Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Problem z obrotami -dziwny stukot ||| Kopcenie
Autor Wiadomość
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 20-04-2009, 20:46   [Cari 1.9TD] Problem z obrotami -dziwny stukot ||| Kopcenie

Witam.

Kilka problemów do mnie zawitało. Niektóre są nowe a niektóre stare (czyt. od zakupu auta).
Zacznijmy może od dziwnego wkręcania się na obroty:

1. Dziwne wkręcanie się na obroty na biegu jałowym lub na wciśniętym sprzęgle + dziwny stukot:

Takie objawy są już od zakupu auta. Czasem tydzień jest dobrze i potem znów zaczyna się to dziać. O co chodzi konkretnie, no o to ze auto samo z siebie wkręca się na obroty rzędu 2.5tys, w momencie jak miała by się uruchomić turbinka (to tylko moje przypuszczenie) słuchać głośny stukot jakby jakaś metalowa cześć odbijała się od czegoś również metalowego. Silnik spada w tym momencie z obrotów, uspokaja się żeby ponowić tą samą czynność po około 20-30 sekundach. I tak do bólu:/
Zastanawiam się co to może być, jeden ze znajomych mechaników powiedział ze mogą to być problemy z "zawieszającym się" wtryskiem ale czy to możliwe żeby wtrysk się zaciął? I w końcu jeśli tak to czemu? a może macie jakieś inne sugestie co to może być??

2. Mocne kopcenie autka po remoncie silnika
Ano po remoncie silnika ( wydmuchało uszczelkę pod głowicą, zapieczony pierścień na tłoku itp), autko cholernie kopci, oczywiście w porównaniu do tego co było wcześniej gdzie nie puścił nawet małego dymka... Czy to wina rozpylaczy - zamienników na wtryskach? Musiałem założyć jakieś za 40 zł od sztuki bo brakowało kasy, a oryginał klasuje się gdzieś w okolicach 90-100zł za sztukę. Czy może być to wina czegoś innego?

Paliwko jakby ktoś pytał tankuje na orlenie, oczywiście verve, nie zwykłego diesla.


Wszystkim od razu dziękuje za udział w dyskusji. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-04-2009, 22:24   

Cóż, nie wiem czemu się wkręca na obroty, ale to stukanie to może byc wina wtryskiwacza. Potwierdzałoby to kopcenie.
Kup podkładki pod wtryski i podjedź na sprwdzenie wtryskiwaczy i przy okazji zrób pomiar kompresji. Wtryskiwacz może sie zawieszać. Wtedy może własnie tak stukac i kopcić. Chyba te tańsze rozpylacze dają się we znaki :/
Te falujące obroty mogą wynikać z zaburzenia podciśnienia. Co konkretnie było narawione? Jeden tok był robiony czy wszystkie? Mowa o pierścieniu...
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 20-04-2009, 22:58   

wtryskiwacze były sprawdzane... jedyne co wymagało wymiany to rozpylacze... wszystkie cztery niestety. Jeśli chodzi o pierścienie to zablokował się tylko jeden na drugim tłoku. Przy użyciu nafty odpuścił, kupa szlifowania była ale poszło jakoś. reszta idealna.

konkretnie to:
(awaria = wydmuchanie uszczelki pod głowicą + potężny wyciek płynu chłodniczego, kupa pary była)

1. Nowa uszczelka pod głowicą
2. Nowy rozrząd + rolka +napinacz
3. Nowe świece
4. Kupa nowych uszczelek - za dużo tego żeby wymieniać
5. Nowy filtr paliwa + filtr powietrza + filtr oleju
6. Nowe świece ( niestety też trochę tańsze musiałem kupić)
7. Nowa (używana) vacum popka
8. Planowanie głowicy + unieruchamianie gniazd wtryskowych = Ruszały się, a nie powinny

Może o czymś zapomniałem, tak nie po kolei bo z pamięci pisałem

p.s podkładki pod wtryski tzn ? takie małe gumowe w gniazdach wtryskowych?:D

hmm co do tych obrotów było to odkąd mam auto, awaria była 3 miesiące po zakupie :/
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 20-04-2009, 23:29   

sprawdź to

http://www.mondeoklubpols...article&sid=168
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-04-2009, 23:31   

Głównie o końcówki wtrysków się rozchodzi, a w zasadzie o to czy nie leją. Jak będą słabo rozpylały to będzie kopcił.
Inna przyczyna kopcenia to nieszczelny dolot, albo słabe ciśnienie doładowania. Masz intercooler?
Na odlegość ciężko diagnozować stukanie, ale w dieslach bardzo często stuka przez wtryski. Może jeden niedomaga i przez to też będzie kopcił.

Widzę, że gruntowna naprawa. Powinno być lepiej a jest gorzej. Mój przeszedł podobny zabieg, ale u mnie wpadło coś do cylindra. Po naprawie jest lepiej niż było.

Próbowałeś reklamować naprawę?
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 20-04-2009, 23:36   

właśnie reklamować to nie mam co... bo 3 zakłady się tej naprawy nie podjęły:/ kazali "wymieniać silnik"

no i wyszło na to że brat szwagra - mechanik z 15 letnim doświadczeniem + kolega z również podobnym doświadczeniem i ja zajmowaliśmy się tym silnikiem. Obydwaj siedzą teraz we francji i nie wrócą za szybko wiec hmm ciężko reklamować. Intercoolera nie mam. Kopcenie diagnozował bym właśnie też na rozpylacze. trzeba chyba będzie założyć oryginały :/

Pęknięta membrana boostera – diagnoza i naprawa.- zaczynam czytać :)
-wiele z tych diagnoz się sprawdza. ja nieodczuwam żadnych spadków mocy. w sumie to chyba dlatego ze dzieje się podobna sytuacja głownie na postoju . Hmm jutro sprawdzę jak jest z tym wężykiem
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 20-04-2009, 23:43   

a może w czasie remontu została przestawiona pomp wtryskowa, na mojej nie było znaczników kiedy zakładałem rozrząd.

1 Sprawdź wtryski czy nie ciekną i czy dobrze rozpryskują.
2 Sprawdź czy pompa daje dobre ciśnienie, Może trzeba ją ustawić .
3 Sprawdź booster czy nie cieknie albo się nie zaciął.

f8qt ma mały intercooler chyba koło chłodnicy idzie tam przewód od turbo
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 20-04-2009, 23:49   

Chyba dobrym tropem idziesz z tą membraną. Twoje objawy idealnie pasują:
Kod:
Awaria boostera, czyli „regulatora sterowanego ciśnieniem doładowania”, to częsty problem naszych kochanych diesli… Pojawiające się zwiększone zużycie paliwa, odczuwalne spadki mocy, wzmożone kopcenie z wydechu czy momentalne i „nieposkramialne” wkręcanie się silnika na bardzo wysokie (wręcz krańcowe) obroty z towarzyszącą głośną pracą wtrysków i klekotem zaworów, mogą świadczyć, iż nadszedł czas na diagnozę i naprawę tego elementu…
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 21-04-2009, 22:13   

no i chyba to ta membrana... tylko że problem tkwi w tym gdzie taki zestaw naprawczy znaleźć. Szukam i szukami uja... zreszta tak na prawde sam nie wiem czego tak do końca mam poszukiwać?

może ktoś kupował i wie gdzie można to dostać? albo chociaż po prostu ktoś wie? albo pomoże znaleźć
 
 
marcel1010 
Mitsumaniak
01070/KMM - Chełm


Auto: Carisma 1,9TD 90KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 87
Skąd: Chełm
Wysłany: 22-04-2009, 08:20   

znalazłem to, ale aukcja jest już zakończona
http://allegro.pl/item604...a_lucas_td.html
może popatrz nieco inaczej za jakiś czas, gość który to sprzedawał ma nick na allegro DIESEL-POL , sprawdź sobie w przedmiotach sprzedawanych przez niego lub skontaktuj się z nim :wink:
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 22-04-2009, 14:34   

http://allegro.pl/item614...a_lucas_td.html
 
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 22-04-2009, 16:25   

kupione. zobaczymy jak będzie po regeneracji :)

heh tak swoją droga już mnie straszyli że to pompa wtryskowa :D bm się chyba zapłakał :D
 
 
Dark 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD Elegance 99.12
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-06-2009, 16:06   

Witam

Od 2 miesięcy jestem posiadaczem carismy i same problemy niestety :cry:

Cała sytuacja od początku wygląda tak:

- akumulator padał 3 razy sam się rozładowywał(wymieniony na nowy)
- od czasu do czasu niezależnie od obrotów czy silnika ciepły, zimny zapalała się lampka CE i gasła
- po około miesiącu zaczęło się dziwne charczenie pod maską i CE dalej sie zapalał i gasł
- diagnostyka w PEZALU wykazała że to bład potencjometra pompy wtryskowej, powiedzieli że nie są w stanie błędu zresetować, a jednak wsiadam błedu nie ma charczenia nie ma, silnik pracuje normalnie ALE...
- wcześniej turbo załączało sie przy 2500 obrotów teraz przy 3000 i to wyrywa go dosłownie i strasznie kopci przy dużym obciążeniu silnika tak przy 3000

Nie wiem co dalej czy do mechanika ???? :cry:

Proszę o jakieś porady jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanike, więc czarno na białym proszę.

Z góry dzieki za podpowiedź.
 
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 25-06-2009, 16:48   

Dark... co do lamki CE Ci nic nie doradzę bo sam mało na ten temat wiem ale:

1.Jeśli chodzi o aku to:
-sprawdź czy np. lamka w bagażniku nie świeci Ci się cały czas po zamknięciu bagażnika, lub czy jest jakieś inne źródło poboru prądu które nie gaśnie, nie wiem jakaś lampeczka czy żaróweczka. Jak Ci się nie uda znaleźć nic to to elektryka samochodowego zaprowadzić, powiedzieć o co be i on wszystko sprawdzi. Koszty to raczej grosze... przynajmniej u mnie w mieście. max 50zł

2. Jeśli chodzi o kopcenie to pierwsze co zrób. to sprawdź czy w wężyku od turbo bostera po zgaszeniu auta nie zalega ropa. Po prostu wyciągnij go z zaworu i sprawdź czy ropka nie leci z niego.

Turboboster (mechaniczny regulator doładowania wtrysku): http://img68.imageshack.u...dsc00536ak9.jpg to to na środku z takim plastikowym czopkiem. będziesz miał do niego dwa wężyki, taki cieńszy i grubszy... :]

pozdro. jak sprawdzisz daj znać
 
 
Dark 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD Elegance 99.12
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-06-2009, 17:03   

A który odłączyć, cienki czy gruby ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.