Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Styl jazdy automatem
Autor Wiadomość
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-03-2007, 12:56   Styl jazdy automatem

Witam, od niedawna ciesze sie Colcikiem CAO 1.6. W zwiazku ze to moje I auto z automatem mam kilka pytan co do jazdy?
1. Czy na swiatlach lub innym krotkim postoju zawsze wrzucac na N czy czekac na D z noga na hamulcu? Czy czeste zamiany D>N>D itp nie zaszkodza skrzyni?
2. Czy moge dojezdzac do skrzyzowan na N?
3. Czasem gdy jade tak np 60km/h i chce mocno przyspieszyc to automat nie zejdzie do 2 tylko do 3 (a na 2 100km/h przekracza). Czy mozna w czasie jazdy zmieniac biegi 'w dol' z wcisnietym przyciskiem tzn z D na 2? Bo w gore L>2>D jest dopuszczalne.
4. Czy podczas wyprzedzania lepiej wcisnac gaz w podloge czy nacisnac OD OFF i niech sam zredukuje? Jak lepiej dla skrzyni i slinika?

Automat jest nowy w stanie idealnym.
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-03-2007, 12:59   

1 nie
2 nie
3 patrz 4
4 pedal-to-the-metal i naprzód ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2007, 16:18   

dużo jeździłem automatatami różnych producentów

1. jak już wrzucisz D to się tym nie baw, nie zalecane sa częste przełączenia D<->N
2. nie
3. wgnieć mocno w podłogę to zmieni więcej biegów w dół niż 1, ale wolny jest czas reakcji bo w jednych autach potrafi od razu wskoczyć np z 5 na 2, a w colcie moze być tak że leci po kolei np 4>3>2 dlatego być może może chwila z tym schodzić

4. OD tzw overdrive czyli nadbieg to sterowanie 4 biegiem, w mitsu masz sterowanie (wymuszanie) 3 biegami mechanicznie przekładnią, 4-ty jest elektryczny przełącznikiem
Zamiast D,3,2,L robią D (OD on 4, OD off 3),2,L

OD możesz wyłączac do jazdy po mieście zeby niepotrzebnie skrzynia nie wajchlowała i nie trzymała niskich obrotów, natomiast do jazdy po trasie powyzej 90 OD ON

Na siłę raczej nic nie wymuszaj dźwignią, wszystko tam robisz pedałem gazu...
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-03-2007, 11:08   

Polecam lekturę!
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-03-2007, 13:24   

dzieki wielkie, sporo mi to uswiadomilo :wink:
_________________
 
 
 
pojar
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2007, 15:21   

Witam,


troszkę odświerzę temat. Mam automat w moim lancerze tylko troszkę mnie jego obroty martwią. Przy ok 100 km/h mam 4 tys to normalne?? nie cisnąłem go bardziej ale by miał dużo więcej a to silnik 1.6 16V. I jeszcze sprawa odnośnie startu. Mam skrzynie od colta (podobno taka sama) a sterownik od lancera (przy sterowniku od colta skacze jak żaba). Mam wrażenie 9tzn na pewno) jak by sie dławił... Podobno (kolega z forum mi tak powiedział) że to może być kwestia katalizatora. proszę o jakieś info





P.S. Mam do sprzedania ten sterownik od Colta (94 zdaje się był) i silnik z sypniętą uszczelka pod głowicą (bierze olej) do lancera 92 wzwyż może komuś na części się przyda.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 08-08-2007, 19:17   

pojar napisał/a:
Przy ok 100 km/h mam 4 tys to normalne??
nie, ja przy 100 mam poniżej 3000
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-08-2007, 19:29   

IMHO raczej nie normalne by tak wysokie obroty miał przy tak niskiej prędkości, chyba że masz skrzynię 3-biegową albo że w tej skrzyni od Colta tak po prostu jest - raczej ktoś z takim automatem się powinien wypowiedzieć - u mnie w Cari na mojej 4-ro biegowej przy setce to coś koło 2500 jest o ile dobrze pamiętam...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
ryso 
Mitsumaniak
ryso

Auto: Carisma 1,6 16v automat HB
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 157
Skąd: poznan
Wysłany: 08-08-2007, 19:42   

Zgadza się, u mnie przy 100, jest 2500 obrotów.

pozdrawiam :)
_________________
Carisma 1,6 GLX automat 95r,HB.
 
 
 
pojar
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2007, 00:56   

Bozie:( to co ja mam zrobić?? :( mi wywala bezpiecznik jak podłącze tamten komputer :( to pewnie jego sprawa jest

[ Dodano: 09-08-2007, 01:12 ]
Aha Panowie jeszcze kwestia tego że biegi bardzo szybko przerzuca przez co muli strasznie. Wg mnie to ten sterownik średnio działa z tą skrzynią. macie pomysł co zrobić żeby nie wywalał tego bezpiecznika??

[ Dodano: 11-08-2007, 14:00 ]
Ha!! Oleju juest dużo za dużo w skrzyni. Jak jest zimny to jest ok ale jak się nagrzeje to już lipa. Myslicie że to przez to?? Jak Misiek był u miechanika to on powiedizał że tyle musi być. ale na zimnym silniku jest 3/4 bagnetu a powinno być chyba tylko troszke. Zdaje sie że ten olej pod wpływem temperatury się rozszerza prawda??
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-08-2007, 16:34   

u mnie w colciaku (ta sama skrzynia co u ciebie) przy 100 mam jakies 2700-2800. Inna sprawa ze masz ciezsze autko wiec przy tej samej predkosci obroty moga byc nieco wyzsze ale nie powinny byc az tak wysokie. Przy 4000 na 4 biegu mam jakies 160-170km/h... Z olejem mam podobnie tzn jest 3/4 bagnetu ale mi caly czas skrzynia dziala poprawnie. Jedynie zmiana z 1 na 2 wiaze sie z lekkim szarpnieciem ale tak bylo od zawsze. Niestety tylko tyle moge ci powiedziec.
_________________
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2007, 20:10   

pojar napisał/a:

[ Dodano: 11-08-2007, 14:00 ]
Ha!! Oleju juest dużo za dużo w skrzyni. Jak jest zimny to jest ok ale jak się nagrzeje to już lipa. Myslicie że to przez to?? Jak Misiek był u miechanika to on powiedizał że tyle musi być. ale na zimnym silniku jest 3/4 bagnetu a powinno być chyba tylko troszke. Zdaje sie że ten olej pod wpływem temperatury się rozszerza prawda??


Oczywiście zawsze olej sie sprawdza na odpalonym silniku
neutralnym położeniu lewarka N
i po kilku minutach pracy.

Przynajmniej tak jest w większosci modeli.
 
 
pojar
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2007, 23:41   

pawela napisał/a:
u mnie w colciaku (ta sama skrzynia co u ciebie) przy 100 mam jakies 2700-2800. Inna sprawa ze masz ciezsze autko wiec przy tej samej predkosci obroty moga byc nieco wyzsze ale nie powinny byc az tak wysokie. Przy 4000 na 4 biegu mam jakies 160-170km/h... Z olejem mam podobnie tzn jest 3/4 bagnetu ale mi caly czas skrzynia dziala poprawnie. Jedynie zmiana z 1 na 2 wiaze sie z lekkim szarpnieciem ale tak bylo od zawsze. Niestety tylko tyle moge ci powiedziec.




hmmm ja nie mam 4 biegu?? Przynajmniej mam takie wrażenie bo dociągnołem go do 5000 obrotów i nic dalej tak ciągnoł
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-08-2007, 11:48   

Mitsu starsze miały 3 biegi, nowsze 3 + overdrive, później doszły 4ro biegowe INVECS II, a teraz to już nawet 5cio biegowe automaty robią INVECS III
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-08-2007, 12:42   

pojar napisał/a:
hmmm ja nie mam 4 biegu?? Przynajmniej mam takie wrażenie bo dociągnołem go do 5000 obrotów i nic dalej tak ciągnoł


a moze masz wlaczony overdrive?? Maly przycisk na drazku skrzyni. Jesli go wcisniesz na desce zapali sie 'OD OFF' i skrzynia chodzi na 3 biegach, jesli wcisciesz ponownie "OD OFF' zgasnie i masz 4 biegi. Oczywiscie jesli wogole mowimy o skrzyni Lancera CB0 i Colta CA0...
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.