofnąc delikatnie jak rozłączasz elektroniczną blokadę tylnego mostu (to właczane guzikiem) :mrgreen:
_________________

 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2009, 14:47   

Devdd, po to jest FAQ aby do niego zagladac. Jeszcze mam odrobine cierpliwosci ale to juz resztki.
Berni, w tym temacie tylko pozornie znajdzie sie odpowiedz na zadane pytania.
Devdd napisał/a:
I teraz, kiedy moge wlaczyc 4h?
jadac po podlozu o zmniejszonej przyczepnosci.
devdd napisał/a:
czy lepiej nie, bo zniszcze mechanizm roznicowy?
na osniezonej drodze swobodnie mozesz jezdzic. Predzej zniszczysz opony, potem polosie zaczna padac, a mechaniz pewnie na koncu odmowi posluszenstwa.
devdd napisał/a:
Druga sprawa, przed wlaczeniem 4h itd zawsze sie zatrzymuje, cofam z metr dwa (
tak mi doradzono) i dopiero ruszam do przodu - robic tak czy nie?
Ktos slyszal, ze dzwonia ale nie wiedzial w ktorym kosciele. Wlaczasz 2H <-> 4H jadac lub stojac, z wcisnietym sprzeglem lub nie. Najpierw jednak trzeba auto zatrzymac i zapiac sprzegielka na piastach.





Devdd napisał/a:
Trzecia sprawa odnosnie silnika, mam 2,5TD. Do tej pory jezdzilem benzyna.
Jak nim jezdzic zeby bylo najoszczedniej a zarazem nie meczyc silnika

zmieniac oleum i nie katowac...
Oszczedna jazda to nie przekraczac 3000 tys obrotow, mega oszczedna nie przekraczac 2500 obrotow.
Od ok. 2200 wlacza sie turbawka.
Devdd napisał/a:
na razie mieszcze sie w granicach 8,6l/100
no to Chlopie masz jakis unikalny egzemplaz. Ekonomiczna jazda* ogranicza spalanie ale mniej niz 9 l to ja nie slyszalem aby Pojary kotlowaly.
* naped na jedna os,
* odpinanie sprzegielek
* delikatne przyspieszanie
* nie przekraczanie 3k obr/min
* nie instalowanie calego off-roadowego szpeju :mrgreen:

Devdd napisał/a:
Kolejne pytanie, jaki olej do ww silnika?

Mi od nowosci leja Castrola do Diesela chyba Magnatek 5W40. Mozna inne, popatrz tu: dobierz olej

Devdd napisał/a:
jestem mile zaskoczony cenami czesci do pajero
Gdzie w ASO? :shock:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
devdd
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2009, 15:32   

dziekie Panowie, i przepraszam, troche poczytalem, ale bywa, jak za duzo na raz, to sie miesza i czlowiek ma metlik w glowie tym bardziej jak dodatkowo uslyszy sprzeczne informacje.
Co do spalania, nauczylem sie jedzic oszczednie sigma :) . Pajero na 13l przejezdzam ok 150km.
Co do czesci, porownuje np typowa eksploatacje z autami osobowymi w tym przedziale cenowym i wychodzi ze pajero jest tansze niz czasami duzo popularniejsze auta.
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 17-02-2009, 15:50   

A ja myślałem, że takie sprzęgiełka są już tylko w Samurajach :biggrin: :mrgreen: :mrgreen:
_________________

 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2009, 16:20   

Cytat:
A ja myślałem, że takie sprzęgiełka są już tylko w Samurajach :biggrin: :mrgreen: :mrgreen:

Prosze o nie smiecenie w tematach technicznych. PiotrC Twoj post nie wiele wnosi do tematu.
Sprzegielka pojawialy sie wraz z rozpoczeciem produkcji pierwszych popularnych terenowek cywilnych.
Bywa tak, ze spotyka sie to rozwiazanie nawet w autach obecnie wyjezdzajacych z fabryki. W Pajero II generacji do konca produkcji trafialy sie modele (np na rynek afrykanski) ze sprzegielkami. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
sznajder 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 1995 rok 2,5 tdi
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1
Skąd: czarnków
Wysłany: 10-04-2009, 00:10   

witam
w moim pajero 2 przestalo dzialac jedno z automatycznych sprzegielek [konkretnie to w prawym kole sie rozsypalo] uzywane kosztuje ok 450 zl za szt,manualne nowe AVR kosztuje 650 za komplet.pytanie:kupic automatyczne uzywane czy nowy komplet manualnych????
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2009, 10:02   

Jesli jezdzisz duzo w terenie manuale beda pewniejszym rozwiazaniem. Nowe, niezawodne i skuteczne. Jesli sporadycznie to kup uzywke bo oszczedzisz kase a i tak nie bedziesz czesto zapinal.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
DAREK6666 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2.8
Kraj/Country: UK
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: grangemouth
Wysłany: 27-04-2009, 01:26   

a jak ja mam pajero od 2 dni w automacie i tu na felach nie ma nic bo to alu to chyba mnie to nie dotyczy?
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-04-2009, 07:53   

DAREK6666, raczej tak :wink: Choc to nie od felgi zalezy,
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
pantonik1 
Mitsumaniak

Auto: Pajero III 3.2 DI-D Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Lubaczów
Wysłany: 03-05-2009, 16:40   8L??

tylko pozazdrościć!! U mnie średnio 9,7-10,2. Co uważam i tak za dobry wynik :D
_________________
O samochód należy dbać tak samo, jak o kobietę! - bądź bardzo podobnie:-) pantonik1
 
 
dmalarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 tdi 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: konstancin
Wysłany: 17-06-2009, 21:04   

Koledzy, mam jeszcze małe pytanko odnośnie tych sprzęgiełek. Nie znalazłem na forum. Może ktoś wie i mi pomoże. Rozbierałem piasty kilka razy i mogłem coś źle złożyć. Sprzęgiełek nie rozbierałem. Otóż sprzęgiełka nie rozłączają się. Koło kręci się razem z półośką. Dopatrzyłem się w instrukcji(niestety po angielsku), że przy składaniu trzeba zwrócić uwagę na jakiś klucz ( key). I umieścić go w prowadzeniu(keywey). Nic takiego w swoich sprzęgiełkach nie znalazłem. Może ktoś wie o co chodzi i czy je się jakoś reguluje. Albo czy to one padły. Kupić nowe zawsze zdążę.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 17-06-2009, 21:19   

Jeśli masz sprzęgiełka automatyczne to po jeździe na 4H aby rzeczywiście rozłączyć napęd trzeba najpierw przełączyć na 2H i cofnąć 2-3 metry.
 
 
dmalarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 tdi 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 17
Skąd: konstancin
Wysłany: 18-06-2009, 16:50   

Niestety, ile bym nie cofał i kiedy, to i tak koło kręci się z półośką.
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-06-2009, 17:12   

znaczy jak masz SS to koło kręci się z półośką, bo w SS są półośki na sztywno zmocowane, a rozłączane w dyfrze ^^ i wygląda to cudo tak:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.