Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Wybór filtra oleju.
Autor Wiadomość
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
  Wysłany: 13-09-2007, 19:25   [Cari 1.8 GDI] Wybór filtra oleju.

Posiadam Carismę GDI (4G93) z 99 r. i o mocy 92 kW tak mam w dowodzie .
Zgodnie z tym zakupiłem filtr oleju Knecht o symbolu OC 196 :
http://217.89.113.25:8080...=fahrzeugDetail
Podobnie na tej rosyjskiej stronie po wpisaniu VIN-u pokazało symbol filtra MD332687, którego odpowiednikiem Knechta jest właśnie OC 196:
http://www.detali.ru/webC...Y&SID=REG&GID=S
Niestety filtr nie pasował i musiałem kupić inny OC 230 , który przeznaczony jest do nowszej wersji Carismy o mocy 90 KW:
http://217.89.113.25:8080...=fahrzeugDetail
http://www.detali.ru/webC...Y&SID=REG&GID=S
Co jest nie tak ?

Gdyby ktoś potrzebował ten wcześniej zakupiony za 17 zł. odsprzedam-koszt wysyłki pokrywam.
Ostatnio zmieniony przez turek61 14-09-2007, 20:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13-09-2007, 20:50   

Pewnie inny jest przed a inny po lifcie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 14-09-2007, 09:57   

saphire napisał/a:
Pewnie inny jest przed a inny po lifcie.

Bartek ale silnik jest ten sam...
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 14-09-2007, 10:18   

szkoda ze linkow te najwazniejsze nie dzialaja, moga miec blad w katalogu i kupiles do 1.6/1.8 sohc
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-09-2007, 16:33   

turek61 nie koniecznie ten sam - przed liftem wersja z automatem 125koni a po lifcie wersja z manualem 122koniki - tak wiem że to ,,pod normę'' ale jednak jest pewne ,,ALE'' choć może kupiłes do SOHC tak jak Matejko napisał.

Ja popatrzyłem sobie w katalog online Filtron'a dobierając filtr - spisałem wszystkie wymiary i sprawdziłem czy takie mam na założonym filtrze (były takie same) a później przy zakupie filtru także sprawdziłem czy są takie same no i nie było problemów.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 14-09-2007, 21:01   

Linki już poprawione.Nie chodzi mi o to, że straciłem jakieś grosze tylko o sam fakt.
Cytat:
moga miec blad w katalogu i kupiles do 1.6/1.8 sohc
_________________

To u Knechta i na tej rosyjskiej sa te same błędy ? Wybierałem za każdym razem GDI.
Wychodzi na to że inne rzeczy np. inne filtry mam szukać do silnika 90 KW a nie jak mam w dowodzie do 92 KW ?
 
 
Fikus
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2007, 22:41   

A co to znaczy, że filtr nie pasował?
Miał inny gwint, średnicą, czy był poprostu troche mniejszy?

PS.
Twoje linki nadal mi nie działają.

Pozdro
Fikus
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 14-09-2007, 23:30   

turek61 - właśnie sprawdziłem co katalog Filtron'a zeznaje i co się okazało?

1.8 GDI 125KM - filtr OP575


Oznaczenie: OP 575
Wymiary:
A: 68,5
B: 65
C: 56
G: M 20x1,5
H: 86,5
By-pass Valve: Yes
Anti-Drain Valve: Yes
Anti-syphon Valve: No

1.8 GDI 122KM - filtr OP545/2


Oznaczenie: OP 545/2
Wymiary:
A: 68,5
B: 61,5
C: 54
G: M 20x1,5
H: 85
By-pass Valve: Yes
Anti-Drain Valve: Yes
Anti-syphon Valve: No

Tak więc te filtry różnią się wymiarami. Do mojej Cari pasował taki o wymiarach jak OP575
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 15-09-2007, 10:41   

Fikus napisał/a:
A co to znaczy, że filtr nie pasował?
Miał inny gwint, średnicą, czy był po prostu trochę mniejszy?

No właśnie nie napisałem najważniejszego - mimo iż oba mają podany gwint 20X1,5 to w tym OC 196 był inny gwint i nie można było go wkręcić.
Fikus napisał/a:
PS.
Twoje linki nadal mi nie działają.

Moze dlatego, że nie podaję głównych stron tylko już z wyborem filtra.
Główna strona jak komuś sie chce sprawdzić to proszę:
http://217.89.113.25:8080...ssionClear=true
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-09-2007, 13:26   

Gwint taki sam jest na OC196 i OC230 ale pozostałe wymiary i średnice są inne - jeden jest do Cari 92kW(125KM) a drugi 90kW (122KM) i tak samo się różnią wymiarami jak te z Filtrona a ponadto także wielkością puszki.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 15-09-2007, 16:14   

saphire napisał/a:
Gwint taki sam jest na OC196 i OC230
mimo podanych parametrów, że taki sam to nie jest taki sam bo OC196 nie chciał ogóle się spasować.
saphire napisał/a:
tak samo się różnią wymiarami jak te z Filtrona a ponadto także wielkością puszki.

Oczywiście że wymiary sa różne ale pytanie brzmi: Dlaczego do mojej pasuje OC230 , który jest przeznaczony do Cari od 10.2000 r. o mocy 90KW ?
 
 
ADi
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2007, 16:30   

witam, jestem tu nowy, niedawno nabylem Carisme 1.8 GDI GLS 1998. pytanie od laika - jak samodzielnie wymienic olej i filtr? tak krok po kroku (chodzi mi o to czy na zimnym czy na cieplym silniku i jak sie dostac do filtra oleju, jak go wykrecic?). przeczytalem wiekszosc forum dt. spraw technicznych ale nie znalazlem tego co chce. moze jest jakas instrukcja serwisowa? chcialbym tez wymienic pasek klinowy, dam rade sam w moim aucie? czy lepiej sie za to nie brac samemu??
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 15-09-2007, 16:49   

turek61 może ty masz silnik 90kW taki jakie były pchane później po lifcie a może ktoś już wcześniej wymieniał silnik w tej Cari z powodu awarii albo kolizji.

[ Dodano: 15-09-2007, 16:52 ]
ADi nie baw się sam w to bo nie będziesz miał co zrobić ze starym olejem (a przecież nie wylejesz w kanał) jedź do sklepu gdzie kupujesz olej i filtr - przeważnie mają zaprzyjaźniony warsztat i od razu gatis tam ci olej zmienią i pod korek spustowy nową uszczelkę dadzą. Szkoda się brudzić i pod auto włazić jak na tak banalną czynność. :badgrin:

Wymianę robią na gorącym silniku, wjazd na kanał, odkręcają korek w misce i ścieka a po chwili odkręcają filtr oleju, auto stoi z 10 minut aż dobrze obcieknie, brzegi i uszczelkę filtra nowego smarują olejem i zakręcają filtr, potem nowa miedziana uszczelka pod korek w misce i dokręcają. Potem każ im poczekać aż blok lekko przestygnie by nie wlewać zimnego oleju (tak na wszelki wypadek - niektóre bloki mają tendencję do pękania z powodu wlania zimnego oleju więc strzeżonego...) Pamiętaj żeby wlać nie więcej jak 3 litry oleju i niech postoi chwilę, obcieknie do miski i sprawdź poziom był między min i max i do domu. Rano na zimno sprawdzisz sobie stan ponownie i uzupełnisz tak by nie przelać ponad max a reszta z 4tego litra zostanie ci na ewentualne dolewki. Przynajmniej raz w miesiącu albo co 1tys km sprawdzaj poziom i uzupełniaj. Wymiany robisz co roku lub co 15tys (proponuję częściej). Jaki olej - poczytaj na forum - było sporo o tym.

Wymiana i napięcie paska wieloklinowego jest opisana w Workshop Manualu - pociągnij sobie z działu download.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 15-09-2007, 18:37   

saphire napisał/a:
turek61 może ty masz silnik 90kW taki jakie były pchane później po lifcie a może ktoś już wcześniej wymieniał silnik w tej Cari z powodu awarii albo kolizji.

................................ :D
Przy najbliższej okazji zakupów u japaneze poproszę go o wyjaśnienie tego "gwoździa"

ADi, czytając Twój post zastanawiam się czy Ty w ogóle wymieniałeś już rozrząd ?
Jaki przebieg ma ten Twój nowy nabytek ?
Co do wymiany oleju i filtra to tak jak Bartek mówi.Nie rób tego sam bo się to po prostu nie opłaca i szkoda brudzić ręce.Znajdziesz sklep lub serwis gdzie płacisz za olej i filtr a wymianę masz gratis.

P.S.
Z tego co wyczytałem w Twoim podpisie to jesteś t.z. obywatelem świata :wink:
Co znaczy: "Skąd: Szczecin/Warszawa" bo UK to wiadomo.
 
 
ADi
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2007, 09:03   

Przebieg 170kkm (106k mil), nabytek jest angielski - prawa kierownica, olej i filtr nabyc tu nie problem, za wymiane wszedzie chca pare groszy, moze to i racja ze szkoda sie bawic, ale nie chce zeby mi stanal gdzies w drodze do Polski, a niedlugo urlop. Jakies rysy na lakierze i kosmetyke poprawie sobie w Polsce bo taniej i lepiej, jakos mam mieszane doswiadczenia z angielskimi warsztatami, dlatego zastanawialem sie czy nie wymienic oleju samemu, a z utylizacja starego nie ma problemu, na szrotach biora i daja wtedy delikatna znizke na czesci (nie pytajcie mnie po co im stary olej, nie mam pojecia...)
turek61 - ja pisalem o pasku klinowym a nie rozrzadzie, chociaz rozrzad tez mozna by wymienic, wg historii w papierach auta byl wymieniany ostatnio przy 100kkm, w 2003roku, myslisz ze po 70kkm przydaloby sie wymienic??. Ale rozrzad to juz nie na moje doswiadczenie do wymiany.

PS. turek61, u Ciebie tez jest napisane Szczecin/Police, a to nie dwa osobne miasta??
20 lat w Szczecinie, 5 w Warszawie, a teraz prawie 2 na Wyspie, dlatego wpisalem w rubryce "skad" to co wpisalem, oba miasta dobrze wspominam ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.