Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika 4G13
Autor Wiadomość
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 01-07-2009, 15:27   Remont silnika 4G13

Witam.
Mam pytanie dotyczące silnika Colta 1,3 '98 (4G13). Silnik żłopie olej jak smok. Właściwie od zawsze brał olej ale ostatnimi czasy jazda nim przestaje być opłacalna - około 2 litry na 1,5-2 tyś. km. Już jakiś czas temu zrobiłem kompletny remont "góry" silnika i nic nie pomogło. W związku z tym pytanie - co jeszcze może być przyczyną? Przypuszczam że ostatnią deską ratunku są pierścienie. Czy w tym silniku są robione nadwymiary? Bo słyszałem opinie że nie i że wymienia się kompletami wraz z cylindrami i zawsze na nominały. Czy to prawda? Dodatkowo czy jest KONIECZNOŚĆ wymiany panewek i szlif wału? Czy można złożyć na starych oczywiście zakładając je w te same miejsca?
Proszę fachowców w temacie o pomoc.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-07-2009, 15:36   

Wszystkiego się dowiesz wyciągając tłoki i robiąc pomiary:
- średnicy cylindrów
- średnicy tłoków
- wielkości zamków pierścieni
- owalizacji cylindrów
- średnicy czopów wału

oglądając panewki. Konieczność wymiany zachodzi wtedy, gdy zużycie elementu wykracza poza granicę rozsądku ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 01-07-2009, 15:39   

A co z nadwymiarami pierścieni? Są czy tylko nominały?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-07-2009, 15:55   

Są nadwymiary tłoków i pierścieni - +.25 mm i + .5 mm.

Jednak wtedy trzeba szlif bloku zrobić, wymienić tłoki i pierścienie na nadwymiarowe.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-07-2009, 16:34   

Najrozsądniejsza chyba wymiana silnika.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2009, 16:56   

Hugo napisał/a:
Najrozsądniejsza chyba wymiana silnika.


i za pół roku znowu remont kapitalny bo okaże się ze kolejny szrot?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-07-2009, 17:05   

Dlaczego dubel tematu jest w Problemach technicznych http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#519470 ?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 01-07-2009, 20:16   

Sorry londolut ale nie wiem jak go usunąć/przenieść :(

[ Dodano: 01-07-2009, 20:19 ]
Cytat:
Jednak wtedy trzeba szlif bloku zrobić, wymienić tłoki i pierścienie na nadwymiarowe.
Bartek co masz na myśli? Czy chodzi Ci o szlif tulei cylindrów?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-07-2009, 22:54   

SlaVkoEg napisał/a:
i za pół roku znowu remont kapitalny bo okaże się ze kolejny szrot?
Więc kupujesz silnik z gwarancją rozruchową. Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł, a używany goły silnik kupujesz za 800-1000 zł. Ja nie zastanawiałbym się długo...
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 01-07-2009, 23:44   

Hugo napisał/a:
Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł


...az tak duzo?
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 02-07-2009, 00:15   

Hugo napisał/a:
Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł
Yyy, to remont, który robiłem ja nie miał sensu? Auto jedzie, osiągi nie osłabły, oleju nie spala, płyny nie mieszają się wiec chyba ok. Zamknąłem się w tysiaku.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-07-2009, 00:17   

Mnie remoncik kompletny wyniósł 1700 wliczając w to rzeczy takie jak sprzęgło i układ zapłonowy :) I jestem zadowolony. Z tym, że to cena samych części.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
scotch99 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer '09 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Wysłany: 02-07-2009, 08:46   

Nadal nikt nie dopowiedział mi czy jakieś inne rzeczy oprócz uszczelniaczy zaworów i pierścieni mogą być przyczyną brania dużej ilości oleju.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2009, 09:28   

londolut napisał/a:
Hugo napisał/a:
Remont silnika, który będzie miał sens to ok. 4 000 zł
Yyy, to remont, który robiłem ja nie miał sensu? Auto jedzie, osiągi nie osłabły, oleju nie spala, płyny nie mieszają się wiec chyba ok. Zamknąłem się w tysiaku.


dlatego pytam sie skad Hugo, wziales 4 tysiace?? :P
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 02-07-2009, 09:54   

scotch99, tak. Jeżeli konieczne są nadwymiarowe pierścienie, to konieczne są również nadwymiarowe tłoki. Nadwymiarowy zestaw powoduje konieczność dopasowania tulei do nowej średnicy, więc szlif + honowanie bloku.

4 tysie spokojnie mogą wyjść za pełny remont. Jeżeli masz pewność co do głowicy, to sporo z tych kosztów odejdzie....

Silnik może brać olej na 4 sposoby:

- wycieki
- głowicą (uszczelniacze zaworowe)
- "dołem" czyli przez pierścienie
- mieszając olej z płynem chłodzącym (pęknięty blok, głowica lub uszkodzona uszczelka głowicy)


Pewność głowicy mam na myśli właściwy luz na prowadnicach zaworowych. Z doświadczenia wiem, że silniki 4g1x mają plastelinowe prowadnice zaworów wydechowych i dość słabe wszystkie zawory. Ale jak wcześniej pisałem, bez pomiarów zapraszam na forum.jasnowidz.pl.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.