Samodzielna regulacja instalacji 1/2 generacji |
Autor |
Wiadomość |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2009, 12:23 Samodzielna regulacja instalacji 1/2 generacji
|
|
|
Po przeglądzie gazownika autko zaczęło mi więcej palić - było w cyklu mieszanym jakieś 9-10L/100 a teraz to mam 12-13L/100.
Tak do końca nie wiem czy mam instalacje I czy II generacji (jak to odróżnić) Z tego co mi gazownik powiedział to tam nie ma co regulować, jest tylko jakaś śruba na wężu który leci wzdłuż silnika...
Jak w takim razie można zredukować to spalanie??
Gazownik się zaklina że nic nie robił oprócz uszczelnienia układu dolotowego - ta bum-klapka - widać czerwone uszczelnienie jakimś klejem od strony przepustnicy
Miał ktoś przyjemność regulować coś takiego? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-06-2009, 15:01
|
|
|
Tak - ja u siebie często reguluje. Jedna śrubka jest na parowniku i ustala skład mieszanki gazowo powietrznej, a ta śruba na wężu ogranicza przepływ gazu w ogóle. Powinieneś jechać do gazownika na spalinomierz (czy jak on się tam nazywa - nazwa mi wypadła z głowy) żeby Ci ustawił odpowiednią dawkę gazu. wtedy powinien Ci mniej spalać.
A co do uszczelnienia to może źle uszczelnił jak Ci więcej pali teraz. Jak masz gdzieś lewe powietrze to auto będzie słabsze i będzie więcej palił. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2009, 15:23
|
|
|
takie właśnie było 10 w trasie to dużo i dlatego dałem do gazownika i tak mi wyregulował że faktycznie jest jak by trochę bardziej elastyczny ten silnik i jakby przybyło mu paru kucyków ale jak zobaczyłem licznik przy tankowaniu to mnie trochę ścięło z nóg....
a gdzie jest ten parownik?? i od czego ona tam jest?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-06-2009, 23:48
|
|
|
Parownik jest na końcu rurki, która doprowadza gaz do silnika. Odparowuje on ciekły gaz żeby był podawany w lotnej formie.
Jeśli chodzi o rzeczy które składają się na wysokie spalanie najczęściej to:
-Przelot w dolocie (nieszczelność).
-Za uboga/bogata mieszanka gazu
-Zużyty układ zapłonowy
Rzadko sonda lambda, ale jak ona pada to spalanie się potrafi mocno podnieść i chyba nie dotyczy większości instalacji 1 gen.
Poza tym wszystko zależy od tego jak jeździsz, tzn w jakim zakresie obrotów najczęściej. Gazownicy ustawiają optymalną mieszankę w okolicach 3 tys obrotów przeważnie. Poniżej będzie za bogata mieszanka, a powyżej zbyt uboga, ale niestety nie da się ustawić idealnie na instalacji 1 gen, chyba, że masz BLOSa. Wtedy spalanie się potrafi sporo zmniejszyć, a do tego dostajesz parę kucyków bo nie zawęża dolotu i podaje optymalną mieszankę w całym zakresie obrotów. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2009, 08:20
|
|
|
Z racji tego że ten MSS jest jakiś "dziwnie słaby" (albo mi się wydaje)
bardzo często jeżdżę na obrotach między 3-4 a przy rozpędzaniu to nawet 4,5 tyś
co do spalania - dolot jest szczelny - sprawdzałem - teraz dopiero jest szczelny i jak pisałem ma parę kucyków więcej ale kosztem spalania
w najbliższej przyszłości:
1. wymiana świec + kable WN
2. czyszczenie wtryskiwaczy na myjce rezonansowej - ponoć ma pomóc na mulenie w najniższych zakresach obrotów do 2.5 tyś
dam znać po każdym z etapów |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 01-07-2009, 11:43
|
|
|
Wtryskiwacze są od PB. Więc o ile nie jeździsz na PB to nie musisz ich myć |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2009, 11:55
|
|
|
no czasem jade - przeważnie rano - no to jak ten gaz jest wtryskiwany do cylindrów?? |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 01-07-2009, 12:09
|
|
|
no musisz zaczerpnąć ogólnodostępnej wiedzy np Elpigaz
gaz odparowuje w parowniku i idzie rurą do przewodu od filtra powietrza do kolektora ssącego i wchodzi do cylindrów już zmieszany z powietrzem. dlatego niebezpieczne są "strzały" - samozapłon gazu w kolektorze dolotowym - potrafią narobić kłopotu |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2009, 12:14
|
|
|
no to właśnie - jeśli te wtryski są zapchane to będzie słabiutko jechał - racja??
na gazie mu lepiej bo to jednak gaz a nie "płyn" w przypadku PB
czyli przeczyszczenie wtryskiwaczy tez coś da (może dać) - racja?? |
|
|
|
 |
|