Hamulce |
Autor |
Wiadomość |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 08-04-2010, 09:36 Hamulce
|
|
|
Posiadam problem z hamulcami - tj. świeci kontrolka ABS. Po zbadaniu błędów okazało się, że to czujnik prędkości. Ok super, ale, który ? Jak to sprawdzic ?
Drugi problem to bardzo słabe hamowanie tylnych kół, sprawdzałem przy kołach odpowietrzniki i jest ok, klocki też się nie zacinają. Czy należy jeszcze odpowietrzyc pompę hamulcową i pompę ABS-u?
Jak już mam rozebrany tył - to chcę podciągnąc ręczny (skrócic linkę), gdzie się to robi? |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 08-04-2010, 12:21
|
|
|
Najpewniej czujnik prędkości obrotowej w którymś kole - taki magnetyczny walec do którego dochodzi kabelek elektryczny, będzie gdzieś w okolicy piasty.
Co do hamowania kół to chyba w układzie jest jeszcze regulator ciśnienia które idzie na tylną oś - jego też warto sprawdzić. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
drjakub
Nowy Forumowicz
Auto: sigma 24 v
Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 16 Skąd: Czarna T.
|
Wysłany: 09-04-2010, 06:42
|
|
|
Nie wiem jak w kombi ale w sedanie podciąganie ręcznego jest pod przednim podłokietnikiem. Max 15 min roboty... |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 11-04-2010, 12:40
|
|
|
Czujnik prędkości jest w zegarach w prędkościomierzu - najczęściej zostaje uszkodzony przy cofaniu przebiegu i nie ma wpływu na prace ABSu - to jest info dla ECU a ABS ma własny komputer. Zczytaj błędy ABSu nie ECU.
Ręczny podciąga się pod podłokietnikiem. Jak masz poduchy to jest trochę ciasno.
Hamulce robocze z tyłu rozbierz, wyczyść i zmień płyn w układzie. Nawet nie wyobrażasz sobie ile szlamu może się w cylinderkach hamulców zebrać. Zapieczone śruby pływające też nie pomagają w hamowaniu. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
krzysiek65
Forumowicz

Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 22-04-2010, 00:14
|
|
|
sprawdż czy obie strony tarcz hamulcowych są wyślizgane .Jedna strona tarczy zardzewiała świadczy o potrzebie renowacji zacisków. |
_________________ -------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 23-04-2010, 18:37
|
|
|
krzysiek65 napisał/a: | sprawdż czy obie strony tarcz hamulcowych są wyślizgane .Jedna strona tarczy zardzewiała świadczy o potrzebie renowacji zacisków. |
Na potrzebe regeneracji wskazuje nierówne zużycie klocków. Jedna strona zardzewiała(zewnętrzna) wskazuje na to że nie ma już co regenerować |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
|