[Cari 1.9TD] Chyba się coś urwało w okolicach paska |
Autor |
Wiadomość |
kajakiem
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Lubliniec\Warszawa
|
Wysłany: 23-06-2009, 19:42 [Cari 1.9TD] Chyba się coś urwało w okolicach paska
|
|
|
Ostatnimi czasy miałem zmienianą pompę wody. Odebrałem samochód od mechanika i po przejechaniu 300km zerwał mi się pasek (ten od alternatora i reszty). Pasek zmieniany był miesiąc temu, więc pomyślałem, że po prostu trafiłem na jakiś lipny. Chciałem dziś założyć nowy, ale w okolicach koła pasowego wygląda jakby czegoś brakowało. Poza tym pod samochodem znalazłem kawałek plastiku ze śrubką (prawdopodobnie część tej osłonki). Obok koła pasowego jest takie trójramienne coś i do jednego z ramion przykręcona jest śrubka, a całość się obraca. Nie wiem jak wyglądało to wcześniej, bo pasek do tej pory zmieniał mi mechanik. Jednak na moje oko czegoś tam brakuje. Może mi ktoś powiedzieć co to jest to trójramienne i czy moje obawy są słuszne? Poniżej zdjęcia tego czegoś i plastiku znalezionego pod samochodem. Zdjęcia co prawda robione telefonem, ale może ktoś to rozpozna.
 |
|
|
|
 |
cavemann [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2009, 20:16
|
|
|
to jest element osłony łaczy dwie osłony razem jak go przyłożysz w któreś miejsce to powinien pasować w jakimś miejscu |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 23-06-2009, 20:53
|
|
|
na zdjęciu brakuje koła do pompy wody który się przykręca 3 śrubami. Ktoś żle dokręcił koło do pompy bo brakuje śrub. Wina tego co montował pompe bo nie sprawdził wszystkiego dokładnie. Jeżeli pasek klinowy wkręcił się w rozrząd to w najlepszym wypadku wymiana rozrządu w najgorszym przypadku jak zawór uderzył w tłok to remont głowicy albo nawet silnika.
Na podstawie zdjęcia można wykluczyć pasek wieloklinowi bo spadł jak odpadło to koło |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 23-06-2009, 21:58
|
|
|
kajakiem napisał/a: | Obok koła pasowego jest takie trójramienne coś i do jednego z ramion przykręcona jest śrubka, a całość się obraca |
to jest pompa wody i nie bardzo rozumiem jak po wymianie tejże pompy mechanik założył pasek bez koła pasowego na niej i jakim cudem nie zagotowałeś wody skoro pompa nie pracowała bo jak bez paska ??????????????????????
no chyba że do zdjęć zdemontowałeś koła pompy? a plastik jak piszą koledzy wyżej to od łączących się osłon. Sprawdź czy wszystko sie kręci założ nowy pasek i próbuj jeździć obserwując temperaturę silnika |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
kajakiem
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Lubliniec\Warszawa
|
Wysłany: 23-06-2009, 22:31
|
|
|
Dzięki za szybkie odpowiedzi.
W trakcie jazdy usłyszałem coś, tak jakbym po czymś przejechał. Pewnie wtedy straciłem to koło z pompy wody. Pod koniec drogi na wolnych obrotach słyszałem jakieś tarcie. W garażu dźwignąłem maskę, żeby zobaczyć co się dzieje. W momencie wyłączania silnika pasek strzelił. Temperatura wody nawet nie drgnęła. Po ostatnich wydarzeniach, całą drogę patrzyłem tylko na wskaźnik temperatury.
Pawelsonx, powiedz że mnie tylko straszysz tym rozrządem i głowicą. Może jednak wystarczy tylko założyć nowe koło na pompę wody i nowy pasek? Najgorsze, że mechanik, który to robił jest jedyne 250km ode mnie. Jutro z samego rana do niego zadzwonię, ciekawe co mi na to powie. Zawsze u niego serwisuję auto i nigdy nie miałem żadnych zastrzeżeń. Ma ktoś pomysł gdzie mogę dostać to koło? Jakoś nie bardzo wiem pod jaką nazwą tego szukać. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 24-06-2009, 01:21
|
|
|
Jeżeli pasek nie wkręcił w się w rozrząd to wystarczy założyć koło na pompę i nowy pasek. Ale najpierw musisz zdjąć osłonę plastikową z koła pasowego i ocenić uszkodzenia. Co do koła na pompę to raczej ciężko będzie dostać bo rzadko się psują, najszybciej poszukać na szrocie tylko musi być odpowiedni rozmiar. Nie wiem czy we wszystkich silnikach renault F8q były takiego samego rozmiaru. |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 25-06-2009, 14:53
|
|
|
kolego jak silnik pracował na biegu jałowym nie uszkodziłeś głowicy tylko można rozwalić jadąć ale to byś już wiedział . mi pasek się wkręcił wieloklinowy w rozrząd koszt 1200-1400 ze wszystkim |
|
|
|
 |
kajakiem
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 27 Skąd: Lubliniec\Warszawa
|
Wysłany: 27-06-2009, 14:05
|
|
|
Mechanik przysłał mi nowe koło na pompę wody. Pasek na szczęście zawinął się tylko wokół koła pasowego. Wszystko już poskręcane jak należy i autko znowu na chodzie.
Bardzo dziękuję za pomoc! |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2009, 20:50
|
|
|
Mam pytanie do Ppiotr. Jak na biegu jałowym można nie uszkodzić głowicy? Co za różnica czy na biegu czy na luzie?? |
|
|
|
 |
|