Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika 4G13
Autor Wiadomość
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 01-07-2009, 10:54   Remont silnika 4G13

Witam.
Mam pytanie dotyczące silnika Colta 1,3 '98 (4G13). Silnik żłopie olej jak smok. Właściwie od zawsze brał olej ale ostatnimi czasy jazda nim przestaje być opłacalna - około 2 litry na 1,5-2 tyś. km. Już jakiś czas temu zrobiłem kompletny remont "góry" silnika i nic nie pomogło. W związku z tym pytanie - co jeszcze może być przyczyną? Przypuszczam że ostatnią deską ratunku są pierścienie. Czy w tym silniku są robione nadwymiary? Bo słyszałem opinie że nie i że wymienia się kompletami wraz z cylindrami i zawsze na nominały. Czy to prawda? Dodatkowo czy jest KONIECZNOŚĆ wymiany panewek i szlif wału? Czy można złożyć na starych oczywiście zakładając je w te same miejsca?
Proszę fachowców w temacie o pomoc.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-07-2009, 11:33   

Robiłem u siebie remont bo mój Colt też spijał olej. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą, pierścienie, uszczelniacze na zaworach. Nie wymieniałem panewek ani wał nie był po szlifie. Jedyne co to głowica poszła do zabielenia i to wystarczyło. Colt już od roku nie pali oleju od wymiany do wymiany. Tobie radził bym jeszcze wymianę rozrządu, jeśli nie całości to pasek obowiązkowo. Koszt w jakim się zamknąłem to niecały 1k zł tyle, że ja miałem robotę prawie darmo bo dużo robiłem sam a pomagał mi kuzyn mechanik i jemy trochę odpaliłem.

Przeczytaj PW.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 01-07-2009, 12:03   

Tak jak napisałem - "góra" czyli głowica była już robiona wcześniej i nic to nie dało. Rozrząd też już wymieniałem choć do zjadania oleju ma się on nijak :(
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-07-2009, 12:20   

Góra znaczy co? Uszczelniacze na zaworach i w sumie nic więcej. Zawory tez wymieniałeś? Jeśli rozrząd wymieniałeś to przynajmniej pasek przy remoncie zmień. To 30zł a paski mają to do siebie, że nie lubią być zakładane i zdejmowane.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 01-07-2009, 12:25   

Dokładnie - uszczelniacze + planowanie głowicy + czyszczenie i docieranie zaworów. Rozrząd - pasek i napinacz wymienione. Ja też znam się trochę na silnikach :)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-07-2009, 11:47   

Czy silnik nie był przypadkiem przegrzany? Kopci bardzo? Kopci cały czas, czy w określonych okolicznościach?
Jeśli nie ma nigdzie wycieków... co proponuję dobrze sprawdzić. Uszczelniacze od strony rozrządu i na łączeniu ze skrzynią biegów. Jeśli jest sucho to jedyna możliwość to właśnie pierścienie.

Może być tak, że przegrzały się i stanęły, przez co nie zbierają już oleju. Proponuję profilaktycznie pomiar kompresji na sucho i z próbą olejową. Potem pozostanie decyzja co dalej. Oczywiście najlepsze rozwiązanie to nowe tłoki z pierścieniami i szlif, ale jeśli gładzie cylindrów są ok, a pewnie są bo to Japończyk, to może wystarczyć wymiana pierścieni na jakieś japońskie dobrej jakości.
W moim lancerze miałem podobnie, kopcił olej jak nałogowiec. Przegrzany był ze 3 razy... przez problemy z chłodzeniem. Po 250tys na gładzi cylindrów praktycznie zerowe progi. tłoki siedziały sztywno, a pierścienie olejowe się zapiekły.
Tamten silnik już nie doczekał się naprawy bo tak pił olej, że nie nadążałem dolewać i zatarłem zimą wał...

Wymiana panewek i szlif wału nie jest konieczna. Po remoncie zalej go dobrym olejem, conajmniej półsyntetykiem i będzie ok.
 
 
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 03-07-2009, 12:31   

Silnik przegrzany nie był. Co do kopcenia to czasem kopci na zimnym silniku zaraz po odpaleniu i czasem aż się wstępnie nagrzeje.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-07-2009, 12:42   

Czy jak zrobiłeś górę to zużycie oleju się zmieniło? Zrób pomiar kompresji tak jak pisałem.
 
 
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 03-07-2009, 12:58   

Nie, zużycie oleju pozostało na tym samym poziomie. Zobaczę jaka jest kompresja.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 03-07-2009, 13:00   

scotch99, a uszczelniacze założone są dobre :?: Pytam, bo ktoś już na forum pisał, że mechanik się pomylil i chyba od opla wrzucił uszczelniacze zaworowe i pił dalej olej.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-07-2009, 13:02   

No właśnie pytam, o te zmiany zużycia oleju. Bo napisałeś że kopic z rana i potem jak się rozgrzeje, Przy zużytych uszczelniaczach jest właśnie objaw że kopci rano, bo lej spływa po zaworach, a potem po odpaleniu po krótkim postoju. Jak są padnięte pierścienie to kopci praktycznie cały czas. A masz pewność że te uszczelniacze były w ogóle zmienione?
 
 
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 03-07-2009, 13:15   

Własnoręcznie robiłem remont głowicy (no oprócz planowania). I kupione uszczelniacze były dobrej jakości.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-07-2009, 13:17   

No to pozostają pierścienie...
 
 
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 03-07-2009, 13:23   

No cóż... trzeba będzie zakasać rękawy i wziąć się za wymianę pierścieni modląc się żeby po drodze coś innego nie "wyskoczyło". A przy okazji wymienię uszczelniacze na wale korbowym.
Ale to wszystko dopiero po kupnie drugiego autka (żeby było czym do pracy jeździć :) )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.