Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
sprzeglo
Autor Wiadomość
mikall0 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1,9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 121
Skąd: Budzów
Wysłany: 26-06-2009, 04:11   sprzeglo

Moglby mi ktos nakreslic z grubsza sposob wymiany plynu sprzegla? ile wchodzi itp.
 
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 26-06-2009, 09:07   

By wymienić cały płyn musisz odkręcić przewód przy wysprzęgliku, pamiętając by podstawić jakieś naczynko pod spód by nie zalać elementów silnika. Należy też odkręcić korek wlewu w zbiorniczku wyrównawczym. Wcześniej przed odkręceniem czegokolwiek można poruszać łapą sprzęgła w jedną i drugą stronę ze dwa trzy razy by poruszyć wszelkie nieczystości, a jest ich w układzi8e sporo. po spuszczeniu starego płynu można nalewając nowego, najlepiej dużą strzykawką poprzez wężyk nałożony na końcówkę przykręcaną do wysprzęglika, lub poprzez otwór wlewowy do zbiorniczka, przepłukać układ świeżym płynem, ruszając pedałem sprzęgła a nawet łapą sprzęgła, po uprzednim dokręceniu przewodu. Gdy układ jest już czysty skręcić przewód z wysprzęglikiem, zalać płyn do poziomu maksimum w zbiorniczku wyrównawczym i odpowietrzyć układ, konieczne dwie osoby lub odpowiedni rozpierak do przytrzymania pedału w dolnym położeniu do czasu kiedy nie spuścisz powietrza poprzez odpowietrznik przy wysprzęgliku. Czynność należy powtarzać do momentu kiedy popłynie przez odpowietrznik płyn pozbawiony pęcherzyków powietrza co widać i słychać, wykonując tę czynność należy sprawdzać poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym czy nie spada poniżej minimum. Po odpowietrzeniu dolać, wyrównując poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, zakręcić i gotowe. Dokładnie wytrzeć i sprawdzić czy nie ma wycieków. Jeśli miałeś regulowany pedał sprzęgła to należy odkręcić go do położenia zerowego bo układ tłoczków uniemożliwi nalanie płynu do układu. A jeśli chodzi o ilość to 1/2 litra wystarczy Ci na całą operację i jeszcze zostanie na dolewki.
_________________

 
 
 
marcel1010 
Mitsumaniak
01070/KMM - Chełm


Auto: Carisma 1,9TD 90KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 87
Skąd: Chełm
Wysłany: 26-06-2009, 09:21   

jeśli chcesz nie bawić się w odpowietrzanie to weź dużą strzykawkę lub butelkę ze szlaufikiem i wpuszczaj płyn tym samym korkiem co go wypuszczałeś, (tylko przy butelce nie możesz odpuścić duszenia na nią- pompowania, bo zapowietrzysz), druga osoba patrzy czy płyn pojawia się w zbiorniczku wyrównawczym, możesz nalać troszkę więcej bo przy zakręcaniu może troszkę wypłynąć (nadmiar płynu będziesz mógł zciągnąć później strzykawką od góry ze zbiorniczka). w ten sposób miałem uzupełniany płyn w ciężarówce VOLVO i nie było mowy o żadnym odpowietrzaniu i układ pracował idealnie i nie był zapowietrzony. Powodzenia :?: :idea: :lol:
_________________
jestem oznakowany i widoczny w Chełmie
 
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 26-06-2009, 18:06   

marcel1010 napisał/a:
jeśli chcesz nie bawić się w odpowietrzanie to weź dużą strzykawkę lub butelkę ze szlaufikiem i wpuszczaj płyn tym samym korkiem co go wypuszczałeś, (tylko przy butelce nie możesz odpuścić duszenia na nią- pompowania, bo zapowietrzysz), druga osoba patrzy czy płyn pojawia się w zbiorniczku wyrównawczym, możesz nalać troszkę więcej bo przy zakręcaniu może troszkę wypłynąć (nadmiar płynu będziesz mógł zciągnąć później strzykawką od góry ze zbiorniczka). w ten sposób miałem uzupełniany płyn w ciężarówce VOLVO i nie było mowy o żadnym odpowietrzaniu i układ pracował idealnie i nie był zapowietrzony. Powodzenia :?: :idea: :lol:



Popieram to najpewniejszy i najszybszy sposób napełnienia układu.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.