Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Prawdopodobnie padlo sprzeglo - jakie kupic?
Autor Wiadomość
mead 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 198
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-06-2009, 21:18   [CA4A 1.6] Prawdopodobnie padlo sprzeglo - jakie kupic?

Witam. Dzisiaj moj misiu po tym ja go wczoraj chwalilem postanowil zrobic mi niespodzianke i sie zepsuc. Objaw jest taki ze samochod nie reaguje w zaden sposob na wcisniecie sprzegla. Przy hamowaniu dalej sie delikatnie toczy i spadaja obroty, jak sie zatrxzymam to gasnie a jak probuje wrzucic jakis bieg to musze sie ostro naszarpac z drazkiem. Na pierwszy rzut przycodzi mi na mysl sprzeglo. I tu pojawia sie moje pytanie bo widzialem kilka postow, rozne firmy ludzie chwala ale ... no wlasnie jest Ale. W ofercie IC jest kilka roznych firm i dwa rodzaje polecanego przez wielu sprzegla Valeo. Roznia sie od siebie dosc sporo cena. Dodatkowo w przypadku Valeo roznia sie tez srednica. Moze mi ktos doradzic jakie kupic i o co chodzi z tymi Valeo? Do wyboru mam: 4MAX, ASCO, HERTH+BUSS JAKOPARTS, JC, LUK, SACHS, VALEO.

W przypadku Valeo roznice to prawie 300 zl w cenie i:
Część nowa:
Średnica 1 [mm]: 200
wersja: CP
Średnica 2 [mm]: 200
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 20x(_)x22,4
Kod silnika: 4G92
Typ skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna
typ skrzyni biegów: F5M22

Część nowa:
Średnica 1 [mm]: 215
wersja: CP
Średnica 2 [mm]: 215
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 20x(_)x22,4
Kod silnika: 4G92
Typ skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna
typ skrzyni biegów: W5M31
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-06-2009, 21:28   

Wysprzęglik padł albo pompka sprzęgła. Albo płynu za mało i się zapowietrzyło.
W najgorszym wypadku posypały się tłumiki drgań w tarczy sprzęgła i blokują docisk.
Objawy nie pasują na pewno do zużytej tarczy
 
 
mead 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 198
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-06-2009, 21:40   

a ktory zbiorniczek odpowiada za sprzeglo? Bo mam obok siebie dwa ktore mi do tego pasuja i nie bardzo jestem w stanie stwierdzic ktory to ten wlasciwy. Jeden ma mala srednica i jest na nim napisane tylko "namco" i cos jeszcze a drugi jest dosc spory i na nim rowniez jest namco i cos o dot4. Logicznie wydaje mi sie ze ten wiekszy z dot4 odpowiada za hamulce. Dobrze mysle?
_________________

Jaszczurka - 07.2008 - 08.2011
Lancer - 07.2011 - ...
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-06-2009, 23:13   

Dobrze myślisz, mały to sprzęgło.

Ja myślałem że mi pada skrzynia biegów, jak pojechałem do kilku mechaników to najchętniej wymieniali by synchronizatory, skrzynie itd. A okazało się że wystarczy wlać płynu.

Są dwa zbiorniczki (wprawdzie mam CA0 1.6) ale sądze że to jest to samo) obydwa powinny być z białymi kapslami. Jeden większy na którym pisze coś o DOT3 I DOT 4 drugi zaraz obok mniejszy. Sprawdź poziom w mniejszym, jeśli brakuje to wlej DOT 4. Zapewne też trzeba odpowierzyć.

Nawet jeśli płyn będzie to i tak sugerował bym przed wymianą sprzęgła sprawdzić czy pompa działa jak należy.
Zeby dojechać do serwisu spróbuj popompować sprzęgłem, mi to pomagało na parę kilometrów.
 
 
 
mead 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 198
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-06-2009, 00:41   

wymienilem plyn (faktycznie bylo go malo), odpowietrzylem (co by swiadczylo ze pompa dziala bo plul przy ruszaniu pedalem sprzegla) i niestety to nic nie pomoglo. tttwm, rowniez mam CA0 1.6
_________________

Jaszczurka - 07.2008 - 08.2011
Lancer - 07.2011 - ...
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 29-06-2009, 01:28   

Panowie na czym polega róznica pomiedzy sprzegłem z 4x4 a zwykłym. Wyglada napewno inaczej.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-06-2009, 05:57   

mead napisał/a:
wymienilem plyn (faktycznie bylo go malo), odpowietrzylem (co by swiadczylo ze pompa dziala bo plul przy ruszaniu pedalem sprzegla) i niestety to nic nie pomoglo. tttwm, rowniez mam CA0 1.6


No to przykro mi na tym moja wiedza się kończy. Życzę powodzenia w dalszym usuwaniu usterki.
 
 
 
mead 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 198
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 01-07-2009, 17:09   

no i niestety sprzeglo do wymiany, jak dobrze zrozumialem mechanika to pekl tlumik drgan czy os w tym stylu. Same tarcza jeszcze w dobrym stanie byla. btw tak przy okazji zapytam, 400zl za sama wymiane (czesci moje) to wysoka cena czy raczej normalna?
_________________

Jaszczurka - 07.2008 - 08.2011
Lancer - 07.2011 - ...
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 01-07-2009, 21:15   

Ja myślę, że 200 do 300 zł to normalna cena :)
400 to troszku przydużo. Przynajmniej w/g mnie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-07-2009, 22:47   

Maretzky85 napisał/a:
400 to troszku przydużo. Przynajmniej w/g mnie.
Wg mnie również.
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 01-07-2009, 22:53   

4MAX- droższy zamienik JC -nie polecam.
ASCO-nie znam nie wypowiadam się.
HERT+BUSS-jak wyżej.
JAKOPARTS-jak wyżej.
JC-odpada typowy tani zamienik nie warty oceny.
LUK-polecam bardzo dobre sprzęgła(pierwszy montaż)
SACHS-polecam tak jak Luk.
VALEO-też polecam (pierwszy montaż )

A co do ceny robocizny to myślę że 200pln to max plus części około (kompletne sprzęgło,docisk tarcza łozysko) to 300pln.
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-07-2009, 00:13   

A mnie się wydawało, że Aisin był na pierwszy montaż. Ewentualnie polecany jest też daikin/exedy, ale jest droższy. Ja bym Aisina zakładał jeśli nie byłoby Daikina.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 02-07-2009, 01:34   

Maretzky85 napisał/a:
A mnie się wydawało, że Aisin był na pierwszy montaż

bo tak jest...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
mead 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.6 '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 198
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 02-07-2009, 06:33   

zamowilem aisina w IC, koszt kompletnego przy naszej znizce to 410zl + 400 robocizna
_________________

Jaszczurka - 07.2008 - 08.2011
Lancer - 07.2011 - ...
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2009, 09:33   

Mysle ze 400zl za robocizne to duzo. Ode mnie chcieli 300zl to sobie sam wymienilem :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.