Remont silnika 4G13 |
Autor |
Wiadomość |
scotch99
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 01-07-2009, 15:27 Remont silnika 4G13
|
|
|
Witam.
Mam pytanie dotyczące silnika Colta 1,3 '98 (4G13). Silnik żłopie olej jak smok. Właściwie od zawsze brał olej ale ostatnimi czasy jazda nim przestaje być opłacalna - około 2 litry na 1,5-2 tyś. km. Już jakiś czas temu zrobiłem kompletny remont "góry" silnika i nic nie pomogło. W związku z tym pytanie - co jeszcze może być przyczyną? Przypuszczam że ostatnią deską ratunku są pierścienie. Czy w tym silniku są robione nadwymiary? Bo słyszałem opinie że nie i że wymienia się kompletami wraz z cylindrami i zawsze na nominały. Czy to prawda? Dodatkowo czy jest KONIECZNOŚĆ wymiany panewek i szlif wału? Czy można złożyć na starych oczywiście zakładając je w te same miejsca?
Proszę fachowców w temacie o pomoc. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-07-2009, 15:36
|
|
|
Wszystkiego się dowiesz wyciągając tłoki i robiąc pomiary:
- średnicy cylindrów
- średnicy tłoków
- wielkości zamków pierścieni
- owalizacji cylindrów
- średnicy czopów wału
oglądając panewki. Konieczność wymiany zachodzi wtedy, gdy zużycie elementu wykracza poza granicę rozsądku |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
scotch99
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 01-07-2009, 15:39
|
|
|
A co z nadwymiarami pierścieni? Są czy tylko nominały? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-07-2009, 15:55
|
|
|
Są nadwymiary tłoków i pierścieni - +.25 mm i + .5 mm.
Jednak wtedy trzeba szlif bloku zrobić, wymienić tłoki i pierścienie na nadwymiarowe. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-07-2009, 16:34
|
|
|
Najrozsądniejsza chyba wymiana silnika. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2009, 16:56
|
|
|
Hugo napisał/a: | Najrozsądniejsza chyba wymiana silnika. |
i za pół roku znowu remont kapitalny bo okaże się ze kolejny szrot? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
|
|
|
 |
scotch99
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 01-07-2009, 20:16
|
|
|
Sorry londolut ale nie wiem jak go usunąć/przenieść
[ Dodano: 01-07-2009, 20:19 ]
Cytat: | Jednak wtedy trzeba szlif bloku zrobić, wymienić tłoki i pierścienie na nadwymiarowe.
| Bartek co masz na myśli? Czy chodzi Ci o szlif tulei cylindrów? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-07-2009, 22:54
|
|
|
SlaVkoEg napisał/a: | i za pół roku znowu remont kapitalny bo okaże się ze kolejny szrot? | Więc kupujesz silnik z gwarancją rozruchową. Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł, a używany goły silnik kupujesz za 800-1000 zł. Ja nie zastanawiałbym się długo... |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2009, 23:44
|
|
|
Hugo napisał/a: | Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł |
...az tak duzo? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 02-07-2009, 00:15
|
|
|
Hugo napisał/a: | Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł | Yyy, to remont, który robiłem ja nie miał sensu? Auto jedzie, osiągi nie osłabły, oleju nie spala, płyny nie mieszają się wiec chyba ok. Zamknąłem się w tysiaku. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-07-2009, 00:17
|
|
|
Mnie remoncik kompletny wyniósł 1700 wliczając w to rzeczy takie jak sprzęgło i układ zapłonowy I jestem zadowolony. Z tym, że to cena samych części. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
scotch99
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 02-07-2009, 08:46
|
|
|
Nadal nikt nie dopowiedział mi czy jakieś inne rzeczy oprócz uszczelniaczy zaworów i pierścieni mogą być przyczyną brania dużej ilości oleju. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 02-07-2009, 09:28
|
|
|
londolut napisał/a: | Hugo napisał/a:
Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł
Yyy, to remont, który robiłem ja nie miał sensu? Auto jedzie, osiągi nie osłabły, oleju nie spala, płyny nie mieszają się wiec chyba ok. Zamknąłem się w tysiaku. |
dlatego pytam sie skad Hugo, wziales 4 tysiace?? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 02-07-2009, 09:54
|
|
|
scotch99, tak. Jeżeli konieczne są nadwymiarowe pierścienie, to konieczne są również nadwymiarowe tłoki. Nadwymiarowy zestaw powoduje konieczność dopasowania tulei do nowej średnicy, więc szlif + honowanie bloku.
4 tysie spokojnie mogą wyjść za pełny remont. Jeżeli masz pewność co do głowicy, to sporo z tych kosztów odejdzie....
Silnik może brać olej na 4 sposoby:
- wycieki
- głowicą (uszczelniacze zaworowe)
- "dołem" czyli przez pierścienie
- mieszając olej z płynem chłodzącym (pęknięty blok, głowica lub uszkodzona uszczelka głowicy)
Pewność głowicy mam na myśli właściwy luz na prowadnicach zaworowych. Z doświadczenia wiem, że silniki 4g1x mają plastelinowe prowadnice zaworów wydechowych i dość słabe wszystkie zawory. Ale jak wcześniej pisałem, bez pomiarów zapraszam na forum.jasnowidz.pl..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|