Czyszczenie przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
zaskar
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 02-08-2010, 16:09 Czyszczenie przepustnicy
|
|
|
Witam,
jak w temacie. Czy ktoś z forumowiczów dokonywał takowej czynności samodzielnie? Jeśli tak, to co i jak należy zrobić, czy są potrzebne jakieś "nietypowe" narzędzia, preparaty do czyszczenia itd? Czytałem na forum, że brudna przepustnica może powodować nierówną pracę silnika na luzie. Coś takiego zauważyłem w moim miśku i chciałem od tego zacząć.. |
_________________ Pozdrawiam,
TOmek |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 02-08-2010, 17:08
|
|
|
Jest specjalny preparat do czyszczenia przepustnicy. Kupisz raczej w każdym sklepie motoryzacyjnym. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 16-08-2012, 16:01
|
|
|
Odkopię stary temat.
Mam niecałe 60kkm. Ostatnio coś słabo wkręca się na obroty i nie wchodzi płynnie na obroty.
Podejrzewam brudna przepustnicę. Czy jest jakiś problem z demontażem i czyszczeniem ?
W kilku samochodach robiłem to i myślę, że w tym dam radę. |
_________________  |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2012, 21:46
|
|
|
czyszczenie przepustnicy w 1.6 to zaden problem.
Wystarczy odlaczyc linke gazu, kilka wezykow podcisnien, odkrecic przepustnice. Nastepnie trzeba wyczyscic wszystko uzywajac np. benzyny ekstrakcyjnej - oprocz wlasciwej przepustnicy jest tam kilka dodatkowych kanalow - i skrecic z powrotem. Ja dodatkowo po zmontowaniu nieco wkrecilem srube do regulacji biegu jalowego, dzieki temu po odpaleniu i podczas rozgrzewania silnika ma nieco nizsze obroty.
(pisala brzydka polowa) |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 16-08-2012, 22:12
|
|
|
No i pięknie. Wszystko jasne. Dzięki |
_________________  |
|
|
|
 |
gorpaw
Mitsumaniak
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 69 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21-03-2014, 20:55
|
|
|
Bardzo proszę o Was o podpowiedź przy rozwiązaniu mojego problemu.
W momencie zwalniana i wrzucenia na bieg jałowy obroty spadają do ok 400-500.
Po chwili od zatrzymania auta obroty wracają do normalnego poziomu ok 950. Czym ten objaw jest spowodowany ??
Miał ktos z Was podobne objawy ?
Proszę o pomoc |
|
|
|
 |
maciekz
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 2.0 '03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Sokółka
|
Wysłany: 05-02-2015, 06:10
|
|
|
Podbijam temat ciekawi mnie czy ktoś rozwiązał ten problem. Dodam, że obroty spadają tylko jak się kawałek przejedzie, nawet kilka metrów. Jak obroty się ustabilizują, to po dodaniu gazu wracają do 800-900, nie spadają. No i problem występuje tylko na gorącym silniku |
|
|
|
 |
arti32
Forumowicz
Auto: Lancer Kombi 1.6 2006/2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2012 Posty: 38 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 05-02-2015, 20:16
|
|
|
Witam
U mnie nie pomogło podwójne czyszczenie przepustnicy, po prostu było coś z nią nie tak. Rozwiązałem problem kupując na allegro używkę w rozsądnej cenie z gwarancją rozruchową.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|