 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[E33A 2.0] Problemów moc - mocy brak |
Autor |
Wiadomość |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-04-2009, 08:56 [E33A 2.0] Problemów moc - mocy brak
|
|
|
Cześć,
Mam od dłuższego czasu problemy z e33 2.0 16v gti 1991 r. benzyna z gazem (aktualnie gaz odłączony, ale to samo na obydwu paliwach). Problemy, których nie udaje się zlikwidować, bo wszelkie próby spełzły na niczym. Wymienię pokrótce najważniejsze sprawy i proszę o wszelkie uwagi, podpowiedzi, sugestie co może być przyczyną i jak ją usunąć.
1. Brak mocy - auto jeździ jak polonez caro, albo uno 1.1 fire... Na obroty wchodzi, ale nijak przekłada się to na przyspieszenie
2. Spalanie - 17 litrów benzyny na 100 km zupełnie bez szaleństw, raczej staram się bardzo delikatnie go traktować. Gazu palił znacznie mniej, gdy był podłączony...
3. Rozruch - na zimnym po nocy pali z dotyku, później każde kolejne odpalenie trzeba długo kręcić aż zaskoczy.
4. Obroty - minimalne po rozgrzaniu to 1500 i nie idzie ich wyregulować. Co prawda czasem spadają do 1000, ale po chwili znów wracają na 1500. Czasem przy ruszaniu spadną falą nawet to 400, ale auto nie gaśnie, tylko się na chwilę przydławi i jedzie dalej.
5. Silnik bardzo szybko się grzeje, wiatraki załączają się bardzo szybko. Jest tak gorący, że wyjęcie bagnetu olejowego bez poparzenia gorącym metalem graniczy z cudem... Płynu nie ubywa, nie ma bąbli...
Teraz krótko, co wymienione/sprawdzone: nowe przewody z fajkami NGK, wstawiona inna przepustnica z krokowym (używane, więc trudno powiedzieć czy dobre...), przepływomierz, czujnik temperatury, filtr powietrza, świece. Lambda i ECU (podpięty inny komp i to samo) sprawdzone i wszystko ok. Wlewałem płyn do czyszczenia wtrysków i nic nie dało. Sprawdzałem ciśnienie na cylindrach. Wszędzie po 13, tylko na trzecim 11. Aha - czasem zatli się kontrolka ładowania, ale tylko czasami. Akumulator sprawdzony, regulator też, ładowanie idealne...
Z mniejszych spraw: mocne stuknięcie przy hamowaniu i dodaniu gazu. Znajomy mechanik sprawdził i powiedział, że cała kolumna do wymiany... Cieknie oliwa spod dekla, więc uszczelka do wymiany na pewno. No i pięknie nawalają zawory, klekot aż miło
Auto jeździło na gazie od kilku lat, na benzynie prawie wcale. Problemy zaczęły się nagle, w miesiąc od zakupu (styczeń). Nie wiem czego się czepić, a przecież muszę go postawić na nogi, tym bardziej, że sporo już zainwestowałem. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły bardzo proszę o wszelkie sugestie w tym temacie. Dzięki!!! |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-04-2009, 11:11
|
|
|
Kurcze Macia ten Twój gal jest bardzo uparty. Jak czytam te objawy to pasuje mi to na zapadnięte zawory, ale pomiar kompresji wyklucza.
Jest jeszcze dwie rzeczy które powodują podobne objawy. Opóźniony zapłon i zapchany kat.
Czy auto nie jest przypadkiem troszkę mocniejsze jak jest zimne? W moim lancerze to przerobiłem, zanim się rozgrzał to brykał żwawo. Podczas jazdy na prostej w miarę rozgrzewania po prostu zwalniał, a potem mnie już polonezy wyprzedzały...
Katalizator powoduje grzanie kolektora wydechowego więc można odróżnić te dwie sprawy.
A tak już z innej beczki. Wiesz czemu na jednym ma az o 2 atmosfery mniej? Zawory czy pierścienie? Sprawdzałeś z olejem? Wiem, że to nie przez to tak jeździ, ale 2 to spora różnica. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-04-2009, 13:11
|
|
|
Kurcze, widać że gaz nie służy temu modelowi. U mnie sytuacja była podobna ale że został sprzedany to do dziś nie wiem co było przyczyną.
Rozumiem, że elementy instalacji gazowej zostały zdemontowane i nie ma ich pod maską.
Co do różnicy w ciśnieniu - w moim 1.8 różnica na jednym cyl. poniżej 10, pozostałe ponad 11. To jak najbardziej może przekładać się na moc przenoszoną na asfalt. U mnie był wymieniany docisk wraz ze sprzęgłem aby wykluczyć ten element.
Jak wyżej, sprawdź zapłon i ustawienie czujnika położenia wałka rozrządu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-04-2009, 13:27
|
|
|
No na pewno ma wpływ. Ale nie aż taki.. Mój na 3 garach jeździł lepiej niż właśnie z opóźnionym zapłonem. |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2009, 13:44
|
|
|
strzelam:) zawory i moc - spalanie stukowe( zapłon lub rozrzad); obroty czujnik temp powietrza w przeplywomierzu. Sle skoro byla wymieniana przepustnica to najprawdopodobnie jest to źle wyregulowane albo jedno i drugie. |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-04-2009, 19:28
|
|
|
Owczar napisał/a: | Czy auto nie jest przypadkiem troszkę mocniejsze jak jest zimne? |
Szczerze mówiąc nie odczuwam takiej różnicy...
Owczar napisał/a: | czemu na jednym ma az o 2 atmosfery mniej? Zawory czy pierścienie? Sprawdzałeś z olejem? |
Nie znam przyczyny, facet, który mierzył kompresję stwierdził, że z silnikiem wszystko ok, żeby szukać gdzie indziej...
Serek napisał/a: | Rozumiem, że elementy instalacji gazowej zostały zdemontowane i nie ma ich pod maską |
Nie, graty są pod maską, ale odłączone całkowicie.
Serek napisał/a: | U mnie był wymieniany docisk wraz ze sprzęgłem aby wykluczyć ten element. |
Moja skrzynka też nie pracuje najlepiej (czasem zgrzytnie, słychać też, że docisk może już kuleje), myślisz, że może to się przekładać, na moc? Jaki koszt takiej naprawy, to znaczy tarczy i docisku?
Vlad napisał/a: | zawory i moc - spalanie stukowe( zapłon lub rozrzad) |
A dokładniej gdzie w zapłonie lub rozrządzie szukać przyczyny - ząbek przeskoczył, czy coś w tym stylu??? |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-04-2009, 19:36
|
|
|
Ode mnie:
1. docisk ze sprzęgłem komplet dla Ciebie (Gti)ok. 500 zł + wymiana - chciałem wykluczyć ślizganie się sprzęgła (nie wymieniałem pod kątem skrzyni)
2. elementy instalacji takie jak mikser, przewody podciśnienia, zawory przepływów itp. wpięte są w instalację silnika a więc nadal ingerują w pracę.
3. zmień mechanika |
_________________
 |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-04-2009, 19:43
|
|
|
Serek napisał/a: | 3. zmień mechanika |
He he, to tylko gościu, który mierzył kompresję Mój mechanik to chyba większy mitsumaniak od większości z nas Pół Lublina do niego jeździ. Niestety nie zawsze ma czas i potrafi przyznać się do niewiedzy. Póki co nie wie, jak się z moim gtikiem uporać. Stąd pytanie do Was, może ktoś miał podobne problemy i wpadnie na rozwiązanie. Chcę zrobić miśka jak należy, bo póki co wszelkie próby okazały się chybione i mam padakę a nie galanta... Łatwo wszystko powymieniać, gorzej trafić w dziesiątkę... |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-04-2009, 19:53
|
|
|
Z tą dziesiątką nie utrafisz. Umów się z mechanikiem na sprawdzenie tej kompresji (musisz poznać powód obniżenia ciśnienia - niestety zdjęcie góry silnika całej lub tylko pokrywy nieuniknione), sprawdź wtedy węże podciśnienia, wymontuj całkowicie elementy po instalacji gazowej (wszystkie), sprawdź zapłon i ustawienie czujnika wałka. Wtedy będziesz znał odpowiedź. Skoro podmieniałeś ECU, przepływkę, tps to wykluczyłeś już sporo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-04-2009, 21:29
|
|
|
Spróbuj sprawdzić kompresję z próbą olejową to będziesz wiedział czy to wina zaworów czy puszcza na pierścieniach. jak wina zaowru to może któryś jest za ciasno ustawiony.
Co do rozrządu to może być o jeden ząbek przestawiony.
Jeśli chodzi o zapłon to oznacz sobie bieżące położenie i spróbuj przekręcić w jedną drugą stronę i zobacz czy coś się zmieni. Ja w swoim kręciłem na zapalonym silniku i odrazu było widać różnicę. Sprawdzałem wszystko a przyczyna była w zapłonie. |
|
|
|
 |
yogibabu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 1,8GL 92r. hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-04-2009, 21:47 Re: Problemów moc - mocy brak
|
|
|
Witaj
wedle mnie to krokowy no ale....
acha czy to to ma czujnik położenia wału ????
a co do uno, to zapraszam kolege do wrocka na przejażdżke takim
lub innego kolege z Lublina z UKP
pozdro |
_________________ Fiat Uno 1,1
Mitsubishi Galant 1,8 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-04-2009, 22:13
|
|
|
yogibabu - nie wprowadzaj zamieszania, nie rób OT. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2009, 23:07
|
|
|
canajmniej kilka objawow o ktorych napisales pasuje do zlego ustawienia zapłonu. Jak nikt nie grzebał przy aparacie, oile takowy tam jest, bo nie znam tego silnika, to masz przestawiona cala głowice. Z opisu, ze zrobiło sie nagle np przy zbyt mocnaj redukcji i szybkim puszczeniu sprzegła PSTRYK i gotowe:). Sprawdź ustawienie wszystkich znaków rozrzadu i sam zaplon lampą. |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-04-2009, 11:01
|
|
|
Zapłon w DOHC jest regulowny aparatem położenia wałka, znajduje się po lewej stronie silnika. Tak więc jak wspominałem nie obejdzie się bez wizyty u mechanika na kilka godzin. |
_________________
 |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24-04-2009, 20:33
|
|
|
No to chyba zacznę od sprawdzenia tego zapłonu i rozrządu...
Jeszcze jedno zauważyłem: gdy stoję z uruchomionym silnikiem z wydechu nieregularnie wydobywają się takie pyknięcia, coś jakby ktoś nabrał powietrza w usta i naraz większą ilość wypuścił - coś jak pyknięcie z fajki Nie wiem, czy rozumiecie o co chodzi, ale ciężko to wytłumaczyć |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
|
|