Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik złożony, ale wciąż jest problem
Autor Wiadomość
Thorgal 
Forumowicz

Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 67
Skąd: Gdansk
Wysłany: 22-07-2009, 22:27   Silnik złożony, ale wciąż jest problem

Hej,

Pisałem już o problemie z silnikiem. No więc sytuacja wygląda tak, że samochód zatrzymał mi się na autostradzie i zakończył jazdę.

Co się obecnie dzieje? Mechanik wymienił mi:
- uszczelkę pod głowicą
- jeden tłok, który był do d...
- wymienił pierścienie na wszystkich tłokach

Dziś ledwo odpalił i przejechaliśmy się razem. Gdy auto się zatrzymało z wężyka do chłodnicy zaczął wylewać się płyn na zewnątrz. Parowało.

Od momentu kupna auta wskaźnik wysokości temperatury nigdy idealnie nie dochodzi do połowy. Zawsze jest nieco PONIŻEJ. Początkowo myślałem, że to kwestia czujnia lub drugorzędna sprawa. Teraz zastanawiam się czy nie chodzi o temperaturę.

Jak myślicie co może być przyczyną tego, że auto zapala dopiero po kilkukrotnym przygazowaniu i że płyn z chłodnicy wycieka z wężyka? Czy chodzi o elektrykę? Niewłaściwe spalanie? Temperaturę? Jak temu zaradzić? Proszę o pomoc.
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2009, 23:17   

jak wskażnik był w normie a płyn wyleciał to masz przedmuchy przez uszczelke do układu chłodzenia, jak wskanik poszedł na czerwone i plyn wyleciał to jest gorzej. Na 90% nadmiar tej temperatury powstał na styku tłoka z cylindrem. Moze czesci nie włąsciwe moze źle zamontowane pierscienie, wiem ze kedys po takich remontach lalo sie olej do komory spalnia i ciagało samochód na biegu by wszystko sie podocierało i poukładało przed zapaleniem.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-07-2009, 01:22   

Thorgal napisał/a:
wężyka do chłodnicy

Którego konkretniej ? Tego przelewowego, który jest przy zbiorniczku wyrównawczym ?

Thorgal napisał/a:
płyn z chłodnicy wycieka z wężyka?

Często korek chłodnicy albo uszczelka pod głowicą, ewentualnie termostat.
W tym przypadku może być też ten tłok - mówiłem, że to nie będzie dobra opcja...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-07-2009, 09:13   

Czy mechanik sprawdzał kompresję przed złożeniem?
Mi to wygląda na sprataczoną robotę :/
Tego się obawiałem, prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Na jednym cylindrze ucieka kompresja i dlatego ciężko pali. Poza tym na innych cylindrach kompresja też może jest zbyt niska, bo pierścienie się nie ułożyły... A głowica była planowana?
Ogólnie to mechanik coś źle zrobił i powinien teraz naprawiać na swój koszt a Ciebie nie powinno to martwić. Ogólnie tak jak pisałem na gg, przy tej cenie tłoka lepiej było kupić 4 nadwymiarowe tłoki (japońskie zamienniki) i robić szlif. Dziwie się, że mechanik CI tego nie proponował tylko włożył tłok nowy. Tutaj decydują mikrometry, a nie setne części....
 
 
Thorgal 
Forumowicz

Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 67
Skąd: Gdansk
Wysłany: 23-07-2009, 10:17   

Niestety z tego co wiem - nie sprawdzał kompresji. Wylewa się ze wężyka, który idzie do zbiorniczka wyrównawczego, a jego końcówka idzie na zewnątrz i tam się wylewa.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-07-2009, 10:28   

Kompresja idzie do układu... i dlatego.
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 23-07-2009, 10:39   

Thorgal, tak na serio to na te pytania powinien ci mechanik odpowiedziec.
Tak jak Owczar, napisal: skasowal a autka nie naprawil...
A silnik ma wogole moc :?: Najprawdopodobniej uszczelka pod glowica.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
kama 
Nowy Forumowicz

Auto: mitshubishi galant99
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2009
Posty: 17
Skąd: boguszowice
Wysłany: 23-07-2009, 20:00   

Mam pytanko czy w galu 99rok zawory się ustawia czy to juz hydraulika?
_________________
kama
 
 
Thorgal 
Forumowicz

Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 67
Skąd: Gdansk
Wysłany: 23-07-2009, 21:05   

Mechanik chyba już czuje się bezradny w tym problemie.

Wczoraj zrobił jadę próbną po ciężkiej próbie odpalenia. Po jej zakończeniu płyn zaczął się wylewać i kto wie czy ta jazda próbna znów nie uszkodziła uszczelki i tłoków. Auto znów nie odpala.

Nie czym czy chodzi np. o układ chłodzenia - termostat, pompa chłodzenia itp. Gdyby było przegrzane teoretycznie wskaźnik w aucie powinien to pokazywać. Ale nie pokazuje (zatrzymuje się tuż przed połową). Być może i on jest skopany.

Kasy mu jeszcze nie dałem i chyba nie będzie ode mnie oczekiwał, że zapłacę skoro nie naprawił mi auta (mimo iż zaiwestował w pierścienie, szlify, sprawdzenie wtrysków itp.). Mam przyjechać jutro i wziąć auto pewnie hol. I szukać warsztatu, który mi to zrobi.

Coś w trójmieście byście polecili jeśli chodzi o mój problem?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-07-2009, 21:29   

Tak szczerze mówiąc to teraz chyba najlepiej i najłatwiej byłoby po prostu kupić inny silnik, albo zrobić kompletny remont tego...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-07-2009, 21:37   

Thorgal napisał/a:
Wylewa się ze wężyka, który idzie do zbiorniczka wyrównawczego, a jego końcówka idzie na zewnątrz i tam się wylewa.

Jak samochód często przegrzewał sie wcześniej mogło dojść do wytopienia gniazda korka w chłodnicy. Powiedz mechanikowi niech obejrzy dokładnie płaszczyznę która styka się z dolną uszczelką korka
_________________

 
 
Thorgal 
Forumowicz

Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 67
Skąd: Gdansk
Wysłany: 23-07-2009, 21:39   

Chętnie bym kupił nowy silnik jeśli tylko wiedziałbym, że jest to konieczne. Na razie wciąż nie wiem co się dzieje i co jest przyczyną.

Co jeśli kupię silnik za 2 tys. i wciąż będzie się działo to samo?

Czy jeśli kupuje się używany silnik to jest on kompletny - łącznie z termostatem i pompą chłodzenia?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-07-2009, 22:59   

Tak, ale ten silnik się nie przegrzewa. Wskaźnik pokazuje jak trzeba, tak powinno być... Mechanik schrzanił robotę...
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-07-2009, 23:22   

Thorgal, sprawdź korek chłodnicy i korek, tak jak pisałem powyżej
_________________

 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11183
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-07-2009, 23:45   

A mnie to wygląda na pękniętą głowicę.Ten silnik znany jest z tego że głowice pękają :(
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.