[Cari 1.9TD] Problem z obrotami -dziwny stukot ||| Kopcenie |
Autor |
Wiadomość |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 20-04-2009, 20:46 [Cari 1.9TD] Problem z obrotami -dziwny stukot ||| Kopcenie
|
|
|
Witam.
Kilka problemów do mnie zawitało. Niektóre są nowe a niektóre stare (czyt. od zakupu auta).
Zacznijmy może od dziwnego wkręcania się na obroty:
1. Dziwne wkręcanie się na obroty na biegu jałowym lub na wciśniętym sprzęgle + dziwny stukot:
Takie objawy są już od zakupu auta. Czasem tydzień jest dobrze i potem znów zaczyna się to dziać. O co chodzi konkretnie, no o to ze auto samo z siebie wkręca się na obroty rzędu 2.5tys, w momencie jak miała by się uruchomić turbinka (to tylko moje przypuszczenie) słuchać głośny stukot jakby jakaś metalowa cześć odbijała się od czegoś również metalowego. Silnik spada w tym momencie z obrotów, uspokaja się żeby ponowić tą samą czynność po około 20-30 sekundach. I tak do bólu:/
Zastanawiam się co to może być, jeden ze znajomych mechaników powiedział ze mogą to być problemy z "zawieszającym się" wtryskiem ale czy to możliwe żeby wtrysk się zaciął? I w końcu jeśli tak to czemu? a może macie jakieś inne sugestie co to może być??
2. Mocne kopcenie autka po remoncie silnika
Ano po remoncie silnika ( wydmuchało uszczelkę pod głowicą, zapieczony pierścień na tłoku itp), autko cholernie kopci, oczywiście w porównaniu do tego co było wcześniej gdzie nie puścił nawet małego dymka... Czy to wina rozpylaczy - zamienników na wtryskach? Musiałem założyć jakieś za 40 zł od sztuki bo brakowało kasy, a oryginał klasuje się gdzieś w okolicach 90-100zł za sztukę. Czy może być to wina czegoś innego?
Paliwko jakby ktoś pytał tankuje na orlenie, oczywiście verve, nie zwykłego diesla.
Wszystkim od razu dziękuje za udział w dyskusji. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-04-2009, 22:24
|
|
|
Cóż, nie wiem czemu się wkręca na obroty, ale to stukanie to może byc wina wtryskiwacza. Potwierdzałoby to kopcenie.
Kup podkładki pod wtryski i podjedź na sprwdzenie wtryskiwaczy i przy okazji zrób pomiar kompresji. Wtryskiwacz może sie zawieszać. Wtedy może własnie tak stukac i kopcić. Chyba te tańsze rozpylacze dają się we znaki :/
Te falujące obroty mogą wynikać z zaburzenia podciśnienia. Co konkretnie było narawione? Jeden tok był robiony czy wszystkie? Mowa o pierścieniu... |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 20-04-2009, 22:58
|
|
|
wtryskiwacze były sprawdzane... jedyne co wymagało wymiany to rozpylacze... wszystkie cztery niestety. Jeśli chodzi o pierścienie to zablokował się tylko jeden na drugim tłoku. Przy użyciu nafty odpuścił, kupa szlifowania była ale poszło jakoś. reszta idealna.
konkretnie to:
(awaria = wydmuchanie uszczelki pod głowicą + potężny wyciek płynu chłodniczego, kupa pary była)
1. Nowa uszczelka pod głowicą
2. Nowy rozrząd + rolka +napinacz
3. Nowe świece
4. Kupa nowych uszczelek - za dużo tego żeby wymieniać
5. Nowy filtr paliwa + filtr powietrza + filtr oleju
6. Nowe świece ( niestety też trochę tańsze musiałem kupić)
7. Nowa (używana) vacum popka
8. Planowanie głowicy + unieruchamianie gniazd wtryskowych = Ruszały się, a nie powinny
Może o czymś zapomniałem, tak nie po kolei bo z pamięci pisałem
p.s podkładki pod wtryski tzn ? takie małe gumowe w gniazdach wtryskowych?:D
hmm co do tych obrotów było to odkąd mam auto, awaria była 3 miesiące po zakupie :/ |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-04-2009, 23:31
|
|
|
Głównie o końcówki wtrysków się rozchodzi, a w zasadzie o to czy nie leją. Jak będą słabo rozpylały to będzie kopcił.
Inna przyczyna kopcenia to nieszczelny dolot, albo słabe ciśnienie doładowania. Masz intercooler?
Na odlegość ciężko diagnozować stukanie, ale w dieslach bardzo często stuka przez wtryski. Może jeden niedomaga i przez to też będzie kopcił.
Widzę, że gruntowna naprawa. Powinno być lepiej a jest gorzej. Mój przeszedł podobny zabieg, ale u mnie wpadło coś do cylindra. Po naprawie jest lepiej niż było.
Próbowałeś reklamować naprawę? |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 20-04-2009, 23:36
|
|
|
właśnie reklamować to nie mam co... bo 3 zakłady się tej naprawy nie podjęły:/ kazali "wymieniać silnik"
no i wyszło na to że brat szwagra - mechanik z 15 letnim doświadczeniem + kolega z również podobnym doświadczeniem i ja zajmowaliśmy się tym silnikiem. Obydwaj siedzą teraz we francji i nie wrócą za szybko wiec hmm ciężko reklamować. Intercoolera nie mam. Kopcenie diagnozował bym właśnie też na rozpylacze. trzeba chyba będzie założyć oryginały :/
Pęknięta membrana boostera – diagnoza i naprawa.- zaczynam czytać
-wiele z tych diagnoz się sprawdza. ja nieodczuwam żadnych spadków mocy. w sumie to chyba dlatego ze dzieje się podobna sytuacja głownie na postoju . Hmm jutro sprawdzę jak jest z tym wężykiem |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 20-04-2009, 23:43
|
|
|
a może w czasie remontu została przestawiona pomp wtryskowa, na mojej nie było znaczników kiedy zakładałem rozrząd.
1 Sprawdź wtryski czy nie ciekną i czy dobrze rozpryskują.
2 Sprawdź czy pompa daje dobre ciśnienie, Może trzeba ją ustawić .
3 Sprawdź booster czy nie cieknie albo się nie zaciął.
f8qt ma mały intercooler chyba koło chłodnicy idzie tam przewód od turbo |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-04-2009, 23:49
|
|
|
Chyba dobrym tropem idziesz z tą membraną. Twoje objawy idealnie pasują:
Kod: | Awaria boostera, czyli „regulatora sterowanego ciśnieniem doładowania”, to częsty problem naszych kochanych diesli… Pojawiające się zwiększone zużycie paliwa, odczuwalne spadki mocy, wzmożone kopcenie z wydechu czy momentalne i „nieposkramialne” wkręcanie się silnika na bardzo wysokie (wręcz krańcowe) obroty z towarzyszącą głośną pracą wtrysków i klekotem zaworów, mogą świadczyć, iż nadszedł czas na diagnozę i naprawę tego elementu…
|
|
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 21-04-2009, 22:13
|
|
|
no i chyba to ta membrana... tylko że problem tkwi w tym gdzie taki zestaw naprawczy znaleźć. Szukam i szukami uja... zreszta tak na prawde sam nie wiem czego tak do końca mam poszukiwać?
może ktoś kupował i wie gdzie można to dostać? albo chociaż po prostu ktoś wie? albo pomoże znaleźć |
|
|
|
 |
marcel1010
Mitsumaniak 01070/KMM - Chełm

Auto: Carisma 1,9TD 90KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 87 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 22-04-2009, 08:20
|
|
|
znalazłem to, ale aukcja jest już zakończona
http://allegro.pl/item604...a_lucas_td.html
może popatrz nieco inaczej za jakiś czas, gość który to sprzedawał ma nick na allegro DIESEL-POL , sprawdź sobie w przedmiotach sprzedawanych przez niego lub skontaktuj się z nim |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 22-04-2009, 16:25
|
|
|
kupione. zobaczymy jak będzie po regeneracji
heh tak swoją droga już mnie straszyli że to pompa wtryskowa bm się chyba zapłakał |
|
|
|
 |
Dark
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 TD Elegance 99.12
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-06-2009, 16:06
|
|
|
Witam
Od 2 miesięcy jestem posiadaczem carismy i same problemy niestety
Cała sytuacja od początku wygląda tak:
- akumulator padał 3 razy sam się rozładowywał(wymieniony na nowy)
- od czasu do czasu niezależnie od obrotów czy silnika ciepły, zimny zapalała się lampka CE i gasła
- po około miesiącu zaczęło się dziwne charczenie pod maską i CE dalej sie zapalał i gasł
- diagnostyka w PEZALU wykazała że to bład potencjometra pompy wtryskowej, powiedzieli że nie są w stanie błędu zresetować, a jednak wsiadam błedu nie ma charczenia nie ma, silnik pracuje normalnie ALE...
- wcześniej turbo załączało sie przy 2500 obrotów teraz przy 3000 i to wyrywa go dosłownie i strasznie kopci przy dużym obciążeniu silnika tak przy 3000
Nie wiem co dalej czy do mechanika ????
Proszę o jakieś porady jestem laikiem jeżeli chodzi o mechanike, więc czarno na białym proszę.
Z góry dzieki za podpowiedź. |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 25-06-2009, 16:48
|
|
|
Dark... co do lamki CE Ci nic nie doradzę bo sam mało na ten temat wiem ale:
1.Jeśli chodzi o aku to:
-sprawdź czy np. lamka w bagażniku nie świeci Ci się cały czas po zamknięciu bagażnika, lub czy jest jakieś inne źródło poboru prądu które nie gaśnie, nie wiem jakaś lampeczka czy żaróweczka. Jak Ci się nie uda znaleźć nic to to elektryka samochodowego zaprowadzić, powiedzieć o co be i on wszystko sprawdzi. Koszty to raczej grosze... przynajmniej u mnie w mieście. max 50zł
2. Jeśli chodzi o kopcenie to pierwsze co zrób. to sprawdź czy w wężyku od turbo bostera po zgaszeniu auta nie zalega ropa. Po prostu wyciągnij go z zaworu i sprawdź czy ropka nie leci z niego.
Turboboster (mechaniczny regulator doładowania wtrysku): http://img68.imageshack.u...dsc00536ak9.jpg to to na środku z takim plastikowym czopkiem. będziesz miał do niego dwa wężyki, taki cieńszy i grubszy... :]
pozdro. jak sprawdzisz daj znać |
|
|
|
 |
Dark
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 TD Elegance 99.12
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 4 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-06-2009, 17:03
|
|
|
A który odłączyć, cienki czy gruby ?? |
|
|
|
 |
|