[2.8 D] Rozlaczajcy sie naped |
Autor |
Wiadomość |
marco 2007
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2009, 17:54 [2.8 D] Rozlaczajcy sie naped
|
|
|
Forumowicze POMOCY!!!
Od dwóch lat jestem szczęśliwym użytkownikiem PAJERO II z SUPER SELECT>
Jeżdziłem cały czas na napędzie czterech kół i wszystko działało> W sobotę jadąc nad morze zaczął się rozłączać napęd> Objaw był taki że przedni wał się kręcił tak jakby nie miał żadnych oporów a tylny stał> Czy ktos miał podoby przypadek? Czy mozna jakoś na krótko odkęcić przedni wał i zblokować tak skrzynię redukcyjną aby podawała moc tylko na tylny wał? Dodatkowo przy załączaniu napędów było słychać dźwięk chrupania kół zębatych> Może ktoś dysponuje schematem skrzyni redukcyjnej< która rozprowadza napęd na tył lub na tył i przód> Proszę o pomoc |
_________________ marco 2007 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 30-06-2009, 18:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2009, 18:19
|
|
|
Tu masz szkic:
systemu SS
Madrych odpowiedzi nie ma przez internet. Moim zdaniem zerwales lancuch albo rozciagnales i przeskakuje w reduktorze. Ja bym tak auta nie katowal. Podjedz gdzies na wybrzezu do serwisu.
Najlepiej do Zbyszka M (602-673-905) i zdiagnozujecie. Lepiej lancuch wymienic niz caly reduktor. Chociaz roznie to bywa. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 30-06-2009, 18:36
|
|
|
ciężko powiedzieć, może przesuwka padła i ustawiła sie między przełożeniami |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2009, 18:41
|
|
|
Dokladnie ciezko powiedziec. Fakt lancuch glownie za przod odpowiada. Przesuwka jest bardziej prawdopodobna ale to teoria. Trzeba sie umowic na diagnostyke. Pewnikiem to cos ze skrzynia rozdzielcza. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
marco 2007
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-06-2009, 18:46
|
|
|
Panowie,
Dziękuję za ekspresowy kontakt. Super pomocne zdjęcie i rady. Nadmienię że jeźdzę z napędem na cztery koła tylko przez to że dwa lata temu przy poznawaniu samochodu przełączyłem dźwignie w położenie złaczonych napędów i wyłączyć już sie nie dało. Mimo że byłem z autem na ul.Spornej w Mitcarze i obok ulicy Puławskiej czyba w TTW? Każdy z Panów wychodził do mnie z założeniem że ja pewnie nie umiem pociągnąć tej dźwigni. Dźwignia stała jak wryta. I nagle po dwóch latach niedaleko Bytowa (ukłony do Forumowicza z tego pieknego miasta) napęd wyłączył sie.Objaw był takjakby dźwignia zaczynała dostawać lekkiego luzu i chciała się przesunąć do napędu na dwa koła. Potem samochód jechał jakby ślizgało się sprzęgło (mimo że to automat) a za Słupskiem rozłaczyło się na amen i drogę nad morze zakończyłem na lince.
[ Dodano: 30-06-2009, 19:03 ]
Forumowicze,
A może ktos może podpowiedzieć jak dobrać się do przesuwki. Jestem trochę mechanikowaty i chętnie spróbuję aby mieć szanse nawet dojechać do warsztatu. Na razie mogę jeździć na zasadzie latawca czyli na lince. . |
_________________ marco 2007 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 01-07-2009, 23:15
|
|
|
Cholowanie automata na lince jest troche niebezpieczne, jezeli juz to z zalaczonym silnikiem i ustawieniem na N |
|
|
|
 |
marco 2007
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-07-2009, 09:17
|
|
|
Tak holowany byłem jak pracował silnik a skrzynia była na D bo co ciekawe przedni wał się kręci ale chyba cała para idzie w gwizdek czyli w mechanizm różnicowy. |
_________________ marco 2007 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 02-07-2009, 10:58
|
|
|
na D to lepiej nie bo jakby cos czasem zatrybilo to moglby sie zrobic wiekszy problem |
|
|
|
 |
|