Amortyzatory - zmieniac czy nie |
Autor |
Wiadomość |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-11-2007, 13:47 Amortyzatory - zmieniac czy nie
|
|
|
Witam zastanawiam sie nad zmianą amortyzatorów w mojej cari. Nie wiem w jakim stopniu poprawi to komfort jazdy, czy zmniejszy to dochodzące do srodka pojazdu stuki gdy jade po nierównych niestety naszych drogach??
Nie wiem czy zmiana amortyzatorów na nowe jeszce bardziej nie pogorszy sprawy, czy auto nie stanie sie jeszcze twardsze??
Poza tym musze wymienic łożysko czy jakies mocowanie amora bo mi strasznie stuka z prawej strony. Znalazełem na forum ze to właśnie te rzeczy są do wymiany. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
Tomecki [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 13:58
|
|
|
Zalezy jeszcze od czego masz te stuki.
Nowe na pewno lepiej będą wybierać nierówności, a czy stanie się bardziej twarda.. Hmmm Raczej nie.
Ja miałem w swojej starej Cari uczucie pływania po jezdni i małej precyzji na wertepach, a do tego wszystko w środku drgało.
Wymieniłem gumotuleje i amortyzatory - przestała pływać, wróciła precyzja, stała się bardziej wygodna oraz o połowę mniejsze stały się drgania wewnątrz.
Ale różnie z tym bywa i nie do końca zakładaj, że to amortyzatory.
Najlepiej zapłać parę groszy za diagnostykę i tam powiedzą dokładnie co boli Twoją Cari.
Aha. No i jeszcze co do stuków - jest na ten temat kilka długich wątków na forum..... Użyj SZUKAJKI |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 14:00
|
|
|
To znalazles na forum, ale to bylo w innych forumowiczow autach. U ciebie moze byc zupelnie co innego. Jesli mowisz o wymianie amorkow tylko dlatego ze ci stuka i nikt ci tego jeszcze nie sprawdzal to dobrze ci radze nie rob tego bo mozliwie ze bedziesz jednych z tych co pozniej pisza: "Wymienilem amorki i wciaz puka. Co to jest?"
Jesli sam nie jestes w stanie znalezc przyczyny to spotkaj sie z kim kto ci to sprawdzi albo znajdz mechanika co ci to sprawdzi. Jezeli moge ci poradzic to proponuje takiego ktory tobie pokaze ktora czesc jest do wymiany, albo nawet porowna z druga strona. Przypuscmy ze mowi ze swozen do wymiany bo sa luzy (bo to tez moze byc przyczyna) to niech ci pokaze ten luz i porowna z druga strona.
Wiem ze to brzmi troche upierdliwie ale jesli mechanik jeski OKI i dba o klienta to nie bedzie widzial problemu zeby ci wyjasnic co jest nie tak. Tego typu sytuacja jest najwygodniejsza dla mechanika ktory chce zarobic i malo go interesuje ze chce wiele z twoich PLN zaoszczedzic.
Mozliwe ze dowiesz sie ze rzeczywiscie amorki sa do wymiany, ale moze 20-50 zl zaoszczedzisz sobie wydawania wiecej na cos co nie jest potrzebne do wymiany. Osobiscie polecalbym moze jakas stacje diagnostyczna ktora sprawdzi twoje zawieszenie na szarpaku. W ten sposob masz wieksze szanse na znalezienie usterki twojego stuku.
[ Dodano: 08-11-2007, 14:02 ]
Dodam jeszcze ze nie tylko amorki moga byc przyczyna. Inne przyczyny to mocowania aorkow (lozyska), swoznie, koncowki drazkow, koncowki stabilizarota lub gumowe tuleje na zawieszeniu. |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-11-2007, 14:15
|
|
|
dzieki chyba udam sie gdzies na warsztat |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 08-11-2007, 16:21
|
|
|
tutaj opisałęm jak ja dochodziłem do tego co stuka...i rzeczywiście nie bądz pochopny przy amorach...bo wydasz z 500 zł a okaże sie że to tylko mocowanie...pozdrawiam |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-11-2007, 20:40
|
|
|
A jakby co to jak zdjąc to mocowanie (łożysko)
duzo z tym roboty, nigdy jeszcze tego nie robiłem, trzeba do tego zdejmowac amortyzator? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 08-11-2007, 21:55
|
|
|
niestety tak, trzeba zdjąć amorek... dla wprawnej ręki i nie zapieczonych śrubach 15 min. roboty... ja kiedys am kupiłem sciągcze do sprężyn za 50 zł i zdjąłem sam.... miałem pietra że strzelą sprężyny ale poszło ok... pozniej jak wymnialem samo mocowanie to juz zajęło góra 30 min.... ale jak nie czujesz sie na siłach to weż jakiegoś fachowca, bo ze sprężynami nie ma zabawy..pozdrawiam |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 22:12
|
|
|
Sprawdz łaczniki drążka stabilizatora, gumy drążka stab. końcówki drążka i i same drązki kier, na końcu wymienisz amorki:) |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-11-2007, 23:53
|
|
|
w sobote sie za to wezme i dam znac jak poszło
dzieki za rady
[ Dodano: 09-11-2007, 23:12 ]
a wiecie moze ile kosztuje to mocowanie amora i gdzie je mozna kupić?? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 13:25
|
|
|
Podnieś każdą stronę, złap za koło i szarp najpierw pionowo a później poziomo (kolejność dowolna ) wtedy powinieneś odkryć gdzie masz luzy w zawieszeniu. Te stukanie zazwyczaj objawia się gdy elementy metalowo - gumowe masz już zużyte.
A wracając do amorków to polecane są Kayaba do japońców. Połączenie jakości i ceny. |
|
|
|
 |
janusz362
Forumowicz janusz

Auto: CARISMA 1.8GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 107 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 09-02-2008, 18:23
|
|
|
witam,,,
ja w mojej CARI zmienilemy tylne amorki na KAYABE
na przodzie mam te badziewki MONROE,
i wyglada to tak gdy jade po wielkich wertepach to tył pracuje plynnie i skoki na tłoku są naprawde delikatne,
no z przodu niestety skoki na tloku amorka sa ze dwa razy takie wiec czesto slychac taki bum
cos jak dobijanie....
wiec podzielam zdanie przedmowcy tylko KYB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
POZDRAWIAM |
_________________ olo |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 09-02-2008, 18:47
|
|
|
i nalezy pamietac tez, ze te amorki fabryczne Monroe nawet jak wychodza na trzepakach dobrze to po wymianie na KYB jest spora roznica (Moja Cari w koncu przestala zmieniac tor jazdy i w zakretach przestala sie "przemieszczac" po wpadnieciu w dolek).
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
czarek1005 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2008, 20:49 amorki?
|
|
|
witam jeśli mowa o amortyzatorach to mam takie pytanko czy wszystkie carismy do 95r. mają takie twarde zawieszenie czy może w mojej coś nie tak. Jak najadę na jakąś nierówność to glośno przenosi się to do środka auta a najbardziej na górkę byłem na diagnostyce ale nic amorki podobno w bardzo dobrym stanie aż mi się nie chce wierzyć jeździłem Laguną no tam to jest spokój i cisza . Napiszcie o swoich miśkach czy to normalne że takie głośne na nierównościach bardzo mnie to denerwuje i muszę coś z tym zrobić. Pozdrawiam Czarek. |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2008, 20:55
|
|
|
Nic się dzieje, tak pracuje zawieszenie w tym modelu, po lifcie jest podobno nieco bardziej komfortowo, w Lancerze też nie jest za miękko, za to autka świetnie się prowadzą. |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 26-02-2008, 20:59
|
|
|
Czarek, musialbys sie przejechac inym egzemplarzem. Generalnie zawieszenie w Cari daje o sobie znac, ale tez bez tragedii (a mialem porownanie do kilku innych aut w miare nowych). Takze zeby jednoznacznie powiedziec czy u CIebie jest "w normie" to trzebaby porownac z innym egzemplarzem.
A co do diagnostyki, to tak jak juz wiele razy pisano tutaj na forum, sciezka diagnostyczna wykazuje ze amorki sa w normie a po wymianie na nowe roznica jest znaczaca... (przy czym raczej chodzi tu o odczucia z prowadzenia autka)
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
|