 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
sprzeglo |
Autor |
Wiadomość |
mikall0
Mitsumaniak

Auto: Cari 1,9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 121 Skąd: Budzów
|
Wysłany: 26-06-2009, 04:11 sprzeglo
|
|
|
Moglby mi ktos nakreslic z grubsza sposob wymiany plynu sprzegla? ile wchodzi itp. |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 26-06-2009, 09:07
|
|
|
By wymienić cały płyn musisz odkręcić przewód przy wysprzęgliku, pamiętając by podstawić jakieś naczynko pod spód by nie zalać elementów silnika. Należy też odkręcić korek wlewu w zbiorniczku wyrównawczym. Wcześniej przed odkręceniem czegokolwiek można poruszać łapą sprzęgła w jedną i drugą stronę ze dwa trzy razy by poruszyć wszelkie nieczystości, a jest ich w układzi8e sporo. po spuszczeniu starego płynu można nalewając nowego, najlepiej dużą strzykawką poprzez wężyk nałożony na końcówkę przykręcaną do wysprzęglika, lub poprzez otwór wlewowy do zbiorniczka, przepłukać układ świeżym płynem, ruszając pedałem sprzęgła a nawet łapą sprzęgła, po uprzednim dokręceniu przewodu. Gdy układ jest już czysty skręcić przewód z wysprzęglikiem, zalać płyn do poziomu maksimum w zbiorniczku wyrównawczym i odpowietrzyć układ, konieczne dwie osoby lub odpowiedni rozpierak do przytrzymania pedału w dolnym położeniu do czasu kiedy nie spuścisz powietrza poprzez odpowietrznik przy wysprzęgliku. Czynność należy powtarzać do momentu kiedy popłynie przez odpowietrznik płyn pozbawiony pęcherzyków powietrza co widać i słychać, wykonując tę czynność należy sprawdzać poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym czy nie spada poniżej minimum. Po odpowietrzeniu dolać, wyrównując poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, zakręcić i gotowe. Dokładnie wytrzeć i sprawdzić czy nie ma wycieków. Jeśli miałeś regulowany pedał sprzęgła to należy odkręcić go do położenia zerowego bo układ tłoczków uniemożliwi nalanie płynu do układu. A jeśli chodzi o ilość to 1/2 litra wystarczy Ci na całą operację i jeszcze zostanie na dolewki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcel1010
Mitsumaniak 01070/KMM - Chełm

Auto: Carisma 1,9TD 90KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 87 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 26-06-2009, 09:21
|
|
|
jeśli chcesz nie bawić się w odpowietrzanie to weź dużą strzykawkę lub butelkę ze szlaufikiem i wpuszczaj płyn tym samym korkiem co go wypuszczałeś, (tylko przy butelce nie możesz odpuścić duszenia na nią- pompowania, bo zapowietrzysz), druga osoba patrzy czy płyn pojawia się w zbiorniczku wyrównawczym, możesz nalać troszkę więcej bo przy zakręcaniu może troszkę wypłynąć (nadmiar płynu będziesz mógł zciągnąć później strzykawką od góry ze zbiorniczka). w ten sposób miałem uzupełniany płyn w ciężarówce VOLVO i nie było mowy o żadnym odpowietrzaniu i układ pracował idealnie i nie był zapowietrzony. Powodzenia |
_________________ jestem oznakowany i widoczny w Chełmie
 |
|
|
|
 |
TESTER
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 224 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 26-06-2009, 18:06
|
|
|
marcel1010 napisał/a: | jeśli chcesz nie bawić się w odpowietrzanie to weź dużą strzykawkę lub butelkę ze szlaufikiem i wpuszczaj płyn tym samym korkiem co go wypuszczałeś, (tylko przy butelce nie możesz odpuścić duszenia na nią- pompowania, bo zapowietrzysz), druga osoba patrzy czy płyn pojawia się w zbiorniczku wyrównawczym, możesz nalać troszkę więcej bo przy zakręcaniu może troszkę wypłynąć (nadmiar płynu będziesz mógł zciągnąć później strzykawką od góry ze zbiorniczka). w ten sposób miałem uzupełniany płyn w ciężarówce VOLVO i nie było mowy o żadnym odpowietrzaniu i układ pracował idealnie i nie był zapowietrzony. Powodzenia |
Popieram to najpewniejszy i najszybszy sposób napełnienia układu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|