[EA5A/W 2.5] Wymiana uszcelki pod głowica, wycieki spod głow |
Autor |
Wiadomość |
koza
Forumowicz ko-za

Auto: MItsubishi Galant EA5WSILVER25
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 85 Skąd: Białystok/Giżycko
|
Wysłany: 12-09-2008, 22:51 [EA5A/W 2.5] Wymiana uszcelki pod głowica, wycieki spod głow
|
|
|
Witam mam mały problem w moim EA5W pojawił się mały wyciek oleju pod głowicą.
Interesują mnie wasze doświadczenia i koszty.
pzdr koza |
_________________ Lubiłem lawetę mam MIŚKA
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 23-10-2015, 17:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 13-09-2008, 00:18
|
|
|
Myślałem, że też mam problem z uszczelką głowicy, ale okazało się, że leci mi z korka i brudzi cały dół. To "na szczęście" moje przeżycia z głowicą...
Mechanik mówił mi, że żeby w 100% być pewnym co do uszczelki to warto zobaczyć gdzie leci olej i czy po przemyciu silnika olej pojawia się w konkretnym miejscu, czy punktowo. Powąchaj płyn z chłodnicy w zbiorniku wyrównawczym - ponoć czuć z niego spalinami gdy uszczelka głowicy przepuszcza...
Sama uszczelka to koszt ok. 70zł, schodki zaczynają się gdy:
1) nie znajdziesz fachowca, który wie jak to założyć - możliwe bardzo
2) znajdziesz kogoś, założy, poskłada i nie będzie OK np. zostaną mu części, albo maska się nie domknie |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2008, 00:21
|
|
|
czlowieku uszczelki na necie znajdziesz ceny ile za sztuke z 2. moze sam takich rzeczy nie robilem bo zawsze mam przy sobie pomocna dlon typu my sig. koszt to moze 7 godzin. prostota dla mechanika. btw zeby pomoc to rozrzad sobie zrob przy okazji bo nie powinien ci liczyc jak czesci dasz. jak nie musisz to nie rob. takie roboty typu uszczelki pod glowicami bo zrobisz obie to nie jest jakies tam wielkie halo. wazne zeby nie wymienial na sile wtryskow i alternatora z ktorych tez ciekl olej. ^(°°)^ |
|
|
|
 |
koza
Forumowicz ko-za

Auto: MItsubishi Galant EA5WSILVER25
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 85 Skąd: Białystok/Giżycko
|
Wysłany: 13-09-2008, 09:31
|
|
|
Rozrząd robiłem 3k wcześniej, płyn chłodniczy czysty.
Jest tylko wyciek oleju. Nawet nie kapie pod auto, jest tylko zaolejony od spodu.
Majster mówi że trzeba splanować głowicę-znacie koszty?
Wymienić uszczelki? Podawał cenę 300za sztukę. |
_________________ Lubiłem lawetę mam MIŚKA
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-09-2008, 09:35
|
|
|
koza, leje się z przedniej głowicy od strony skrzyni biegów? Jeśli tak do sprawdź czy nie jest to wyciek z zaślepki przykręconej do głowicy. W zaślepce jest oring który po kilku latach robi się twardy jak kamień i puszcza olej. Naprawa jest banalnie prosta czyli trzeba odkręcić dwie śruby na klucz 12 i wymienić oring. Kupiłem oryginalny za 20 kilka złotych. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2008, 09:49
|
|
|
Nie daj się naciągać na planowanie głowicy,bo i niby dlaczego jak silnik nie był przegrzany a puszcza tylko uszczelka. Ja polecam uszczelki firmy ,, Reinz,, jak dobrze napisałem cena 110zł a najważniejsze to jak zalecany jest pewien wymiar to ta uszczelka trzyma ten wymiar a nie jest cieńsza jak zdarza się u innych wytwórców .No jeszcze sprawa śrub, co mówi instrukcja ,jakie masz śruby do głowicy i czy podlegają wymianie. |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 13-09-2008, 10:33
|
|
|
Tak jak mówią panowie wyżej: nie daj się naciągnąć na planowanie głowicy, bo to nie ma sensu jeśli nie przegrzałeś silnika...
Z oringiem jeszcze przygody nie miałem, ale to brzmi bardzo prawdopodobnie Mimo to nalegam, abyś przeczyścił silnik z oleju i zobaczył jakie jest źródło tego wycieku Teraz pewnie masz już olej rozprowadzony po całej długości uszczelki głowicy... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-09-2008, 19:54
|
|
|
Ja uważam ze olej moze wyciekać z kilku powodów:
1. Nieszczelny korek oleju - zbyt twarda guma w usczelce i nie dociska sie prawidłowo
2. Zaślepka wałka rozrzadu jak pisali poprzednicy - jesli nie masz oringu myśle ze silkon wysokotemp by pomógł choć to moze być doraźne i nie ma jak to nowa uszczleka
3. Sprubuj dokrecić pokrywy zaworowe, już ktoś stosował ten zabieg, ja rownież dokreciłem i teraz mam suchutko a też mi sie lekko pociło. Jak wejdziesz pod samochód to bardzo często tylna częsc jest rownież bardzo mocno zaolejona, ja uważam ze to włsnie pokrywy zaworów sie poca. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 13-09-2008, 20:12
|
|
|
Dzisiaj bartekdeejay przestawił mi uszczelkę pod korkiem oleju "do góry nogami" i nic nie cieknie Świetnie!
Podepnę się jeszcze pod temat i zapytam - czym szybko i bezbolesnie dla podzespołów silnika zmyć stary olej, który ma już sporą warstwę... |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-09-2008, 23:12
|
|
|
seir napisał/a: | Dzisiaj bartekdeejay przestawił mi uszczelkę pod korkiem oleju "do góry nogami" i nic nie cieknie Świetnie! |
ten manewr działa , ale można zmienić uszczlekę z inne go koreczka i jest git, np takiego do paliwa za 2.5pln.
seir napisał/a: | Podepnę się jeszcze pod temat i zapytam - czym szybko i bezbolesnie dla podzespołów silnika zmyć stary olej, który ma już sporą warstwę... |
Sa płyny do mycia silnika takie w atomizerze lub sprayu, podjedz na reczna myjke gdzie mozna by umyc silnik, mi pozwolono na myjce automatycznej. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
koza
Forumowicz ko-za

Auto: MItsubishi Galant EA5WSILVER25
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 85 Skąd: Białystok/Giżycko
|
Wysłany: 14-09-2008, 09:27
|
|
|
Ok sprawdzę ale z ciekawości ile to może kosztować(splanowanie).
Auto umyje ww wtorek i będzie wszystko jasne. |
_________________ Lubiłem lawetę mam MIŚKA
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-09-2008, 18:28
|
|
|
Marcino napisał/a: | ten manewr działa , ale można zmienić uszczlekę z inne go koreczka i jest git, np takiego do paliwa za 2.5pln. |
Ja kupiłem oryginalną i tez jest git a kosztowała tak niewiele że już nawet nie pamiętam ile |
_________________
 |
|
|
|
 |
kungfumiszcz
Mitsumaniak

Auto: Galant 2000 ST.W GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 120 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-09-2008, 21:59
|
|
|
planowanie i mycie glowicy 100pln, uszczelka reinz 95pln w allparts. |
_________________ do or do not, there's no try |
|
|
|
 |
2pac
Forumowicz bankrut

Auto: Galant 97r. 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 346 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 27-02-2013, 21:12 [EA5A/W 2.5] Uszczelką pod głowicą
|
|
|
Jak często ludziom padają uszczelki pod głowica w 2.5 V6?
Przedwczoraj jak z rana dolewałem płynu do spryskiwaczy zauważyłem, że mam susze w zbiorniczku wyrównawczym, na ciepłym silniku było low
Mam wycieki oleju bo przez 5,5kkm z maksimum zszedłem na ok 0,5cm na minimum (podejrzewam wycieki z uszczelniaczy świec - olej m. in. z pod plastikowej osłony)
Nierówna praca na wolnych obrotach, ale to od nowości tak mam
Pod korkiem oleju normalnie, ciemny olej - na bagnecie też wygląda, że olej, chodź jasny jak na przebieg 5,5kkm - po dolaniu świeżego i sprawdzeniu poziomu wydaje mi się, ze na bagnecie zrobił się ciemniejszy
Wczoraj po przejechaniu ok. 25km złapał mnie przejazd kolejowy, jak zawiewało widziałem parę z rury wydechowej - jeżdżę na LPG
Klepie, ale to też od samego początku |
_________________ numer t-mobil PL w orange: +ab c0b a7a 15c
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
|