 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Tarcze hamulcowe tył, nierówne zużycie |
Autor |
Wiadomość |
Melman [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2009, 23:56 [Cari 1.8 GDI] Tarcze hamulcowe tył, nierówne zużycie
|
|
|
Witajcie,
Kilka dni temu zauważyłem, że piszczą mi tylnie hamulce. Zakupiłem komplet klocków i chciałem je dzisiaj wymienić. Po zdjęciu koła stwierdziłem patrząc od góry na klocek, że ma on ciągle całkiem przyzwoitą grubość. Zauważyłem także, co przyznam mnie przeraziło, że tarcza hamulca nie na całej wysokości jest równo zużyta. Na całym obwodzie tarczy zewnętrzne pół centymetra jej wysokości jest pokryte rdzą (warstwą na tyle grubą, że jestem przekonany, że klocek tam nie dociska). Podobnie wewnętrzny brzeg tarczy na pierwszych 3, może 4 milimetrach jest pokryty rdzą. Natomiast pozostała, wewnętrzna powierzchnia tarczy jest w miarę równo zużyta. Co dziwniejsze, dokładnie ta sama sytuacja powtarza się w drugim tylnim kole. Klocki obejrzałem od zewnątrz - wyglądają na całe. Dodam, że obie przednie tarcze na całej wysokości są idealnie równo zużyte i nie widać najmniejszych śladów rdzy. Nie zauważyłem również żadnych problemów z hamowaniem poza wspomnianym piskiem.
Tarcze spokojnie nadają się do przeszlifowania, jednak gdy podliczyłem wszystko, bardziej opłaca mi się kupić i założyć nowe. Ciekawi mnie jednak dlaczego tak dziwnie zużywają się obie tylnie tarcze. Czy ktoś z Was spotkał się juz z tym problemem lub ma pomysł dlaczego tak się dzieje?
Z góry wielkie dzięki za pomoc,
Mel |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-06-2009, 09:52
|
|
|
tarcze z tyłu mają inną średnicę niż przednie, ponadto inne wymiary mają też klocki, i klocek nie pokrywa całej powierzchni ściernej tarczy od osi bębna to jej zewnętrznej krawędzi. Poleruje się tylko tam, gdzie dolega do niej klocek. A że klocek nigdy "idealnie" równolegle do tarczy nie dolega, (krzywizna jarzma zacisku, krzywizna osi tłoczka względem tarczy, jakość elementu "nieściernego" klocka), to przeważnie po krawędzi on nie dociska.
Hamulce tylne generalnie biorą dużo słabiej niż przednie, dlatego hamulce na tyle można wymieniać średnio co drugą-trzecią wymianę przednich. A ponieważ tak słabo biorą, to powszechnym zjawiskiem jest zapiekanie się tłoczka |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Melman [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2009, 10:53
|
|
|
Wielkie dzięki Chooper!
Już się bałem, że mam jakiś większy problem z hamulcami. Ale skoro to normalny objaw użytkowania, wymieniam klocki i tarcze (nie opłaca się ich szlifować, bo są już na wykończeniu) i w drogę
Pozdrawiam,
Mel |
|
|
|
 |
Woland.AG
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: prawie z Ożarowa
|
Wysłany: 14-07-2009, 10:40
|
|
|
Też mam problemy z tylnymi hamulcami, a mianowice wie ktoś jak wygląda zestaw naprawczy do uszczelnienia tłoczka w tylnym zacisku? Z zewnątrz widać mieszek gumowy, u mnie dość "zmęczony". Chciałbym to wymienić, a może przy okazji nawet pozostałe uszczelnienia (pierścienie itd.). Co wchodzi w skład takiego zestawu. Mam carismę 1.8 GLS rocznik 96. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-07-2009, 23:06
|
|
|
zestaw naprawczy u Japaneza kosztuje 25 PLN (w intercarsie pewnie podobnie. w skład wchodzą wszystkie elementy gumowe w zacisku, tj. bodajże dwie uszczelki, kołnierz tłoczka, i dwie gumki przy jarzmie oraz kapturek na odpowietrznik (pewnie coś jeszcze pominąłem).
Jak zdejmiesz zacisk, to tłoczek wykręcisz kluczem nasadowym/żabką |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Woland.AG
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 9 Skąd: prawie z Ożarowa
|
Wysłany: 16-07-2009, 12:58
|
|
|
Dzięki za info. Widziałem już właśnie taki zestaw w intercarsie, lekko ponad 30 zeta. |
|
|
|
 |
|
|