Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Dziwna maź / smar na wężu przy chłodnicy
Autor Wiadomość
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-07-2014, 20:02   [EA2A/W 2.0] Dziwna maź / smar na wężu przy chłodnicy

Cześć.

Co to może być za maź na grubej rurze gumowej wchodzącej do chłodnicy u jej dołu.
W dotyku gęste jakby smar ale zbite takie lepkie.

Moje auto na gazie generalnie jest wysoko często kręcone i na wymianę do 2l oleju doleje ... tłumaczę sobie, że to od LPG i obrotów ... może być tak, że olej idzie w płyn chłodzący i stąd taki wykwit, czy to po prostu syf sie jakiś wytrąca.

TU jest fotka.
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-07-2014, 20:19   

Jesli gubisz tyle oleju, to niestety diagnoza kiepska - uszczelka pod glowica. Cieknie miedzy kanalem olejowym a plaszczem wodnym. Po jakims czasie dojdzie przedmuch z cylindra i zacznie sie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-07-2014, 20:54   

Umyj i obserwuj czy się ponownie pojawi, jak sie ponownie pojawi to spuśc płyn chłodniczy i sprawdź co jest wewnątrz owej rury, jezeli dostaje się olej do układu chłodzenia to tak jak pisze swinks_UK, jednakowo powienienś tez zaobserwowac slady oleju w zbiorniczku wyrównawczym
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-07-2014, 20:55   

Jutro zaciagne strzykawa ze zbiornika plynu i zobacze, czy cos w nim plywa i zetrę szmatą tą maź z rury.
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-07-2014, 21:28   

Robert, nie kazdy wyciek oleju do ukladu chlodzacego skutkuje "okami rosolu". W zaleznosci od skladu chemicznego chlodziwa olej moze sie wytracac jako maz i osiadac w najnizszych punktach ukladu. Dobrze by bylo wymontowac zbiorniczek wyrownawczy i spawdzic czy tam nie ma szlamu.
Mimo wszystko, 2 litry oleju miedzy wymianami to nie jest normalna sytuacja.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-07-2014, 21:31   

swinks_UK napisał/a:
Dobrze by bylo wymontowac zbiorniczek wyrownawczy i spawdzic czy tam nie ma szlamu.
Dokładnie to miałem na mysli (szlam, osad, etc), a demontaz zbiorniczka wyrównawczego jest banalnie prosty ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-07-2014, 22:29   

I tak mam rozrząd do roboty bo sie zerwal to moge to sobie grzebnac by zobaczyc

[ Dodano: 26-07-2014, 12:26 ]
Wyjalem zbiorniczek i nie ma zadnych oczek rosilowych. Na dnie byl tylko jakby osad z brudu ale w malej ilosci. Nie ze przylegajacy do dna tylko bylo na dnie i przy wylaniu samej koncowki ze zbiornika wyplynelo z plynem. Tej mazi na rurze nie usunalem bo na ziemi ciezko do tego dojsc. Jak zrobie rozrzad i rozgrzeje silnik to wtedy wjade na kanal i latwiej to bedzi szmata zedrzec.

Co do ubywajacego oleju. Moze byc tak ze na pomiarze spalin wyszlo wszystko ok a spala dopiero gdy krece go wysoko? Pomiar zpalin robia chyba jakos ze sie trzyma 3 albo 4 tysiace obrotow podczas lomiaru.
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.