Podłączenie centralnego zamka do alarmu w Colcie?? |
Autor |
Wiadomość |
abbadona [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2006, 13:26 Podłączenie centralnego zamka do alarmu w Colcie??
|
|
|
Witam wszystkich.
Posiadam Colta z 96 roku model CJ1 z silnikiem 4G13 i mam mały problem z rozszyfrowaniem zasady działania fabrycznego centralnego zamka. Udało mi się zlokalizować centralke i jest to niebieskie pudełeczko, które zamontowane jest pod bezpiecznikami przy nogach kierowcy, ale dalej robota trochę stanęła. Powiedzcie mi proszę czy w Colcie zamek sterowany jest sygnałem masowym czy napięciowym. Bo z moich pomiarów wynika mi, że sterowanie sygnałami masy z alarmu nie ma jak zadziałać.
Do centralki wchodzi wtyczka z siedmiooma kablami niebiesko-czerwony (jest tam masa a przy zamykaniu pojawia sie 12V na chwile), niebiesko-czarny(jest masa a przy otwieraniu 12V na chwile), brązowo-biuały(jest tam masa a gdy otwarty 2,5V), brązowy (jest masa a gdzy zammknięty 2.5V), zielono-czarny (zawsze 12V) i niebiesko biały(zawsze 12V), jest tam tez jakiś niebieski kabel ale nie ma na nim ani masy ani napięcia.
Jeśli ktoś się oriętuje o co tutaj chodzi i wie do których przewodów podpiąć sterowanie masą z autoalarmu to proszę o pomoc.
Z góry dziękuję
Adam |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2006, 15:42
|
|
|
no z tym sterowaniem masą to przerąbane też miałem z tym problem |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
abbadona [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2006, 15:58
|
|
|
Niestety nie umiem wkleić tu tego zdjęcia. Wichura1n jeśli możesz to podaj e-mail to wyśle ci to zdjęcie. To znaczy, że powinno być sterowanie masowe? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
abbadona [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2006, 16:16
|
|
|
[ Dodano: 23-08-2006, 16:44 ]
Coś mi nie wyszło z tym zdjęciem ale chyba da się je otworzyć, a tak w ogóle to wysłałem ci je na e-mail. Tylko niestety nie ma tam kabelków w kolorach jakie podałeś:( |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 25-08-2006, 10:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kostuch [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2006, 17:08
|
|
|
Podstawowe pytanie czy centralka alarmu ma wyjście na zamki czy masz 2 centralki jedną od alarmu a 2 od centralnego. Bo wtedy jest inne podłączanie. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-08-2006, 17:13
|
|
|
Powinny być te dwa. Podłącz kabel + miernika gdzieś do +12V, drugi do jednego z tych kabli sterujących i zamykaj/otwieraj drzwi od środka powinny się pokazać wyraźne impulsy na mierniku.
[ Dodano: 23-08-2006, 17:18 ]
kostuch napisał/a: | Podstawowe pytanie czy centralka alarmu ma wyjście na zamki czy masz 2 centralki jedną od alarmu a 2 od centralnego. Bo wtedy jest inne podłączanie. |
O czym ty mówisz? przecież napisał że nie ma alarmu i dopiero chce podpiąć sterowanie. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
abbadona [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2006, 17:19
|
|
|
na tym niebiesko białym kabli kolo zielon-białego jest stale 12V
[ Dodano: 23-08-2006, 17:23 ]
czyli teoretycznie podając mase do tych niebieskich kabli zamki powinny sie zamykac i otwierać? Ale skoro na jednym z nich jest 12V to podajac mase zrobimy zwarcie czy zle mowie? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-08-2006, 17:25
|
|
|
Dobrze mówisz, to znaczy że pozmieniali sprawdź wszystkie po kolei w sposób który podałem. Pamiętaj + podłącz w miejscu, w którym jesteś pewień że jest +12V. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
abbadona [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2006, 17:32
|
|
|
pomierzyłem te dwa niebieskie tak jak mowiles. Przykladajac do tego co jest na nim 12v wiadomo najpierw bylo 0 na mierniku zamykajac i otwierajac pojawialy sie impulsy rzedu 0,3v wiec kiepsko a przykladajac do tego drugiego niebieskiego najpierw twz bylo zero bo masy tam nie ma a jak zamykalem i otwieralem pojawialy sie impulsy napieciowe rzedu 0,4v wiec tez cos male |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-08-2006, 17:37
|
|
|
Dlatego takie małe bo miernik nie nadąża wyświetlić. Podłącz teraz jakiś kabel z bezpiecznikiem do masy, a z drugiej strony dotykaj tych styków na których było widać zmiany. Bezpiecznik na kablu dla bezpieczeństwa. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
abbadona [Usunięty]
|
Wysłany: 23-08-2006, 17:45
|
|
|
pomierzylem kolejne kabelki
na niebiesko-czerwonym spada z 12v do zera przy zamykaniu a na niebiesko-czarnym spada przy otwieraniu ale to sa spadki chwilowe potem wraca
na brazowym jest stale 12 gdy otwarte a na brazowo-białym jest 12 gdy zamknięte
[ Dodano: 23-08-2006, 17:48 ]
a ten bezpiecznik jakiej wartosci proponujesz? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
|