 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wysokie spalanie i brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 07-12-2008, 21:21 Wysokie spalanie i brak mocy
|
|
|
Witam wszystkich!
Niedawno kupiłem samochód i niestety już mam z nim pewien problem :-/ (chociaż nie powiem, że się tego nie spodziewałem:-)). Sprawa wygląda w skrócie tak, że pali jak smok, a idzie jak wół, co prawda nie mam porównania do tego, jak powinno być normalnie, ale nawet Polo mojej dziewczyny się lepiej zbiera, więc chyba jednak coś jest nie tak. W związku z tym będę wdzięczny za jakąkolwiek sugestie co do tego, czym może to być spowodowane (domyślam się, że miliardem rzeczy, ale chciałbym wiedzieć od czego zacząć i w jakiej kolejności zabrać się za wymianę elementów/naprawy). Byłoby też super, gdyby ktoś z Warszawy albo okolic z takim samochodem, podzielił się ze mną jakimś kontaktem albo czymś w tym rodzaju, bo naprawdę martwię się, że sam tego nie ogarnę - niestety nie jestem w tej działce specjalistą :-/ a zależy mi na tym, żeby doprowadzić ten samochód do stanu używalności.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Sz@kal
Forumowicz Młody Mitsumaniak ;)

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 380 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 08-12-2008, 10:20
|
|
|
NIe jestem z Wawy i nie mam 3kGT ale z dolegliwosci jakie opisujesz obstawiam sonde lambda do wymiany |
|
|
|
 |
Bogdan9999
Forumowicz
Auto: Probe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 40 Skąd: Przasnysz
|
Wysłany: 08-12-2008, 15:50
|
|
|
A moze nawet 2 sondy masz do wymiany. |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 09-12-2008, 00:21
|
|
|
Jak juz mowilem, nie jestem ekspertem, wiec nie wiem, czy to ma cos do rzeczy, ale podlaczylem samochod do analizatora spalin na stacji diagnostycznej i parametr Lambda wynosil prawie idealnie jeden, dodatkowo mechanik stwierdzil, ze sklad jest bardzo dobry... |
|
|
|
 |
pavulon
Mitsumaniak

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 93 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 09-12-2008, 16:43
|
|
|
kolego na początek ile tobie pali bo może pali w normie . tak serio to sprawdz filtr powietrza zapchany filtr odcina dopływ tlenu a auto nadrabia to paliwem a mocy ubywa. Co do sondy jest to główna przyczyna nadmiernego spalania podłączenie pod komputer powinno pokazać czy sonda jest w stanie idealnym. Inna przyczyna może byc przestawiony zapłon ale to pewnie nie ma miejsca bo sterowany jest elektronicznie. A czy zapala sie tobie kontrolka silnika "chek engin" pomysle jeszcze jak możesz opisz inne objawy czy obroty sa w porzadku czy dymi i itd. |
_________________
 Sprzedam pajero 3.2 DID 2002r. |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 10-12-2008, 00:16
|
|
|
Pali tak ze 23 (juz nie mowie o tym, ze na poczatek, totalnie sie podlamalem, jak to przeliczalem, poki sie nie skapnalem, ze mimo tego, ze szafa jest w km/h, to licznik odleglosci mam w milach, wiec spalanie sobie wyliczylem tak z 1,7 raza za duze), co chyba jednak mimo wszystko nie jest norma (wersja 225 HP bez turbin). Wlasnie z odlaczylem filtr powietrza totalnie, bo z jakichs powodow byl na koncu za przeplywomierzem zredukowany przekroj przelotu i na to zalozony jakis kurduplasty stozek caly popekany i wepchniety zamiast z boku, jak fabrycznie, to do dolu miedzy elementy silnika(?). Jak jechalem bez tego syfu, to zbiera sie duzo lepiej, chociaz nie wydaje mi sie, zeby to bylo juz to (chociaz ciezko mi to porownywac, bo nie wiem, jak takie auto powinno smigac, ale mimo wszystko nie wyglada mi to na 225 HP) Teraz jezdze w ogole bez filtru, chociaz nie wiem, czy to dobry pomysl, to chcialem przejechac kilka kilometrow, zeby sprawdzic srednie spalanie i zobaczyc, czy to jest to, czy jeszcze nie. Jezeli chodzi o sonde lambda - czy to, ze parametr lambda jest w porzadku nie sugeruje, ze sonda tez jest ok? (pytam, bo nie wiem). Kontrolka sie nie zapala, tzn. zapala sie oczywiscie przy rozruchu, ale gasnie, samochod nie dymi jakos szczegolnie i obroty tez wydaja sie raczej w porzadku (mam na mysli to, ze nie skacza jakos itp., na luzie jest kolo 1400, moze troche duzo, ale watpie, zeby to byla przyczyna wysokiego spalania) |
|
|
|
 |
pavulon
Mitsumaniak

Auto: Pajero III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 93 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 10-12-2008, 17:07
|
|
|
kolego obroty powinny byc w granicy 600-700 obr 1400 to ja mam na ssaniu. czy czasem twoje gto nie chodzi na ssaniu cały czas? hmmm |
_________________
 Sprzedam pajero 3.2 DID 2002r. |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 10-12-2008, 17:37
|
|
|
Szczerze mowiac, to nie wiem |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 13-12-2008, 12:32
|
|
|
Zgodze sie z poprzednikiem.U mnie tez auto ma 1400obr na ssaniu i pozniej spada na okolo 800obr.Moze masz walniety czujnik temperatury od ECU i dlatego ci nie wylacza ssania,bo mysli ze auto jest nadal zimne.Ja zaczolbym od sprawdzenia tego czujnika.W manualu jest napisane jakie wartosci powinien miec w stosunku do temperatury.Ale najlepiej i najlatwiej jest podlaczyc auto pod komputer,to wtedu wszystko bedzie jasne,przymajmniej powinno.A jezeli nie wiesz jak to sprawdzic,to mozesz odlaczyc ten czujnik wogole i wtedy komp powinien wywalic blad i automatycznie wylaczyc ssanie po 3 min(przymajmniej tak slyszalem).Wtedy moze obroty sie zmienia i bedzie wiadomo co jest nie tak. |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 09-01-2009, 23:18
|
|
|
Przede wszystkim chcialem podziekowac wszystkim za pomoc. Sprawa zostala rozwiazana, po wymianie rozrzadu, zmianie filtra z jakiegos stozkowego szajsu z redukcja na oryginalny i ulozeniu go po lewej stronie komory silnika na gorze tak, jak byc powinien (byl wepchniety gdzies pod silnik) i zespawaniu wydechu (okazalo sie, ze byl caly popekany) auto pali okolo 15tu, przyspiesza rownomiernie i ma kopa. Odnosnie wysokich obrotow, to sprawa moze byc prostsza niz sie wydaje, okazalo sie, ze sa zalozone jakies idiotyczne zegary (chyba od VR4) i sa zupelnie zle wyskalowane, wiec nie ma co sie sugerowac wskazaniami, wiec tak na prawde, to nie wiem, jakie samochod ma obroty.
Jeszcze raz dzieki!
[ Dodano: 12-02-2009, 13:04 ]
Dobra Panowie, zwracam honor.. Po dłuższej jeździe okazało się, że spalanie unormowało się na jakichś dwudziestu litrach... Podczas wymiany uszczelki kolektor - portki okazały się dwie rzeczy:
1. W wydechu była wspawana jakaś przejściówka w miejscu, gdzie właśnie wchodziła sonda lambda, która zmieniała średnicę wydechu 60-50-60, a spaw, jakim to było wsadzone miał nasrane ze 2 cm metalu dookoła..
2. Kiedy mechanik chciał odłączyć sondę okazało się, że kabel od niej wypadł z podwozia, sonda w ogóle nie była podłączona..
Abstrahując od tego co za matoł tak potraktował ten samochód mam pytanie, w manualu na 200 stronie wyczytałem, że sonda lambda zapodaje napięcie do ECU, 0V kiedy mieszanka jest zbyt uboga, 1V kiedy jest zbyt bogata. Jak myślicie, czy kiedy sonda jest odłączona (czytaj zapodaje 0V ciągle), to może być przyczyną wysokiego spalania (ECU "myśli", że mieszanka jest ciągle zbyt uboga)? Dla mnie to brzmi logicznie..
[ Dodano: 12-02-2009, 13:07 ]
A i jeszcze jedno, na pewno są dwie sondy lambda? Próbowałem znaleźć drugą z mechanikiem, ale wydaje się, że jest jedna (model SL). Jeżeli jest druga, to w którym miejscu? |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-02-2009, 18:41
|
|
|
A proszę bardzo
[ Dodano: 12-02-2009, 22:01 ]
Dla niezorientowanych, Daro prosił o podbicie tematu |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 13-02-2009, 11:16
|
|
|
Wedlug mnie spalanie rzedu 20 litrow to troche duzo.Ja mam VR4 i jak jezdze po Polsce to wychodzi mi okolo 12 a w trasie 10,5 i nie koniecznie wolno przyspieszam,oczywiscie nie cisne na max ,bo wiadomo ile wtedy potrafi.
Powinienes miec dwie sondy,nie mam pewnosci gdzie sa w wolnossaku ,ale patrzac na VR4 to powinny byc odrazu za kolektorami wydechowymi.A i jezeli masz odlaczona sonde to ECU wcale nie mysli ze jest napiecie 0v,tylko wchodzi w tryb awaryjny(brak sygnalu) i wtedy jest podawane duzo wiecej paliwa.A jedna wtyczke od sondy masz na srodku listwy wtryskowej(Srodek czarnego plastika gdzie ida kable do wtryskow) z gory silnika ,bardzo widoczna, a druga wtyczka powinna byc nad sprezarka klimy(niedaleko korka wlewu oleju).Obydwie wtyczki sa 4 pinowe.
Tak wiec szukaj tych sond bo musza byc i wydaje mi sie ze spalanie spadnie o kilka ladnych litrow.Moze jakis magik cos kombinowal i dlatego ich brak. |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 13-02-2009, 15:00
|
|
|
A jest różnica pomiędzy brakiem sygnału a 0V jakaś? Odnośnie tych sond, to pogrzebałem w manualu i wydaje mi się, że w SL jest jeden, a w turbo 2 (np. strona 143 obrazki E) albo porównanie str 200 (non-turbo) ze str 204 (turbo)), ale poprawcie mnie jeżeli się mylę. Sondę będę podłączał razem z innym magikiem w środę, zobaczymy, co to zmieni (mam nadzieję, że dużo, bo jak nie, to przesiadam się do tramwaju ) |
|
|
|
 |
udi
Forumowicz

Auto: GTO MR mk3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 233 Skąd: Lututow/Luxemburg
|
Wysłany: 13-02-2009, 22:13
|
|
|
Faktycznie z manuala wynika ze jest jedna i powinna byc prawdopodobnie za trojnikiem laczacym wydech z dwoch kolektorow,a przed katem(tam ja masz?).
Tak jest roznica pomiedzy odlaczeniem sondy(ECU wchodzi w tryb awaryjny), a sygnalem 0v.Powiem Ci ze jak odlaczylem sonde w Kadecie 1.8 to spalanie zwiekszylo sie o 2 litry(jazda w trasie),to pomysl o ile sie zwieksza w jednosce 3 litrowej.Wymiana sondy powinna zalatwic sprawe wysokiego spalania. I wtedy zegnaj tranwaju |
_________________ GTO MR-niebieskie
Blow off HKS,Turbo Timer HKS,filter powietrza HKS twin mushroom,zmodyfikowany downpipe 2w1,calkowity wydech ZESS,zawiecha gwint Tein SuperStreet,magnacor KV85,,polerowany Y-pipe,bixenon,Wallbro 255,regulator paliwa,MBC i 0,95 bara,NGK Iridium,
 |
|
|
|
 |
Daro
Mitsumaniak

Auto: Carisma I
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 208 Skąd: Stara Miłosna
|
Wysłany: 14-02-2009, 00:16
|
|
|
No mam wspawaną w rurę od wydechu gdzieś za kolektorem wydechowym, więc chyba tam, gdzie mówisz. W środę będzie robione, dam znać, jaki efekt
[ Dodano: 14-02-2009, 14:12 ]
Kurde gadałem z jakimś koleżką z allegro i mówi, że ma 2 w SLu (285hp ??), sam już nie wiem, czy to możliwe w ogóle?? Z SMa wynika, że chyba nie.. |
|
|
|
 |
|
|