Klimatyzacja w E3xA |
Autor |
Wiadomość |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 07-08-2008, 23:49 Klimatyzacja w E3xA
|
|
|
Interesują mnie informacje na temat klimatyzacji w galancie. Znalazłem niedaleko dawcę z klimatyzacją i mogę ją nabyć. On ma silnik 2.0 16V a ja 8V ale nie powinno być z tym problemu bo są podobne. Przede wszystkim pytanie czy warto się w to bawić bo wiem, ze jest to ingerencja w silnik. Najbardziej ciekawi mnie gdzie są fabrycznie umieszczone włączniki, ponieważ w galantach z klimatyzacją, które kiedyś widziałem na allegro nic nie było widać.
Może ma ktoś misia z klimatyzacją i mógłby opisać co i jak. Jakie wrażenia z klimy, czy są jakieś problemy? |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 08-08-2008, 09:55
|
|
|
Ja jakieś 2 tygodnie temu uruchomiłem klimę u siebie ... przez dwa lata jak mam samochód nigdy nie było zbędnej kasy aby się bawić w uruchomienie jej.
Nawet nie wiedziałem czy jest szczelna i czy działa- wiedziałem że nie chłodzi
Jeden jedyny serwis jaki się podjął zrobienia z nią jest w Mikołowie.
Panowie profesjonalnie się zabrali za wszystko. Sprawdzenie szczelności było OK. Ale natomiast zawór rozprężający już był do wymiany. Ale że upały ostatnio były niemałe to się zdecydowałem. Za naprawę i nabicie klimy zapłaciłem 600zł. Ale za to teraz mam chłodno w samochodzie
Gdzie się znajdują urządzenia:
Mimo że nie znam się za bardzo na działaniu klimy to co CI mogę powiedzieć .... chłodnica z dwoma wentylatorami, kompresor przy silniku(na pasku klinowym, przewody aluminiowe idące do wnętrza samochodu.Za schowkiem między wentylatorem a nagrzewnicą jest ów klima schładzająca powietrze.A pod włącznikiem świateł awaryjnych mam włącznik klimy który ma dwa tryby Normalny i Eco. Jest pewnie jeszcze kilka czujników,sterowników i innej elektroniki, ale jak pisałem, nie orientuję się na tyle w temacie aby o tym opowiadać.
Jeżeli wiesz że tamta klima którą możesz mieć jest sprawna, lub niewielkim kosztem możesz ją naprawić to sobie przełóż.
A mam takie pytanie, czy ten dawca nie ma napędu na 4 koła?Bo może i ja bym coś sobie wyhaczył z niego ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-08-2008, 10:11
|
|
|
wszystko pasuje niemal plug&play - wszystko, czyli elementy mechaniczne (choc jest troche rzezby i dobierania elementow, mocowan silnika czy wybebeszania wnetrza auta, zeby dobrac sie do nawiewu i wrzucic skraplacz itd.
ale jest jedna zagwozdka - chodzi o ECU, ktore musi byc od wersji z klima
masz 8v, wiec ECU z 16v kompletnie nie pasuje
musisz szukac ECU od 2.0 8v z klima, co jest - w mojej opinii - jak trafienie 6 w lotka
nie wiem, czy pojdzie na zwyklym ECU - pewnie chlodzic bedzie, ale moga byc problemy z obrotami |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-08-2008, 11:00
|
|
|
Nie ma żadnej różnicy w ECU silnika wersji z kimą lub bez........ |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 08-08-2008, 11:39
|
|
|
Bartek napisał/a: | Nie ma żadnej różnicy w ECU silnika wersji z kimą lub bez........ |
Chyba jest różnica, ponieważ sprężarka obciąża silnik tak, że są problemy z jałowymi obrotami, które po włączeniu klimatyzacji trochę spadają. Wiem, że w ECU z klimą po jej włączeniu obroty są trochę zwiększane żeby były na tym samym poziomie co przed włączeniem. Tak mi się wydaje. Jeżeli jestem w błędzie to mnie poprawcie. |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 08-08-2008, 11:45
|
|
|
jak się orientuje to silniczek krokowy przy przepustnicy reguluje obroty biegu jałowego i przy obciążeniu silnika podnosi je. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-08-2008, 11:47
|
|
|
Jesteś w błędzie.....
wszystkie ECU które miałem na stole, od najprostszych z Lancerów 1.5, do wykrętow 2.0 turbo mają elementy sterujące sprężarką klimy, jak i odpowiadający za to soft...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 08-08-2008, 20:50
|
|
|
Bartek napisał/a: | Nie ma żadnej różnicy w ECU silnika wersji z kimą lub bez........ |
Bartek napisał/a: | wszystkie ECU które miałem na stole, od najprostszych z Lancerów 1.5, do wykrętow 2.0 turbo mają elementy sterujące sprężarką klimy, jak i odpowiadający za to soft...... |
Trochę się czuję skołowany po tych wypowiedziach.
Ale próbuję to rozkminić tak, że ECU są bez różnicy, ale mają soft wgrany inny. .... hmm co i tak mi dalej ta wersja nie pasuje do końca
Jak możesz to wytłumacz mi to, chociażby dla samej mojej wiedzy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-08-2008, 12:18
|
|
|
Wook@sH, Nie ma różnicy czy silnik ma klimę czy nie - ECU i tak ma elementy sterujące klimą a także soft do tego |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 10-08-2008, 13:53
|
|
|
Chyba ma nie tylko komputer przystosowany do klimatyzacji ale nawet kawałki instalacji. Coś takiego znalazłem kilka dni temu poszukując bezpiecznika:
Kable są i gdzieś (pewnie do kompa) razem z wiązkom idą. Wygląda jakby im tylko przekaźników brakowało. Trzeba by to obejrzeć na schemacie instalacji. |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-08-2008, 09:32
|
|
|
W Mitsubishi bardzo często zdarza się, że jest cała instalacja .
Np.
W moim C52A jest już cała instalacja, łącznie z bezpiecznikiem pod elektryczne szyby.(które zresztą już leżą i czekają na zamontowanie).
Dodatkowo pod fotelami jest cała instalacja do podgrzewanych siedzeń, które widziałem jak na razie tylko w Lacerze.
To nie jest BMW serii 1 gdzie gdy nie kupisz radia to nawet instalacji do anteny nie masz pociągniętej. Nie wspominając już o zasilaniu i głośnikach. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-08-2008, 10:15
|
|
|
Sprawa jest prosta - KAŻDE ecu potrafi posterować sprężarką klimy...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Goszu [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2008, 19:31
|
|
|
Kurde, jakbym wiedział, gdzie w okolicy trójmiasta można za taką kasę naprawić klimę,
to nawet bym się nie zastanawiał. Jeżdżę już misiem długo, ale nikomu nie chce się
wymienić nieszczelnego zaworu / uszczelki, która jest od przodu patrząc za silnikiem
(ciężkie dojście). Reszta - sprężarka i cała klamociarnia jest sprawna, a klimy niet :/
A 2.0 8V z klimą to chyba nie aż taka rzadkość, ja trafiłem za pierwszym razem |
|
|
|
 |
PAVEU
Mitsumaniak MitsuManiak:)

Auto: '89 E33A 4G63 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 173 Skąd: Loobleen, 10-ta
|
Wysłany: 11-08-2008, 21:57
|
|
|
witam! podepne sie pod temacik... tez chcialbym przywrocic swoja klime do stanu uzywalnosci przeze mnie jeszcze nie byla wlaczana wiec stad pytanie.... czy po wlaczeniu przycisku w 1wszym polozeniu lub w 2gim polozeniu slychac jest cos ?? jakas sprezarka czy cos ?
moze ja cos zle robie ... wlaczam sobie nawiew na 2gi bieg np i klikam przycisk klimy ? u mnie nic nie slychac poza tym co bylo przed kliknieciem przycisku...
dziekuje i pozdrawiam !! |
_________________ PROUD E33A OWNER  |
|
|
|
 |
Goszu [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2008, 22:10
|
|
|
U mnie też nic nie słychać. Ale klima pusta jest. |
|
|
|
 |
|