Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd 4g93-problem
Autor Wiadomość
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 02-07-2009, 18:01   Rozrząd 4g93-problem

Witam Was. Znów potrzebuję waszej pomocy być może dla niektórych w błachej sprawie ale...

Silnik mam jak w temacie (jedno koło paska rozrządu, w głowicy 2 wałki). Interesuje mnie jak dokręcić prawidłowo koło pasowe na wale-poluzowało się po 7000 km od zmiany rozrządu. Gdzie mogę zablokować wał? Może użyć pneumatyka na najsłabszym sprzęgle, ale i tak jakoś wypadało by to zablokować. O kleju do gwintów oczywiście wiem i pamiętam.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-07-2009, 18:13   

Najprościej zblokujesz koło zamachowe. Odkręcasz osłonę od skrzyni i od bloku i dostajesz dostęp do wieńca. Wkładasz między zęby odpowiednio duży płaski śrubokręt, który zapierasz o blok i 190 Nm dynamometrem dociągasz.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kornik__ 
Nowy Forumowicz

Auto: e57a '94 reanimacja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2008
Posty: 20
Skąd: Szczytna
Wysłany: 02-07-2009, 18:27   

kluczem dynamometrycznym. dane co do kąta i siły są w auto dacie lub innych książkach/programach warsztatowych. jedyne co mogę powiedzieć to, to że siła jaką należy ustawić na kluczu to 177-186Nm nie jestem pewien ale zdaje mi się, że kąt 90st, ale głowy nie dam sobie uciąć. zainstaluję info-tech'a i napiszę. pneumatem nie polecam dokręcać śrub przy silniku.
_________________
if it happened it must be possible

Galant JMBSNE57ARZ000926 reanimacja
Megane Coach dzieki Bogu juz poszedl
Colt CA1A '92 oddany w dobre rece
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-07-2009, 19:37   

dzięki chłopaki za szybkie info.
Jutro podjadę do kumpla na kanał i wezmę loctaite'a (mam chyba 270 i 620 ) i klucz dynamometryczny z pracy.
Kurde nie widziałem tam nigdzie tej osłony, ale z powodu braku kanału i potrzeby jej szukania mogłem nie zauważyć :oops:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-07-2009, 07:38   

Nie wklejaj tej śruby!!!!!!! Potem żadną siłą jej nie odkręcisz.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11188
Skąd: Radomsko
Wysłany: 03-07-2009, 16:42   

Bartek napisał/a:
Wkładasz między zęby odpowiednio duży płaski śrubokręt, który zapierasz o blok i 190 Nm dynamometrem dociągasz.....


Często się zdarza,że w kole zamachowym są porobione gwinty.
Wystarczy kawałek płaskownika z dwoma otworami,i przykręcamy
do koła,i do obudowy skrzyni.
Nie ma siły co by się to zerwało.
Ale niestety nie wiem,czy galant posiada owe otwory :roll:
_________________

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 03-07-2009, 16:48   

Manual nie ma - automat ma ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-07-2009, 19:08   

Już załatwione, trochę się naszukałem tej blachy-jest pod 2 wspornikami (nie wiadomo co one trzymają :lol: ).
Dokręciliśmy tak jak radził Bartek na 190 Nm bez kleju. Mam nadzieję że będzie ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.