potrzebuje kilku porad |
Autor |
Wiadomość |
kamil0810
Forumowicz
Auto: colt 1.3 12v 90r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-06-2009, 18:51 potrzebuje kilku porad
|
|
|
wcześniej jeździłem oplem calibra 2.0 16v ogólnie fajne autko( troszke wiocha trącało paliwo i opłato żerne do tego )ale nareszcie się rozpadło miałem go dość od jakiegoś czasu i nareszcie 2 tygodnie temu się skończył silnik.
szukałem autek na allegro co jeden to większa ruina była budżet miałem mały tylko 2 tysie ale znalazłem nareszcie coś nie pordzewiałego mojego 1 kolcika za całe 1600zł . Na początku nie byłem zbytnio z tego powodu zadowolony brak wspomagania el.szybek ale nie był pordzewiały cały zakup trwał może max 15 minut bo potrzebowałem auta na gwałt. pierwszy kilometr przerażenie a potem coraz lepiej auto z 1990 roku nic nie puka nie stuka w zawieszeniu silnik wmiarę równo pracuje (bo zaworki jeszcze graja ale się w tygodniu zrobi) i chyba się w nim zakochałem bo jeżdzi się super nawet korki sa w nim przyjemniejsze
teraz mam kilka pytań bo szczerze mówiąc o coltach wiem niewiele niestety przewertowałem troszkę forum od wczoraj i jestem już bardziej ogarniety ale nie do końca
mój colcik to c50 12.12.1990r tak jest przynajmniej w dokumentach
1 mam silnik 1299 4G13 on ma 55kw ?? bo po osiągach to raczej mam 44kw bo tylko do 150 się chce i to z trudem rozpędzić ale to może być wina zaworów
2 czym się różnią silniki 1.3 44kw od 55kw
3 rególacja zaworów dla mojego silnika to 0,15 i 0,25 ?i jaka uszczelkę pod dekiel zaworów założyć chodzi o firmę bo ta zapewne się rozpadnie albo zacznie cieknać
4 jakiej firmy najlepiej założyć rozrząd żeby nie wywalić kasy w błoto pasek napinacz i uszczelniacze ?
5 cieknie mi olej z lewej strony od rozrządu ślady są aż na ścianie grodziowej silnika i półośce uszczelniacze i uszczelkę pod deklem wymienię przy rozrządzie boje się ze to nie tylko one puszczają z czego colcik lubi jeszcze z tamtej strony cieknąć wole wymienić raz i mieć spokój czytałem że głowica jeśli tak to jakie uszczelki kupować orginał ? I jakim momentem dokręcać nie mam żadnej instrukcji do autka niestety
6 jakie spalanie macie bo teraz to w okolicach 10 l spala w mieście półtora mniej i już by było milej na stacji ale liczę ze po regulacji zaworów się poprawi bo gazować nie zamierzam szkoda silnika
7 gdzie można nabyć mechanizm wycieraczek za rozsądną cene w IC nie ma a na alegro brutalne uzywki tylko znalazłem a wołał bym nówki założyć
8 czy przewody wysokiego napięcia to naprawdę temat tabu do tego auta ze trzeba dopasowywać? czytałem na forum i mam poszczególne nr ale milo by było w zestawie je kupić
resztę problemików już rozwiazałem za pomocą forum za co wielkie dzieki elektronik do ECU też umówiony ma sprawdzić i powymieniać co trzeba bo do elektroniki się nie dotykam z mechaniką nie ma problemu chyba ze mnie colcik zaszkodzi |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21957 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-06-2009, 19:22
|
|
|
kamil0810 napisał/a: | jaka uszczelkę pod dekiel zaworów założyć chodzi o firmę bo ta zapewne się rozpadnie albo zacznie cieknać | Najlepiej oryginał, ale z powodzeniem można założyć również Elring'a lub np. Victor Reinz. kamil0810 napisał/a: | jakiej firmy najlepiej założyć rozrząd żeby nie wywalić kasy w błoto pasek napinacz i uszczelniacze ? | Pasek Mitsuboshi, Sun lub Flennor, rolki GMB, NTN lub Koyo, uszczelniacze jeśli nie ori to NOK, Corteco. kamil0810 napisał/a: | cieknie mi olej z lewej strony od rozrządu ślady są aż na ścianie grodziowej silnika i półośce uszczelniacze i uszczelkę pod deklem wymienię przy rozrządzie boje się ze to nie tylko one puszczają z czego colcik lubi jeszcze z tamtej strony cieknąć | Jęsli okaże się, że to nie jakiś uszczelniacz pod rozrządem to niestety lubi tamtędy puszczać uszczelka pod głowicą. kamil0810 napisał/a: | jeśli tak to jakie uszczelki kupować orginał ? | Niekoniecznie. Może być Ajusa, ale lepiej Elring lub Victor Reinz. kamil0810 napisał/a: | gdzie można nabyć mechanizm wycieraczek za rozsądną cene w IC nie ma a na alegro brutalne uzywki tylko znalazłem a wołał bym nówki założyć | Zapomnij o nowym, bo będzie droższy od auta. Szukaj używek. |
|
|
|
 |
kamil0810
Forumowicz
Auto: colt 1.3 12v 90r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-06-2009, 19:38
|
|
|
śliczne dzięki za pomoc
troszkę mnie martwi ten mechanizm bo wolał by nowy ale jeśli cena jest zaporowa to trzeba pokąbinować może coś z innego autka da się podmienić bo to same piasty maja luz na jabłkach trzyma się sztywno |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 20-06-2009, 10:12
|
|
|
Mechanizm najlepiej daj do jakiegoś magika niech Ci rozwierci i wstawi tulejki i będzie git ;]
V max masz ok. mój też cos koło tego się kręci. Chociaż może po moich bojach z nim będzie coś szybciej
Spalanie muszę powiedzieć że też będzie cos koło tego mi wychodzi na mieście grubo ponad 10L, ale ja robię odcinki po kilkaset metrów więc ciągle na ssaniu. Na trasie jakieś 6- 6,5L przy 110- 130 km/h
Jakbyś miał pytania to wal na PW |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
kamil0810
Forumowicz
Auto: colt 1.3 12v 90r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-06-2009, 13:58
|
|
|
rus_one napisał/a: | Mechanizm najlepiej daj do jakiegoś magika niech Ci rozwierci i wstawi tulejki i będzie git ;] | to już załatwione znajomy tokarz dorobi tulejki bo wczoraj troszkę padało i jechało się dość ciężko
rus_one napisał/a: | V max masz ok. mój też cos koło tego się kręci. Chociaż może po moich bojach z nim będzie coś szybciej | ja sprawdzę po regulacji zaworów i wymianie filtrów czy coś się poprawi bo czuć że troszeczkę silnik się meczy przy przyspieszaniu
rus_one napisał/a: | Spalanie muszę powiedzieć że też będzie cos koło tego mi wychodzi na mieście grubo ponad 10L, ale ja robię odcinki po kilkaset metrów więc ciągle na ssaniu. Na trasie jakieś 6- 6,5L przy 110- 130 km/h | tu mnie nie pocieszyleś liczyłem ze mniej te silniki biorą paliwka
rus_one napisał/a: | Jakbyś miał pytania to wal na PW |
|
Ostatnio zmieniony przez tomusn 20-06-2009, 14:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 20-06-2009, 17:59
|
|
|
daj znać jak poszło może mój za dużo pali... też myślałem że 1,3 będzie mało palił... |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
|
|
|
 |
kamil0810
Forumowicz
Auto: colt 1.3 12v 90r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20-06-2009, 19:16
|
|
|
jak tylko ogarnę parę spraw z silnikiem bo jeszcze przewody chyba z 10 lat nie były wymieniane świece zapewne tez to pochwale się czy coś się zmieniło
lipa40 te raporty przeglądałem przed kupnem colcika 1.3 bo jeszcze był taki 1.5 ale strasznie rdzewiał a ten troszkę lepiej wygląda rdzy nie ma ale troszkę dołków na karoserji niestety jest i ze względu na to spalanie wziąłem 1.3 |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 20-06-2009, 21:17
|
|
|
ja tez ;/ a wyszło że spalanie na mieście to samo. myślę nad swapem, ale chyba nie warto... |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
kamil0810
Forumowicz
Auto: colt 1.3 12v 90r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 21-06-2009, 01:00
|
|
|
też taka myśl pszeszła mi przez głowę ale mało opłacalne lepiej kupić coś całego i lepiej wyposażonego przynajmniej w moim przypadku albo gaz założyć co prawda nie jestem zwolennikiem gazu
[ Dodano: 21-06-2009, 01:11 ]
http://moto.allegro.pl/it...t_1_5_glxi.html
to by było dobre na przeszczep miałem go obejżec przed zakupem mojego ale brak oc i przeglądu mnie zniechęciło no i auto ze skandynawji a tam zajeżdżaja często autka niestety |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 21-06-2009, 07:59
|
|
|
ze swapem jest problem taki że trzeba instalacje przekładać, a tego nie dam rady zrobić raczej. chociaż może się kiedyś odważę oddać elektrykom do zrobienia na 100% za drogo. myślę że wzieliby coś około wartości auta więc nieopłacalne absolutnie. a ten biały zjedzony mocno z tego co widac po zdjęciach. gazu do gaźnika bym nie zakładał. za dużo zabawy z odpalaniem. to nie sekwencja żeby się sam przełączał z benzyny na gaz. tu musisz przełączyc na zero, wypalić paliwo z gaźnika i dopiero przełączyć na gaz. |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
kamil0810
Forumowicz
Auto: colt 1.3 12v 90r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 21-06-2009, 20:08
|
|
|
jak będzie palił ponad 10 to pomyśle nad gazem choć dla mnie gaz to dobry do kuchenki a nie do auta w calibrze przeżylem 11 więc tu 10 tez jakoś przeżyje a przyjemność jazdy coltem jest większa |
|
|
|
 |
rus_one
Mitsumaniak

Auto: Colt(sold) MSR 1,8 94r sold
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Gru 2006 Posty: 728 Skąd: Kostrzyn
|
Wysłany: 22-06-2009, 10:35
|
|
|
no baaaa |
_________________
A to mój colcik )) Sprzedany... MSR 1,8 automat 94 r sprzedany... MM nr. 507 Obecnie hmmm- opel
  
Uploaded with ImageShack.us |
|
|
|
 |
kamil0810
Forumowicz
Auto: colt 1.3 12v 90r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 42 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 22-06-2009, 13:11
|
|
|
każdy kolejny kilometr tym autkiem powoduje że coraz bardziej go lubię dziś robie zaworki jak uszczelkę dostane albo zaryzykuje na starej choć wczoraj na swiatłach stał pasat tdi i głośniejszy był
a takie pytanko czy colciki zawsze tak buczą niby sportowo powyżej 80 km czy pora zrobić wydech bo możliwe że gdzieś jest dziurka |
|
|
|
 |
lipa40
Forumowicz

Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Lis 2007 Posty: 561 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 22-06-2009, 15:24
|
|
|
kamil0810 napisał/a: | możliwe że gdzieś jest dziurka |
sprawdzałeś kolektor wydechowy , lubi sobie pęknąć i wtedy jest troszku głośny |
_________________  |
|
|
|
 |
|