Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Falowanie obrotów
Autor Wiadomość
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
  Wysłany: 15-08-2010, 12:03   [Cari 1.8 GDI] Falowanie obrotów

Witam, Ostatnimi czasy coś się zepsuło w moim autku. Obroty zaczęły falować ale tylko po rozgrzaniu samochodu. Dodam że przepustnica czysta i mam podejrzenia co do sprawności przepływomierza powietrza (jak go odłączam gdy chodzi to obroty się stabilizują i są równe) bądź jakiegoś czujnika temperatury silnika, bo to się dzieje tylko wtedy gdy silnik jest rozgrzany a na zimnym jest wszystko ok tak jak było. Poza tym z autem nic innego się nie dzieje z przyśpieszeniem i mocą silnika.
Zamieszczam link do filmiku jak to wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=EY18nOmasIo

Proszę o jakieś sugestie kogoś kto się z taką sytuacją spotkał i rozwiązał problem.
Pozdrawiam forumowiczów.
_________________

 
 
Kamilofone 
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 157
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-08-2010, 12:35   

Zauważyłem że moja Cari też lepiej pracuje jak jest chłodniej, ale temp powietrza na zewnątrz. U mnie jak się silnik zagrzeje też obroty czasem falują ale zdecydowanie w mniejszym zakresie i nie tak cyklicznie jak u Ciebie. Podejrzewałbym błąd odczuty jakiegoś czujnika temp. np. silnika lub powietrza - znajomy elektromechanik demonstrował mi na mierniku jak to można sprawdzić bez konieczności podłączania silnika do komputera.
Jak będziesz zainteresowany mogę go poprosić o dokładną instrukcje jak tego dokonać :
 
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 15-08-2010, 12:46   

Kamilofone napisał/a:
Zauważyłem że moja Cari też lepiej pracuje jak jest chłodniej, ale temp powietrza na zewnątrz. U mnie jak się silnik zagrzeje też obroty czasem falują ale zdecydowanie w mniejszym zakresie i nie tak cyklicznie jak u Ciebie. Podejrzewałbym błąd odczuty jakiegoś czujnika temp. np. silnika lub powietrza - znajomy elektromechanik demonstrował mi na mierniku jak to można sprawdzić bez konieczności podłączania silnika do komputera.
Jak będziesz zainteresowany mogę go poprosić o dokładną instrukcje jak tego dokonać :


Jasne jeśli możesz :)
_________________

 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-08-2010, 13:17   

jak przed 2001 rokiem carisma można wymrugać błędy opis w faq pozatym dane czujników są w manuale można pomierzyć
 
 
 
James01 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma sedan 1,8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-08-2010, 13:37   

Ojj takich tematów na forum jest mnóstwo, szkoda tylko, że każdy user proponuje inne rozwiązanie;) Najlepiej udaj się z tym do zaufanego mechanika. Ja wydałem już zdrowo ponad 500zł na samą diagnostykę problemu, a obroty falują dalej - tak jak u Ciebie. Na szczęście jeden mechanik podczas rozmowy już po samym usłyszeniu modelu auta w słuchawce telefonu spytał czy mam problemy z falowaniem i stwierdził, że może się tym zająć. Po wypłacie do niego jadę, więc może uda mi się rzucić nieco światła na ten tajemniczy problem... Pozdrawiam!!!
_________________

 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 17-08-2010, 15:16   

Wiem że dużo było ale opisów i każdy tylko ogólnikowo pisał o swoim problemie, dlatego umieściłem filmik jak to wygląda.

[ Dodano: 04-11-2010, 21:51 ]
Powracam do tematu gdyż problemu jeszcze nie rozwiązałem a mam dodatkowe spostrzeżenia. Otóż podejrzewam że winowajcą może być regulator napięcia, alternator bądź akumulator (napięcie ładowania skacze poniżej 14V). Na ssaniu nie faluje, ale jak się rozgrzeje to wachluje wskazówką jak włączę światła bądź jakieś odbiorniki.
Umieszczam filmik jak to wygląda:
http://www.youtube.com/watch?v=hiuB6qyxQP8
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.