Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z hamulcami
Autor Wiadomość
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 12-06-2014, 11:08   problem z hamulcami

Witajcie,
jakiś czas temu zaczęło mi się grzać lewe tylne koło, jakieś 2 tygodnie póżniej to samo z lewym przednim ale skala grzania znacznie większa, swąd jak z przypalonego sprzęgła. Prawie wrząca felga po przejechaniu kilku km. Po sprawdzeniu okazało się ze cylinderki chodzą bardzo ciężko, jeden wcale. Po przeczyszczeniu tył zaczął działać, przednie były skorodowane więc wymieniłem na nowe. Przy okazji wymieniłem klocki tył + przód, przetoczyłem tarcze przednie, oczyściłem oringi w zaciskach itd. klocki chodzą leciusieńko, po odpięciu zacisków cylinderki da się wcisnąć palcami i wyjąć kombinerkami praktycznie bez uzycia siły. Rozbierałem cholerstwo już kilkukrotnie dla sprawdzenia czy wszystko ok a problem ciagle pozostał. Teraz dodatkowo grzeje się prawy przód niewiele mniej od lewej strony i zaczyna również prawy tył :( :(:( (na razie delikatnie) dystans jaki można przejechać to maks 8-10km i już można się poparzyć o felgi :(
Płyn hamulcowy też nowy bo po tylu odpowietrzaniach poszło już prawie 2l.
Ktoś z Was miał taki problem lub wie co jest nie tak bez zgaduj-zgadula? Aha, klocki przód bosch, tył japońskie (nie podróby), grubość tarcz 24,5mm.
_________________
[img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img]
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 12-06-2014, 11:15   

Wymień elastyczne przewody hamulcowe przy kołach bo być może rozwarstwiły się wewnątrz tworząc zaworki zwrotne. Kiedy wciskasz hamulec to przepychasz płyn ale samoistnie się już nie cofnie. Aby sprawdzić czy na pewno to tego wina, jak koło zaczyna się blokować, możesz na tym cylinderku popuścić odpowietrznik aby ciśnienie uciekło i następnie dokręcić. jeśli to pomoże tylko na to koło to wina przewodu elastycznego na tym kole.
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 12-06-2014, 11:26   

Obstawiałbym bardziej na prowadzenie śrub w jarzmach . Są wyrobione prowadzenia w jarzmie .Zacisk się "kantuje i blokuje . Wstawienie nowych śrub i gumek nic nie da , czyścić i smarować można do usr... śmierci .
Miałem to samo , wymiana kompletnych zacisków u Zbyszka i spokój od dwu lat . W wężyki nie chce mi się wierzyć , szczególnie we wszystkie :wink: ale możesz sprawdzić jak sugeruje kolega wyżej , koszt żaden .
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 12-06-2014, 12:21   

U mnie tez sie blokowal zacisk (ten typ tak ma), ale wyczyscilem i posmarowalem smarem do cylinderkow i na razie jest ok. Na sciankach byly juz rysy wiec pewnie z czasem i tak czeka mnie wymiana. Podobna czynnosc wykonalem dla pozostalych kol.
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 13-06-2014, 10:42   

Dzięki za sugestie. Sprawdzę jeszcze te elastyczne przewody. Tylko co, szlag by trafił wszystkie na raz?? Myślę, ze to może być jeszcze coś innego, dlatego że problem "dotknął" 3 kół praktycznie w tym samym czasie. :(
_________________
[img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img]
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-06-2014, 12:29   

Wspólnym miejscem przez które przechodzi płyn hamulcowy jest pompa ABS-u ale nie wiem co by się mogło w niej uszkodzić aby aby dać taki efekt.
Bratu kiedyś zapchał się jeden kanał w takiej pompie i koło na tym przewodzie praktycznie nie hamowało.
U szwagra był tez kiedyś podobny problem ale dotyczył czterech kół, zardzewiała puszka os serwa i pedał całkiem się nie cofał co powodowało, że hamulce delikatnie trzymały ale blokowały się wtedy cztery koła.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.