[CA4A 1.6] Prawdopodobnie padlo sprzeglo - jakie kupic? |
Autor |
Wiadomość |
mead
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 198 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-06-2009, 21:18 [CA4A 1.6] Prawdopodobnie padlo sprzeglo - jakie kupic?
|
|
|
Witam. Dzisiaj moj misiu po tym ja go wczoraj chwalilem postanowil zrobic mi niespodzianke i sie zepsuc. Objaw jest taki ze samochod nie reaguje w zaden sposob na wcisniecie sprzegla. Przy hamowaniu dalej sie delikatnie toczy i spadaja obroty, jak sie zatrxzymam to gasnie a jak probuje wrzucic jakis bieg to musze sie ostro naszarpac z drazkiem. Na pierwszy rzut przycodzi mi na mysl sprzeglo. I tu pojawia sie moje pytanie bo widzialem kilka postow, rozne firmy ludzie chwala ale ... no wlasnie jest Ale. W ofercie IC jest kilka roznych firm i dwa rodzaje polecanego przez wielu sprzegla Valeo. Roznia sie od siebie dosc sporo cena. Dodatkowo w przypadku Valeo roznia sie tez srednica. Moze mi ktos doradzic jakie kupic i o co chodzi z tymi Valeo? Do wyboru mam: 4MAX, ASCO, HERTH+BUSS JAKOPARTS, JC, LUK, SACHS, VALEO.
W przypadku Valeo roznice to prawie 300 zl w cenie i:
Część nowa:
Średnica 1 [mm]: 200
wersja: CP
Średnica 2 [mm]: 200
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 20x(_)x22,4
Kod silnika: 4G92
Typ skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna
typ skrzyni biegów: F5M22
Część nowa:
Średnica 1 [mm]: 215
wersja: CP
Średnica 2 [mm]: 215
Ilość zębów: 20
Profil piasty: 20x(_)x22,4
Kod silnika: 4G92
Typ skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna
typ skrzyni biegów: W5M31 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-06-2009, 21:28
|
|
|
Wysprzęglik padł albo pompka sprzęgła. Albo płynu za mało i się zapowietrzyło.
W najgorszym wypadku posypały się tłumiki drgań w tarczy sprzęgła i blokują docisk.
Objawy nie pasują na pewno do zużytej tarczy |
|
|
|
 |
mead
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 198 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-06-2009, 21:40
|
|
|
a ktory zbiorniczek odpowiada za sprzeglo? Bo mam obok siebie dwa ktore mi do tego pasuja i nie bardzo jestem w stanie stwierdzic ktory to ten wlasciwy. Jeden ma mala srednica i jest na nim napisane tylko "namco" i cos jeszcze a drugi jest dosc spory i na nim rowniez jest namco i cos o dot4. Logicznie wydaje mi sie ze ten wiekszy z dot4 odpowiada za hamulce. Dobrze mysle? |
_________________
Jaszczurka - 07.2008 - 08.2011
Lancer - 07.2011 - ... |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-06-2009, 23:13
|
|
|
Dobrze myślisz, mały to sprzęgło.
Ja myślałem że mi pada skrzynia biegów, jak pojechałem do kilku mechaników to najchętniej wymieniali by synchronizatory, skrzynie itd. A okazało się że wystarczy wlać płynu.
Są dwa zbiorniczki (wprawdzie mam CA0 1.6) ale sądze że to jest to samo) obydwa powinny być z białymi kapslami. Jeden większy na którym pisze coś o DOT3 I DOT 4 drugi zaraz obok mniejszy. Sprawdź poziom w mniejszym, jeśli brakuje to wlej DOT 4. Zapewne też trzeba odpowierzyć.
Nawet jeśli płyn będzie to i tak sugerował bym przed wymianą sprzęgła sprawdzić czy pompa działa jak należy.
Zeby dojechać do serwisu spróbuj popompować sprzęgłem, mi to pomagało na parę kilometrów. |
|
|
|
 |
mead
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 198 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 29-06-2009, 00:41
|
|
|
wymienilem plyn (faktycznie bylo go malo), odpowietrzylem (co by swiadczylo ze pompa dziala bo plul przy ruszaniu pedalem sprzegla) i niestety to nic nie pomoglo. tttwm, rowniez mam CA0 1.6 |
_________________
Jaszczurka - 07.2008 - 08.2011
Lancer - 07.2011 - ... |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 29-06-2009, 01:28
|
|
|
Panowie na czym polega róznica pomiedzy sprzegłem z 4x4 a zwykłym. Wyglada napewno inaczej. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-06-2009, 05:57
|
|
|
mead napisał/a: | wymienilem plyn (faktycznie bylo go malo), odpowietrzylem (co by swiadczylo ze pompa dziala bo plul przy ruszaniu pedalem sprzegla) i niestety to nic nie pomoglo. tttwm, rowniez mam CA0 1.6 |
No to przykro mi na tym moja wiedza się kończy. Życzę powodzenia w dalszym usuwaniu usterki. |
|
|
|
 |
mead
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 198 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-07-2009, 17:09
|
|
|
no i niestety sprzeglo do wymiany, jak dobrze zrozumialem mechanika to pekl tlumik drgan czy os w tym stylu. Same tarcza jeszcze w dobrym stanie byla. btw tak przy okazji zapytam, 400zl za sama wymiane (czesci moje) to wysoka cena czy raczej normalna? |
_________________
Jaszczurka - 07.2008 - 08.2011
Lancer - 07.2011 - ... |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-07-2009, 21:15
|
|
|
Ja myślę, że 200 do 300 zł to normalna cena
400 to troszku przydużo. Przynajmniej w/g mnie. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-07-2009, 22:47
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | 400 to troszku przydużo. Przynajmniej w/g mnie. | Wg mnie również. |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 01-07-2009, 22:53
|
|
|
4MAX- droższy zamienik JC -nie polecam.
ASCO-nie znam nie wypowiadam się.
HERT+BUSS-jak wyżej.
JAKOPARTS-jak wyżej.
JC-odpada typowy tani zamienik nie warty oceny.
LUK-polecam bardzo dobre sprzęgła(pierwszy montaż)
SACHS-polecam tak jak Luk.
VALEO-też polecam (pierwszy montaż )
A co do ceny robocizny to myślę że 200pln to max plus części około (kompletne sprzęgło,docisk tarcza łozysko) to 300pln. |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-07-2009, 00:13
|
|
|
A mnie się wydawało, że Aisin był na pierwszy montaż. Ewentualnie polecany jest też daikin/exedy, ale jest droższy. Ja bym Aisina zakładał jeśli nie byłoby Daikina. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 02-07-2009, 01:34
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | A mnie się wydawało, że Aisin był na pierwszy montaż |
bo tak jest... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
mead
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 198 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-07-2009, 06:33
|
|
|
zamowilem aisina w IC, koszt kompletnego przy naszej znizce to 410zl + 400 robocizna |
_________________
Jaszczurka - 07.2008 - 08.2011
Lancer - 07.2011 - ... |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2009, 09:33
|
|
|
Mysle ze 400zl za robocizne to duzo. Ode mnie chcieli 300zl to sobie sam wymienilem |
|
|
|
 |
|