Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Poważny problem
Autor Wiadomość
baxy 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1.6 EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26-07-2009, 14:32   Poważny problem

witam
mam bardzo dziwny problem
jakis czas temu zauwazylem ,ze jadac np 20 /h i puszcze kierownice ,to co jakis czas (jeden obrot kola - takmi sie wydaje) kierownica robi ruch wahadłowy prawo lewo . oczywicsie wychylenie jest okolo 2mm.
Jak jade szybciej okolo 80 to zaczyna drgac kierownica , przy 120 raz drzy raz nie drży, ale przy 150 cale auto drzy .
myslalem ze to problem z oponami, przelozylem przod na tyl , ale bylo to samo
nastepnie pojechalem wywazyc kola - nadal to samo.
konczyl mi sie waznosc przegladu, pojechalem na przeglad. Przeglad wypadl wzorowo, zadnych luzow, tarcze proste, diagnostyka idealna . diagnosta powiedzial ,ze nawet nowe auta czasami gorzej wypadaja.
Jadac ostatnio po drodze z koleinami zauwazylem ,że wjezczajac na koleine przod jakby zaczal mi plywac .
co to moze byc za przyczyna?
dodam , ze luz kierownicy na postoju jest prawidłowy
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 26-07-2009, 19:27   

a felgi masz odpowiednie?
jeśli średnica otworu centrującego jest większa niż piasty to ciężko jest założyć koło w taki sposób żeby koło było centralnie w środku piasty no i koło kręcąć się ma "bicie" tyle że nie usuniesz tego wyważając koło tylko odpowiednio zakładając je. Zrób prosty test i odkręć koło i sprawdź czy pasownie wchodzi na piastę jeśli lekko się zakłada lub co gorsze luźno masz przyczynę. Ratuję Cię wtedy pierścień dystansowy eliminujący luz lub wymiana felg.

Sprawdź też opony może mają niewidoczne wybrzuszenia (popękane zbrojenie) i nie pomaga zamiana. Albo jak masz zimówki na innych felgach załóż je na próbę i będzie wiadomo czy to problem kół czy nie.
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 26-07-2009, 20:00   

Czasami takie objawy daje zła zbieżność lub rozbieżność kół. Czy ostatnio były jakieś naprawy w zawieszeniu przednim lub tylnym i czy potem była ustawiana geometria( w carismie ustawia się przód i tył)
 
 
 
LEWY 
Mitsumaniak


Auto: LANCER EVO II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 516
Skąd: Prabuty/Gdynia
Wysłany: 26-07-2009, 20:24   

Mój kumpel ma ten sam problem tyle ze w passacie
założył alusy 205/45/16 i zaobserwował że dzieją się takie cuda, sprawdzenie zawieszenia i nic
jedynie miał trochę luźne zaciski po przykręceniu






dalej nic.
Ale może sprawdź te zaciski bo fajnie by było tanim kosztem to naprawić
pozdrawiam
_________________
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2009, 22:56   

sprawdź u doświadczonego wulkanizatora, czy nie masz pękniętego kordu opony.
Nie piszesz jaki masz rozmiar opon. Opona za szeroka dla danego modelu na koleinach tak własnie się zachowuje. znaczy "pływa"
POzdr.
 
 
baxy 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1.6 EXE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Wysłany: 27-07-2009, 15:16   

opony byly kupione rok temu - nowe
felgi mam aluminiowe oryginalne 14 cali
opony standardowe

ktos mi powiedzial ,ze to moze byc przegub wewnetrzny
nie wiem o jaki mu chodzilo przy skrzyni biegow?
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2009, 15:25   

baxy napisał/a:
nastepnie pojechalem wywazyc kola
wywazałes wszystkie 4 ?? czy tylko przód ? moze ktos ci zle to wywazanie zrobił ? Ja miałem podobnie, po ustawiniu zbierznosci, i wywazeniu 4 opon, przeszło
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2009, 16:31   

zamien koła przednie z tylnymi i zobacz czy dalej jest źle.
Albo uszkodzona opona, albo żle przykręcone koło...
POzdr.
złe wyważenie kół nie ma prawa dawać takich objawów przy 20 km/h!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.