Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Tarcze hamulcowe tył, nierówne zużycie
Autor Wiadomość
Melman
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2009, 23:56   [Cari 1.8 GDI] Tarcze hamulcowe tył, nierówne zużycie

Witajcie,

Kilka dni temu zauważyłem, że piszczą mi tylnie hamulce. Zakupiłem komplet klocków i chciałem je dzisiaj wymienić. Po zdjęciu koła stwierdziłem patrząc od góry na klocek, że ma on ciągle całkiem przyzwoitą grubość. Zauważyłem także, co przyznam mnie przeraziło, że tarcza hamulca nie na całej wysokości jest równo zużyta. Na całym obwodzie tarczy zewnętrzne pół centymetra jej wysokości jest pokryte rdzą (warstwą na tyle grubą, że jestem przekonany, że klocek tam nie dociska). Podobnie wewnętrzny brzeg tarczy na pierwszych 3, może 4 milimetrach jest pokryty rdzą. Natomiast pozostała, wewnętrzna powierzchnia tarczy jest w miarę równo zużyta. Co dziwniejsze, dokładnie ta sama sytuacja powtarza się w drugim tylnim kole. Klocki obejrzałem od zewnątrz - wyglądają na całe. Dodam, że obie przednie tarcze na całej wysokości są idealnie równo zużyte i nie widać najmniejszych śladów rdzy. Nie zauważyłem również żadnych problemów z hamowaniem poza wspomnianym piskiem.

Tarcze spokojnie nadają się do przeszlifowania, jednak gdy podliczyłem wszystko, bardziej opłaca mi się kupić i założyć nowe. Ciekawi mnie jednak dlaczego tak dziwnie zużywają się obie tylnie tarcze. Czy ktoś z Was spotkał się juz z tym problemem lub ma pomysł dlaczego tak się dzieje?

Z góry wielkie dzięki za pomoc,
Mel
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-06-2009, 09:52   

tarcze z tyłu mają inną średnicę niż przednie, ponadto inne wymiary mają też klocki, i klocek nie pokrywa całej powierzchni ściernej tarczy od osi bębna to jej zewnętrznej krawędzi. Poleruje się tylko tam, gdzie dolega do niej klocek. A że klocek nigdy "idealnie" równolegle do tarczy nie dolega, (krzywizna jarzma zacisku, krzywizna osi tłoczka względem tarczy, jakość elementu "nieściernego" klocka), to przeważnie po krawędzi on nie dociska.
Hamulce tylne generalnie biorą dużo słabiej niż przednie, dlatego hamulce na tyle można wymieniać średnio co drugą-trzecią wymianę przednich. A ponieważ tak słabo biorą, to powszechnym zjawiskiem jest zapiekanie się tłoczka
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Melman
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2009, 10:53   

Wielkie dzięki Chooper!

Już się bałem, że mam jakiś większy problem z hamulcami. Ale skoro to normalny objaw użytkowania, wymieniam klocki i tarcze (nie opłaca się ich szlifować, bo są już na wykończeniu) i w drogę :)

Pozdrawiam,
Mel
 
 
Woland.AG 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: prawie z Ożarowa
Wysłany: 14-07-2009, 10:40   

Też mam problemy z tylnymi hamulcami, a mianowice wie ktoś jak wygląda zestaw naprawczy do uszczelnienia tłoczka w tylnym zacisku? Z zewnątrz widać mieszek gumowy, u mnie dość "zmęczony". Chciałbym to wymienić, a może przy okazji nawet pozostałe uszczelnienia (pierścienie itd.). Co wchodzi w skład takiego zestawu. Mam carismę 1.8 GLS rocznik 96.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-07-2009, 23:06   

zestaw naprawczy u Japaneza kosztuje 25 PLN (w intercarsie pewnie podobnie. w skład wchodzą wszystkie elementy gumowe w zacisku, tj. bodajże dwie uszczelki, kołnierz tłoczka, i dwie gumki przy jarzmie oraz kapturek na odpowietrznik (pewnie coś jeszcze pominąłem).
Jak zdejmiesz zacisk, to tłoczek wykręcisz kluczem nasadowym/żabką
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Woland.AG 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: prawie z Ożarowa
Wysłany: 16-07-2009, 12:58   

Dzięki za info. Widziałem już właśnie taki zestaw w intercarsie, lekko ponad 30 zeta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.